View Single Post
Eski 04-05-2011, 09:47   #85
Sarıcan
Ağaç Dostu
 
Sarıcan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-11-2008
Şehir: Küçükyalı-ISTANBUL
Mesajlar: 1,498
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kazanlik Mesajı Göster
Bu kanal projesinin BANA gore en onemli ayagi yapilacak yeni konutlarin dayaniksiz konutlarla takas edilmesi ve eskilerinin yikilmasi. daha sonra 3. kopru ve anadolu otoyol projesi. ve finans boyutu, proje kendini fazlasiyla odeyebiliyor.
Alıntı:
bu projeyi tek basina su kanali olarak dusunmememiz gerekiyor. Baska dusuncelerle karsi cikiyorsakda elle tutulur sebepler olsun. ya da 71. mesaj gibi cozum onerileri arttirilsin.
Sn. Kazanlik,

Benim önerilerimin tümü Istanbul' un daha fazla şişirilmemesi, doğasına ve su kaynaklarına daha fazla zarar verilmemesi için yapılmış önerilerdi. Zaten boru hattı ve Istanbul' un deniz yoluyla by-pass edilmesi durumunda ne Kanal' a, ne de 3. Köprü' ye ihtiyaç kalacaktır. Böylelikle doğa katliamının önüne geçilecektir. Bazan projeler bedavaya gelse bile toplum yararı ve halkın sağlığı, karın ve paranın önüne geçmelidir.

Şehirleşmek gökdelenler ve akıllı binalarda yaşamaktan ibaret değildir. Ben son haline yetiştim ama eski Istanbul' u yaşayanlar ne söylemek istediğimi daha rahat anlarlar. Anadolu yakasında sahile kıyısı olan her semtin plajının olduğu, Ömerli barajının suyunun içme suyu olarak kullanıldığı günler çok geçmişte değildir.

Ama yanlış planlama ve şehirleşme ile bugün denize girmek için para harcayıp güneye gitmek zorundasınız. Yapılan büyük sitelerde mal sahibi olsanızda ödediğiniz aidatla ömür boyu kiracı olarak yaşamaya mahkum edilmiş durumdasınız. Buna birde içme suyunuzu şişe suyu olarak kullanmanız eklenirse Istanbul' un dokusu ve kültürü uzay üslerine dönüşmüş olacaktır.

Ömrünü bu şehirde geçirmiş ve yoksulluk sınırının altında maaş alan emeklileri ve orta sınıf çalışanları uzaya mı göndereceğiz. Kentsel dönüşüm adı altında yapılan büyük sitelerden bu insanlara evlerinin karşılığında daire verseniz sitelerin aidatı bu insanların aylık gelirine denk veya daha fazla olmaktadır. Kentsel çözümleri düşünürken veya planlarken işin sosyal boyutunu da gözden kaçırmamak gerekir. Öbür türlüsü fakirin evini kamulaştırıp zengine peşkeş çekmek olur.

Istanbul' un mevcut binalarının ve yerleşim düzeninin ıslah edilerek depreme hazırlık, kent içi ulaşımın rahatlatılması için Marmaray ve otomobiller için yeni tüp geçişi vazgeçilmez çözümlerdir ve ne yazık ki geç kalmış çözümlerdir. Buna paralel olarak deniz taşımacılığını güçlendirmek elbette her zaman Istanbul' un vazgeçilmezidir.

Yaşım gereği 1. Köprü tartışmalarını yaşamış bir insanım. 1. Köprü tartışmaları yapılırken de çözüm önerisi köprü yerine tüp geçitti. Şayet bu alternatif zamanında değerlendirilmiş olsa idi TEM civarındaki doğa katliamı yaşanmamış olacaktı, Istanbul belki bu kadar kalabalıkta olmayacaktı ve Istanbul Metro' su belkide bugün tamamlanmış olacaktı.

Hala Kuzey Istanbul' u perişan etmek ve zaten yetersiz olan su kaynaklarını bitirmek pahasına bu ısrar niye? Istanbul' da deprem olmasına gerek yok, İSKİ şehre bir ay su vermesin yaşanacak deprem 9 şiddetinden daha büyük hasarlar bırakır. Ömerli barajı güneyden kuşatılmış vaziyette ve havza hergün kirlenmekte, bunu birde kuzeyinden kuşatırsanız işte o zaman Istanbul' un haline acırım ama iş işten geçmiş olur.

Sarıcan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön