![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni üye
Giriş Tarihi: 15-01-2011
Şehir: Mugla
Mesajlar: 86
|
Merhaba Mine Hanim 20/30 yaslarinda verimsiz/kalitesiz zeytin agaclari asilama yoluyla verimli/kaliteli hale gelir mi? Agac basina asilama ortalama (tahminen) ne kadar tutar? Asilama sonrasi verim alinmasi kac sene sürer? Saygilarimla |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
agaclar.net
|
Alıntı:
Önce yaprak ve toprak analizine göre bir besleme, budama, sulama ve çırpmadan hasat etmek yöntemlerini deneseniz? Gerekiyorsa bahçeyi bir anda değil parça parça çevirirsiniz. Ancak dediğim gibi verim düşüklüğünün ana sebebi kültürel eksikliklerdir. Aşıcı ücretlerini bilmiyorum. Ancak çevirme aşısını tutturmak iççin ehil bir el gerekir. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-12-2008
Şehir: İzmir/Kaynarpınar
Mesajlar: 1,151
|
Alıntı:
Mine hanıma sormuşsunuz. İlaveten birkaç tecrübemi aktarayayım. Verimli ve kaliteli hale gelir. 1-Verim; - zeytin çeşidi - bölgenize uyumlu olması, - bakım şartları, ile alakalıdır. 2-Ürün alabilmek için en az 5 yılı gözden çıkarmanız gerekir. 3-Bu işi zamana yaymanınızı öneririm. Şöyle ki; Genç dalların bir kısmını tercihen 3 veya 4 daldan birini bu yıl kesip aşılayın. Tercihen toprağa yakın (ya da uzak) Mevcut çeşidin diğer dallarından ürün almaya devam edersiniz. Bu arada aşınız büyür gelişir. Gelecek yıl diğer dalı aşılarsın. 4-Aşılamayı kendin yapabilirsin. Aşıcıya dikkat et, sen de yaparsın. Unutma yaşama ensıkı sarılan meyveli ağaçlardan biridir Zeytin. |
|
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| ağaç, gübre, zeytin, zeytin gübreleme |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|