11-11-2008, 12:32 | #2 |
Ağaç Dostu
|
Numaranız değişmeden şebeke değiştirmeyi çok doğru bulmuyorum açıkcası. Örneğin turkcellden turkcelli aradığınızda çalan sinyal sesi, turkcellden telsimi aradığınızda değişik çalacak. Fakat yaşlılarımız **** sinyal sesinde "çalarken dinlet" servisini kullananların buna dikkat etmeyeceğini de biliyoruz. Bu durumda her zaman ki gibi vatandaş değil şirketlerin kazançlı olacağı kesin. Ben sadece turkcelle turkcell kullanıyorum. Zorunlu olmadığım sürece turkcellden telsimi aramamaya çalışıyorum... |
11-11-2008, 12:39 | #3 |
Ağaç Dostu
|
Bu konuda haklısınız daha şimdiden numarasını değiştirmeden şirketi değiştirenlerin sayısı 50.000 i bulmuş... Örneğin turkcelli diye aradığınız bir arkadaşınız artık vodafone lu olabilir. Bu durumda yapılması gereken; her yöne yani nereyi ararsan ara, aynı ücreti alan tarifeler.(ev-iş-diğer GSM) Bu tarifeyi ve karşılaştırma tablosuna verdiğim linkten bakınız. Ben de turkcell in birfiyat tarifesinden, vodafone nun cep1 tarifesine geçmeye karar verdim. http://teknoloji.milliyet.com.tr/Tek...08&b=Numaralar tasiniyor, uc operator ucuzluk yarisinda&ver=04 |
11-11-2008, 13:24 | #5 |
Ağaç Dostu
|
Sayın Ferda Ülkümen; dediğim gibi bir siz kârlı çıkacaksınız ama karşı taraf bundan fazlasını ödeyecek. Yine bu durumda şirketler kazançlı çıkacak. Keşke demeyi hiç sevmiyorum ama, keşke hepimiz 3 ayrı şebeke kullanabilsek de, vodafonedan vodafone, turkcellden turkcell, aveadan avea arayabilsek |
11-11-2008, 13:26 | #6 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
İşte bu nedenle , her yöne yani nereyi ararsan ara, aynı ücreti alan tarifelere(ev-iş-diğer GSM) geçiş yapmak en iyisi. Cep1 tarifesinde her yöne aramak aynı kontor...Yok evmiş yok başka GSM miş düşünmek yok. |
|
12-11-2008, 10:28 | #8 |
Ağaç Dostu
|
Yani demek istiyorum ki; telefon numarasından kimin hangi şirkette olduğu artık anlaşılamayacağından, her yöne (ev-iş-diğer GSM) aynı ücreti alan tarifeye geçmek en iyisi. Bugünkü şartlarda ,faturasız hatlarda, belirttiğim tarifede 3 GSM şirketi arasında en ucuzu vodafone nun cep1 tarifesi gözüküyor.(Bakınız yukarda verdiğim link) Yani ayda 100 kontur yüklüyorsunuz ev-iş-diğer GSM leri dakikası 1 konturla arıyorsunuz. |
12-11-2008, 10:56 | #10 |
Ağaç Dostu
|
Faturalı hatlarda da aynı durum geçerli... Yani numarasını değiştirmeden şirketi değiştiren kişiyi siz numaradan anlamayacak ve arıyacaksınız her nekadar uyarı sinyali gelse de sırf bu sinyal geldi diye aramaktan vazgeçmeyeceğinize göre ... Bu durumda da faturalı hatlarda --her yöne yani ev-iş-diğer GSMler--aynı fiyatlandırma yapan tarifeye geçmek gerek. verdiğim linkte her 3 GSM şirketinin faturalı hatlarda her yöne arama tarifesi karşılaştırmalı olarak verilmiş.Oraya bakarsanız kendiniz için en uygun GSM şirketini görebilirsiniz. http://teknoloji.milliyet.com.tr/Tek...08&b=Numaralar (dakikası 10 ykr la burada avea öne çıkıyor) |
12-11-2008, 11:05 | #11 |
Ağaç Dostu
|
Bu ara rekabetten çok cazip kampanyalar var da, ne kadar devam edecek. Mesela Türkcell in haftada iki gün bedava konuşma vermesi hiç bırakılabilecek gibi değil. Hiç kullanmadığım numaraya bile haftada iki gün bedava konuşma veriyor, üç ayda bir on ytl ödediğim bir hat (Dışarıdan babamı arıyorum). Acaba bu kampanyada ne fatura gelecek, merak ediyorum. |
14-11-2008, 13:44 | #13 |
Ağaç Dostu
|
Günde 1 YTL'ye sınırsız konuşma Günde sadece ve sadece 1 YTL ödüyorsunuz, limitsiz konuşuyorsunuz. İşte çılgın tarife... Vodafone'un yeni tarifesi CepLimitsiz, faturalı Vodafone abonelerini kendi aralarında günde yalnızca 1 YTL'ye limitsiz konuşturuyor. CepLimitsiz'de ayda 30,30 YTL ödeyen aboneler, tüm Vodafone'lularla limitsiz, diğer operatörler ve sabit telefonlarla da dakikası 30,30 YKr'den konuşuyor. Vodafone'un numara taşınabilirliğiyle GSM sektöründe oluşan yeni rekabet ortamını, cep telefonu kullanıcılarını özgürleştirici ve limitlerin üzerini çizen tarife ve sürprizlerle karşıladığını belirten Vodafone Türkiye Bireysel İşletme Bölüm Başkanı Engin Aksoy, “Günümüzün ekonomik koşulları ve diğer operatörlerin sunduğu koşullar, tüm bireyleri günlük hayatlarında kısıtlamalara yöneltiyor. Biz bu kısıtlamaları Vodafone CepLimitsiz tarifesiyle ortadan kaldırıyoruz. CepLimitsiz'le Türkiye'de ilk kez herkes faturalı, faturasız, kurumsal veya bireysel tüm kullanıcıları günün 24 saati özgürce arayabiliyor. Abonelerimiz bu tarife ile aylık telefon faturalarını sabitleyerek limitsiz ve kendilerine uygun farklı fiyat seçeneklerini tercih ederek konuşabilecekler” dedi. CepLimitsiz tarifesinde aboneler, kendi iletişim şekillerine göre ek avantajlar seçerek özgürlüğün tadını daha da artırabiliyorlar. Aylık ek 6,06 YTL ödeyen CepLimitsiz aboneleri, yurtiçindeki tüm Vodafone'lulara limitsiz ve ücretsiz SMS gönderebiliyor. Yurtiçindeki tüm GSM ve sabit telefon numaralarına sınırsız ve ücretsiz SMS göndermek isteyen CepLimitsiz abonelerinin ise ayda 18,18 YTL ek ücret ödemesi yeterli. CepLimitsiz aboneleri aylık 12,12 YTL ek ücret ödeyerek tüm ev ve iş telefonlarını ücretsiz arayabiliyor. 6,06 YTL ek ücret ödeyenler ise diğer operatörlerle yarı fiyatına, dakikası 15,15YKr'den konuşabiliyor. CepLimitsiz'de konuşmalar 6 saniyelik periyotlarla ücretlendiriliyor. Belirtilen tüm tutarlara KDV ve ÖİV dahil. http://www.bugun.com.tr/haber_detay.asp?haberID=46002 |
15-11-2008, 22:46 | #14 | |
Ağaç Dostu
|
Turkcell' in haftada iki şanslı gün kampanyası
Alıntı:
Bugün başıma geleni diğer Turkcelli arkadaşların öğrenmesi için yazayım dedim. Turkcell bu kampanya ile üyelerini "sazan" yerine koyuyor. Bu tabir için özür dilerim ama, foruma yazdığım için daha ağır kelimeler kullanamıyorum. Önce bir sms alıyorsunuz; "Turkcell'li haftada iki gün konuşmak sana bedava, hemen BEDAVA yaz 8040 a gönder biri hafta içi biri hafta sonu olan şanslı günlerinde Turkcelliçi bedava konuş." Tüketiciyim, operatörler arası rekabetten böyle bir şey doğabilir diye düşünebilirim ve gönderdim. İkinci sms geliyor; "Şanslı günleriniz ...... ve ......... Her hafta iki gün bedava konuşmak için 6 ay daha Turkcelli olmanız yeterli. Kayıt için bir sonraki mesajı onaylayın." Bir sonraki mesaj; "Şanslı günlerinizde bedava konuşmak için bu mesajı hemen EVET yazıp cevaplıyarak 6 ay daha Turkcelli olma sözü verin. 6 ay içinde hattınız kapanırsa ücreti 40 YTL dir. Bedava konuşmaya başlamak için onayınızdan sonra size göndereceğimiz sms'i bekleyiniz." İyi, zaten çıkmayla falan uğraşmak istemediğimden onayladım. Son mesaj; "28 Aralığa kadar .... ve ..... günleri Turkcellilerle ayda yurtiçi 64 saat bedava konuşacaksınız. Bedava konuşmaya 17 Kasım haftası başlıyacaksınız." Bravo çok uğraşmışlar, ince bir yol bulmak için, Sadece 6 hafta / 12 gün için. Evet ben aptal, salak ve saf bir vatandaş olarak zaten hiçbir kuruma güvenim kalmadığından, yıllardır bu tür işlere hiç girmiyor ve hep kendimi kolluyordum. Bu defa parmaklarım tıkladı. Oldu bitti. 12 yıllık aboneleriydim.Koskoca Turkcell ne kazandı bu işden? Hiç yakışdımı? İnternet sitesinde müşteri hizmetlerinin mail adresi veya bağlantısı yok. 444 0 532 ye telefon ettiğinizde çıkan seçenekler arasında şikayet vs. diye bir bölüm yok, herhangi bir operatör ile konuşma şansınız da yok. Saygılarımla. |
|
15-11-2008, 23:24 | #15 |
Ağaç Dostu
|
Sayın tugo, yazdıklarınızı okurken, yeni abone olduğunuzu düşündüm ama 12 yıllık aboneymişsiniz. Bu durumda ne denir bilemedim. 8 yıllık abone olarak bana bu tür mesajlar gelmedi. Haftada iki gün, biri hafta içi, diğeri hafta sonu bedava görüşme vaad edildi. Cep telefonu ile konuşmayı fazla sevmiyorum. Öyle, bedava diye elimden düşürmeyecek falan değilim ama, bu iki günkü görüşme süremin kaydını tutacağım. Karaman' ın koyunu oyununa gelmemek için |
16-11-2008, 10:17 | #16 |
Ağaç Dostu
|
Teşekkür ederim Sayın İklimsiz; Anlattığınız bu durum da benim için şaşırtıcı. Demekki ya sizin gibi bazı abonelerden gerçek uygulama detaylarını saklıyorlar, ya da iki farklı uygulama yapıyorlar. Yaklaşık 1 ay kadar önce de sesli olarak arayıp, kendileri için ne derece önemli bir eski abone olduğumdan bahsederek ) bana her ay (hatırlıyamadığım) sabit bir ücret ödeyip yine hatırlıyamadığım sabit bir süre konuşmamı tavsiye ettiler. Arayan bayana benim ekranımı açarak konuşma süre ve bedellerime bakmasını söyledim. Onların önerdiği seviyelerin çok çok altındaydım. Yani dalgınlıkla bir "evet" demem bekleniyordu. Artık her yolu deniyorlar. Saygılar. |
17-11-2008, 08:09 | #18 |
Ağaç Dostu
|
11 YILLIK ABONEYİM "Turkcell'li haftada iki gün konuşmak sana bedava, hemen BEDAVA yaz 8040 a gönder biri hafta içi biri hafta sonu olan şanslı günlerinde Turkcelliçi bedava konuş." Yazdım yolladım. Ardından, "Şanslı günleriniz .. ve .... Her hafta iki gün bedava konuşun" mesajı aldım. Benim Turkcell maceram şimdilik bu. Tümden kapatmak istersek, nasıl bir uygulama yaparlar kimbilir. |
17-11-2008, 08:31 | #19 |
Ağaç Dostu
|
Turkcell faturalı bireysel hat sahibi müşterileri için haftanın 2 günü tüm Turkcell'lilerle bedava konuşacağı "2 GÜN BEDAVA" kampanyası başlattı. Kampanyaya katılmak için "BEDAVA" yazıp 8040'a kısa mesaj göndermenin yeterli olduğu, kampanya için herhangi bir ek ücret ödenmediği belirtildi. Turkcell abonelerinin biri hafta içi, diğeri hafta sonuna denk gelen iki günde, ayda toplam 64 saat "bedava" konuşma hakkına sahip olacağı, "2 Gün Bedava" kampanyasının, 8 Kasım - 28 Aralık 2008 tarihleri arasında, kısa mesajla kayıt olan ilk 1 milyon Turkcell abonesi için geçerli olacağı vurgulandı. http://www.gazeteport.com.tr/EKONOMI/NEWS/GP_319542 Bu haberde 6 ay-40 YTL ceza vs. söz edilmiyor. Eğer Turkcell in yanılttığını düşünüyorsanız, Türk Telekominikasyon üst kuruluna şikayet edin, çok ağır cezası var. |
18-11-2008, 13:51 | #20 |
Ağaç Dostu
|
Ben orjinal mesajlarını aynen yukarıda yazdığım gibi saklıyorum. Bu mesajların onaylanarak ilerleme sırasına göre, geçerlilik süresi, 6 aylık abonelikten çıkmama şartı ve eğer çıkılırsa 40 YTL ye malolacağı hususlarında, baştan bildirilmediği için, ucuz bezirganlık yaptıkları kanısındayım. Tabii Sn.Habibe ve İklimsize böyle şartlar konmaması veya bildirilmemesi de ilginç. Web sitesindeki "söz sizde" köşesinden attığım mesaja henüz cevap yok. |
18-11-2008, 14:50 | #21 |
Ağaç Dostu
|
10 yıllık turkcell abonesiyim. Bu güne kadar diğer operatörlerin cazip kampanyalarına karşı hep direndim. Sebep malum çevremdeki pekçok kişi turkcell kullanıyordu. Ama ben bu 10 yıl içinde konuşma sürelerime ne kadar dikkat ettiysem faturalarım o kadar abartılı geliyordu. Geçen ay minumun konuşmama rağmen gelen fatura ile kesin kararlar aldım. Evet nerdeyse herkes turkcell kullanıyor ama yanında 2. hatta 3. bir hat daha kullanıyor. Çünkü; Diğer operatör ve şehir içi en pahalı konuşma türkcellde ve konuşma süreniz ne olursa olsun dakika ücreti alıyor. Yani ''***'' deseniz bile 1 dakika hesaba yazılıyor. Bu yüzden bana da vodafone cep1 tarifesi cazip geldi. Elvada turkcell |
18-11-2008, 15:18 | #22 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-06-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 361
|
Merhabalar, ben de dün gidip vadofone'nun 150 dakikalık her yöne konuş paketine geçtim. Şehirlerarası, ev, diğer şebekeler vs fark etmeden hepsi aynı. Dakikası vergi hariç 15 kuruşa geliyor ve aylık 150 dakikalık paket ücreti her şey dahil 23 YTL. 4-5 gün içerisinde vadofone şebekesi açılacakmış. Şimdiye kadar kullandığım turkcell de ayda ortalama bir satlik konuşma için 50 YTL den az ödediğimi hatırlamıyorum. Ötekinde en azından aradığım yer ev mi, turkcell mi, avea mı diye düşünmek de yok. Bugün turkcell den arayıp, eğer vadofone'dan vaz geçersem "sadece bana özel" olarak tarifemi dakikası 19 kuruşa indireceklerini söylediler. (normalde dakikası 50 kuruşa felan geliyor!!). Ama 12 ay turkcell'den ayrılmamak şartıyla!! Yani, demek ki turkcell bana önerdiğinin üç katı fiyatı alırken üç kat kazık atmaktaymış... |
18-11-2008, 15:46 | #23 |
Ağaç Dostu
|
Müşteri kaçırmama adına önerilen indirim, resmen ayrımcılık. O zaman ben o şirketin müşterisi kaldığım için cezalandırılıp 3 misil para ödüyorum. Bir şeyin farkında mısınız? Artık herşey tehdit üzerine kurulu. Aynı şey kredi kartlarında da olmuştu. Bankalar, kredi kartını kapattıracaklarını söyleyenlerden yıllık kart ücreti almadılar. Sesini çıkartmayanların ise şakır şakır paraları kesilip bir anlamda cezalandırıldılar. Rekabet, böyle tüketiciyi yolarak mı olmalı yani? Ben de uzun yıllardır Turkcell kullanıcısıyım. Yıllardır bu pazarın en büyük payını aldı ama artık en güçlü telefon operatörü olma şansı biraz sarsılırsa belki kendine gelir. |
28-11-2008, 16:28 | #24 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-06-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 361
|
Bu arada, 10 günlük vadofone kullanımından sonra söyleyebilirim ki, şimdiye kadar herhangi bir çekme sorunu vs yaşamadan, gayet güzel çalışmakta. Manisadaki dayımı, mantar için denizlinin köyünü vs hep vadofone dan aradım ve şimdilik gayet güzel. Dolayısıyla, numara taşınabilirliği benim için gayet yararlı oldu diyebilirim. |
03-01-2009, 14:03 | #26 |
Ağaç Dostu
|
Şu sıralar rekabet son hız devam ediyor. Sebebi numara taşınabilirliği yani piyasa yeni aboneye doydu şimdi birbirlerinden kim ne kadar abone alacak. Bu rakamlar aylık-haftalık açıklanıyor. Ben Turkcell den vodafon cep 1 e geçtim memnunum |
03-01-2009, 15:30 | #27 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
İnternet sitesinde haftada 2 gün bedava tarifesinin bittiği yazıyor? |
|
03-01-2009, 17:52 | #29 |
Ağaç Dostu
|
Dikkat Vodafon faturalarımda, konuşma ücreti dışında yansıtılan içerik ücretleri diye ne idüğü belirsiz bir ödeme görünüyordu, birkaç defa da ödemek gafletinde bulundum. İtiraz edince kaldırıyorlar. Haberiniz olsun. |
03-01-2009, 18:12 | #30 |
Ağaç Dostu
|
Elveda turkcell; İyi hizmet ve geniş ağı ile türkiyenin en kapsamlı oparetörü, iyi güzelde dünyanında en pahalı operetörü, terk etme zamanı gelmiştir, bu kadar sömürdüğü yeter,. Nedense bu gibi para basan şirketleri de hep yapancılar aldı, nereye gidersen git hep sömürü, hep paralar dışarıya. Bazen oturup düşünüyorumda bu teknojilere biz layıkmıyız, dünyanın neresinde bizim kadar kalkınmış bir ülkede bu kadar cep telefonu olan bir ülke varmı açaba? Gerekli olanda da var olmıyandada, çocuk birinçi sınıfını geçiyor hediyesi çep telefonu. Bakın bir şey daha anlatayım, çep telefonları yeni çıktığı zaman, herkez meraklı çep telefonuna, istediği yerden *** canım, cicim nasılsın diyecek ya. Benim köylü ahmet amcam,O günün parası ile bin lira verip bir telefon aldı hemide o kızaklı olanlardan , bin lira dedim, bin liraya bir inek sattı ve o telefonu aldı, oysaki o inek ona süt veriyordu her yıl bir buzağı veriyordu ve kendini yeniliyordu, telefon iki ay sonra düştü beşyüze üstelik er ay ödediği faturalar da çabası. İneğin fiatımı, bugünkü fiatı 4 milyar buzağıları ve verdiği süt te çabası, Telefonmu oooho çoktan hurdaya çıktı. |
|
|