agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Ağaçlar > Meyve Ağaçları (Özel) > Zeytin
(https)




Beğeni Düzeni1194Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 08-03-2011, 17:08   #1
Yeni üye
 
Giriş Tarihi: 15-01-2011
Şehir: Mugla
Mesajlar: 86
Merhaba Mine Hanim
20/30 yaslarinda verimsiz/kalitesiz zeytin agaclari asilama yoluyla verimli/kaliteli hale gelir mi? Agac basina asilama ortalama (tahminen) ne kadar tutar? Asilama sonrasi verim alinmasi kac sene sürer?
Saygilarimla

Zeytin agaci Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-03-2011, 09:12   #2
agaclar.net
 
Mine Pakkaner's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-01-2006
Şehir: İzmir
Mesajlar: 10,707
Galeri: 99
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Zeytin agaci Mesajı Göster
Merhaba Mine Hanim
20/30 yaslarinda verimsiz/kalitesiz zeytin agaclari asilama yoluyla verimli/kaliteli hale gelir mi? Agac basina asilama ortalama (tahminen) ne kadar tutar? Asilama sonrasi verim alinmasi kac sene sürer?
Saygilarimla
Başka çeşide çevirdiğinizde verim düşüklüğünü etkileyen faktörleri ortadan kaldırmayacaksanız sonuçta değişiklik beklememelisiniz. Aşılama sonrası verim almanız da uzun sürer. Çünkü 20-30 yaşında ağacı çevirmek için aynı anda radikal budamalar yapmak gerekebilir. Verim almanız da yine gelişmelerine ve sizin bakımınıza göre değişir.

Önce yaprak ve toprak analizine göre bir besleme, budama, sulama ve çırpmadan hasat etmek yöntemlerini deneseniz? Gerekiyorsa bahçeyi bir anda değil parça parça çevirirsiniz.

Ancak dediğim gibi verim düşüklüğünün ana sebebi kültürel eksikliklerdir.

Aşıcı ücretlerini bilmiyorum. Ancak çevirme aşısını tutturmak iççin ehil bir el gerekir.

Mine Pakkaner Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-03-2011, 20:52   #3
Ağaç Dostu
 
Zeytinci's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-12-2008
Şehir: İzmir/Kaynarpınar
Mesajlar: 1,151
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Zeytin agaci Mesajı Göster
20/30 yaslarinda verimsiz/kalitesiz zeytin agaclari asilama yoluyla verimli/kaliteli hale gelir mi?
Saygilarimla
Sn.Zeytin ağacı,

Mine hanıma sormuşsunuz. İlaveten birkaç tecrübemi aktarayayım.
Verimli ve kaliteli hale gelir.

1-Verim;
- zeytin çeşidi
- bölgenize uyumlu olması,
- bakım şartları,
ile alakalıdır.

2-Ürün alabilmek için en az 5 yılı gözden çıkarmanız gerekir.

3-Bu işi zamana yaymanınızı öneririm. Şöyle ki;
Genç dalların bir kısmını tercihen 3 veya 4 daldan birini bu yıl kesip aşılayın. Tercihen toprağa yakın (ya da uzak) Mevcut çeşidin diğer dallarından ürün almaya devam edersiniz. Bu arada aşınız büyür gelişir. Gelecek yıl diğer dalı aşılarsın.

4-Aşılamayı kendin yapabilirsin. Aşıcıya dikkat et, sen de yaparsın. Unutma yaşama ensıkı sarılan meyveli ağaçlardan biridir Zeytin.

Zeytinci Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
ağaç, gübre, zeytin, zeytin gübreleme

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 15:35.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026