21-05-2018, 15:38 | #91 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Merhaba Sn. Meyveli Tepe, Mimar, aynı zamanda müteahhitliği de yapmakta kendisi, drone la çekti. |
06-06-2018, 14:27 | #92 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Bazı ilave resimler, |
06-06-2018, 14:29 | #93 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
İlave resimler, |
27-06-2018, 14:48 | #94 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-03-2008
Şehir: .
Mesajlar: 304
|
İnşaatınız hayırlı olsun. Umarım kazasız belasız bitirmek nasip olur. 2 sene önce bende başladım bir inşaata nasip olursa artık bitirmeyi planlıyorum. fakat ustalara kendinizi anlatmak kadar zor bir durum yokmuş maalesef. Hiç bu işlerden anlamamama rağmen çoğu zaman usta gittikten sonra arkasından yaptığı işleri düzeltmek zorunda kalıyorum. Mesela aşağıda 1. resimdeki kalıbı söküp yeniden 2. resimdeki şekilde merdiven kalıbı çakmak zorunda kaldım. İnsan bir düşünmez mi bu insan parmak uçlarıyla mı basacak basamaklara diye. Daha neler neler. Ve güvenim kalmadı maalesef. En çok kafama takılan ve tereddütlerim olan işçilik konusu ise kısmı yalıtım ve yerden ısıtma. Bununla ilgilide araştırmalarım devam ediyor bakalım. |
29-06-2018, 15:25 | #95 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Sayın Pritt teşekkürler, Sizin de inşaatınız hayırlı olsun. En önemli husus belirttiğiniz gibi işçilik. Siz en iyi malzemeyi seçseniz de, kalitesiz ustalar her şeyi mahvedebiliyorlar. Hemde işinin ehli usta ile aynı parayı alarak. Bana göre, yapılması gereken ilk iş, kaliteli ustalara ulaşmak olmalı. Küçük bir örnek, 1.katın kolon ve tabliye betonu dökülürken beton mikseri ve pompa operatörü 1 saat kadar beklediler. Bekledikçe beton bir miktar koyulaşıyor ve dökülmesini biraz zorlaştırıyor sanırım. Pompacı C-30 betona epey bir su verdi. Allahtan ben ve yapı denetimci arkadaş oradaydık. Dökülmesine izin vermedik ve mikseri geri gönderip yeni beton istedik. Yapı denetimci bu miktarda su verilen betonun artık C-30 değil C-18 C-20 seviyesine düştüğünü söyledi. Düşünün orada ki bir operatörün yapmaya çalıştığı hatanın nelere mal olabileceğini. |
29-06-2018, 18:23 | #96 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-06-2018
Şehir: Ankara
Mesajlar: 16
|
Bu konuyu gece geniş şekilde inceleyeceğim. Rizede dere üzerinde 10 dönüm arazim var ve zeminin betonunu dökerek ahşap ev yaptıracağım üzerine. Bol bol yeşillik içinde olacağım ama yollardan dolayı tır dönemiyor, şeytan dürtmüyor değil kalasları vs. ayarla da kendin yap ama akşam konuyu inceleyeceğim. |
18-07-2018, 00:31 | #97 | |
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 25-08-2008
Şehir: İstanbul,Bandırma
Mesajlar: 36
|
Alıntı:
merak ettiğim 80 m2 tabanlı yapınızda bodrum kat planlamasaydınız ,maliyet ne kadar düserdi acaba? tek kat 150 -160 m2 tabanlı bir insaat düsünüyorum,sizin yaptıgınız kalite ve işlemlerim birebir aynısını düsünürsem maliyet ne ayırmalıyım? Bu arada ders niteliğindeki sabırla yazılmış ve içi dopdolu mesajlar için çok teşekkürler,emeğinize sağlık.. iyi geceler |
|
25-07-2018, 12:42 | #98 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Sn Turgay 78, Kız kardeşim de sizin sorduğunuz gibi bodrum katsız yaptırıyor. Harfiyat için 1000 tl az ödedi Temel altı bohçalama şart, bedel aynı. Benim bodrum katın perde duvarları yüksekliği 2.6mt, Onun subasman 1mt, toprak altında da 40cm kadar yükseklikte , toplamda 1,4mt yükseklikte perde duvarları yapıldı. Aslında 1,2mt daha alta inse onunda bodrum katı olacaktı. Sonuç olarak 1,2 metre X 40mt çevre X 0,25mt perde duvar kalınlığı 12 m3 az beton 1 ton da az demir kullandı. Yaklaşık hesapla 2125 tl beton, 2750 tl demir. Toplamda düz hesap 5000 tl dah az maliyeti oldu Perde duvarlarda 2 kat mebran ve sprey köpükten daha az kullanımı oldu. Miktarı 1,2mt yükseklik x 40 mt çevre = 48m2 48m2 çift kat mebran maliyeti işçilik dahil 1500 tl 48m2 sprey köpük maliyeti işçilik dahil 2000 tl toplam 3500 tl Kabaca 10.000 tl daha az bir maliyeti olur diyebilirim. Burada altını çizmek istediğim en önemli nokta bodrum kat yapmasınız bile radye temelin üstüne 1-1,5mt arası yükseklikte, perde duvar zaten yapmak zorundasınız (subasman +.radye temel üstü ile toprak seviyesi arası mesafe). Birde bu perde duvarların içinde oluşacak alanı toprakla doldurmanız gerekecek. Benim kişisel görüşüm bodrum katı çok çok faydalı ve olmazsa olmaz bir kullanım alanı. Müstakil bir ev için bodrum kat, bahçe ekipmanlarından ( çim biçme makinesi alet edevat ) tutunda, masa sandelye v.b. kullanılan kullanılmayan ev eşyalarınıza, spor aletleri, bisikletler , motosikletler , turşularınız, kış hazırlıklarınız gibi pek çok şeyi koymak için kullanabileceğiniz kıymetli bir alan. Umarım yardımcı olabilmişimdir.. |
25-07-2018, 14:35 | #99 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-07-2018
Şehir: Isparta
Mesajlar: 8
|
Alıntı:
Öncelikle bu kadar ayrıntılı bilgi paylaşımı yaptığınız için teşekkür ederim. Benim gibi bahçesine müstakil ev yapmayı düşünen kişiler için oldukça aydınlatıcı bir konu olmuş. Ben de bahçeme 80-100 mt2 civarı 1 metre subasman üzerine tek katlı gazbeton kullanarak yığma bir yapı yapmayı planlıyordum. Açıkçası maliyet konusunda çok araştırma yaptım ama güncel bir bilgiye ulaşamamıştım. Sizin üstte verdiğiniz maliyetler benim için aydınlatıcı olacak diye umuyorum. Ancak, üstte verdiğiniz demir ve beton miktarı eve harcayacağınız toplam demir ve beton miktarını belirtiyor sanırım, yanılıyor muyum? Ayrıca "Temel, perde duvarlar su ve ısı yalıtımı 12.000 tl" ifadesindeki 12.000 Tl'lik maliyette temel ve perde duvarlarda kullanılan demir ve beton fiyata dahil mi acaba? ilk aşamada bodrumsuz subasman üzerine bir yapı düşünüyordum. Fakat sizin gibi 80 mt2 üzerinden 2.60 mt'lik bir bodrum ve zemin katın alt betonunu inşa ettirmeyi düşünsem, sadece bu aşama için (hafriyat, grabeton, perde duvarları, yalıtımlar ve zemin katın alt betonu) üç aşağı beş yukarı ne kadar bir maliyetim olur acaba? Şimdiden çok teşekkür ederim. Yeni evinizde de güle güle otumanızı dilerim. |
|
25-07-2018, 14:43 | #100 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-07-2018
Şehir: Isparta
Mesajlar: 8
|
Alıntı:
Bu aşamaya kadar harcanan hafriyat, beton, demir, yalıtım, kalıp ücreti, işçilik ücreti gibi kalemlerin toplamı, kafamdaki soruların cevabı olacak. Çok teşekkür ederim tekrardan. |
|
27-07-2018, 15:55 | #101 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Sn. Sönmez, Yukarıda ki demir ve beton miktarları kullanılan toplam miktar. Temel, perde duvar su ve ısı yalıtımı maliyeti çift kat polyester keçeli mekran ve sprey köpük maliyeti. Demir ve beton maliyete dahil değil. Sadece yalıtım maliyeti. Gaz beton yerine harman tuğla da bir alternatif olabilir. Dik olarak diziliyor. Arsanızın büyüklüğü müsait ise tek katlı yığma bir yapı için, bence bodrum kat yerine taban alanınızı büyütmeniz çok daha efektif ve kullanışlı olur. Radye temeli toprak üstünde oluşturarak perde duvarsız hem temel, hem subasman elde edebilirsiniz. Bu maliyeti epey düşürür. Bunlar sadece aklıma gelen fikirler, tavsiye değil, uzman görüşü almakta fayda var. Saygılarımla |
28-07-2018, 13:01 | #102 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-05-2015
Şehir: izmir
Mesajlar: 5
|
Merhabalar, Ben de 1 sene önce müsakil evimin inşaatını tamamladım. Yerleştim ve 1 senedir içerisinde yaşıyorum. Yerimiz iskele - Urla - İzmir' de. 3. derece arkeolojik sit alanı olduğu için inşaat öncesi ciddi bir prosedürden geçtik. Arsada el gücüyle 2' şer metrelik kazılar yapılarak hiç bir arkeolojik kalıntı olmadığı tespit edildikten sonra sit kaldırıldı. Ardından inşaat başladı. Kendi inşaatınızda yapılacak işlemler için kararsız kaldığınız durumlar olursa yardımcı olabilirim. |
30-07-2018, 13:21 | #103 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-07-2018
Şehir: Isparta
Mesajlar: 8
|
Alıntı:
Öncelikle ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim. Benim de ilk düşündüğüm bodrumsuz bir subasmanı üzerine tek katlı müstakil bir ev yapmaktı. Sanırım maliyet açısından sizin de dediğiniz gibi daha masrafsız olacağı için bu şekilde ilerlemeyi düşünüyorum. Toprak üzerine perdesiz bir subasmanı inşa ederken subasmanın yan taraflarına beton perde yerine tuğla mı örmek gerekiyor acaba? Benim düşündüğüm planda, 10x10 mt şeklinde subasman sınırlarının olduğu yerleri 30-40 cm kazarak, toprak altı 30-40 cm, toprak üstü de 60-70 cm olarak kalıp hazırlatıp beton döktürmekti. Ancak sizin dediğiniz gibi tek katın yükünü bu şekilde kurtarma imkanı varsa, bu daha maliyetsiz olacağı için tercih edilebilir tabii ki. Ustalara danışıp bir karar vereceğiz artık. Benim amacım ilk aşamada 20.000 TL gibi bir rakama subasmanı yaptırabilmek. Ancak bu paraya kurtarabilir miyim onu bilemiyorum? |
|
30-07-2018, 13:23 | #104 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-07-2018
Şehir: Isparta
Mesajlar: 8
|
Alıntı:
Öncelikle yeni evinizin sizin adınıza hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum. Yaptırdığınız müstakil ev tek katlı mıdır acaba? Eğer sizin için sakıncası yok ise, hangi temel sistemini kullandığınızı, genel olarak yapım aşamaları ve ev ile ilgili teknik bilgileri ve ayrıca kaça malettiğinizi öğrenebilir miyim? Şimdiden çok teşekkür ederim. |
|
31-07-2018, 08:36 | #105 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-03-2008
Şehir: .
Mesajlar: 304
|
Sn. skanatlar, Isıtma tesisatı olarak mobil sistem mi düşünüyorsunuz? Yerden ısıtma düşündünüz mü? Düzenleyen prıtt : 31-07-2018 saat 10:22 |
31-07-2018, 09:47 | #106 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-07-2018
Şehir: Isparta
Mesajlar: 8
|
Alıntı:
Hitabınız bana ise şöyle cevap vereyim, yaptırmayı düşündüğüm evi şimdilik sadece yazları 3 ay kadar kullanacağım. Başka bir ilde görev alıyorum. Ancak ileride ne olur onu bilemem tabii ki. Isıtma tesisatını başta yapmak belki maliyet ve kurulum açısından daha iyi olur ama daha o aşamaya gelemedim maalesef. Sizin herhangi bir tavsiyeniz var ise, onu da seve seve dinlemeye hazırım. Teşekkür ederim. |
|
31-07-2018, 10:32 | #107 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-03-2008
Şehir: .
Mesajlar: 304
|
Alıntı:
Sn. Sozmen Konu aşağıda bayağı detaylı tartışıldı fakat devamlı oturmayacaksanız yerden ısıtma uygun bir ısıtma sistemi değildir. Yerden Isıtma mı Petek mi? |
|
31-07-2018, 13:12 | #108 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-07-2018
Şehir: Isparta
Mesajlar: 8
|
Alıntı:
|
|
10-08-2018, 21:52 | #109 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 16-10-2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 269
|
Alıntı:
Merhaba, eviniz hayırlı olsun sağlık ve mutluluk içinde oturun. Ben de sizin gibi ev işine girme yolundayım. Benim arsam %15 eğimli bu yüzden sizinki gibi ben de bodrum+1,5 kat düşünüyorum. Merak ettiğim husus yukarıdaki maliyet tablosu tüm inşaat için tahmini mi yoksa #75 numaralı resimdeki vaziyete gelinceye kadarki maliyetler midir? Ve işçilik dahil midir? |
|
13-08-2018, 15:09 | #110 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Merhabalar, Bir süredir internete giremiyordum o nedenle gecikmeli olarak cevap verebiliyorum Sn Sönmez, Sorduğunuz konular inanın benim cevaplayabileceğim konular değil. Farklı temel sistemleri var. Size uygun olanı temeli ve statik hesaplarını inşaat mühendisi ile görüşseniz daha iyi olur. Saygılarımla |
13-08-2018, 15:17 | #111 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Sn Pritt, Isıtma sistemi olarak mobil sistem düşünüyorum. Her peteğe sıcak su gidecek soğuk su dönecek şekilde kollektörlü olacak. Bu sistemde borular zeminden gideceği için inşaat aşamasında yapılması büyük avantaj sağlıyor. |
13-08-2018, 15:34 | #112 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Sn Aziztoprak, Tabloda ki kalfa ücreti işçilik fiyatı oluyor. Kaba inşaat bitene kadar yapılan demir işçiliği, kalıp işçiliği, tuğla duvar örülme işçiliği bu fiyatın içinde. Diğer tüm kalemlerde ki fiyatlar işçilik dahil fiyatlar. 93 nolu mesajda ki resimlerde ki aşamaya tüm dış ve iç duvarların tuğlalarının örüldüğünü ve teras korkuluk duvarlarının örüldüğünü düşünün (şu an o halinin resmini koyamıyorum). Saygılarımla, |
16-08-2018, 23:14 | #113 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-05-2015
Şehir: izmir
Mesajlar: 5
|
Alıntı:
Çatı odalı dubleks. 65m2' e oturuyor. Zemin sağlam olmadığı için mecburen radye temel yaptık. Gerçi kayalık da olsa ben radye tercih ederdim. Temel tasarruf yapılacak son yer bana göre. 1 metre de yükseltme perdesi var. Radye temelin de altına 2 metre yüksekliğinde kaya dolgusu yaptık. Bu dolgu yerine bodrum da yapılabilirdi ama bölgemizde belediye tarafından yapımına izin verilmiyor. Neredeyse bodrum yapmış kadar maliyet harcadık sadece dolguya. Asmolen döşeme tercih ettik. 335.000 TL civarında oldu maliyeti. İçerisinde aklınıza gelebilecek tüm kalemler var. Harçlar, mimar ücreti, vergiler, beton, seramik, işçilik, ısı pompası, bahçe duvarları, telleri... Çivi bile var. İnşaat geçen sene yazın bitti. Doların şuanki haliyle %30 daha pahalıya mal olacağını düşünüyorum. 168m3 c30 beton kullandık. 10 ton demir gitti. Elektrik ve su tesisatı toplam 17.000 TL civarında tuttu. Rehau yerden ısıtma var. 16kw Arçelik ısı pompası. Aklıma gelen bazı dikkat edilmesinde fayda olan hususlar: - Sıvaya sünger asla çektirmeyin. Tirfil en iyisidir. İç kaba sıva olmadan direk alçı sıva çektirmeyin. - Camlarınızı argon + ısıcam konfor tercih edin. Gerçekten sıradan çift cama göre fark ediyor. - PVC kapı, pencere duvar birleşim yerlerine normal mastik yerine poliüretanlı mastik kullanın. Dayson iyidir. - Banyo sifonlarını Sukar marka tercih edebilirsiniz. Koku derdi kesinlikle olmaz ve çok kalitelidir. - Şap üstü seramik altı teras, çatı yalıtım malzemesi olarak İsonem Süper Bileşen kullandım. Membran' a göre çok daha iyi, boşluk kalmıyor ve ek yok. - Geç kalmadıysanız yerden ısıtmayı cidden tavsiye ederim. Petekli sistemde 50 derece basmanız gereken suyu yerden ısıtmada 40 derece bassanız yeterli. - Tüm teraslara elektrik prizi ve temiz su hattı çektirin. - Her kata farklı elektrik panosu + farklı kaçak akım röleleri kullanın. - Alarm sistemi düşünüyorsanız firmayı çağırıp keşif yaptırın. Sonradan kırma dökme derdi olmasın. - İskelesi olmayan boyacıyla çalışmayın. Zira onlar boyacı değil. - Kırmızı kil kiremit yerine yeni nesil beton kiremitler daha avantajlı. Hem daha sağlam hem de renk seçeneğiniz var. Adet fiyatı daha pahalı ama normal kil kiremitin 1.5 katı büyüklüğünde. - Tüm zemini parke görünümlü seramik yapabilirsiniz. Hem daha sağlam hem de suda kalkma derdi yok. Daha çok detay var ama aklıma gelenler bunlar. Bulunduğunuz aşama neyse ona göre yardımcı olabilirim. |
|
17-08-2018, 14:58 | #114 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Sn Farselem, Paylaşımınız için teşekkürler. Çok kıymetli bilgiler mevcut, her bir satır ayrı bir paylaşım konusu bence. Şu an terasta şap üstü, seramik altı su ve ısı yalıtımı konusunda araştırmalar yapıyorum. Terasta ısı yalıtımı yaptınız mı ? Ben şap dökülmeden önce terasa 5cm kalınlıkta XPS levhalar döşeyip üzerine şap döktürmeyi düşünüyorum. Şapın üzerine de Çimento bazlı, 2 komponentli, yuksek elastikiyete sahip, sürülerek uygulanan, havuz larda kullanılan su yalıtım malzemesini kullanacağım. Üzerine fayans kaplanacağı için UV dayanımı özelliğine gerek olmuyor. |
17-08-2018, 22:53 | #115 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-05-2015
Şehir: izmir
Mesajlar: 5
|
Alıntı:
Şap altı XPS levhayı ben de çok araştırdım. Sonradan çatlama vs. gibi sorunlar okudum o yüzden riske girmedim açıkçası. Oturduğum bölge de İzmir olduğundan fazla gereksinim olmuyor. Çok iyi yapılması ve duyduğum kadarıyla bir de üstüne çelik hasır konması gerekiyor. Yanlış yapılır ve şap çatlarsa bu sefer su yalıtımına zarar verebilir. Kaş yaparken göz çıkarma durumu var iyi yapılmazsa. Mesela ben yerden ısıtma yaptığım için boruların altlarına hep köpük konuldu. Üstüne atılan şap, direk betonun üzerine atılan şaplara oranla daha çok çatladı. Ayrıca asmolen döşeme (32cm) tercih ettiğimi belirtmiştim. Plak döşemeye göre ısı ve ses geçirgenliği ciddi seviyelerde daha az. Tüm ustaların 2 komponentli Kalekim, Weber ürünleri kullandığını gördüm. Ve bir çok sıfır evde su yalıtım sorunu var. Büyük ihtimalle işçilik kaynaklıdır ama yaşanan sorunlar yüzünden o malzemelerden soğudum açıkçası. Bu sebeple İsonem SB tercih ettim ve kendim 3 kat halinde şaşırtmalı uyguladım. Bu konularda gelenekselin dışına çıkıp yeni ve farklı ürünleri kullanmayı tercih ediyorum. |
|
18-08-2018, 09:31 | #116 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-03-2016
Şehir: Kocaeli-D.dere
Mesajlar: 209
|
Emeklerinize sağlık; gönlünüzce , sağlıkla yaşayın içinde Bu arada yaklaşık 2.5 ay geçmiş son fotolar üzerinden. Yapı artık özel/gizlilik aşamasında değilse yenilerini bekleriz Saygılar |
27-08-2018, 13:50 | #117 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Sn Farselem, Şapın çatlayıp su yalıtımına zarar vermesi konusu çok önemli. Bu konuya dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim. Şapın çatlama riskini ortadan kaldırmak için XPS levhaları PU mantolama köpüğü ile yapıştırmayı düşünuyorum. XPS levhaların üzerine de Rabitz Teli ( sıva teli ) döşenip şap atılırsa çatlama riskini epey azaltırız bence. İçilik hatalarını da minimum seviyeye indirmek için çok dikkatli olmak gerekiyor. |
27-08-2018, 14:01 | #118 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-03-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 270
|
Sn Cockpit, Yaz döneminde inşaat işleri biraz yavaşladı, malum bizim ustaların, bir iş yaparken başka işler de alıp hiç bir işi zamanında yapmamak gibi bir çalışma şekilleri var Son hali ile ilgili birkaç resmi aşağıya ekliyorum. |
29-08-2018, 18:34 | #119 | |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-05-2015
Şehir: izmir
Mesajlar: 5
|
Alıntı:
Balkonların çevresine tuğla ile yükseltme yaptığınızı görüyorum. Sonradan yapılacak korkulukların sağlamlığı açısından önerilen bir durum değil. Geç kalmadıysanız oralara kalıp çaktırıp tuğla yerine beton yaparsanız çok daha sıhhatli olur. Veya hiç yükseltme yapmayabilirsiniz. 3cm' lik mermer küpeşte dönersiniz. Ben camlı aluminyum korkuluk yaptırdım. Ayakların içerisinde betona 10-15cm girecek şekilde epoksi ile tij konuyor. Ayaklar bu tijlere vidalanıyor. Tuğla tiji tutmaz, epoksi işe yaramaz malesef. Demir korkuluk yaparım ve desteği döşemenin dışından alırım diyorsanız bu şekilde kalmasının hiç bir sakıncası olmaz. AK-5003 isimli bölümün epoksi ile betona sabitlenmesi gerek. Demek istediğim bu. Tuğla buna engel oluyor. |
|
29-08-2018, 19:49 | #120 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 16-10-2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 269
|
Merhaba Sayın Skanatlar. Size mesaj yollamıştım ama göremediniz zannediyorum. Mimarınızın ve ustalarınızın iletişim bilgilerini rica edebilir miyim. Ben de ev yaptırma planlaması yapmaktayım yakın zamanda. Ve değerli tecrübe ve tavsiyelerinizi almak isterim. Benim planım bodrum üzeri 1,5 kat (8x8 =64 m2 oturumlu bir ev. Arsa %9 eğimli. normal katın önü 2,5 m x8 mt boydan boya veranda düşünüyoruz. Üst çatı katının yarıya yakın ön kısmı üstü kapalı teras (1 mt öne çıkma 1 mt içeri- genişlik arka güneye bakan kısımda yine ufak bir balkon olacak. Bodrumda 1 köy odası, 1 depo, 1 çalışma tezgahı, kiler, mutfak tezgahı ve tuvalet olacak. Hayaller şimdilik kabaca böyle ama gerçekler ne olur bilemiyorum. Hayırlısı bakalım. |
|
|