![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 02-12-2019
Şehir: Muğla
Mesajlar: 57
|
Tekrar merhaba, Bilgisayar başına oturmayı bırakın kurmaya bile vakit olmadığı için yazamadım. En azından konuyu takip edenler için telefondan birşeyler karalamaya çalışayım. - İnşaat 26 Haziran’da başladı, Ağustos sonu tamamen bitti ve temelli Ankara’yı terkettik. Yaklaşık 2 aydır buradayız. - Sınırın yol boyuna 40 adet begonvil/yasemin dikildi. - 30 adet narenciye dikildi. - 30+30 metrekare kümesimizi yaptık. - Sebze yataklarının yapımına başladık, 2 adet 95cm x 4 metre yatağı hazırladık. - 14 dönümün yaklaşık 6-7 dönümünde yabani ot, ağaç Budak, yabani sarmaşık, böğürtlen vs temizliği tamamlandı. - Ufak tefek ağaç altı çardak vs çalışmaları devam ediyor. - IP Kamera Sistemi kuruldu. 9 adet kamera ile 7/24 kayıt alıyoruz. - Yaklaşık 700 metre 63mm sulama borusu çekildi ve gömüldü. Ağaç dikilmesi planlanan, sebze yatağı bulunan ve sınırda sulanması gereken yerlere 40mm çıkışlar ve vanalar bıraktık. Tüm sınıra ve dikilen fidanlara damla sulama çekildi ve çalışıyor. - Muski onaylarımız tamamlandı, resmî olarak suyunuz bağlandı ve abonelik alındı. - 3 revizyon ve yaklaşık 500 metre kablo sonrası ADM Elektrik projemizi onayladı, sayacımız takıldı ve Aydem elektriğimizi bağladı. - 8kw onGrid hibrit güneş enerjisi kurdurduk, 27 panel ve paralel çalışan 2 adet 5kva inverter ımız var. Ayrıca 20kva regülatör de kurduk. - İnternet için Uzaynet bağlattık, Telekom hizmet bölgesinde değiliz. - Fethiye hayvan barınağından 3 yaşında safkan bir karabaş sahiplendik. 2-3 gün sonunda aileden biri ve görevini fazlasıyla iyi yapıyor, kuş uçmuyor maşallah. - Lingorin, Lohman ve Ataks yetiştiren, aynı zamanda ailecek görüştüğümü bir YouTuber aileden 3 aylık piliçlerimizi aldık. 3-4 horoz, 30 tavuk mutlu ve mesutlar. - Kümes nipel sulukları taktık, askı yemlikleri koyduk. - İskan başvurumuzu yaptık, tüm belgeler hazır, belediye gelip ölçüm yaptıktan sonra onu da alıyoruz inşallah. Daha detaylı, yukarıda bahsi geçen şeyleri nasıl kendi emeğimizle yaptık, onları da paylaşacağım. Üretmek, çalışmak çok güzel. Hem zihin hem bedenen oldukça iyi hissediyoruz. Şahsen ben sabahları 6 da müthiş bir huzur ve istekle uyanıyorum, 26 kilo verdim, ki 35-40 yaşından sonra kilo vermek zordur, epey kaslandım. 😂 |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 14-10-2020
Şehir: Samsun
Mesajlar: 19
|
Alıntı:
Detaylı anlatımlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum ![]() Özelde size genel olarak da şehirden kaçıp köye yerleşen arkadaşlara bir sorum olacaktı. Çoğunlukla betonarme ev yapıldığını görüyorum, ahşap ev tercih etmeme sebebiniz nedir ? Ben de şehir yaşantısından bir an önce kurtulup köyüme ev yapmak istiyorum ve ahşap ev yapmayı düşünüyorum. Sizin için ahşap hiç seçenekler arasında yer almadı mı ? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 02-12-2019
Şehir: Muğla
Mesajlar: 57
|
Tekrar selamlar, Bir öncesi sonrası yapalım, sonra bol bol inşaat fotoğrafı koyacağım. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 02-12-2019
Şehir: Muğla
Mesajlar: 57
|
Alıntı:
Fakat yönetmelikler, kanunlar vs izin vermedi. Ayrıca iyiki de vermemiş, kendimiz elimizden gelse de mühendis olmadığımız için hesap kitap değilde eski usül yapacaktık evi, biraz amerikan tarzı. Bunun iki eksisi var, Birincisi ahşap ev kültürümüz karadeniz yöresi ile sınırlı ve burada da kerpiç/taş/saman/ahşap karışık kullanılıyor. Dışarıda özendiğimiz gibi düzgün radye temelli, kullanışlı bodrumu olan, mis gibi silinmiş 10x10, 20x20 kerestelerle yapılan, 200-300 yıl ömrü olan evler için gerekli malzeme ülkemizde yok, bulunabilen malzeme de çok pahalı. HVAC denen bir sistem kurmanız lazı mesela, ahşap nemlenmesin, ayrıca konforlu ısıtma/soğutma sağlansın, bunu arasanız Türkiye'de hakkıyla 3 firma anca yapar. Onlar da malzeme ithal ve işçilik nadir bir iş kolu olduğu için betonarme ev parası isterler. Köy yerinde bölgenin malzemesinin, yapı kültürünün dışına çıkmayacaksınız, biz çok sıkıntı çektik. Fiyatı uygun ve istediğimiz marka özellik var diye büyükşehirden malzeme taşıyarak hata ettik, burada garanti, servis, malzemenin devamının tedariği sıkıntı oluyor. O videolarda izlediğiniz silinmiş 10x10 5x5 keresteler filan azıcık göz olmasın, çapak olmasın, düzgün kurutulmuş olsun derseniz bulunmuyor. Biz ahşapta halen keresteciliğin ötesine geçemedik, çok iyi çalışan firmalar var ama genele hitap etmiyor, fiyatlar ateş pahası ne yazıkki. İkincisi, ahşap evin doğal afetler anlamında en büyük artısı depremde. Depremi bir kenara koyarsak özellikle fırtına, aşırı yağış bu yapıların düşmanı. Bize hiç uyugn değil. Yerden ısıtmamız Rehau, Isı pompamız Arçelik VRS, Güneş enerjimiz CV ve Tommatech, Hidroforlarımız Domak, Klimalarımız Mitsubishi, Doğramalar Pimapen, Bunları söylememin sebebi, tüm bu markalar için Fethiye gibi çoğu şehirden büyük bir ilçede ya servis yok, ya malzeme yok, **** tek bir kişi at koşturuyor. Ankara'da siz söylemeden takılan tuvalet penceresi kolu yerine burada basit kilit takıyorlar. Doğrama en pahalısı, söylemesen 3 liralık kilit takıyor o doğramayı delip. Vizyon yok, ezbere tekrarlanan, üstünkörü işçilik bolca mevcut, malzeme en ucuzu olsun ama kar marjı yüksek olsun kafasıyla seçiliyor, fiyat desen benim diyen firmanın istediği parayı utanmadan istiyorlar. İki hidroforumuz var mesela, birisi palette arızalı geldi, garantili cihaz ama Fethiye'den servis getiremiyoruz, sadece git gele 450 lira para istiyorlar. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 14-10-2020
Şehir: Samsun
Mesajlar: 19
|
Alıntı:
Ahşap evler ile ilgili araştırma yaparken maliyetlerin özellikle tomruk ev için çok yüksek olduğunu gördüm. Ama tomevder uluslararası tomruk ev inşa derneğinin sayfasına denk geldim baya umutlanmıştım ancak derneğe ulaşamıyorum. Betonarme parasına yapılacağını bilsem yine ahşap ev yapmayı tercih ederim. Önümde daha 3-4 yıllık bir zaman var kısmet artık ![]() Yerden ısıtma hakkında bazen olumsuz yorumlar yapıldığını görüyorum. Sağlık için uygun olmadığı, üzerine parke döşendiğinde sıkıntı olduğu falan söyleniyor. Sağlık açısından söylenenlerin doğru olduğunu düşünmüyorum ama parke konusunda sorun yaşanır mı. Yerden ısıtma üzerine seramik mi parke mi döşenmeli, bununla ilgili çoğunluğu seramik olmalı diyor. Siz nasıl yaptınız. Şuana kadar sorunla karşılaştınız mı. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 02-12-2019
Şehir: Muğla
Mesajlar: 57
|
Alıntı:
![]() Uygulayan ekibin işi bilmesi lazım sonradan dönüşü yok çünkü. Laminant parke yapacaksanız altındaki şilte normal parke şiltesi değil, delikli şilte olmalı bu üründe normal şiltenin 2-3 katı fiyata sahip. Biz Muğla kışını sabit 35 dereceye ayarlı yerden ısıtma ile atlattık, Ankara'dan sökülen klimalarımızı da taktırmıştık, ihtiyaç olmadı. Ki bizim cihazımız 9kw ısıtma gücüne sahip, 150 metrekare evde 110 metrekare civarı canlı alan ısıtıyoruz, 9kw cihaz için zaten önerilen maksimum 120 metrekare. 12-16kw cihaz alırsanız hiç korkunuz olmasın, biz hem fiyat hemde tedarikten ötürü 9kw cihaz aldık. İnşaat ilerliyordu ve 12kw cihaz için 2.5 ay süre verdiler. Isı pompası ve yerden ısıtmayı öneriyorum, bizdeki sistem günısı ile entegre çalışıyor, gerektiğinde (2-3 gün üst üste güneş olmadığında) ısı pompası sıcak suyu da ısıtabiliyor. Isı pompasında COP değeri var, yani kabaca 1kw elektrik ile elde edilen ısıtma gücü diyebiliriz. Bizdeki cihazın COP değeri %80 kapasitede 4.19. Yani 2,1kw elektrik harcayarak 9kw ısıtma gücü sağlıyor. Bir split klima tüketimi ile tüm evi ve sıcak suyumuzu ısıtıyoruz. Alacaksanız buna dikkat edin ve düzgünce canlı alanı hesaplayın/hesaplatın. Gidip gardrop veyahut buzdolabı, mutfak tezgahı gelecek yere boru döşemenize gerek yok. Gün ısıda önerim kesinlikle prizmatik/selektif titanyum yüzey. Bulutlu havalarda bile 1-2 günlük su ısıtabiliyor. Yalnız dikkat edin antrasit boyalı camı size prizmatik diye satarlar. Cam uzaktan gümüş boyalı gibi duruyor, yakından baktığınızda prizmatik kaplamayı görmeniz lazım. Bu camları ve kolektörleri Türkiye'de benim bulabildiğim kadarıyla 2-3 firma üretiyor başka yok. Biz Solimpeks Termosifonik paket aldık. 2 adet Wunder 2510 kolektör var, ısı pompamız da 300 litre eşanjörlü depoya bağlı, gerektiğinde ısı pompası bu eşanjöre sıcak su basıp buradaki suyu ısıtıyor. Bu işlem tamamen otomatik, deponun içinde birde sıcaklık sensörü var, su ayarladığınız derecenin altına düşerse geri istenen sıcaklığa getiriyor suyu. Şimdiye kadar 2 kere devreye girdi, 3-4 gün süren yağmur olursa sıcak su olduğunu bilmek güzel oluyor. Bunu yapmak için tabi sıfır inşaattan yerden ısıtma yapılırken çatıya günısı için 2, ısı pompası bağlantısı için 2 gidiş dönüş, yani toplamda 4 adet su borusu çekmeniz lazım. Ayrıca çatıya ve dış üniteye veri kablosu da isteniyor, evin içerisinde kumandanın konulacağı yere ve kölektöre bu kabloları götürmeniz lazım. https://solimpeks.com.tr/urun/termos...t-serisi-300d/ Size link ararken fiyatı gördüm, ve şükrediyorum. İnşaatı tam zamanında yapmışız, biz bu fiyatın yarısının bile altına aldık bu ürünü. 1400 liraya da otomatik su ısıtma için 3 yollu vana almıştık. Şu anda aynı set demekki 15 bin lira. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Alıntı:
Ahşap parkenizin bozulmayacağından eminseniz kullanabilirsiniz. Yalıtım değeri yüksekce olan malzemelerin önerilmemesinin nedeni rejime ulaşma süresini uzatması. Ev tipi kullanımlarda bu kaplamalar uygulanabilir. Ancak sürekli kuru ortamda ve ısıtılmış kalan ahşap nemini kaybeder. Yeri ısı yalıtımı malzemesi ile kaplamayacaksanız, yapabilirsiniz. Teknik olarak şu malzemeler sakıncalıdır denmesinin nedenine bakmak gerek. Genel geçer bir yorum yapılıyorsa küçük sakıncalar da red nedenleri arasında yer alır. Belki çıplak ayakla, kış günü, taşa basmak diye bir keyif sahibi olmak isteyen vardır. ![]() Düzenleyen Portakal Rengi : 19-02-2021 saat 07:45 Neden: düzeltme |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|