![]() |
Ahşap oyma ve heykel için uygun ağaçlar
Heykel için kullanılabilecek ağaç cinsleri hangileri?
|
Ihlamur iyi bir örnek sanırım.
|
Yanıtları kim verecek?
|
Dün yazılan mesajları okuyunca
yanıtları kimin vereceğini anladım. :o |
****** ahşabı işleye bilen biri sizlere yanit verebilir
|
yani bir marangoz hz isanın izinden yürüyoruz.
|
evet arkadşımız heykel için iyi bir örnek verdi ıhlamur.yumuşak ve işlenmesi kolay bir agaçtır iç mekanlarda tercih edilir .oyma ve kabartma masif mobilyada kullanılır işlendikten sonra durdukça sertleşen bir yapısı vardır
|
İşlendikten sonra çatlamayan, boya veya vernikten sonra deforme olmayacak yapıda , iklim ve hava şartlarında değişmeyecek,çalışmıyacak.
Kolay işlenebilen , kırılgan yapıda olmayan. Tam emeğinizin sonunda sizi kemirtmek zorunda bırakmayacak. Yani kısaca birinin uygun gördüğü başkasına uymayabilir.Ihlamur yumuşak olmakla birlikte, çatlayabileceğini de düşünmekteyim. |
Her ağacın işlenmeye dair özelliklerini ayrıntılı yazacak birini arıyordum:)
Siz başlayın; aklımızdakileri, yazılanlardan sonra (eksik kalırsa) sorarız... |
öncelikle her ağaç çatlayabilir deforma olabilir..
bunun dışında ıhlamurdan çokça heykel yapmış biri olarak işlemeye en uygun ağaçlardan biri olduğunu söyleyebilirim.yumuşak olduğu için rahat oyulur.kolay kırılmaz.dayanıklıdır. esas önemli olan ağacı yontmaya başlamadan önce kuru olmasıdır.yaş yontulan ağaç kurudukça çatlamalar yarılmalar gösterebilir.on seneden eski ıhlamur işlerimin çatlama göstermeden sağlam durduğunu biliyorum. kestane ve cevizde çok uygundur işlemeye dayanıklıdır. hangi ağaç olursa olsun ilk dikkat edilecek şey kuru ağaç olmasıdır. |
kestane ağacının kendine özgü dokusu heykele farklılık kazandırıyor.zamanla renk değişimleri gösteriyor dokular .daha ilginç oluyor.
ceviz başlangıçta açık renkliyken giderek koyulaşıyor.işlemeyi en sevdiğim ağaç buna karşılık kırılmalara direnci az heykelde.dikkat istiyor. zeytin hem dokusu hem işlemesi çok güzel bir ağaç bitirdiğim işlere vernik atmıyorum çok parlak mobilya gibi oluyor. çok gerekliyse gomalak vernik kullanıyorum. parafin emdiriyorum ben. bittikten sonra mat bir görüntü kazandırıyor. |
Ağaç malzemeden küçük aletler ve heykelcikler yapan birisiyle tanıştım bir kaç ay önce. Benden ardıç odunu istedi. Ardıç odununu işlemek için biraz zor
olmaz mı? Gerçi Bir ardıç bulup gideceğim yanına ama önce ormanda kurumuş veya devrilmiş bir ardıç ağacı bulmam gerek. |
hiç ardıç yontmadım açıkçası ..nasıl olur bilmiyorum.ama Murat heykellerini doğadan topladığı ağaçlardan yapar. çoğunun hangi ağaç olduğunu anlaması bile zor oluyor.
şimdiye kadar yontmaktan ötürü bir sorunu olmadı.ağacın sert olması her zaman o kadar zorluk çıkarmıyor.kavak yumuşak ,ama yontması hiç de kolay değil. |
Ardıç bulunca bu arkadaşa götüreceğim. Daha önce yaptığı çalışmaları da fotoğraflayıp buraya eklemeyi düşünüyorum
|
Belki de ,ağacın sonradan şekil değiştirmesi,çatlaması veya renk farklılığı oluşması ayrı bir güzellik oluşturur.İlla fırınlı olacak diye de diretmemeli.
Memet bey "Murat heykellerini doğadan topladığı ağaçlardan yapar." demekle Sanat eseri; yoğrularak oluşturulur, eser ortaya çıkar ve sonra sanat eseri kendini oluşturur ;yani ,(ağaç heykeller için ) zaman ve şartlar ile kendi biçimine yol alır diyebilirmiyiz. **** yaptığınız eserlerden böyleleri var mı.?Yapıyorsunuz , bir müddet sonra kendi şekil , renk vs. değişimi ile başka bir hal alıyor. |
metal **** çaurdan yaptıklarımı bir yana koyarsak..
ağaçtan başladığım hiç bir heykel benim istediğim gibi bitmedi. bir bakıyorsun işler ağacın istediği gibi olmaya başlamış.. malzemenin kendine özgü karakteri işin içine girmeye balıyor. renk zaten hangi ağaç olursa olsun zamanla farklılaşıyor .kaçınılmaz. bunun dışında formda kendiliğinden değişimler ,**** deformasyon ,çatlama yarılmalar bugüne kadar olmadı yaptığım işlerde ben kereste olarak alıyorum ağaçları..son zamanlarda çoğunluk ceviz **** kestane..Murat doğadan bulduğu dal **** gövdeleri şekillendiriyor. genelliklede bulduğu gözdenin biçimini koruyarak. |
yazdıklarımı okumadan yolladım bir sürü yazım hatası yapmışım sonra farkettim.
çam dışında her ağaç fırınlanmıyor zaten. bu yüzden kereste kullanılacaksa kuru ağaç seçmek uygun(**** yeterli) buluntu ağaçlar zaten yeterince kurumuş oluyor. |
soru
değerli arkadaşlar bana ağaç oymada kullanılan oluklu iskarpela gerekiyor. internet aramalarından bir sonuca varamadım. lütfen oluklu iskarpela temin edeceğim bir adres bilen varsa bana gönderebilirse sevinirim.
|
Yardımcı olmayı isterim, hangi şehirde olduğunu söyler misin?
|
memet bey sivas'tayım.buralarda sormadığım yer kalmadı desem yeridir.yardımcı olabilirseniz sevinirim
|
en iyi bıçaklar Maraşta yapılıyor.ağaç heykel bölümünde bıçak konusunu görüşmüştük. sanıyorum ben orda Maraşta ki bıçakçının adresini vermiştim(aslında osmanlı çarıkçısıda, bıçakçı akrabası)..
siz bakın foruma bende arayayım bu arada nereye yazmışım diye. hangi amaçla kullanmayı düşünüyorsunuz bıçakları.Çünkü biçim ve boy bakımından amaca göre farklar olacaktır. |
http://www.agaclar.net/forum/showthr...p?t=832&page=3
burada bıçakları yapan ustanın adresini vermişim.. |
heykel benim için şuanda zor ama işlemeyi ençok sevdiğim zor ve zahmetli olması haricinde işlerken zevk veren kökler. lif dokusunun sıklığı ve hareketliliği hoşuma gidiyor. sonuç mükemmel ve dekoratif. cila ve boyaya karşı çok duyarlı ve çok güzel tutuyor. geleneksel reçine ve ispirto tekniği ile alınan sonuçların keyfine diyecek yok. çok iyi bıçaklara ihtiacı var aksi halde işlenmesi imkansız kadar zor.
|
memet bey ben geleneksel ağaç oyma işlerinde kullanmak için arıyorum.düz iskarpela sıkıntı değil ama oluklu bulamıyorum.verdiğiniz adresi buldum telefonla görüşeceğim.sizde resimli örnekleri varsa memnun olurum.boyut olarakta sapla beraberyaklaşık 30 cm civasrında oluyor.
|
aradığın ıskarpelaları bulacaksın bu durumda Maraş ta.ağaç heykel bölümünde kullandıklarımın resmini ekledim. orda büyük boy olan ıskarpelaların hepsi Maraş bıçakları.ayrıca isteğe görede yapabileceklerini konuşmuştum ben zamanında.
|
memet bey ben eklediğiniz resimleri göremedim.kusura bakmayın nasıl ulaşabilirim.
|
burdan görebilirsiniz.
büyük olan bıçakların hepsi Maraş bıçakları. herbirinin ayrıca numaralı olarak büyük,küçük olanları var. |
memet bey teşekkür ediyorum. aradığım tam olarak resimlerdeki ebatlarda iskarpelalar.bu konuda verdiğiniz telefon numarasında iletişim kurmalıyuım galiba.sağolun...
|
evet ben konuştuktan sonra her modelden birer tane yollamışlardı bana. ayrıca hepsinin de numaraları var genişi darı biçiminde.
artık onlarla konuşursunuz ayrıntıları. bıçakları alınca yaptığınız işleri örnekleyerek foruma katılmanızı bekliyoruz... |
sağol memet bey.tabiiki sizlerle paylaşmak ve fikirlerinizi almak benim içnde önemli.tekrar teşkkür ediyor ve iyi çalışmalar diliyorum
|
oyma iskarpelası
sayın arkadaşım oyma iskarpelasını biz imalat etmekteyiz isteklerinizi bize bildirirseniz size yardımcı olabilirim
|
Siteniz yeni sanırım. Sayfaları açmak ürünleri incelemek mümkün olmadı.
Isakrpelalara bakayım dedim ama, tek sayfa açılıyor. |
arkadaşlar merhaba ben foruma yeni üye oldum ve ağaç oyma işine acayip bir şekilde merak saldım nereden nasıl başlayacağım bilmiyorum.ankarada oymacılık işiyle ilgili kurs felan veren bir yer var mı veya ben bu işi nasıl öğreneceğim.
iskerpala seti aldım ardiyeden bir sürü ağaçta aldım çeşit çeşit.ağaç oyma setide aldım.acaba kendi kendime uğraşarak öğrenebilirmiyim sizler nasıl öğrendiniz bu işi bana bir yol gösterir misiniz? |
Hoşgeldiniz.
El işlemeciliği üzerine bir kurs olacağını sanmıyorum. Forumda ağaç işleyen arkadaşlar deneyimlerini aktarıyorlar. Başlamak için yararlı olacaktır. Yumuşak bir ağaçla başlayabilirsiniz çalışmaya. Ama yumuşaktır diye kavak kullanmayın. Bence tek ve önemli ders, ıskarpelayı nasıl tutacağınız. Bıçağın keskin ucu hiç bir zaman kendinize yönelik olmasın. Elinizi bıçağın sivri ucundan ileride hiç tutmayın. Her zaman bıçağın gerisinden kavrayın ağacı. Gerisi tecrübe. |
Memet'inkine ek küçük bir uyarı daha; oyma bıçaklarının uçlarını birbirine değdirmemeye özen gösterin. Birbirlerini deforme ediyorlar.
|
yardım
1 Eklenti(ler)
merhaba laminasyon tekniğiyle aşağıdaki hamak standını yapmak istiyorum hangi ağacı önerirsiniz?
|
Alıntı:
ve de ağaç oyma işinde tecrübeli bir arkadaşım genelde kiraz ağacını tercih ederdi sebebi ise lifsiz oluşu, zımparalamada tiftiklenmemesi kolay işlenmesi ceviz ve kestane ağacına benzerliği, her yöne işlenmesi ,tercih nedenleri arasında idi. zaman zaman heykel ve çalgı yapımında (kabasında) arkadaşa yardim ederdim. genelde kemençe yapardı, bu çalgının ağaç türleri arasında; bulunması çok zor olan sarmaşık idi. dut ve kiraz ağacı da bunlar arasında idi. |
Merhaba
Öncelikle belirmek isterim forum ilgilenenler ve bilgi amacı olan kişilere yol gösterecek bir potansiyele sahip.Benim ismim özgür Bursada yaşıyorum .Baba meslegi olan Marangozluk işini icra ediyorum.işim geregi Ağaçlar ile günümün büyük bir bölümünü harcamaktayım.Yaklaşık aralıksız 45 senelik baba mesleginde 20 senedir bende varım.Yani ağaçlar hakkında hem teorik hemde pratikte bir hayli tecrubeliyiz.Meslegimi severek yapmakta ve Bilincsiz kesilen ağaçların,yakılan ormanların ülke ekonomisine ,ekolojik ve sosyal çöküntüsüne yol açan etkenleri hergün yaşamaktayız.
Buraya üye oldum çünkü bilgi paylaşılmadıktan sonra bir anlam ifade etmez.Biz bile 45 senelik ağaç tecrubemiz olmasına ragmen bir çok bilmedigimiz konuları öğrenmekteyiz.Şahet Ağaçlar ile ilgili sormak bilmek istediiniz bir konu olur ve biliyorsak yardımc olmaktan mutluluk duyacagımı ifade edip tüm ağaç dostlarını selamlarım. Saygı ve dostlukla |
merhaba
hepinize iyi günler
ağaçtaki dokuyu ortaya çıkaracak bir yol biliyor musunuz? heykeli yaptık üzerindeki halkalardan bir kısmı çökecek ve rölyef etkisi olacak.bunu yapan bir marangoz sırrını vermiyor da...belki siz yardımcı olabilirsiniz. |
Genellikle kumlama yapılır bu iş için.
|
Forum saati Türkiye saatine göredir.
GMT +2. Şu an saat: 12:49. (Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.) |
Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025