08-05-2012, 12:24 | #1 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 14-04-2012
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 1
|
Firma alışveriş şikayetleri
Öncelikle merhaba yeni üye olduğum için cevabım doğru yere ulaşabilecek mi bilemiyorum, ancak smoothgarden markasını görünce dayanamadım. Şimdiden sürçülisan edersem affola. Bu yıl zengarden'den birbirinden güzel tohumlar aldım, çoğunluğu güneşle çimlenen türlerdi. Her yıl olduğu gibi tohumlarım eksiksiz şekilde elime ulaştı, kargo bedelide makul orandaydı. Tohumlarımı sipariş ederken smoothgarden firmasını keşfettim, oradan da tohumları ekebileceğim aparatları sipariş ettim. Günler geçmesine rağmen smoothgardendan haber yoktu en sonunda telefonla kendilerine ulaştım. Bana siparişimin yanlışlıkla manisaya gittiğini söylediler (ben Gökçeada da yaşamama rağmen) birkaç gün içerisinde ürünlerimin elimde olacağını söylediler. Telefonda tohumların zamanının geçeceğinden endişeli olduğumu anlattım, onlarda fazla sürmeyeceğini söylediler. Neyse günler sonra (yaklaşık bir hafta on gün) ürünler elime ulaştı. Kargo fiyatı olarak elli liraya yakın ücreti vardı. Ürünleri almaktan başka şansım yoktu çünkü tohum zamanı gitgide geçiyordu. (kargo şirketi tanıdık olduğu için para almadılar, bunda bir yanlışlık vardır ilk önce çözün sonra ödeyin dediler). Büyük bir heyecanla ürünleri açtığımda büyük bir hayal kırıklığı yaşadım bana gelen ürünler bambaşka şeylerdi. Ben şişen tablet isterken onlar beyaz pamuk gibi bir şey gönderdiler. İstediğim saksılar ise 8lik yerine küçücük boyutlarda olanlarındandı ve ben bu siteden 50 liranın çok üstünde alış veriş yapmıştım. Hemen firmayı aradım ana bir yanlışlık olduğunu özür dilediklerini gönderdikleri ürünlerin bana hediye kalmasını ve hemen kendi ürünlerimi göndereceklerini söylediler. Tabi 50 liralık kargo ücretini de ödeyeceklerini. Ürünler yine gelmedi tabi tekrar mail attığımda bu iş çok uzadı ne gönderdiysek onu kullanın dediler. Gönderdikleri bir haftaya kalmadan küflendi tabi tohumlarım da çöp oldu. hala kargoyu öderler diye bekliyorum ancak ses seda yok. O yüzden ne olur bu firmadan bir şey sipariş ettiğinizde 2 kere düşünün. Hepinize bol çiçekli günler dilerim. |
25-03-2013, 18:27 | #2 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 15-04-2009
Şehir: kırıkkale
Mesajlar: 125
|
zengarden firmasından alışveriş yapılmaz. firma hastalıklı sogan gönderiyor, hemde idda ettigi ürünleri göndermiyor. çapı 18-24 cm yazmış agaç liliumuna. gelen soganların 15-16 cm yi geçmez. |
08-06-2013, 15:39 | #4 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-04-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 18
|
Arkadaşlar merhaba. Bu sene E-fidancımdan almış olduğum 3 çeşit cherry domates yetişmiyor ! .Bitki ya çok küçükken eriyor ya da 15 cm boya geldiği zaman kök boğazı eriyor ,siyahlaşıyor ,sabah bi uyanıyorum solmuş ! Aynı toprak ve saksılarda geçen seneden kendi aldığım domates tohumları gürül gürül çıktı... Acaba problem nerede olabilir? Tohumların hepsinin problemli olma ihtimali varmı? Aldığım domtes tohumları : Sarı ampul Brown barry Yellow cherry |
08-06-2013, 18:11 | #5 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-07-2011
Şehir: ŞİLE _ BURSA
Mesajlar: 204
|
******* zengarden asla iddia ettiği reklamını yaptığı ürünü göndermiyor,şikayet edince hatalarını düzelmek yerine siteye üyeliğinizi silip sizin ulaşmanızı şikayetinizi iletmenizi engellemeye çalışıyor.. |
08-06-2013, 18:14 | #6 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-07-2011
Şehir: ŞİLE _ BURSA
Mesajlar: 204
|
bence de zengarden asla iddia ettiği reklemını yaptığı ürünü göndermiyor,şikayette bulunduğunuzda nerdeyse siz suçlu oluyorsunuz hatalarını düzeltmek yerine sizin siteye üyeliğinizi iptal edip ulaşmamanız için ellerinden geleni yapıyorlar. |
23-02-2014, 22:02 | #7 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-02-2014
Şehir: İZMİR
Mesajlar: 4
|
Merhabalar, İnternette güvenle tohum alışverişi yapacağımız önerebileceğiniz siteler var mıdır? |
11-04-2014, 10:04 | #8 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 16-04-2013
Şehir: Karabük
Mesajlar: 69
|
zengardenin kardeş sitesi zenfide den bende calibrachoa ve başka çiçek fidesi aldım. fideler sorunlu çıktı. zaten fide diye gönderdikleri doğru düzgün bakılmamış köklendirilmiş bitki çelikleri. halleri içler acısı.calibrachoaları diktikten birkaç gün sonra hastalanıp ölüyorlar. . Bende hata olmasına imkan yok çünkü talimatlara uyup,topraklarını ve diğer faktörlerini özenerek hazırlayıp birazını seraya birazınıda eve almıştım.Diğer aldıklarımında hiç halleri parlak değil.Firma memnuniyetim sıfır. |
09-05-2014, 10:39 | #9 |
Ağaçsever
|
Sahte Etobur Tohumları
Arkadaşlar, indirdik.com sitesinden konserve kutusu içinde etobur tohumu ve toprağı aldım. Kutunun üzerinde drosera resmi var, içinde olduğu iddia edilen tohum ise dionea. "ikisi de olur" deyip ektim. Çıkan bitkinin ne olduğunu bilmiyorum ancak bildiğim herhangi bir etobur da değildi. Site ilgilileri ödediğim bedel kadar (kırılan hevesim ve bitki için verdiğim çaba hariç ) indirim kuponu tanımladılar. Söz konusu ürünün resmini paylaşıyorum Başka arkadaşlar da sıkıntı yaşamasınlar isterim. |
09-05-2014, 15:25 | #10 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-06-2011
Şehir: Istanbul / Columbus, Ohio (ABD)
Mesajlar: 1,260
|
Alıntı:
Bu durum icin genel olarak onerilen alacaginiz urunun bizzat resmini ceken kisilerdir (profesyonel olmadiklari bellidir ozellikle ebay gibi sitelerde) Ayrica bu kriteri turkiye genelinde gittigidiyor sahibinden'e uygulayabilir ya da guvenilir bir siteden alabilirsiniz.(agaclar.net sitesinde ismi arastirmaya fayda var) |
|
05-07-2014, 21:51 | #11 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-04-2011
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 410
|
Geçenlerde E fidancım com'dan gül fidanı almak istedim. Bu aralar mor renkli güllere takıntılıyım. Sitede de 3 çeşit gül var mor olarak geçen. Patlıcan moru, koyu mor, mor diye...Ama çekilen resimlerde hepsi de koyu pembe. Resimler de gün ışığında çekilmiş çok net?? Kafam karıştı önce siteye yazdım, ilgililere durumu iletiriz dediler ve canlı yardım offline oldu hemen. Ben de telefon açıp sordum ama açıkçası çok net de bilgi alamadım. Şimdi abarttığımı düşünebilirsiniz ama semt pazarlarında 6-7 tlye alınabilecek güllere 15, 20 hatta 45 tl fiyat istenmiş sitede. Bir de kargo ücreti var. Tamam beğendiğimiz gülü bulunduğumuz yerde bulamadık. Almadan da duramadık. O gül eve geldi bahçeye ekildi, açtı. Baktık ki mor mor derken resimde gördüğümüz gibi koyu pembe.Ne olacak o durumda, söküp geri mi yollayacagız. Bariz magdur olacagız.... Sonra kafayı konuya takınca nette görsellerden aramaya başladım mor gül vs. diye. Bir de baktım ki e fidancımın sattığı gül fidanlarının asıl üreticisi İzmir'de gülcü Hüseyin diye biri ve site kurmuş. E fidancımdaki "menemen, mor kokulu gül, patlıcan moru, yıldız gül vs. gibi gül fidanlarındaki resimlerin aynısı bu sitede vardı" O sitedeki numarayı arayıp sordum. Siz güllere mor diye yazmışşsınız ama koyu pembe gibi duruyor diye. Gül ilk açarken koyu ama sonradan rengi açılıyor dediler.....Peki gül fidanlarınızın boyu ne kadar kaça satıyorsunuz dedim. Boyları 70 cm civarı 2 tlye satıyoruz dediler.......... E fidancım sitesi, madem bir ürünü satıyorsunuz, bir de 2 tllik malı 15-20 tlye satıyorsunuz. Toptancıdan ürünü aldınız bari kendi elinizdeki ürünün resmini kendiniz çekin, adamın resimlerini kopyalayıp müşteriye net bir cevap bile verememek sonradan müşteriyi mağdur etmek değilmidir. Durum itibariyle ben de sipariş vermekten vaz geçtim. İnternetten alışveriş yaparken çok araştırmak gerekiyor. Bahsettiğim güllerin 2 sitedeki hallerini de ekliyorum siz karar verin. İlki e fidancım comdakiler Düzenleyen Emine Akman : 06-07-2014 saat 20:23 Neden: İMLA HATASI |
05-07-2014, 21:54 | #12 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-04-2011
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 410
|
Bunlar da gülcü Hüseyin'dekiler. |
07-07-2014, 07:30 | #13 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 03-03-2013
Şehir: Mersin-Şanlıurfa
Mesajlar: 1,022
|
Ben de zengarden dan tohum aldım 10-12 çeşit. Ancak tohumlar dan bazıları paketteki resim ile aynı çıkmadılar. ben tohumları anneme vermiştim. Kampanula diye ektiği tohumdan başka başka hem de bildik bitkiler çıkmış...Anne bu ne dedim. Bu çıktı ektiğim tohumdan dedi. |
07-07-2014, 20:19 | #14 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 10-06-2013
Şehir: İzmir
Mesajlar: 242
|
sorun çözüldü Düzenleyen Kayahann : 14-12-2015 saat 12:20 Neden: düzeltme |
07-07-2014, 23:18 | #15 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Firmaya e-posta yoluyla durumu bildirdim, geri dönüş nezaketinde bile bulunmadılar. Bu arada Doğa Peyzaj ve 1001fidan aynı firma bilgilerinize. |
|
08-07-2014, 12:19 | #16 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-07-2011
Şehir: MUĞLA/DALAMAN
Mesajlar: 269
|
Doğa peyzajdan bende fidan aldım. Ellerinde ne kadar kötü fidan varsa onu gönderiyorlar. Diğerleri bunun yanında süper sayılır. |
09-07-2014, 22:32 | #17 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Üstteki mesajımı yazdıktan sonra bugün Yalova’dan Doğa Peyzaj yetkilileri telefonla bana ulaştılar. Sanırım sitelerine üyeliğimden dolayı buradaki üye adımla eşleştirme yapıp ben olduğumu tahmin yoluyla bana ulaştılar ki buradaki yazışmalarımızın firmalar ve yakınları tarafından takip edildiğini önceden öngörerek böyle bir görüşmenin bir şekilde olabileceğini tahmin ediyordum. Konuşmamızda, buradaki mesajımı gördükleri için aradıklarını belirttiler. Uzun uzadıya konuştuk. Hatırlamıyorum ama birkaç yıldır üyeliğim var Doğa Peyzaj’a. Daha önceden mor salkımın pembe bir varyetesi olan Wisteria Chinensis ‘Rosea’ fidanı almıştım. Çok da memnun kaldım ve bu memnuniyete dair kendi e-posta adresimden bir mesaj göndermiştim firmaya. Bu arada bu varyete ülkemizde kolay kolay bulunmayan bir varyete. Daha sonra ki alışverişimde bu memnuniyete dayanarak güvenle verdim kırmızı yapraklı erguvan siparişini. Normalde bu sipariş ettiğim varyete sadece toptan satışlarında varmış ve bu konuda beni telefonla arayıp bilgilendirdiler. Bu telefon görüşmesinde ellerinde birkaç adet biraz daha büyük fidan olduğunu ve bunlardan gönderebileceklerini belirtince ben de kabul ettim. Bu fidanlar sağlıklı bir şekilde elime geçti. Yaprak yapısından şüphelensem de karışıklık olmayacağını düşünerek, bu fidanı çok arayan arkadaşıma ikisini de gönderdim. Fidanlar bir yılda tabii ki hangi tür olduklarının yanıtı verdiler. Haliyle bu durumun tekrar yaşanmaması ve biraz daha özverili olunması adına talep ve ricamı belirttiğim bir mesaj gönderdim. Fakat bu mesajı e-posta değil de firmanın resmi sitesinden üyeliğim üzerinden gönderdim. Mesajıma herhangi bir cevap gelmedi. Burada da Sayın Kayahan’ın ilgili mesajını görünce ben de bu yaşanılanı anlatmak istedim. Bugün ki görüşmemizde kendi sistemlerinden gönderdiğim mesajı almadıklarını yalnızca e-posta yoluyla gönderdiğim daha önceki memnuniyet mesajımı aldıklarını belirttiler. Her şeyi düzgün bir dille anlattılar. Şu var ki kendi üyeliğimden yani firmanın resmi sitesi üzerinden gönderdiğim mesaj nasıl olur da kendilerine ulaşmaz bilemiyorum fakat bunun böyle olabileceğini belirttiler. Bana da, samimiyetlerine güvenmek kaldı. Bu gibi bir durumla ilgilenip müşterilerine ulaşmaları gerçekten bir firmaya bakış açısından çok önemli, olumlu bir tutum. Ne kadar yanlış anlaşılmalar olsa da ve geç kalmış bir görüşme olsa da durumun düzeltilebilmesi açısından iletişim kurdukları için kendilerine teşekkür ederim. Görüşmemizde hoş görmediğim bir tutum olarak şunu da belirtmeliyim: Gerekli açıklamalarını yaptıktan sonra samimiyetlerini anladığımı ve inandığımı belirtip önceki mesajımda gereken değişikliği yapacağımı da belirttiğim halde konuyu başa alıp, “Bu durumu şikayet olarak yazıyorsanız neden önceki memnuniyetinizi de yazmadınız? Bunu da yazmalıydınız” gibi bir söylemle, bana ne yapmam konusunda direktif vermeye çalışmaları güzel ve anlaşılır bir konuşmadan sonra olmaması gereken yaklaşımdı. Nitekim bu hususta kendilerine böyle bir hakları olmadığını da hatırlatmak durumunda kaldım. Sonuç olarak Doğa Peyzaj, durumu düzeltmek ve firmalarını doğru aktarabilmek adına benimle birebir irtibata geçmiştir. Görüşmede durumun bir hatadan kaynaklandığı sonucuna varılmıştır. Görüşmedeki samimiyetlerine inanmasaydım bu açıklamalı ve önceki mesaja gerekçe olan bu mesajı kesinlikle yazmazdım. Bu konuyu takip eden tüm üyelerimizin bilgilerine. Saygılarımla. |
|
10-07-2014, 08:25 | #18 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 660
|
Maalesef bu tür sitelerin çoğunluğunda sattıkları bitkilerin resimleri değil, ordan burdan capy+paste ettikleri resimler vardır. Dolasyısıyla gelecek olan bitkilerde hayal kırıklığı yaşama ihtimali de bi hayli yüksektir. Alışverişinizi yapmadan önce ilgili görsel hakkında küçük bir araştırma yaparsanız, kullanılan görselin başka bir yerde olup olmadığını da bulabilirsiniz. Bir örnek; binbirfidan MAGNOLIA stellata,Beyaz iekli yaprak dken manolya,k manolyas Üstteki aynı görsel aşağıdaki sitede de mevcut. Leonardo [http://www.pollicegreen.com/magnolia-stellata/12886/ Bir başka site de aynı görseli kullanmış Ogrot croton http://www.ogrodkroton.pl/towar.999.....stellata.html Kim kimden almıştır onu bilemem... Elbetteki her bitkinin görselini bire bir çekip siteye koymak kolay olmayabilir. Bazı bitkiler zor açar, kısa sürelidir vs... Ancak en basit bir bitkinin resmi bile başka yerlerden alınmışsa o site şahsen benim açımdan güvenilirliğini yitirir. |
10-07-2014, 18:18 | #19 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-04-2011
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 410
|
Öncelikle belirteyim ki bu bir şikayet yazısı değildir. Konusu açıldığı için Doğa Peyzaj hakkındaki izlenimimi paylaşmak istedim. Bu yıl Nisan ayında Doğa peyzaj'ın Yalova'daki fidanlığına gidip bir mavi yasemin fidanı aldım. Eve geldik, daha büyük bir saksıya aldık. Bitki coştukça coştu, bir yanı kalın dallar veriyor, diğer yanı ince mavi çiçekli dallar... Oh diyorum bu hızla giderse seneye kimbilir ne olur 1 ay önce baktım bu işte bir gariplik var, bitkiyi iyice incelemeye aldım. Kalın dallarda ne çiçek ucu var ne de yaprakları mavi çiçek veren kısma benziyor. Hemen Doğa Peyzajı aradım. ÇOK ilgilendiler. Bitkinin fotoğrafını çekip göndermemi istediler. Ve hemen bilgilendirme için dönüş yaptılar. Mavi yasemin fidanının toprağında yabani bir tohum çimlenmiş, biz onu da mavişin bir parçası zannedip, besleyip, büyütmüşüz..... Bir de şu var. Sonrasında bu kez internetten mavi yasemin almak istediğimi "canlı destek" kısmında söyleyince ellerinde olmaığını 1-2 ay daha beklememi söylediler. Ama stokta var görünüyordu. Daha sonra clematis konusunda da yine canlı destek kısmında sorular sorduğumda o an stoklarında yok görünen ama ellerinde olan 2 farklı montana türü ve mrs. n. thompson cinsi clematislerinin resimlerini mailime gönderdiler. Bu arada üye değilim siteye. Konuşurken istediler mail adresimi, verdim ve hemen dönüş yaptılar. Sonra yine canlı destek kısmında istediğimin yaz boyu açan iri çiçekli cins clematisler mrs. bateman, john paul2 gibi türler olduğunu söyleyince listeye eklediklerini kasım ayındaki Fransa'dan yapacakları ithalatta getirmeye çalışacaklarını söylediler. Daha sonra yine mailime kasım 2013'te Fransa'dan ithal ettikleri türlerin orda çektikleri resimlerini gönderdiler ki mesela içlerinde burda bulunması zor ortanca türleri ve yine sitelerine koymadıkları ama clematis sayfalarında gördükçe ben Bauhausa gitmedikçe bunları nasıl bulacağım dedirten dr. ruppel, vyan pannel, hagley hybrid, madem la coulture, ernest markham, ville de lyon gibi türler vardı. Bir siteden alışveriş yapmadan önce tavsiyem önce telefonla veya varsa canlı destek kısmında stok durumunu, gönderilecek olan bitkinin boyunu (ki bu ciddi sıkıntı, sayfalarına bakıyorsun koca bitkinin resmini koyuyorlar ama o fiyata o bitkiyi vermezler, ama bunu dikkate almayıp ve de sormayıp sipariş verildiğinde gele gele 20 cm.lik bir şey gelince sonuç: hayal kırıklığı, memnuniyetsizlik oluyor) sorup öyle almak gerekiyor. Bitkinin boy meselesi tam tersi şekilde de olabiliyor. Mesela Fidanistanbul'da 120 cmlik clematislerin fiyatları 70 tl. olarak görünüyordu, canlı destekten sorduğumda şu an boylarının 2.5 ila 3 metre arası değiştiğini söylediler...... Ve son olarak.....İnternetten bitki alışverişi yapmak istediğimde Doğa peyzaj hariç onu fiyatları makul, diğer pek çok sitede bariz müşteriyi enayi yerine koymaya çalıştıklarını görüyorum....Bir gaura fidanına 15 tl isteyen mi, bir ortancaya 45 tl isteyen mi...Göz var nizam var herşeyin de ederi belli. Cebimde param ve alma isteğim de olsa bu enayi yerine konma hissi nedeniyle vazgeçiyorum.... |
13-07-2014, 08:28 | #20 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 10-06-2013
Şehir: İzmir
Mesajlar: 242
|
sorun çözüldü Düzenleyen Kayahann : 14-12-2015 saat 12:21 Neden: düzeltme |
13-07-2014, 11:08 | #21 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-07-2011
Şehir: MUĞLA/DALAMAN
Mesajlar: 269
|
Ben 4_5 tane ürün aldım sadece bir tanesi idare ederdi.Digerleri çok kötüydü.Özellikle osmanthusun sitedeki foto ile uzaktan yakından alakası yoktu. Başka bir bitkide de ellerinde son kalan ve üretimde kullandıkları bitkiyi gönderdiklerini belirttiler.O hastalıklı ve cılız bitkinin anaç olarak kullanilmasi söz konusu bile olmaz. Sen istediğin ürünü alamadıktan sonra fiyat uygun olsa ne olur. |
13-07-2014, 12:46 | #22 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 10-06-2013
Şehir: İzmir
Mesajlar: 242
|
sorun çözüldü Düzenleyen Kayahann : 14-12-2015 saat 12:21 Neden: düzeltme |
15-07-2014, 13:46 | #23 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 07-11-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 497
|
Alıntı:
|
|
26-08-2014, 15:48 | #24 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-04-2007
Şehir: Antalya
Mesajlar: 236
|
Müsadenizle bende birşeyler yazmak istiyorum arkadaşlar. Maalesef ülkemizde kargo firmaları çok kötü çalışıyor. Bende bitki satıcısıyım. Genelde bir sorunla karşılaşmıyoruz ama bazen olduğu da oluyor. Geçen gün arızalı telefonumu göndermek üzere kargoya gittim (bizim anlaşmamız olan bir firma değildi) Sisteme girilmesini beklerken bakındım. Çalışan bir arkadaş paketleri topluyor.Kolları dolmuş, ayağıyla iterek götürüyor paketleri yerlerine. Bir paket dışarıda kalmış, bir tekme vurdu pakete ,paket kayarak gitti diğer paketlerin yerine. Düşündüm bu bir elektronik alet olabilir , telefon olabilir, kırılacak bir eşya olabilir, tohum olabilir Maalesef durum böyle. Üstelik kargo firmaları genelde bitki gönderimlerini sigorta haricinde tutuyorlar. Bir müşterimize biz paşa kılıcı göndermiştik , kargoda 1-2 yaprağının ucu kırılmış . Kargo firması kabul etmedi tabiyki .Müşteri sağlam teslim aldım diye imza attığı için. Biz tekrar gönderelim dedik , müşterimiz gerek yok dedi ama üzüldüğünü biliyorum ben . Bu durumda bizde mağdur oluyoruz aslında , müşteri internetten alışveriş yaparken bir dahakine tereddüte düşüyor . İnternetten bitki satışı gerçekten zor . Kolay olduğunu iddia eden varsa yanılıyor benim kanımca . Üstelik bitki kargo fiyatlarında bir standart yok. Yani örnek verirsem bize 5 desi 5 tl 10 desi 10 tl dedi diyelim kargo firması. Müşterimiz 1 pitosporum aldı mesela. Onu sisteme girdik 10 desi. Yanında birde köklendirme hormonu aldı diyelim o da 2 desi. Sistem bunu 12 desi olarak hesaplar (çünkü hormonu ayrı alsa 2 desi ödeyecek) ve müşteri 12 desi ücreti öder.Ama kargo gönderilirken hormon küçük bir paket , poşete sarılıp pitosporum saksısının içine konabilir. Kargo fiyatını bilmek istiyor tüm alıcılar haliyle ne ödemek istediğini alışverişin başında bilmek hakkı. Kargo ücretini ürünle beraber tahsil ettiğimizde yaşanası sorun bu . Kargo ücreti teslimat anında ödenecek şekilde satış yaptık yıllarca biz. Çünkü bana öylesi mantıklı geliyordu. Çünkü 1 portakal fidanı 15 tl ye gidiyorsa yanında bir de saksı varsa , saksının içine fidanı koyarak gönderdiğimde neredeyse saksı bedavaya gidiyor. Ama kargo ücreti baştan alındığında fidanın kargo ücreti +saksının kargo ücreti alınıyor. Teslimat anında satış yapıyorduk ama gelen talepler doğrultusunda bizde alışveriş esnasında hesaplatıyoruz artık sitemizde.Ama benim içim rahat değil. Müşteriden 1 tl bile fazla alsam benim vicdanım rahat etmez . Ya da ben ürün ebatlarını yanlış hesaplarsam zarar edeceğim. Ama yapacak birşey yok. Talebe göre arz durumundayız. Kusura bakmayın biraz uzun yazmışım . Ama bende içimi dökmek istedim bu konuda Düzenleyen evrim : 27-08-2014 saat 09:07 Neden: kelime hatası |
29-08-2014, 02:21 | #25 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
|
|
03-09-2014, 07:49 | #26 |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 43
|
ben bu sene bahçemin çoğunluk tohumlarını aldım Zengarden Ev ve Bahçe dan. 75 domates tohumundan 25 adet çıktı, 4 farklı çeşitten olan 50 civarı biber tohumundan ise 1 tane bile çıkmadı. Firma siz yanlış çimlendirmişsinizdir diyerek suçu bana yıktı. Yıllardır yaptığım iş ama domateslerden az da olsa çıkmış, biberlerden 1 tane çıkmadı 1 tane. Çamurun bu kadarına da pes dedim. Bahçe bomboş kalsa bunlardan 1 çöp almam artık. |
03-09-2014, 13:08 | #27 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-04-2007
Şehir: Antalya
Mesajlar: 236
|
Alıntı:
Online bitki satış sitem için kargo taşıma fiyat teklifi almak üzere mng kargoya gitmiştim bir defasında. Hiç fiyat bile vermeden bizim fiyatlarımız size pahalı gelir diyerek kibarca kovdular. Türkiyenin elbet bir yerinde işini güzel yapan kargocular vardır ama ben Kemerde rastlamadım hiç . SÜrat kargo ile çalışıyorduk eskiden , sonra onun yöneticisi Metro kargoya geçtiği için bizde metro kargoya geçmiştik , ama Süratı bırakmadan. Metro Kargonun her yerde şubesi yok (fiyatları diğerlerine göre uygun ama) Sonra bu yönetici usulsüzlük yaptığı için kovuldu. Biz bi süre daha devam ettik. Olmadı , yeniden Sürat kargoya döndük , Şube müdürü iyi bir adam ama genel olarak hiç söz verdikleri saatte gelmiyorlar. Bazen bildirilmiş bir kargoyu bile ertesi güne sarkıttıkları oluyor. Buradaki tüm kargolar maalesef az elemanla çok iş yapıyor. Eleman sayısı kışın olan işlere göre. Burası yazlık bir memleket. Yazın aynı sayıda elamanla işi götürmeye çalışıyorlar ama yetişemiyorlar . Sorun burada. Ben de amma dertliymişim kargolardan |
|
07-09-2014, 13:12 | #28 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 31-07-2007
Şehir: ......
Mesajlar: 271
|
Bu yıl da Zengarden'den aldığım tohumlar çıkmadı. Yanlış birşeyler yaptığımı düşündüm. Ama şikayetleri okuyunca bir daha adı geçen yerden tohum almamayı düşünüyorum. |
04-03-2015, 12:47 | #29 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-02-2015
Şehir: BURSA
Mesajlar: 1,294
|
Alıntı:
bu tip firmalar, büyük firmaların piyasaya süremediği sorunlu tohumları paketleyip satıyorlar. bu tohumlar ya virüslüdür veya çok eskidir. |
|
09-03-2015, 08:11 | #30 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-01-2014
Şehir: ısparta
Mesajlar: 161
|
ZENGARDEN Firmasından 20 ye yakın çiçek fidesi sipariş ettim, elime hafta içi ulaşır diye pazartesi siparişi verdim, ama emin olmak için telefon açayım dedim, bir haftadır telefonu kimse açmıyor, üstelik web sayfasında siparişin hazırlandığı ve gönderildiği gün gün yazıyor, fakat ne maille nede telefonla firmaya asla ulaşamadım, bana mutlaka ulaşmaları gerektiğini 2 kere maiille yazdım çünkü onlara ulaşamadığımı telefonu açmadıklarını bildirdim ama nafile, sonuçmu? SONUÇ: Cumartesi fideler geldi, işyeri adresimi vermiştim cumartesi kargo çalışmıyor, çalışsa bile işyerim kapalı, bende kargoya gidip alamadım, pazar kapalı zaten kargo, pazartesi elime geçecek fidelerin halini bilmiyorum artık göreceğiz. Eğer telefonla ulaşabilseydim veya mailime karşılık verilseydi ya adres değiştirirdim **** kargoyu bir-iki gün erteleyebilirdim ama olmadı. |
Konu Araçları | |
Mod Seç | |
|
|