![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 10-01-2011
Şehir: ankara
Mesajlar: 56
|
merhabalar yaklaşık 1 ay önce ficus gingseng bonsai aldık. yakıcı güneş almayan ama bol ışık alan bir yerde duruyor. sulamasına dikkat ediyoruz. kurudukça 1 litreye yakın su veriyoruz. suyu ne kadar vermeliyiz. alttaki tabağına çıkacak kadar bolmu verme lazım suyu? resimde de görüldüğü gibi yeni yaprak oluşumu çok fazla. ancak son 10 gündür her akşam işten eve gittiğimizde yerde 5-6 yaprak buluyoruz. boyle giderse 1 aya kadar yapraksız kalacak. herhangi bir besin gübre vs vermedik. dün akşam toprağında minnacık bi tırtıl bulduk. yardımcı olursanız sevinirim.. teşekkürler.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayin simran, Incir agaciniz gayet saglikli gorunuyor, dogru bir sulama yapiyorsunuz, saksi altindaki altliga su cikmasi agacinizin topraginin suyu suzen bir yapida oldugunun bir belirtisi olur, Yalniz saksi altliginda su birikmesine izin vermeyin suzulen suyu surekli saksi altligindan dokunuz.(saksi altliginda birikip duran su incirinizde kok curumesine neden olabilir.) Buldugunuz kucuk tirtili agacinizdan uzaklastiriniz, daha baskalari da varmi diye bakiniz ve onlari da uzaklastiriniz. Sararip dokulen birkac yaprak normaldir. Inciriniz uzerinde oldukca cok yeni surgunler gorunuyor. Agacinizin seklini korumak icin yeni surgunlerin uclarini geride bir cift yapracik kalacak sekilde surekli almalisiniz. Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 3
|
merhabalar, 1 hafta önce bonsai aldım bana haftada 1 kere sulamam gerektiğini söylediler tam 1 hafta sonra suladım ama bonsaimde yaprak dökülmesi var ayrıca yapraklarında hafif karartılar var.suyunuda fazla vermişim galiba sızdırdım ama topraktada hafiften koku oldu ne yapmam gerektiğini nasıl bakmam gerektiğini bilmiyorum yardım ederseniz çok sevinirim |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 10-01-2011
Şehir: ankara
Mesajlar: 56
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-01-2012
Şehir: istanbul
Mesajlar: 2
|
Bonsaimin yaprakları sararıyor ve dökülüyor
Merhaba arkadaşlar, 2 hafta önce aldığım bonsaimin bir çok yaprağı sarardı ve döküldü. Şu an hala oldukça fazla sayıda yeşil yaprağı var fakat diğerlerinin de dökülmesinden korkuyorum. ağacı aldıktan sonra forumunuzu takip ederek bonsaimin çeşidinin fukien tea (carmona) olduğunu öğrendim. (umarım yanılmıyorumdur) bu ağacın tropikal bir tür olduğunu ve iç mekan bitkisi olduğunu belirtmişsiniz. sularken kesinlikle bir rutine bağlı kalmadan parmağımla nemini kontrol ediyorum ve kış ayı olduğu için biraz kurumasına izin veriyorum. ortalama 3-4 günde bir suluyorum. benim sorunum öncelikle yapraklarının dökülmesi, sararması ve üzerlerinde bir böcek tarafından yenmiş gibi delikler olması... ilk aldığımda üzerinde bir iki örümcek vardı. öncelikle onları uzaklaştırdım. sonra yabancı bir sitede gördüğüm öneri üzerine duş fıskiyesi ile su tutarak pislik ve böcekleri temizlemeyi denedim. sularken de iyice gözlemliyorum ve bonsai coşturan adlı üründen suyuna bir ölçek karıştırıyorum. nem açısından altına çakıl taşları ve su ile dolu bir seramik kap da koydum. sizden ricam bonsaimin görünüşüne bakarak iyi veya kötü durumda olduğunu belirtmeniz. sizce toprağını değiştirmeme gerek var mı? toprağım suyu süzüp drenaj deliğinden dışarı atabiliyor. yani suyun davranışı doğal gözüküyor. her hangi bir hata yapmadığımı umuyorum. şimdiden çok teşekkür ederim. Düzenleyen justinianus : 03-01-2012 saat 22:00 Neden: eksik bilgi |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 3
|
bu arada cinsi ficus |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 3
|
buraya kimse bişi yazmıyor mu ltfen yardım edin |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın bsytkn Ficus incir türleri özelikle doğru sulaması gereken bir tür. Bu tür hafdada bir değilde genelde toprağı kurumaya yakın iken sulanmalıdır. Bir diğer konu ficuslar genelde yer değişikliklerinde hızla yaprak dökerler. Lakin daha sonra tekrardan acarlar. Bakımı kolay olan türün en büyük problemi budur. Bunun dışında gelişme dönemince doğru şekilde gübrelenmelidir. Toprak karışımları organik içeriği olan ama iyi drene edilmiş toprak karışımı olmalıdır. Ayrıca orantılı ısı ve orantılı nem ihtiyaç duyarlar eğer orantılı nem ortamda iyi ise bu tür hava kökleri denilen bir tür kök sistemine sahip oldukları için görsel olarak çok güzel etkiler verir. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 27-08-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1
|
Bu yapraklar normal mi?
Merhaba, yaklaşık 1 ay önce ikeadan bir bonsai aldım. Aldıktan bir kaç gün sonra yaprak dökmeye başladı ama bir süre sonra durdu. Daha sonra küçük küçük filizlenmeye başladı, resimlerde görüdüğü gibi yeni dallar ve yapraklar vermeye başladı. Benim sizlere bir kaç sorum olacak. Cevaplarsanız çok sevinirim 1-Bonsaimin türü nedir? Bakımında nelere dikkat etmeliyim? İçerde ışık gören bir yerde bakıyorum. Toprağı çok sık kuruyor. Günde bir defa suluyorum ve saksının altından suyun fazlası akıyor. 2-Toprağını değişmem gerekiyor mu? Saksısı bana biraz ufak gibi geliyor ama emin değilim. 3-Sonradan açan yapraklar eski yapraklarına göre çok büyük. Bu yapraklar normal midir? Budama vs yapmam gerekiyor mu? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-07-2011
Şehir: Aydın
Mesajlar: 14
|
Sayın crackerdent ağacınızın türü Çin karaağacı.Bakımı ile ilgili bilgiler forumda var fazla sulamayın ihtiyacı olduğu zaman sulama yapın.Saksısı iyi görünüyor bence değiştirmeyin,yeni çıkan yapraklar eski yapraklara göre daha büyük olur normaldir ağacınızın şeklini bozmadan istediğiniz gibi budama yapabilirsiniz, bu türle tecrübesi olan bonsai üstadları size daha ayrıntılı bilgi verecektir. Düzenleyen anlucki : 27-08-2011 saat 19:37 Neden: ekleme |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 12-11-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 7
|
Merhaba Ben Bonsai bakımında çok yeniyim. Bu konuda hiç bir şey bilmiyorum maalesef, ama Bonsaimi çok seviyorum. Bu Bonsai bana hediye geldi, bu yüzden türünü bilmiyorum. Bonsai'm geldiğinde ilk resimdeki gibi çok güzeldi, sonra hızla yaprak dökmeye başladı şimdiyse bu hale geldi. Boyu uzadı ama dalları kurudu, hala minik açan yapraklar var ama altları kurumuş gibi gözüküyor, ne yapmam gerekiyor. Nasıl eski haline getirebilirim, lütfen yardım edin! ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Sanırım içerde ve gölgede kalmış ince uzun sürgünleri nedeni o. Toprak kuruyamadığı için kök çürümesi var gibi görünüyor. Cocopeat içinde gibi. Çok yavaş kurur bu malzeme. Sulamayı toprağı kurumaya başlayana kadar durdurun . Kış içinde daha iyi bir malzeme ile değiştirmek iyi olur. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 12-11-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 7
|
Haklısınız gerektiğinden fazla sulamış olabilirim, cocopeat ne bilmiyorum ama bir çiçekçinin tavsiyesiyle üstüne toprak ekledim. Toprağını değiştirmem mi gerekir? Toprak değiştirmekten de çekiniyorum açıkçası köklerine zarar veririm diye. İçerde bakıyorum evde bakılır denildiği için, ama evim çok güneş almıyor. Güneşe çıkarmalı mıyım? O zaman da kurumasından korkuyorum. ![]() Kısacası panik içindeyim... ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Cinsini anlayamadım açıkçası ama bu haliyle dışarıda zarar görür. Sulamaya dikkat edin en güneşli yere koyun. Aralık sonu ocak gibi toprak değiştirirsiniz. o zamana kadar forumda bilgilere ulaşıp fikir edinirsiniz. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-07-2009
Şehir: İstanbul, Sarıyer
Mesajlar: 505
|
Memet'in tavsiyesine ek olarak türünün ligustrum olduğunu yineliyim. Ligustrum yarı tropik bir bitki olduğu için içeride de bakılabildiğini söylüyorlar, ben hiç içeride bakmadığım için bilemiyorum. Dışarıda yağmurdan ve özellikle rüzgardan koruyabileceğiniz bir yeriniz varsa oraya alın. Dalları, çatallanmaların olduğu yerin bir üstündeki göz kalacak şekilde budayın. Büyük ihtimalle baharla beraber yeşillenecek ve toparlayacaktır. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 12-11-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 7
|
Ben acemi olduğumdan daha nasıl budamam gerektiğini anlamadım, göz kalacak şekilde budamak ne demek anlayamadım, daha kolay anlatmanızı rica etsem? ![]() O kupkuru gözüken dalların üstünde bugün yeşillenmeler minicik yapraklar gördüm biraz sevindim açıkçası. Her gün güneşe çıkarmaya başladım, toprağı kuruyana kadar da sulamıyorum. Bir de Koçtaşta Bonsai besini diye bir şey buldum, sizce almalı mıyım? İşe yarar bir şey midir? ![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 12-11-2011
Şehir: Ankara
Mesajlar: 7
|
Maalesef o yerler kendiliğinden kurudu ve yok oldu zaten Bonsai şimdiki hali 2. resimdeki gibi. http://www.agaclar.net/forum/attachm...-photo0288.jpg |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 15-11-2011
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 8
|
Merhaba,
10 gün önce aldığım Bonsaim malesef %70 oranında yapraklarını döktü. Aldığım çiçekci günde 2 kere spreyle nemlendirmemi ve haftada bir su vermemi söylemişti.Dediklerini yaptım ama güzelim ağacım 1 haftada bu hale geldi. Türü hakkında ve onu nasıl kurtabileceğim hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Buı mevsimde günde iki kere yapraklarına su sıkma toprağı kurumadan sulama ölümüne neden olabilir. Yaprakları nemlendirmeyin ve toprağı kuryana kadar sulamayın. Daha sonra toprak kurumaya başladıkça azar azar sularsınız. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 15-11-2011
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 8
|
İlginize teşekkür ederim. Eski haline dönme sanşı var mı acaba ? Birde cinsini söyliyebilir misiniz ? Ona göre araştırıp bakabilmek istiyorum. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 15-11-2011
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 8
|
çok teşekkürler.Umuyorum başarabilirim. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
|
sayın kknd2kknd2 agacınızın fotografını buraya eklemeniz daha iyi olur doğru bi tür karşılaştırması için bizlere yardımcı olmuş olursunuz. öncelikle saksı altında drenaj deliği varmı bakınız. bu önemli aldığınız gündem kısa bir süre sonramı dökülme başladı? bu gibi önemli detaylarıda vermelisiniz. saygılar |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-01-2012
Şehir: ist
Mesajlar: 2
|
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Uyarılarınızı dikkate alıp hepsinin cevabını vereceğim. Çiçek 27 Kasımdan beri bizde ve o dönemde 1 hafta içerisinde dökülmeler başladı ve hala sürüyor. Ağacın fotografını ilk fırsatta ekleyeceğim. Arkadaşımın evinde olduğundan hemen ekleyemeyeceğim. Teşekkürler... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın justinianus Agacınızın türü sizin belirtiğiz şekilde doğrudur. Problemi ise kloroz gibi görünüyor Klorozun genel sebebleri kendi konu başlığında buluna bilir. Ayrıca forumda bir çok ziraat mühendisi arkadaşlar var. Onlarda size kloroz konusunda bilgi vereçeklerdir.bunun dışın da satın alınan yerlerde sağlıksız bakım koşullarından dolayı ağaçlarda bu gibi problemler sıkca oluyor.bahar aylarında büyük boy bir saksıya geçirmeniz gerekeçektir. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 03-01-2012
Şehir: istanbul
Mesajlar: 2
|
Cevabınız için çok teşekkür ederim bonsaisan. kloroz konusunda internetten biraz araştırma yaptım. karaboya veya demir sülfat ile desteklenmesi tavsiye edilmiş. Gereğini yapacağım. Çiçeği kurtarabileceğimi bilmek beni sevindirdi. Saksı değiştirme konusunda emin değildim. Fakat tavsiyeniz üzerine bu baharda onu da değiştireceğim. Umarım gönderdiğim resimdeki tarz bir saksı bulurum. Gerçekten çok hoş gözüküyor. toprak konusunda forumlarda daha önce sizin tavsiye etmiş olduğunuz bauhaus'ta satılan floragard isimli markayı denemeyi düşünüyorum. yardımlarınız için çok teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 18-10-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 14
|
herkese merhaba malümunuz bonsai saksısı pekte kolay bulunan bir ürün değil haliyle kendi saksımızı kendimiz yapmaya çalışıyoruz cam matkabı ile delerek çanak, kase,altlık vb. haliyle bunların içleri kaplı veya sirli oluyor . sirli olmasının bitki gelişimine ne gibi zararları olabilir yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-07-2009
Şehir: İstanbul, Sarıyer
Mesajlar: 505
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 18-10-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 14
|
teşekkürler jeomeo kabın veya aday saksının iyi drenajı için delik sıralaması ve toprak karısımı saglanmış sa bu sorun ortadan kalkmaz mı ? plastik saksıda kullanıyoruz haliyle ve podların plastik olanıda var onlarda aynı sorun olur mu? |
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| bonsai |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|