agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üretim, Bakım, Düzenleme, Temel Malzemeler > Fidan ve Fide, Bitki Üretim (Tohum Çimlenme/Çelik/Aşı)
(https)




Reklam


Beğeni Düzeni14Beğeniler
  • 1 Gönderen aliok1
  • 1 Gönderen Emre İlhan
  • 3 Gönderen aliok1
  • 2 Gönderen almira
  • 2 Gönderen pitayaturkey48
  • 5 Gönderen AvsarBey

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 31-01-2011, 14:03   #1
Ağaç Dostu
 
aliok1's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-02-2010
Şehir: İzmir-Turgutlu
Mesajlar: 515
Dut çeliği köklendirme

Arkadaşlar,eski görev yaptığım ilçedeki komşunun bahçesinde bir dut ağacı vardı.Harika meyveleri olurdu.Tadı hala damağımda.Bu duttan çelik alsam acaba nasıl köklendirebilirim?

 
spices girl beğendi.
aliok1 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-01-2011, 14:12   #2
Ağaç Dostu
 
Emre İlhan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-04-2010
Şehir: Adana/Denizli
Mesajlar: 1,989
Galeri: 98
Linklerdeki başlıklara bir bakın derim.

Dut (Morus Sp.)
Çelik Alarak Üretim (Çelik Köklendirme)

Ayrıca aşağıdaki sayfa ve mesaja da bir göz atın.

Çelik Alarak Üretim (Çelik Köklendirme) (Bu mesaja da bkz.)

Tüm bunlar basit bir site içi aramada çıkıyor. Aratmayı denemenizi öneririm.

spices girl beğendi.
Emre İlhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-01-2011, 14:34   #3
Ağaç Dostu
 
aliok1's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-02-2010
Şehir: İzmir-Turgutlu
Mesajlar: 515
Emre bey haklısınızda verdiğiniz linklerde tak diye sorunuzun cevabı karşınıza çıkmıyor.Onlarca sayfa ve her sayfada onlarca mesaj var hepsini okuyup gözden geçirmek insanı sıkabiliyor.Başka bir siteden ben kopyala yapıştır yapayım:



ÇOĞALTMA YÖNTEMLERİ

1. Generatif (tohumla) çoğaltma
Dutlar, generatif yöntemle çoğaltılabilmektedirler. Generatif çoğaltma yöntemi olan tohumla çoğaltmada, tohumlar meyveden çıkarıldıktan sonra hemen ekilmelidir veya tohumlar kurutularak 4°C’de buzdolabında birkaç yıl muhafaza edilebilir. Genelde çimlenme sorunu yaşanmaz. Bazı durumlarda özellikle de karadut tohumlarının çimlenmeleri için gibberelik asit uygulamaları gerekebilir. Tohumla çoğaltma oluşabilecek açılımlardan dolayı pek önerilmez. Ağaç yavaş gelişip, geç meyveye yatar. Ayrıca meyve kalitelerinde farklılıklar görülebilir. Standart bir çoğaltma yöntemi olarak önerilmez. Ancak aşı ile çoğaltmak için anaç eldesinde kullanılır.

2. Vegetatif yöntemlerle çoğaltma
Dutun çeşit özelliğini kaybetmeden çoğaltılması, çoğu meyve türünde olduğu gibi vegetatif üretim yöntemlerinin kullanılması ile mümkündür. Bu yöntemler aşağıdaki gibi sıralanabilir.
A) Aşıyla çoğaltma
B) Çelikle çoğaltma
C) Daldırmayla çoğaltma
D) Doku kültürüyle çoğaltma

A) Aşıyla Çoğaltma
Aşılar anaç üzerine takılan parçaların niteliğine göre iki gruba ayrılır:
Göz aşıları: Anaca takılan parça tek bir gözden meydana gelmiştir.
Kalem aşıları: Anaca takılan kalem adı verilen parça 1-3 göz içeren ve 10-15 cm uzunluğundaki dal parçaları ile gerçekleştirilir.
Ayrıca aşılar yapılış zamanlarına göre sürgün ve durgun aşı olmak üzere ikiye ayrılır. Erken ilkbaharda yapılan kalem ve göz aşıları ile Haziran ayında yapılan göz aşıları aynı dönem içinde sürdükleri için “sürgün aşılar” olarak adlandırılır. Ağustos ve Eylül aylarında yapılan göz aşılar aynı dönemde tutar ama yapıldığı dönem içinde sürmezler, bu sebeple bu aşılara da “durgun aşılar” denir.
Aşı kalemleri uygun sıcaklık ve nem koşullarında gözleri dinlenmede tutacak şekilde saklanabilir. Bunun için buzdolabında 4-10°C’de 2-3 hafta muhafaza edilebilir. Aşıda kullanılacak kalem ve gözler genellikle sürgünlerin orta kısımlarından alınırlar.
Genellikle meyvecilikte göz aşıları, kalem aşılarına göre daha çok kullanılır. Göz aşılarının bazı üstün özellikleri şöyle sıralanabilir:
a- Aşının tutup tutmadığı 15-20 gün içinde belli olur.
b- Daha az işçilik gerektirir. Tür ve çeşide göre usta bir aşıcı bir günde 500-1000 göz aşısı yapabilir.
c- Anacın kalınlaşması için uzun yıllar beklemeye gerek yoktur. Kurşun kalem kalınlığındaki anaçlara uygulanır.
d- Tek bir göz kullanıldığı için daha az kalem-göz gerektirir.
e- Başarı şansı ortalama %80-90 civarındadır.

Karadutlarda aşı ile çoğaltmada dutun süt çıkarması, göz aşısında alınan aşı gözünün altında genellikle boşluk bulunması, aşı gözlerinin iriliği ve aşı uyuşmazlığı gibi nedenlerle aşı tutma oranında zaman zaman başarısızlıklarla karşılaşılmaktadır. Genellikle beyaz, kırmızı ve mordutlarda aşı tutma başarısı %90’ların üzerinde iken karadutlarda aşı başarı oranı %20 - 40 arası değişmektedir. Aşı ile çoğaltılmada göz (T ve ters T) ve kalem (yarma, kakma) aşıları kullanılır. Karadutlarda genellikle çöğür olarak yabani beyaz dut kullanılmaktadır. Ancak hafif de olsa aşı tuttuktan sonra kısmi uyuşmazlık görülür. Bu aşı bölgesinde şişkinlik olarak ortaya çıkabilir (Şekil 8). Nadir de olsa ileri safhalarda aşı atması olayı gözlemlenebilir. Diğer taraftan bu kısmi uyuşmazlık ağacın erken meyveye yatması açısından da önemlidir.



Karadutlarda en fazla “T” göz aşısı uygulanır. Bunun için 1-2,5 cm çapındaki beyaz dut çöğürleri anaç olarak kullanılır (Şekil 9). Anaçta yapılacak kesimlerde önce yukarıdan aşağıya kesimin, sonra buna dik olan yatay kesimin yapılması tercih edilir. Bunun için anaç üzerinde 2,5 cm’lik bir kesim yapılır (Şekil 10, 11). Sonra dikey kesimin üst ucunda gövde çevresinin üçte biri kadar kabuk yatay olarak kesilir. Bıçağın tersi ile bu noktalar biraz açılır. Göz hazırlığı için aşı kalemi gözün 1 cm kadar aşağısından eğimli bir şekilde kesilerek gözün altından geçip 2,5 cm üzerinde kesim bitirilir. Gözün 2 cm üzerinden kesim yapılarak göz yerinden çıkarılır. Gözün altında göze su sağlayacak iletim demetlerini içeren az bir parça odun dokusu bırakılmalıdır. Son olarak göz anaçtaki açılan kısma yukarıdan aşağıya doğru itilerek yerleştirilir. Aşı plastik veya lastik bantlarla sıkıca bağlanır. Plastikteki esneme büyüyen anaca zararı önleyecektir. Aşılamadan 2 hafta sonra aşı bağları kesilir. Aşı yerindeki kaynaşma 2-3 hafta içinde tamamlanır (Şekil 12, 13). Eğer aşı tutmaz ise göz kurur. Anacın kabuk vermesine göre aşı tekrarlanabilir.


B) Çelikle çoğaltma
Yeni bir bitki elde etmek amacıyla bitkilerin dal, kök, gövde ve yapraklarından kesilerek hazırlanan parçalara “çelik” adı verilir. Çelikle çoğaltmada ana bitkiden kesilen bir parça köklendirildiği için meydana gelen yeni bitki açılım göstermeden ana bitkinin özelliklerini taşır. Karadut dahil fidan üretiminde tercih edilen bir yöntemdir. Bu sistem dar alanda çok sayıda homojen bitki eldesini mümkün kılması açısından önemlidir. Çabuk ve maliyeti düşük bir yöntemdir. Ancak aşı ile çoğaltmada olduğu gibi özellikle karadutta başarı oranı gerek köklenme aşamasında gerekse şaşırtmada farklılıklar gösterir. Çelikle çoğaltmada dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıda sıralanmıştır:

Çelik alma : Çelik hazırlamada sağlıklı ve orta derecede kuvvetli dallar seçilmelidir. Çelik alınacak dalların boğum araları anormal derecede uzun veya kısa olmamalıdır. Karadutlarda iki tip dal çeliği kullanılır:

1- Odun çeliği: Kışın dinlenme halindeki tek veya 2 yıllık dallardan bölgelere göre değişmek üzere Ocak başı - Şubat ortası gibi 15-25 cm uzunluğunda ve ortalama 1 cm kalınlığındaki dallar kesilerek alınır. Çelik hazırlanırken alt kesim dip boğumun hemen altından düz olarak ve üst kesim uç boğumun 1-1,5 cm üstünden meyilli olarak kesilir.

2- Yeşil çelik: Kısmen odunlaşmış sürgünlerden alınan genellikle yapraklı yaz çelikleridir. Yazın temmuz ayında tek yıllık dallardan 15-20 cm uzunluğunda kesilerek alınır. Bu tür çelikler yapraklı olduğundan su dengesinin kurulması için nemli koşullarda köklendirilmesi gerekir.

Çeliklerin muhafazası : +4 derecede buzdolabında nemli gazete kağıdı içinde muhafaza edilebilir.

Çeliklerin köklenmesi : Dut bitkisinin çelikle çoğaltılabilme olanakları çeşitli araştırıcılar tarafından araştırılmış ve bu çalışmalarda doğal bitki hormonu olan oksin türevleri kullanılmıştır. Bunlardan en çok kullanılanları IBA (Indol-3-bütirik asit) ve NAA (1-Naftelen asetik asit) tir. Ayrıca son yıllarda içeriği bu hormonları ihtiva eden değişik ticari isimlerle yeni ürünler de kullanılmaktadır.

Hormon hazırlığı ve çeliklere uygulanması:
Ticari olarak temin edilen IBA’nin 4000-5000 ppm’lik konsantrasyonu kullanılır. Bu amaçla: 1 litre 4000-5000 ppm’lik IBA solüsyonu hazırlamak için 4-5 gram toz halindeki IBA önce 0,5 litre etanol (etil alkol) içinde iyice karıştırılarak çözülür. Daha sonra 0,5 litre su ilave edilerek 1 litreye tamamlanır. Eğer az sayıda çelik kullanılacaksa 100’ml lik solüsyon hazırlamak maliyet açısından daha karlı olacaktır. Hazırlanan solüsyon arttığı taktirde ışık geçirmeyen kahverengi cam şişelerde veya dışı alüminyum folye ile sarılmış cam şişelerde buzdolabında saklanarak sonraki uygulamalarda kullanılabilir.
Hazırlanan solüsyona taze kesilmiş çeliklerin alt 2-3 cm’lik kısmı 5-10 saniye batırılarak köklendirme ortamına dikilir.

Köklendirme ortamı ve köklendirme ünitesi :
Demir sac veya betondan hazırlanmış 30-40 cm derinliğindeki köklendirme ünitelerinin içi su tutma kapasitesi yüksek hafif bünyeli perlit veya vermikülit (Şekil 14) doldurularak hazırlanır. Ancak bu ünitelerde su birikimini önlemek amacıyla fazla suyun dışarıya atılmasını sağlayacak drenaj sistemi oluşturulmalıdır. Bunun için tabandaki demir sac delikli veya betonda eğim ve delikler olmalıdır ve perlitin altına iri çakıllar serilir (Şekil 15). Eğer ısıtma sistemi kurulacaksa bu çakılların üzerine kurulur. Bunun için en pratik yöntem plastik kaplı elektrikli kablolardan oluşturulan düzeneklerdir. Özellikle odun çeliklerinin köklendirilmesinde daha başarılı kök gelişimi için kök bölgesinin gündüz 21 - 27°C ve gece 16 - 21°C’lerde ısıtılması hücre bölünmesini teşvik ederek köklenmeyi kolaylaştıracaktır.

Perlit ve vermekülit bazı doğal volkanik kayaların çok yüksek sıcaklıklarda (700°C) işlenmesi sonucu hazırlanır. Bu şekilde normal hacimleri 15 kat kadar artan bu materyal (tıpkı patlamış mısır gibi) hem hafif bünyesi ve bol su tutma kapasitesi ile köklendirmede önemli rol oynar. Aynı zamanda perlitin havalanması iyidir, inorganik ve organik madde içermez.
Çeliklerin toprak altı kök aksamı kadar toprak üstü aksamının da yeterince nemli ve nispeten sıcak bir ortamda olması gerekir. Özellikle gelişmemiş veya yeni gelişen köklerin yeni sürecek gözlere su sağlaması zor olduğu için yeni sürecek gözler ve sürgünler nemli bir ortama maruz kalmalıdır. Bunun için en sık kullanılan metot mistleme sulama üniteleridir (Şekil 16). Mistleme başlıkları sık aralıklarla ortama mist şeklinde su ve nem sağlar. Çelik üzerinde bulunan tomurcuk ve yapraklar köklenmeyi uyarıcı etki yapar. Bu etki tomurcukların oksin kaynağı olmasına ve yapraklarda karbonhidrat sentezlenmesine bağlıdır.
Çelikler uygun sıcaklık ve nem koşullarına sahip ortamlarda dip kısımlarında kallus oluştururlar. Bu doku parankima hücrelerinin yığın halinde birikmesiyle meydana gelmektedir. İlk kökler çoğunlukla kallustan çıkmaktadır.

Köklenen çeliklerin tüplere şaşırtılması:
Başarılı bir köklendirme kadar köklenen çeliklerin tüplere aktarımı ve normal toprağa adaptasyonu da önemlidir. Çelikler köklendirme ortamından çıkarılırken perlit bir baştan boşaltılarak çelikler aşağıdan yukarı değil de boşaltılan kısma çekilerek çok dikkatlice çıkarılır. Fidan gelişimi için 4-5 litrelik plastik tüplere veya saksılara aktarılır. Bu tüplerde kullanılan toprak hastalıklardan ari hafif büyeli (orman toprağı) olmalıdır. Karadutlarda çok hızlı bir büyüme beklenmemelidir. Amaca göre bu ortamlarda araziye şaşırtılacak fidan gelişimi 1-3 yıl sürebilir.

C) Daldırmayla Çoğaltma
Dutlar diğer bir vegetatif üretim yöntemi olan daldırma ile de çoğaltılabilirler. Bahçe bitkilerinde yaygın olarak kullanılan daldırma tipleri: basit-adi daldırma, uç daldırması, hendek daldırması, tepe daldırması ve hava daldırmasıdır. Karadutlarda daha çok daldırma yöntemlerinden hava daldırması (Şekil 18) veya hendek daldırması sistemleri kullanılmaktadır. Bu tip metotlarla ticari olarak seri bir üretim yapmak, fazla işçilik gerektirdiği ve uygun materyal bulma noktasındaki zorluklardan dolayı masraflı ve yavaş bir yöntemdir.
Hava daldırması: Ağacın topraktan yüksekte bulunan dallarının kabukta bilezik alınarak veya bıçakla çizilerek yaralandıktan sonra nemli bir köklendirme ortamı içinde köklendirilmesidir. Hava daldırması için ilkbaharda bir yaşlı dallar veya yaz sonunda kısmen odunlaşmış 1-2 cm çapındaki sürgünler kullanılır. Bunun için dalın ucunun en az 20-25 cm aşağısından kabukta 1-2 cm’lik bir bilezik alınır veya bıçak ile bu bölge çizilerek yara dokusu oluşturulur. Bu kısım çamurla veya uzun süre nemi muhafaza eden yosun ve benzeri materyalle kapatılıp plastik bir örtü ile sarılır. Plastik örtü dışarıdan kısmi gaz alışverişini sağlarken su kaybını en az seviyede tutar. Daldırma normal koşullarda 2-3 ayda ancak köklenir. İlkbahar sonu veya yaz başı hava daldırmasına alınan dal sonbaharda bitki dilenmeye girince ağaçtan ayrılır. Hava daldırmasını esas sınırlayan faktör köklendirme materyalinin gereği gibi nemli tutulmasının güçlüğüdür. Özellikle yaşlı ve yarılmış karadut ağaçlarında gövdenin dip ve yanlarında çıkan yeni sürgünlerin dip kısımlarının ilkbaharda örtülerek köklendirilmesi işleminde başarı şansı daha yüksek olmaktadır . Ancak bu yolla elde edilecek fidan sayısı limitlidir. Doldurulan toprak ertesi yıl sonbaharda kadar muhafaza edilir, oluşan köklerin alt kısmından kesilerek yeni bir fidan elde edilmiş olunur. Hava daldırmalarının sonbaharda bitki dinlenmeye girinceye kadar yerinde bırakılması ve ancak bu zamanda çıkartılması en iyi yoldur.




Hendek daldırması: Genç bitkini bir dalının bir hendeğe yatırılmış olarak yatay şekilde büyümesi ve çıkan sürgünlerin etrafına toprak doldurulmasından ibarettir. Çıkan bu sürgünlerin diplerinde kökler oluşur. Hendek daldırması aslında başka metodlarla çoğaltılması zor olan belirli bazı meyve ağacı anaçlarının çoğaltılması amacıyla kullanılan bir fidanlık metodudur.
Bu iş için tercihen daldırma veya çelikle elde edilmiş genç fidan 30-45 º açıyla sıraya dikilir. Sıralar arası kolay toprak işleme yapabilmek amacıyla 150 cm kadar boşluk bırakılır. Bundan sonra tepeleri 50-60 cm den kesilen fidanlar bir mevsim büyümeye bırakılır. Bunlardan oluşan sürgünler daldırmaya tabi tutulur. İlkbaharda tomurcuklar kabarmadan önce ana bitkinin dalları eğilerek 3-5 cm kalınlığında hafif bünyeli toprakla örtülür. Sürgünler bu toprak tabakasını delip çıktıklarında ve yapraklar tam büyüklüğünü aldığında 3-5 cm lik ikinci bir tabaka toprak daha serilir. Topma işlemi temmuz ayına kadar birkaç kez daha yapılır. Kökler bu yıllık sürgünlerin dipleride oluşur. Büyüme mevsiminin sonunda bitkiler kış dinlenmesine girdikten sonra veya ertesi ilkbahar sürgünlerin boğazındaki toprak kaldırılır ve köklenmiş sürgünler ana bitkiden mümkün olduğunca dipten çıkarılarak ayrılır.


D) Doku kültürüyle çoğaltma
Adındanda anlaşıldığı gibi materyal olarak küçük bitki dokuları kullanılarak yapılan çoğaltma işlemidir. Bu dokular dezenfekte edildikten sonra steril koşullarda hazırlanmış besin ortamlarına dikilir. İklim odalarına alınan bitkicikler, yapay ışık altında ve uygun sıcaklıklarda cam kavanozlar ve tüpler içinde geliştirilir. Daha sonra bu genç bitkiler steril koşullarda toprak dolu tüp veya saksılara aktarılarak nemli ortamlarda dışarıya adaptasyonu sağlanır.
Ticari olarak yetiştiriciliği daha yaygın bazı meyve türlerinde doku kültürü (Şekil 20) yöntemi kullanılarak çoğaltma çalışmaları yapılmaktadır. Ancak seri üretimi çok yaygın olamayan ve sürgün verme uzama kapasitesi düşük karadutlar bu yöntem günümüz koşullarında pek yaygın değildir.


http://www.karadut.gen.tr/index.asp

aliok1 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-01-2011, 21:26   #4
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 24-12-2009
Şehir: Ankara
Mesajlar: 709
Dut köklendirmek için en basit yöntem çelikleri toprakla buluşturmaktır.Bir diğer yöntem de çeliği kuma güzden gömmek ve ilk baharda toprağa dikmektir.Birde gündönümünde yaprak aşısıdır.Aşı iyi takip edilirse şaşmaz.

Minarislim Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-01-2011, 21:30   #5
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 24-12-2009
Şehir: Ankara
Mesajlar: 709
Karadut güney cepheyi sever.Eskiden dikilen Karadutlara bakarsanız güneye dikilmiştir.Kuzeyi sevmez.Gelişmesinde önemlidir.bunu dikkate alın.

Minarislim Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-02-2011, 18:56   #6
Ağaç Dostu
 
almira's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2009
Şehir: mersin
Mesajlar: 1,511
Galeri: 4
Ben sadece Avusturalya dutunda çelikle çoğaltmayı denedim. Bu aylarda alınan bir çelikte başarı şansı yüksek. Herhangi bir ön işlem yapmadım. Kolaylıkla köklendi. Çelikle üretilen dutta kazık kök oluşmuyor. Kılcal kökler mevcut. Yer değişimi sırasında kolaylıkla kopuyor. Bir fidan poşetinde köklendirilip ertesi yıl toprağını dağıtmadan yerine aktarılması daha sağlıklı. Mümkünse aşıyı deneyin. Ağacın ömrü açısından aşı daha sağlıklı. Dut ağacı ve zeytin ağacı en uzun ömürlü ağaçlardan.

junior ve spices girl beğendi.
almira Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-11-2015, 13:28   #7
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 20-11-2015
Şehir: muğla
Mesajlar: 1
merhaba arkadaşlar ben marmaris te kara dut çelik yapıyorum bir kaç senedir.burada bu dut türü yaprağını dökmeden tekrar filizlenmektedir.bu sebep le ben bu sene eylül ayında çelik aldım hafta aralıklarla 8 ayrı kapta çelik yaptım.ziraatçiden aldığım köklendirme tozun bir çay kaşığı kadar alıp yarım litrelik su ile karıştırdım.yapmış olduğum çelikleri bu suda yaklaşık bir saat beklettim.sonrasında köklendirme tozuna batırarak perlit dolu kaba ekim işlemini yaptım.bu sene havaların sıcak gitmesi üzerine yarıdan fazlası açmış durumda.üzerlerinde en az 6 adet dut var.köklenme henüz yok.şimdi bu çeliklerde çıkan dutları makas ile kessem köklenmesine yardımcı olurmuyum?

spices girl ve Vedart beğendi.
pitayaturkey48 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-03-2017, 01:33   #8
Ağaçsever
 
AvsarBey's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-09-2009
Şehir: BALIKESiR
Mesajlar: 41
Galeri: 78


AvsarBey Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-12-2018, 03:44   #9
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 02-04-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 162
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi almira Mesajı Göster
Ben sadece Avusturalya dutunda çelikle çoğaltmayı denedim. Bu aylarda alınan bir çelikte başarı şansı yüksek. Herhangi bir ön işlem yapmadım. Kolaylıkla köklendi. Çelikle üretilen dutta kazık kök oluşmuyor. Kılcal kökler mevcut. Yer değişimi sırasında kolaylıkla kopuyor. Bir fidan poşetinde köklendirilip ertesi yıl toprağını dağıtmadan yerine aktarılması daha sağlıklı. Mümkünse aşıyı deneyin. Ağacın ömrü açısından aşı daha sağlıklı. Dut ağacı ve zeytin ağacı en uzun ömürlü ağaçlardan.
bu gerçek mi, lütfen bilenlerden ayrıntı rica ediyorum. mesela 10 yıl sonra da kazık kökü olmayacak mı,??


Düzenleyen junior : 28-12-2018 saat 11:23
junior Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-12-2018, 07:54   #10
Ağaç Dostu
 
tarku's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-05-2010
Şehir: konya
Mesajlar: 963
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi junior Mesajı Göster
bu gerçek mi, lütfen bilenlerden ayrıntı rica ediyorum. mesela 10 yıl sonra da kazık kökü olmayacak mı, bilgi lütfen
10 yıllık bir ağacın kazık kök olmadan ayakta durması imkansız. Arkadaşın bahsettiği ilk köklendirmede doğal olarak ince kılcal kökler oluşur ve köklendirildiği yerden sökerken kökler kopar. Bu sebepten torbalarda köklendirilmesini önermiş. Dut arsız bir bitkidir ve kökler hasar görse bile köklenme başladıysa yürür gider.

tarku Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 01:24.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2020