agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Çalılar
(https)




Beğeni Düzeni1602Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 29-02-2016, 22:23   #1
Ağaç Dostu
 
samur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-11-2014
Şehir: amasya
Mesajlar: 921
Mavi kelebek acmak uzere minik baloncuklar buyumeye basladi

Name:  uploadfromtaptalk1456780994522.jpg
Views: 957
Size:  48.5 KB

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

samur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-02-2016, 22:37   #2
Ağaç Dostu
 
sumeyra47's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: BURSA
Mesajlar: 817
Öncelikle maşallah samurcum ne güzel boylanmış serpilmiş, almayı düşündüğüm çiçekler arsında birinci sırada. Eğer çok nazlı bir çiçekse ben hiç bulaşmasam mı acaba? Ama ben o mavi kelebeklere aşık oldum resmen.

sumeyra47 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-02-2016, 22:53   #3
Ağaç Dostu
 
samur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-11-2014
Şehir: amasya
Mesajlar: 921
Nazli degil aslinda. Hem de sik araliklarla cicekleniyor. Muhakkak tavsiye ederim mavi kelebekler ucustuginda degiyor herseye. Ben de gecen bahar almistim. Surgun ucundan dallandi, alt kisimlar ciplak. Bir de yedek olsun istiyorum celik alarak.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

samur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-02-2016, 22:59   #4
Ağaç Dostu
 
sumeyra47's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: BURSA
Mesajlar: 817
Güle güle büyüt sevgili samur bende şuan tanıdık seracı arkadaşımdan fide bekliyorum yaza doğru inşallah benimde balkonumda olacak umarım bende de böyle güzel büyür çiçek açar.

sumeyra47 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-03-2016, 12:25   #5
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Beyazı da böyle bir şey.

Name:  cler.jpg
Views: 443
Size:  29.6 KB


Mavi kadar güzel değil.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-04-2016, 15:18   #6
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Bu konuyu uzun zamandır takip ediyor ve tekrar tekrar baştan itibaren okuyup-inceleyerek bu bitkinin hayalini kuruyordum. Şimdi hayallerim gerçek oldu, yani en azından bitkinin çeliklerine kavuştum, bu da benim için harika bir gelişme. Umarım önce köklendirmeyi, sonra da büyütmeyi başarırım ve o enfes çiçeklerle ben de evimde kelebekler uçuşmasını seyredebilirim

Sevgili Jezebel -kendisine ne kadar teşekkür etsem az- agaclar.net 12. doğum günü'ne gelirken benim için güzeller güzeli çelikler getirdi

Suda köklendirmemi tavsiye etti ve renkli cam kullanmamı önerdi. Elimde renkli cam bulunmadığı için bir cam kavanozu aluminyum folyo ile kaplayarak kıymetli çeliklerimi suya koydum dün akşam. Bugün sularını tazeledim, yapraklarını biraz seyreltip küçülttüm ve en küçük çeliği sudan çıkararak daha önceden hazırlamış olduğum (yollarını gözlerken saksılarını hazır etmiştim) saksıdaki gevşek toprağa daldırdım, suladım ve üstünü şeffaf pet şişeden kestiğim seracık ile kapattım.

Bulundukları yer mutfak, ara-ara havalandırabiliyorum, nem oranı yüksek, şu an yerleştirdiğim kısım gün boyu aydınlık ama akşam güneşini direkt görüyor.

İnşallah köklendirebilirsem onları saksıya aldığımda ise yine mutfakta ama sabah güneşi alan ve gün boyu aydınlık olan konuma (ki orası da hazır ) almayı planlıyorum. Bu arada mutfağım güneye bakıyor, yani evin en sıcak bölümlerinden...

Akşam güneşi üzerlerine düşmüş halde fotoğrafladım. Yanlış ya da eksik yaptığım bir şey var mı?

Name:  Mavi kelebeklerim-1.jpg
Views: 490
Size:  56.0 KB


Eğer buraya kadar yaptıklarımda sorun yoksa bundan sonrası için de
önerilerinizi, yorumlarınızı benden esirgemezsiniz umarım

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-04-2016, 15:42   #7
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Şimdilik herşey uygun sevgili arkadaşım. Soda şişesi heryerde bulunur sanmıştım, veya çocuk şurubu şişesi
Çiçeklerini de görmeni dilerim
Bir şekilde görmeni sağlarız.

Eklenen Resimler
 
Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-04-2016, 15:45   #8
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Soda şişesi bir tanecik kalmış elimde, onda da çok sıkışık olacaklardı, kıymetlilerimi bunaltmayayım dedim
Çok teşekkür ederim, sizden onay gelmesiyle öyle rahatladım ki...

Bakmaya doyamıyor insan, bu ne güzellik maşallah

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-04-2016, 11:50   #9
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Mavi kelebek çeliklerim bugün tam bir haftalık oldular. Durumları pek parlak olmasa da en azından hala hayatta oldukları için şükrediyorum...

Name:  Kelebekler.jpg
Views: 502
Size:  56.5 KB



Çeliklerin biri tomurcuklanmaya çalışıyor. Kökü yok-dalı yok, garibim neden heyecan yaptıysa

Name:  Kelebekler detay.jpg
Views: 446
Size:  30.4 KB



Beceremeyeceğim sanırım Yapraklar şimdiden çok cansızlaştı, inceldi...
Bu arada o tomurcukları koparmalı mıyım? Yoksa çiçek açma çabası, enerjisini tüketirken aynı zamanda köklenmeyi tetikleyebilir mi?

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-04-2016, 17:45   #10
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Umudunu kaybetme.
Olacak.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-04-2016, 17:01   #11
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Merhaba,


Name:  mk.jpg
Views: 443
Size:  43.6 KB

Bu görüntü her çileye değer.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-04-2016, 18:49   #12
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Çile sorun değil, yeter ki sonuç olumlu olsun.
Çeliklerimin biri sanırım öldü, yine de suda tutmaya devam ediyorum Ne de olsa umut fakirin ekmeği...


Name:  Fotoğraf3499.jpg
Views: 873
Size:  67.7 KB


Diğerleri şükür ki iyi görünüyorlar.

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-04-2016, 14:45   #13
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Angry

Kök mü onlar yoksa?

Name:  Kök sanki....jpg
Views: 443
Size:  23.5 KB

Çok heyecanlandım...

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-04-2016, 18:59   #14
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-06-2007
Şehir: Trabzon
Mesajlar: 1,913
Hadi gözünüz aydın. Kökleniyor bile.

Benol Hazaroğlu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-04-2016, 19:07   #15
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Benol Hazaroğlu Mesajı Göster
Hadi gözünüz aydın. Kökleniyor bile.
Mesajınızı okuyunca zıpladım Yaşasın, çok sevinçliyim!

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-04-2016, 19:57   #16
Ağaç Dostu
 
günebakan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-09-2008
Şehir: İstanbul.
Mesajlar: 5,388
Bu mavi kelebekler muhteşem görünüyorlar gerçekten bayıldım

günebakan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-04-2016, 14:21   #17
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Kelebek çeliklerimin bugün 2 haftaları doldu. Sudaki çeliklerden birini zaten kaybetmiştim (burada da belirtmiştim), topraktaki çeliği de ne yazık ki yaşatamadım ama kayıp olarak nitelesem de onları hala ısrarla suda tutuyorum, belki ısrarıma boyun eğip hayata tutunacak bir yol bulurlar.

Yaşayan ve sağlıklı durumda olan 4 çelikten 3 tanesi pek güzel köklenme işaretleri veriyor, aslında kökleniyorlar demek daha doğru olur sanırım Dördüncü çelikte henüz kök çıkıntıları görülmese de canlı duruyor, onun da bana o güzel çıkıntıları göstereceğine inanıyorum...

Köklenmeye başlayan 3 çeliği fotoğrafladım, detay fotoğrafı almadım çünkü bu fotoğraftan da kök çıkıntıları fark edilebiliyor

Name:  kelebekler.jpg
Views: 1068
Size:  63.2 KB

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-04-2016, 14:26   #18
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Kutlarım sevgili arkadaşım.
Soda şişesi işe yarıyor
Devamı başından gür gelsin.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-04-2016, 14:35   #19
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Gerçekten de soda şişelerine aldıktan sonra harekete geçtiler
Amin diyorum, çok teşekkürler

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-04-2016, 14:17   #20
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Mavi kelebek çeliklerim bugün 3 haftalık oldular


Name:  Kelebekler 3.hafta.jpg
Views: 676
Size:  61.8 KB


Kök çıkıntılarımız 1-2 milimetre kadar oldu, 2 çelik yeni yaprak çıkarmaya başladı, tomurcuklu olan çelik ise yeni tomurcuklar çıkarma telaşında...

Sevgili Jezebel, bu güzelleri saksılarına alabilmem için köklerinin ne kadar büyümesi gerekiyor? Sabırsızlanıyorum da...

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-04-2016, 00:26   #21
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Henüz çok erken.
Bir hafta daha sabredin

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-05-2016, 14:13   #22
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Nasıl geçti anlayamadan bugün 4.haftamızı doldurduk çok şükür
Bir sürü kökümüz var ama uzamaları çok yavaş olduğundan saksılarına almak için daha beklememiz gerekiyor sanırım...

Kelebeklerim su bitkisi olma yolundalar

Name:  Fotoğraf3842.jpg
Views: 726
Size:  60.7 KB

Sevgili Jezebel, sularına besin eklemem gerekir mi? Haftalardır sade suyla besleniyorlar, üstelik ilk tomurcuklar döküldü ama yeni tomurcuklar çıkarıyor garibim, aç-açına...

İçim burkuluyor ya hu

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-05-2016, 14:55   #23
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Çeliklerim bugün 5 haftalık oldular, kökleri henüz çok uzamamış olan 2 çelik hala suda duruyor ama kökleri yeterince uzamış olan çeliği bugün toprağa aldım, umarım yerine çabuk uyum sağlar...

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-05-2016, 15:55   #24
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Hayırlı olsun

Name:  image.jpg
Views: 566
Size:  31.2 KB


Bu manzaraya tez zamanda kavuşmanızı dilerim

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-05-2016, 21:59   #25
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi A_NOMAD Mesajı Göster
Çeliklerim bugün 5 haftalık oldular, kökleri henüz çok uzamamış olan 2 çelik hala suda duruyor ama kökleri yeterince uzamış olan çeliği bugün toprağa aldım, umarım yerine çabuk uyum sağlar...
Durum nasıl oralarda sevgili arkadaşım?
Ben de ufak bir çelik almıştım.



Name:  cl1.jpg
Views: 489
Size:  36.3 KB



Name:  cl2.jpg
Views: 763
Size:  24.2 KB


İyi geceler.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-05-2016, 23:29   #26
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Jezebel Mesajı Göster
Durum nasıl oralarda sevgili arkadaşım?...
Güzel köklendiler ve saksılarına yerleştirildiler, toprağa alışmaya çalışıyorlar. Şimdilik keyifli görünüyorlar bakalım, umarım çabuk serpilirler

O tomurcuklu olan çelik ilk 2 grup tomurcuğu döktü ama şimdi yeni tomurcuklar çıkarıyor, çiçeğini bana göstermek istiyor sanırım

Köklenme tamamlandıktan sonra -biraz da sayfayı takip edenleri sıktığımı düşünerek- daha seyrek bildirim yapmaya karar vermiştim, merak edip sormanız içimi ısıttı, teşekkürler...

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-05-2016, 15:50   #27
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Çeliklerim yarın 7 haftalık olacaklar, yaklaşık 10 gündür toprakta-saksılarında yaşıyorlar ve şükür ki keyifli görünüyorlar. Son durumlarını/görüntülerini paylaşmak istedim.

Tomurcuklu çelik epey tomurcuk yaptı ve döktü ama uçlarda yeni tomurcuklar var, açıkçası ben kendisinden ümitliyim

Name:  1.jpg
Views: 587
Size:  59.1 KB



Diğer iki çelik ise yeni yapraklar çıkarıyor...

Name:  2.jpg
Views: 587
Size:  60.4 KB



Bir de toplu poz verdik

Name:  3.jpg
Views: 542
Size:  51.8 KB

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-05-2016, 18:06   #28
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Bravo arkadaşım, 5 çelikten üçü köklendi sanırım
Oldu bu iş.
Ara sıra göster kızlarımı, özlerim.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-05-2016, 18:29   #29
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Çok teşekkür ederim, her şey sayenizde böyle güzel oldu sevgili Jezebel... Büyük zevkle gelişmeleri paylaşmaya devam ederim, özletmem kızlarınızı

A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-05-2016, 18:52   #30
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Bu arada biz de unlu bite Kimyasal savaş açtık, galip geldik
İyi ki beni uyardın.
Gözlüksüz görememişim.
Karıncalar taşıyor bu bitlerin larvalarını, öncelikle onları uzak tutarsak kimyasal şavaşa da girmemiş oluruz.
Sevgiler.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Kapalı
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 10:37.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026