Duzeltilecek
Eklenecek
|
özellikle bodrum katta nasıl bir yalıtım yapmam gerekir, bu konuda yardımınıza igtiyacım var dostlar
|
Sn.brf840,
Hayırlı olsun. Asansör zorunluluğu çok saçma. Mimar ile tekrar görüşün bence. Bodrum kat değilde, garaj + kazan dairesi + ardiye olarak projede gösterebilirse belki sorun çözülür. Denemeye değer. Daha sonra istediğiniz gibi dizayn edersiniz. Temel altı ve perde duvar izolasyonu inanın eviniz için yapacağının en önemli ve faydalı uygulamalar. Bundan imtina etmeyin. Benim yaptığım gibi su ve ısı izolasyonu yaptırabilirsiniz. |
Cevap icin tesekkur ederim, zaten bodrum kat garaj olarak görünüyor, büyükşehire itirazda bulunduk bakalım, ustad peki evin muteahhitligini siz mi yaptiniz?
|
Arkadaşlar müteahhit 3 katli toplam 270 m2 evin çatı dahil kaba inşaatını 240 bine yaparım diyor. Sizce bu işi ben yapsam daha az maliyet olur mu ? (Geçici müteahhitlik belgem var )
|
Hayırlı olsun ; projede hiç balkon yok, olsa iyi olurdu.
|
Ben nacizane güvenilir bir müteahhit ile çalışmanızı tavsiye ederim, niyetiniz eğer herşeyi kendi ellerinizle yapmak ise başka tabii, ancak öbür türlüsü ülkem gerçekleri var malesef, ustalar ve kendini usta sananlar yıldiracaktir sizi korkarım. Her türlü Allah işinizi rast getirsin.
Saygılarımla |
Evet haklisiniz ama ayni projeye 250 bin diyende var 400 bin diyende... Bugün bir kalfayla gorustum m2 65 tl den yapiyor, proje 2 hafta sonra çıkacak
Bugün demir ve betonu aldım 130 m3 beton (160 tl) pompa dahil = 20.800 12 ton demir ( 3.59) = 43.080 tl Şu an bodrum kat izolasyonu icin araştırma yapıyorum, sayin skanatlarin yapmis olduğu izolasyonu cok beğendim ama 32 bin tl izolasyon icin bana cok fazla geldi |
Ustad merhabalar sizin bodrum izolasyonu inceledim, 12 bin membran vs 20 bin taş yünü toplam 32 bin tl vermişsiniz. Bu benim butcemi cok aşacak , malzemeleri siz mi almıştınız yoksa müteahhit mi ?
|
Teşekkür ederim kardeşim, mustakil bir ev olacağı icin balkona ihtiyaç duymadım, 300 m2 bahçe olacak, insanların çoğu balkon yapıyor sonra camekanla kapatıyor o da bana mantikli gelmiyor
|
Alıntı:
Kolaylıklar. |
Sn brf840
Sizlere doğrudan şu uygulamayı yapın demem doğru olmaz diye düşünüyorum. (Maliyet, kişisel tercihler vs ) Ancak inşaat mühendisi olarak kendi şantiyelerimde kullandığım yöntemi sizde fikir oluşturması açısından anlatmak isterim. Bodrumlu yapılarda su izolasyonu bodrum perdelerimizi ve zemin kat kolonları ile birleştiği noktaları sudan korumaktır. Malum su beton ve demir için oldukça zararlı. Kazı tamamlandıktan sonra 10 cm kalınlığında ( değişebilir zemine göre ) blokaj tabakası oluşturmak için çakıl döküp sıkıştırıyoruz. Üzerine grobeton ( taşıyıcı amaçlı olmayan beton) döküyoruz . Grobeton üzerine yalıtım membranlarımızı seriyoruz. Membranlar pvc esaslı ve bitüm esaslı oluyor genelde. Arazide fazla su yoksa ve güzel korunursa ikiside iş görecektir. Daha sonra temel ve bodrum kat ve zemin kat inşa edildikten sonra temelden gelen membranlarımızı bodrum kat ile zemin kat birleşimlerini kapsayacak şekilde yukarı çıkarıyoruz. İki kat uyguluyoruz genelde. Burada en önemli olan zemin katın kolonları ile bodrum katın birleştiği yerlerin korunması. Membran işlemi bittikten sonra 5 cm kalınlığında xps mantolama levhaları ile membranımızı korumaya alıyoruz. Xps levhalar üzerine elimizdeki duvar malzemesi ile bir duvar örüyoruz. ( tuğla veya bims olabilir. ) Duvarımızın üzerine drenaj levhamızı yerleştirip dolgumuzu yapıp tamamlıyoruz. Dolgumuzun altında drenaj borumuz bulunuyor. Bu anlattıklarım işverenlerin onay verdiği ölçüde yapabildiklerimiz elbette daha gelişmiş metodlar vardır. Tabii bunlar da yapma zorunluluğunuz olan şeyler değil. Hatta xps üzerine duvar da çok tercih edilmez genelde maliyet nedeniyle. Bodrum katın ısı yalıtımını ise içten yapmayı tercih edebilirsiniz. Perdelerinizin içine taşyünü ya da xps-eps levhaları yapıştırdıktan sonra bir sıra duvar örülerek hazırlanabilir. Eviniz şimdiden hayırlı olsun. Güzel günlerde oturmanız dileğiyle |
Cevap icin tesekkur ederim, yazdıklarınızı not aldım dikkate alacağım
Peki bu sizin tavsiye ettiğiniz yöntem uzun yıllar problemsiz bir yasam sunuyor mu yoksa daha fazlasını mi yapmak gerekir ? + olarak elektrik için yan komsu insaat sahibi elektrik panelinden elektrik alıp faturayı ödeyebilirsin dedi Bu yöntem mantiklimidir yoksa benim kendi adıma şantiye elektriği almam daha mi doğru olur? (Yaklaşık 3000 tl) Mimar arkadas 1. Yöntemde olası bir elektriksel kaza anında %100 suçlu sen olursun diyor |
Alıntı:
|
Evet kardesim bir kaç arkadasla da gorustum en doğru yöntem kendim şantiye elektriği alacagim
|
Sn.brf840, şimdiden güzel günlerde oturmanız temennisi ile hayırlı olmasını diliyorum.Yaklaşık 5 yıl önce bende aynı soru işaretleriyle uğraşıyordum.size tecrübelerim doğrultusunda yardımcı olmak isterim.Öncelikle kaba inşaat konusunda iyi bir usta bulursanız ve sinirlerime hakim bir insanım diyorsanız maddi anlamda çok avantajlı olacaktır.birde yalıtım konusunda bodrom katın yalıtımında sıvı sürülebilen mebran uygulaması yapabilirsiniz uygulaması basit bir ürün youtube da videolarını var.bu uygulamanın üstüne xps kaplıyorsunuz ve sıva sonrası drenaj levhası uygulayıp toprakla dolduruyorsunuz.fakat diger katlarda ısı yalıtım konusunda mutlaka taş yünü ( (yoğunluğuna dikkat ediniz) öneririm.
|
Usta ile m2 65 tl den anlaştım. Toplam 280 m2. (100 m2 bodrum dahil) Tavsiyeniz icin cok tesekkur ederim, not aldım.
|
Alıntı:
Bu şekilde yaptığım en eski yapı 7 yıllık ondan henüz bir şikayet almadım. Zeminde çok anormal bir su yoksa yani oluk oluk akıyor denecek kadar bir su yoksa bu yalıtım size yetecektir. İzolasyonu arttırmak için membran yerine epdm ya da poliürea yalıtım kullanılabilir ancak bunlar pahalı uygulamalar ve çok da gerekli değil bence. Sürme membran ise kullanım kolaylığı açısından oldukça rahat ve hızlı bir uygulama ancak uygulayacak usta bulmak zor en azından benim çalıştığım ustalar boya yapar gibi sürüyorlardı duvara. Düzgün uygulanırsa ve güzel korunursa iki tür izolasyon da işinizi görecektir. Şantiye elektriğini normal elektrik hattından en büyük farkı kw fiyatı. Ev tesisat projenize de uyacak malzemeler ile şantiye panonuzu hazırlatırsanız oradaki malzemeleri evinizde kullanabilirsiniz. Ancak bazı elektrik dağıtım şirketleri ikinci el sayaç kabul etmiyor. Tekrar sayaç almanız gerekebilir.Bölgenizdeki elektrik dağıtım şirketinden gerekli bilgiye ulaşabilirsiniz. Daha önce birden fazla şantiyenin aynı panoyu kullandığını görmüştüm. Bağlantılar düzgün yapılırsa hatta kaldırabileceğinden fazla yüklenilmezse taşır ancak kaza oluşursa sorunlar yaşanacaktır. Ben de kendi elektriğinizi almanızdan yanayım. |
Alıntı:
Sürme yalıtım konusunda haklısınız. Çok dikkatli uygulamacı gerek. Delik bırakmadan sürebilmesi önemli. Keskin köşe olmamalı, file kullanılacak yerler var, vb. Bilinen yol en kısa yoldur sözüne inanırım. |
15 metre sondaj yapıldı su çıkmadı, 45 metreden anca çıkar dediler. Sizin söylediğiniz yöntem kafama yattı. Teşekkür ederim
|
Arkadaslar su yalıtımı icin tavsiye ettiğiniz yöntem ya da membran var mi ?
|
Yapı denetim firması belli oldu
12.250 tl (inşaat sınıfı villa olduğu icin yüksek cıktı) yoksa 9 bin civari çıkacaktı |
bende 492 m2 bir yer aldım , nereden nasıl başlayacağım , bilmiyorum ? ev yapım maliyetlerini görünce biraz gözüm korktu.175.000 TL bir butce ile nereye kadar ilerleyebilirim dublex bir koy evinde...
|
Alıntı:
Maliyet sorun ise tek katlı yığma yapı en ucuzudur. Basit hatıllar dışında beton derdi de olmaz. Gazbeton ile yığma ev yapılabiliyor. Hem yalıtımlı hem kolay. Yığma yapı yönetmeliğini bilen bir mühendis ile konuşmalısınız. Paranızın yettiği bölümleri yapar, sonra ekleyerek büyütürsünüz. |
Alıntı:
Yığma yapı yapacaksanız iyi tasarlayın ve yönetmelik şartlarını sağlayın. Tuğla ve benzeri malzemeler için min kalınlık 20 cm taş için 50 cm. Benim tavsiyem minimum 25 cm. İmkan varsa 30 cm de zarar getirmez. Gazbetonu taşıyıcı olarak kullanacaksanız G4 sınıfı olmalı. G4 sınıfı çok yaygın değil piyasada. Büyük imalatlarda fabrikadan temin ediliyor ama malzemecilerde var mı bakmak lazım. 3 kata kadar çıkabilirsiniz. Yığma yapacaksanız mutlaka yatay ve düşey hatılları atın. Üstüne betonarme döşeme yapın. Bu şekilde sağlıklı bir yapı elde edebilirsiniz. Dediğim gibi daha fazla bilgi verirseniz yardımcı olmaya çalışırım. Şimdiden güzel günlerde oturun. |
Alıntı:
yapımı iç gezisi bu modelin 3+1i yakın zamanda yapmayı düşündüğümüz bir proje bütçenize rahatlıkla çıkar anahtar teslim olarak |
Arkadaşlar gazbeton ytong mu yoksa tuğla kullanmak mi mantıklı olur? Ytong fiyati tuglanin 2 katı, ben ytong alma taraftarıyım ama önerilere de açığım
+ olarak dis duvarlarda 20 Lik gazbeton kullanirsam, yalıtım yapmama gerek olmayacağı yönünde birkaç yerde bilgili kişilerden fikir sahibi oldum, nedeni ise mantolamanin, gazbetonun doğasına aykiri olmasaymis ( bina nefes alamaz,rutubet yapar ve diye) |
Alıntı:
Tuğla+mantolama gazbeton fiyatını geçer. Hesap hatası yapıyorsunuz. Ayrıca Kayseri için 20 cm gazbeton ısı yalıtım yönetmeliği koşullarını sağlamaz. (20 cm Akdeniz bölgesi için.) Daha kalın olmalı. Gazbetonu uygulayacak usta bulmak önemli. Yapıştırma yapılmalı. Tuğla fiyatı karşılaştırırken harç maliyetlerini, tuğla zayiatını da eklemeniz gerekiyor. Birim işçilik olarak gazbeton işçiliği tuğla işçiliğinden düşük olmalı ama yapılmıyor nedense. Gazbeton ustaların ezberine aykırı olduğu için kullanılmıyor. Yoksa 2-3 yıl içinde iyi mantolamalı binadan daha fazla ısı yalıtımı sağlayarak kar edersiniz. Dış sıva yapılırken, ıslak çimento serperek alt yapı oluşturulmalı. Sonra sıva yapılmalı. |
Alıntı:
Birim işçilikte tugla duvarın ucuz olması alışkanlıklardan ve tecrube etmiş usta sayısındaki farktan kaynaklanıyor, bir dönem gazbeton panelleri pazara hızlı bir giriş yapmıştı fakat yine alıskanlıklardan ötürü pek tutmadı şimdi zor bulunuyor, halbuki çok işlevsel ürünlerdi. |
Ustad cevap için çok teşekkür ederim, yani kısacası gazbeton kullanirsam mantolama yapmaya gerek olmadığı yönünde galiba ( kolon olan kisimlara yalıtım yapacagim)
+ evi Bursa' da yapıyorum |
Ustad 20 ya da 25 ilk gazbeton kullanıp,5 cm çıkıntı yapıp, sadece kolon ve kirislerin olduğu kısımları camyunu ile yalıtım yapmayı düşünüyorum, yani amacım maliyetten kaçınmak yerine mantiklinolani yapmak, simdi asfalt yola daha sağlam olsun diye beton dökersen, asfalt özelliğini yitirir, fren mesafesi uzar vs gibi geliyor bana bu iş
+ olarak başka bir forumda arkadas su şekilde cevap vermiş İnce 10 lik YTONG ile çift duvar yap.....Önce dıştan 10 luk ördür...İçine 5 cm kalınlığında 35 dansite XPS plaka DOW yerleştir sonra evin içini 10 luk YTONG ördür.... Para durumu uygun ise dış duvarı 20 llik iç duvarı 10 luk YTONG ve ortasını 5 cm lik DOW ile kaplat...En muhteşem yalıtım...Alttaki yığma binanını tavanı ile yeni yaptığın üstteki dairenin tabanına doğru düzgün yalıtım yaptır.....Birde tavanı yalıtımı unutma.*Alttaki binaya içeriden 5 lik XPS duvarlara döşe.güzelce ilacıyla yapıştır...Üzerine .Filesini çek Alçı sıvayı bastır...işte yalıtım......Oranın tabanıda yapacaksın...Soğuk kesilsin... Beton kolonlar duvarın arasında kalıyor....Soğuktan sıcağa ısı köprüsü yapmasın diye içeridenbu beton kolonları sağında solunda örülen duvarın hizasında sert yalıtım maddesi XPS ile kaplayacaksınız.. 1 cm kalınlığında plakalar halinde satılıyor....Sonrası duvarların iç kısmına alçı sıva çektinizmi işlem tamam..Kolay gelsin...*En muhteşem yalıtım.......YTONG 20 cm + 5 cm XPS DOW...+ 10 Cm YTONG + Perdah alçısı, sıva. |
1 Eklenti(ler)
Alıntı:
Eklenti 711754 Sandöviç duvar denilen iki duvar arasına yalıtım kuramsal olarak doğru. Depremde ince duvarın dağılması kolay. Bu nedenle kalın gazbeton kullanmanızı öneririm. Kalınlık ısıtma giderinden tasarruf olarak geri dönecektir. (Akdeniz ikliminde 30 cm gazbeton+döşemeden ısıtma uygulaması: Bu kış 170 m² dubleks daireleri olan iki tanıdığım, en soğuk ayda, 1400 ve 1750 tl ödediler. 100+100 m² iki daire için 400 tl ödedik. Isı pompasının elektrik parası) Açık renk dış boya kaydı ile yazın soğutma gideri de düşüyor. Bursa için 30 cm den düşük kalınlık yetersiz gelir düşüncesindeyim. Kalınlık malzeme giderini arttırıyor, işçilik sabit. Tavan yalıtımına gerek kalmıyor. Şap altına XPS döşeyerek yalıtım yapılıyor. Risksiz. Taşyünü yalıtım da üreten ünlü markaya bakın. Yük taşıma özelliği olan xps üretiyor. Şap altına rahatlıkla kullanabilirsiniz. Aynı şekilde çatı arasına da yalıtım yapabilirsiniz. İç sıvayı alçı sıva yapmak ek maliyet getirmiyor. İç sıva maliyet hesaplarken ek olarak alınan çimento giderlerini de eklemek gerek. Kolaylıklar. |
20 cm ytong tanesi 10 tl
25 lik 12.5 tl 30 luk 15 tl civari Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, bu konuda ustaların vs bilgisi hiç yok, ustad kısaca 25 lik ya da 30 luk gazbeton yaparsam, kolon ve kiriş dışında isi yalitim yapmaya gerek yok tezini siz de destekliyorsunuz galiba, xps de mantikli geldi, bakalım bunu ustalara nasıl anlatacağız:) + olarak yapi denetimde ya da kanunda yalitim ile ilgili problem olmaması için 20, 25 lik ya da 30 luk gazbeton kullanmam gerektiği bilgisine bir türlü ulaşamadım |
Alıntı:
|
M3 fiyati 160 tl den aldım, farklı markada 25 tl daha fazlaydı
|
Alıntı:
Gazbeton kalınlığını projedeki makina mühendisinden öğrenmelisiniz. Isı yalıtım yönetmeliğine göre hesap yapılmış ve rapor düzenlenmiş olmalı. Yapı denetimde sorun çıkmaması için proje gurubundan yazı almanız gerekebilir. Denetim seçiminize karışamaz ama tekniğe ve yasaya uygunluğu denetler. Tezime gelince: Her türlü yalıtım size tasarruf olarak dönecektir. Abartmadığınız sürece 5 yıl kadar sürer. Binayı kaç yıl kullanacaksınız ? Binayı döşemeden çatıya kadar yalıtmak hem cep hemde çevre koruma açısından iyidir. Döşeme yalıtımının yararını ayağınızı sıcak zemine bastığınız zaman anlarsınız. Çatı yalıtımının yararını düşük giderle ısınan yapıdan anlarsınız. Bütçenize bakın. Döşemeyi yalıtmak kaç lira? Yanyana plakaları kendiniz dizebilirsiniz. Malzeme maliyeti ile biter. Şap nasılsa dökülecek. |
Bilgi için cok tesekkur ederim, bugün inşaatları biraz gezdim, çoğu ya biriketten (bims) ya da tuğladan yapılıyor, maliyet sebepli olması lazım
|
Ustad siz evinizi nasil yaptınız peki? Gazbeton mu, tugla mi? Gazbeton ise ayrıca tasyunu vs kullandınız mı?
|
Alıntı:
Temelde su yalıtımı yapıldı. Bodrumsuz olduğu için su yalıtımı su basman kotuna kadar devam ettirildi ama ısı yalıtımı yapılmadı. Isı yalıtımı döşemede var. Artıları : Evi ısıtmaya geç başlıyorsunuz, erken bitiriyorsunuz. Yaklaşık bir ay tasarruf getiriyor. Bunun için güneş görmeniz çok önemli. Kışın yatık geldiği için eve girer. Yazın üstten küçük bir engellemeyle giremez. Evin yönü de önemli. Bunlar mimarların bilip uygulaması gereken konular ama bizde mimarlık artistik iştir. Boya, cephe oyunları vb. |
Arsam kosebasi ve 4 cephe açık, arsanın yönü güney cephe...
Bugun 12 ton demir işini bağlamış oldum 3.61 x 12 ton demir : 43.320 tl Yarin da hafriyat isini halledeceğim ve ruhsatin çıkmasını bekleyeceğim artık... Kepçe saatlik 180 tl Kırkayak kamyon seferbasi 250 tl fiyat aldım ( 5 kamyon hafriyat isi var ) |
Forum saati Türkiye saatine göredir.
GMT +2. Şu an saat: 11:59. (Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.) |
Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024