agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Agaclar.net Çalışmaları, Projeleri, Etkinlikleri > Önceki Tohum Paylaşım Etkinlikleri (Tamamlananlar) > 2015-2016 Tohum Paylaşım Etkinliği
(https)




Beğeni Düzeni4448Beğeniler

Sadece okunabilir konu
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 05-07-2014, 07:55   #1
Ağaç Dostu
 
birnefestoprak's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-07-2012
Şehir: Ankara/Morgantown
Mesajlar: 2,797
Uzun kabak nedir?

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sevoş Mesajı Göster
kına çiçeklerim susuzluğa dayanamadılar, bu sene tohum alamayacağım
Eklenti 506905

Tohum takastan gelen uzun kabak, spagetti kabak. hangisi uzun kabak hangisi spagetti kabak tanımıyorum. bilenler yazabilir .

Eklenti 506906

Eklenti 506907

birnefestoprak Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 05-07-2014, 15:00   #2
Ağaç Dostu
 
Muda's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-02-2013
Şehir: Afyonkarahisar
Mesajlar: 3,817
Galeri: 8
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi birnefestoprak Mesajı Göster
Uzun kabak nedir?
Bizim buralarda olan kışlık olarak kurutularak saklanabilen bir metre civarında uzayan bir kabak çeşidi. Taze yemeği de yapılıyor. Başka bölgelerde de olduğunu yeni öğrendim. Oldukça verimli bir çeşit. Askı sistemi olursa düz bir şekilde büyüyor. Tohumların çimlenmesi biraz zor. Komşumda diktiği tohumlardan çok azı çimlenmiş durumda. Tohumları gübre içinde bir veya iki gün vücut sıcaklığında bekletip daha sonra ekiyorlarmış eskiden. O zaman çimlenme oranı çok yükseliyormuş. Arkadaşıma temin ettiğim tohumları kuluçka makinasında bekleterek ekmişti.

Muda Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 16-07-2014, 10:14   #3
Ağaç Dostu
 
Muda's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-02-2013
Şehir: Afyonkarahisar
Mesajlar: 3,817
Galeri: 8
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi birnefestoprak Mesajı Göster
Uzun kabak nedir?
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sevoş Mesajı Göster
sayın birnefestoprak uzun yani metrelik kabak diye bir tohum gelmişti.daha ince diye düşünmüştüm.Ama bendeki biraz kalın.Normal kabak büyüklüğünde,tabi daha uzamazsa.
Arkadaşta olan uzun kabağın fotoğraflarını dün çektim. Yaprak ve çiçek yapısı ile çok kolay ayırt edilebilir. Kabağının büyüklüğü nedeni ile zaten karıştırılma ihtimali hiç bulunmamakta. Bir tane büyümeye başlamış. Daha sonra büyüklüğü hakkında yeniden fotoğraf çekerim.

Name:  DSCF3467.jpg
Views: 1063
Size:  66.3 KB

Name:  DSCF3468.jpg
Views: 902
Size:  47.7 KB

Name:  DSCF3469.jpg
Views: 872
Size:  56.8 KB

Name:  DSCF3479.jpg
Views: 935
Size:  65.4 KB

Muda Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 29-08-2014, 08:43   #4
Ağaç Dostu
 
birnefestoprak's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-07-2012
Şehir: Ankara/Morgantown
Mesajlar: 2,797
Sn Muda,

Bu resmini gosterdiginiz kabak, genelgecer yemeklik kabak Cucurbita pepo degil. Gaziantep'in Haylan Kabagi gibi, eger yanilmiyorsam su kabagigillerden (ing. gourd) bir cesit. Bildigim kadariyla geleneksel olarak kurutulup dolmasi yapiliyor; en azindan Gaziantep'teki kullanim alanlarindan birisi bu.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Muda Mesajı Göster
Arkadaşta olan uzun kabağın fotoğraflarını dün çektim. Yaprak ve çiçek yapısı ile çok kolay ayırt edilebilir. Kabağının büyüklüğü nedeni ile zaten karıştırılma ihtimali hiç bulunmamakta. Bir tane büyümeye başlamış. Daha sonra büyüklüğü hakkında yeniden fotoğraf çekerim.

Eklenti 509285

Eklenti 509286

Eklenti 509287

Eklenti 509288

birnefestoprak Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 29-08-2014, 08:58   #5
Ağaç Dostu
 
Muda's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-02-2013
Şehir: Afyonkarahisar
Mesajlar: 3,817
Galeri: 8
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi birnefestoprak Mesajı Göster
Sn Muda,

Bu resmini gosterdiginiz kabak, genelgecer yemeklik kabak Cucurbita pepo degil. Gaziantep'in Haylan Kabagi gibi, eger yanilmiyorsam su kabagigillerden (ing. gourd) bir cesit. Bildigim kadariyla geleneksel olarak kurutulup dolmasi yapiliyor; en azindan Gaziantep'teki kullanim alanlarindan birisi bu.
Uzun kabak geleneksel olarak taze ve kurutmalık olarak kullanılan bir çeşit. Boyu bir metreyi biraz geçenleri olduğu gibi daha küçükleri de var. Güçlü bir askıya alma sistemi olursa çok güzel gelişiyor. Kökeni hakkında bilen olduğunu sanmıyorum. O kadar eski bir çeşit. Eskiden beri kışın kurutmalık olarak yazın da taze olarak kullanılıyor. Bizde çeşitli yemekleri yapılıyor. Taze ince kısımları kurutularak veya taze olarak dolma yapılıyor. Yemeği yapılıyor. Kurutularak kışın da yeniyor. Şimdi derin donduruculara da konuluyor.

Bu çeşit Türkiye'nin değişik yerlerinde de biliniyor gördüğüm kadarı ile. En iyi tarafı hiçbir kabak çeşidi ile karışmaması.

Uzun Kabak Yemei (Afyon) - lezzetler.com Yemek Tarifleri

Uzun Kabak Dolması | Tarifler

Muda Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 30-08-2014, 09:33   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 03-08-2013
Şehir: Denizli
Mesajlar: 239
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Muda Mesajı Göster
Uzun kabak geleneksel olarak taze ve kurutmalık olarak kullanılan bir çeşit. Boyu bir metreyi biraz geçenleri olduğu gibi daha küçükleri de var. Güçlü bir askıya alma sistemi olursa çok güzel gelişiyor. Kökeni hakkında bilen olduğunu sanmıyorum. O kadar eski bir çeşit. Eskiden beri kışın kurutmalık olarak yazın da taze olarak kullanılıyor. Bizde çeşitli yemekleri yapılıyor. Taze ince kısımları kurutularak veya taze olarak dolma yapılıyor. Yemeği yapılıyor. Kurutularak kışın da yeniyor. Şimdi derin donduruculara da konuluyor.

Bu çeşit Türkiye'nin değişik yerlerinde de biliniyor gördüğüm kadarı ile. En iyi tarafı hiçbir kabak çeşidi ile karışmaması.

Uzun Kabak Yemei (Afyon) - lezzetler.com Yemek Tarifleri

Uzun Kabak Dolması | Tarifler
Sayın Muda,
Hepsi çok güzel gerçekten. Emeğinize sağlık. Özel mesaj kutunuz dolu bu arada. Mesaj gönderemiyorum. Alan açabilirseniz memnun olurum. Selamlar

turkanatalay Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 30-08-2014, 19:28   #7
Ağaç Dostu
 
Muda's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-02-2013
Şehir: Afyonkarahisar
Mesajlar: 3,817
Galeri: 8
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi turkanatalay Mesajı Göster
Sayın Muda,
Hepsi çok güzel gerçekten. Emeğinize sağlık. Özel mesaj kutunuz dolu bu arada. Mesaj gönderemiyorum. Alan açabilirseniz memnun olurum. Selamlar
Sayın Turkanatalay;
Beğenmenize sevindim.
Özel mesaj kutusundan bir miktar sildim.
İyi akşamlar.

Muda Çevrimdışı   Başa Dön
Sadece okunabilir konu


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 02:47.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026