![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-11-2014
Şehir: amasya
Mesajlar: 921
|
Mavi kelebek acmak uzere minik baloncuklar buyumeye basladi ![]() LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: BURSA
Mesajlar: 817
|
Öncelikle maşallah samurcum ne güzel boylanmış serpilmiş, almayı düşündüğüm çiçekler arsında birinci sırada. Eğer çok nazlı bir çiçekse ben hiç bulaşmasam mı acaba? Ama ben o mavi kelebeklere aşık oldum resmen. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-11-2014
Şehir: amasya
Mesajlar: 921
|
Nazli degil aslinda. Hem de sik araliklarla cicekleniyor. Muhakkak tavsiye ederim mavi kelebekler ucustuginda degiyor herseye. Ben de gecen bahar almistim. Surgun ucundan dallandi, alt kisimlar ciplak. Bir de yedek olsun istiyorum celik alarak. LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: BURSA
Mesajlar: 817
|
Güle güle büyüt sevgili samur bende şuan tanıdık seracı arkadaşımdan fide bekliyorum yaza doğru inşallah benimde balkonumda olacak umarım bende de böyle güzel büyür çiçek açar. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Bu konuyu uzun zamandır takip ediyor ve tekrar tekrar baştan itibaren okuyup-inceleyerek bu bitkinin hayalini kuruyordum. Şimdi hayallerim gerçek oldu, yani en azından bitkinin çeliklerine kavuştum, bu da benim için harika bir gelişme. Umarım önce köklendirmeyi, sonra da büyütmeyi başarırım ve o enfes çiçeklerle ben de evimde kelebekler uçuşmasını seyredebilirim ![]() Sevgili Jezebel -kendisine ne kadar teşekkür etsem az- agaclar.net 12. doğum günü'ne gelirken benim için güzeller güzeli çelikler getirdi ![]() Suda köklendirmemi tavsiye etti ve renkli cam kullanmamı önerdi. Elimde renkli cam bulunmadığı için bir cam kavanozu aluminyum folyo ile kaplayarak kıymetli çeliklerimi suya koydum dün akşam. Bugün sularını tazeledim, yapraklarını biraz seyreltip küçülttüm ve en küçük çeliği sudan çıkararak daha önceden hazırlamış olduğum (yollarını gözlerken saksılarını hazır etmiştim) saksıdaki gevşek toprağa daldırdım, suladım ve üstünü şeffaf pet şişeden kestiğim seracık ile kapattım. Bulundukları yer mutfak, ara-ara havalandırabiliyorum, nem oranı yüksek, şu an yerleştirdiğim kısım gün boyu aydınlık ama akşam güneşini direkt görüyor. İnşallah köklendirebilirsem onları saksıya aldığımda ise yine mutfakta ama sabah güneşi alan ve gün boyu aydınlık olan konuma (ki orası da hazır ) almayı planlıyorum. Bu arada mutfağım güneye bakıyor, yani evin en sıcak bölümlerinden...Akşam güneşi üzerlerine düşmüş halde fotoğrafladım. Yanlış ya da eksik yaptığım bir şey var mı? ![]() Eğer buraya kadar yaptıklarımda sorun yoksa bundan sonrası için de önerilerinizi, yorumlarınızı benden esirgemezsiniz umarım ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Soda şişesi bir tanecik kalmış elimde, onda da çok sıkışık olacaklardı, kıymetlilerimi bunaltmayayım dedim ![]() Çok teşekkür ederim, sizden onay gelmesiyle öyle rahatladım ki... Bakmaya doyamıyor insan, bu ne güzellik maşallah ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Mavi kelebek çeliklerim bugün tam bir haftalık oldular. Durumları pek parlak olmasa da en azından hala hayatta oldukları için şükrediyorum... ![]() Çeliklerin biri tomurcuklanmaya çalışıyor. Kökü yok-dalı yok, garibim neden heyecan yaptıysa ![]() ![]() Beceremeyeceğim sanırım Yapraklar şimdiden çok cansızlaştı, inceldi... Bu arada o tomurcukları koparmalı mıyım? Yoksa çiçek açma çabası, enerjisini tüketirken aynı zamanda köklenmeyi tetikleyebilir mi? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Çile sorun değil, yeter ki sonuç olumlu olsun. Çeliklerimin biri sanırım öldü, yine de suda tutmaya devam ediyorum Ne de olsa umut fakirin ekmeği...![]() Diğerleri şükür ki iyi görünüyorlar. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Kök mü onlar yoksa? ![]() ![]() Çok heyecanlandım... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-06-2007
Şehir: Trabzon
Mesajlar: 1,913
|
Hadi gözünüz aydın. Kökleniyor bile. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Mesajınızı okuyunca zıpladım Yaşasın, çok sevinçliyim! ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-09-2008
Şehir: İstanbul.
Mesajlar: 5,388
|
Bu mavi kelebekler muhteşem görünüyorlar gerçekten bayıldım ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Kelebek çeliklerimin bugün 2 haftaları doldu. Sudaki çeliklerden birini zaten kaybetmiştim (burada da belirtmiştim), topraktaki çeliği de ne yazık ki yaşatamadım ama kayıp olarak nitelesem de onları hala ısrarla suda tutuyorum, belki ısrarıma boyun eğip hayata tutunacak bir yol bulurlar. Yaşayan ve sağlıklı durumda olan 4 çelikten 3 tanesi pek güzel köklenme işaretleri veriyor, aslında kökleniyorlar demek daha doğru olur sanırım Dördüncü çelikte henüz kök çıkıntıları görülmese de canlı duruyor, onun da bana o güzel çıkıntıları göstereceğine inanıyorum...Köklenmeye başlayan 3 çeliği fotoğrafladım, detay fotoğrafı almadım çünkü bu fotoğraftan da kök çıkıntıları fark edilebiliyor ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Gerçekten de soda şişelerine aldıktan sonra harekete geçtiler ![]() Amin diyorum, çok teşekkürler ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Mavi kelebek çeliklerim bugün 3 haftalık oldular ![]() ![]() Kök çıkıntılarımız 1-2 milimetre kadar oldu, 2 çelik yeni yaprak çıkarmaya başladı, tomurcuklu olan çelik ise yeni tomurcuklar çıkarma telaşında... Sevgili Jezebel, bu güzelleri saksılarına alabilmem için köklerinin ne kadar büyümesi gerekiyor? Sabırsızlanıyorum da... ![]() |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Nasıl geçti anlayamadan bugün 4.haftamızı doldurduk çok şükür ![]() Bir sürü kökümüz var ama uzamaları çok yavaş olduğundan saksılarına almak için daha beklememiz gerekiyor sanırım... Kelebeklerim su bitkisi olma yolundalar ![]() ![]() Sevgili Jezebel, sularına besin eklemem gerekir mi? Haftalardır sade suyla besleniyorlar, üstelik ilk tomurcuklar döküldü ama yeni tomurcuklar çıkarıyor garibim, aç-açına... İçim burkuluyor ya hu ![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Çeliklerim bugün 5 haftalık oldular, kökleri henüz çok uzamamış olan 2 çelik hala suda duruyor ama kökleri yeterince uzamış olan çeliği bugün toprağa aldım, umarım yerine çabuk uyum sağlar... ![]() |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Ben de ufak bir çelik almıştım. ![]() ![]() İyi geceler. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Güzel köklendiler ve saksılarına yerleştirildiler, toprağa alışmaya çalışıyorlar. Şimdilik keyifli görünüyorlar bakalım, umarım çabuk serpilirler ![]() O tomurcuklu olan çelik ilk 2 grup tomurcuğu döktü ama şimdi yeni tomurcuklar çıkarıyor, çiçeğini bana göstermek istiyor sanırım ![]() Köklenme tamamlandıktan sonra -biraz da sayfayı takip edenleri sıktığımı düşünerek- daha seyrek bildirim yapmaya karar vermiştim, merak edip sormanız içimi ısıttı, teşekkürler... ![]() |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Çeliklerim yarın 7 haftalık olacaklar, yaklaşık 10 gündür toprakta-saksılarında yaşıyorlar ve şükür ki keyifli görünüyorlar. Son durumlarını/görüntülerini paylaşmak istedim. Tomurcuklu çelik epey tomurcuk yaptı ve döktü ama uçlarda yeni tomurcuklar var, açıkçası ben kendisinden ümitliyim ![]() ![]() Diğer iki çelik ise yeni yapraklar çıkarıyor... ![]() Bir de toplu poz verdik ![]() |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
|
Çok teşekkür ederim, her şey sayenizde böyle güzel oldu sevgili Jezebel... Büyük zevkle gelişmeleri paylaşmaya devam ederim, özletmem kızlarınızı ![]() |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
|
Bu arada biz de unlu bite Kimyasal savaş açtık, galip geldik ![]() İyi ki beni uyardın. Gözlüksüz görememişim. Karıncalar taşıyor bu bitlerin larvalarını, öncelikle onları uzak tutarsak kimyasal şavaşa da girmemiş oluruz. Sevgiler. |
|
|
|
![]() |
|
|