![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Begonya26, hemen kendinize Ekinezya çayı yapıp günde iki fincan için, 15 günden fazla devam etmeyin, soğuk algınlığı ve grip semptomlarını hemen geri çevirir, geçmiş olsun. Sevgili Zühre Demir, aynı durumdan muzdaribiz, çiçeklerimi görmek istiyorum tabi ama, balkonu yıkamak tam bir işkenceye dönüşüyor. Bu nedenle raf sistemini tercih ediyorum, bu gün almaya gideceğim, yoksa ayak basacak yer kalmadı balkonumda. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
İnternette bir şeyler araştırırken şu raf sistemine rastladım. Belki işinize yarar. ![]() http://www.hepsiburada.com/sdr-930x4...oryId=21022398 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
|
Adalet hanımcığım; raflarınız çok güzel olmuş. Hem hazır çimlenenleri almış hem de yenilerine yer kalmış. Bunlardan bana da lazım. Balkonlar tıkıştıkış yetmedi salon görülmeye değer. Koltukları bir kenara topladım. Yerlerine viyolleri yerleştirdim. İnşallah bu aralar misafir gelmez. Yoksa rezil olurum. Ev taşınıyor havasında. Bu arada guaranın çiçekleri ne güzelmiş. Güle güle büyütün. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-09-2008
Şehir: İstanbul.
Mesajlar: 5,388
|
Adalet ablacığım bu raflar gerçekten çok iş görüyor oldukça toparlıyor bitkileri. Güle güle kullan Bizim burda sokaktaki saksılara geçen bahar gaura çalısı diktiler. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Zühre hanım, sizin böyle bir imkanınız varsa çok şanslısınız, balkonun görüntüsünü bozmadan çiçeklerinize şık raflar yaptırabilirsiniz. Ben bir kaç üyemizde bambu rafları gördüm, başka amaçlar için alınmış belki ama üzerindeki çiçekleri ile çok şık görünüyordu. Teşekkürler sevgili Hüzün, ben de rahatladım ![]() Sevgili Almira, ben Nisan sonuna kadar misafir kabul etmeyeceğimi söyledim, o zamana kadar hepsi gider yaylaya ![]() Sevgili Günebakan, ne kadar şanslısınız, bana gaurayı sevgili Jineop göndermişti, öyle çok ağladım ki ![]() Madem sokaklarda gaura çalısı çok o zaman benim için çelik alabilirmisiniz, renkleri aynı mı? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-09-2008
Şehir: İstanbul.
Mesajlar: 5,388
|
Evet Adalet abla renkleri aynı. Eğer yağmurlardan etkilenmediyse alırım.Sanki son zamanlarda gözüme çarpmadı yarın bakar haber veririm ![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Gilan, Dağ çiği, teşekkürler. Bu gün yaylaya çıkınca işimin ne kadar zor olduğunu ve olacağını farkettim. Her yeri ot bürümüş, otların altı öyle ıslaktı ki, adeta küflenmiş. İşin kötüsü otlarla kendiliğinden çimlenen bitkilerim sarmaş dolaş olmuşlar, yani bu işi kimseye emanet edemem, mecburen kendim yapacağım. Biraz ot temizledim ama öyle iki üç günde bitecek gibi değil, toprağın iyice ısınmasını beklemem gerekiyor kazmak için, şu anda sertleşmiş durumda. Ağaç şakayık tomurcuklanmış, bu beyaz, kırmızı olanı biraz arkadan geliyor. ![]() Clematislerimi budamamıştım, biraz zayıf kaldılar, üzerinde tomurcuklar oluşmuş. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
|
Adalet hanım; Kıskanmayın! Komşunuzun gerçekten bu mevsime göre renkli bir bahçesi var ama yazın, sizin bahçenizin eline su dökemez. ![]() Ağaç şakayığınızı görünce sevindim. Zira ben bu bitki ile daha geçen hafta tanıştım. Arkadaşım İzmir' den hediye getirdi. Diktim. Soğuklara dayandığını öğrenmiştim. Şimdi sizin tomurcuklanmış şakayığınız daha bir rahatlattı beni.. Sizin yayla yinede, bizim buralara göre ılımanmış! Zira bizde erikler yeni yeni çiçekleniyor. Şeftalilerin açmasına en az 15-20 gün var gibi. Artık yaz hazırlıkları başladı demektir. Haydi bakalım, kolay gelsin! ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
|
Orhan bey, çok teşekkür ederim. Şakayık için hiç şüpheniz olmasın, bana da geçen sene İlkbaharda gelmişti, hemen yerine diktim ama hiç gelişmedi bütün yaz. Bu sene birden coştu, tomurcuklandı, seneye tam formunu bulur diye düşünüyorum. Siz de güle güle büyütün, inşallah çiçeklerini de görürsünüz bu sene. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
|
Adalet Hanım, bahçenize bahar dolmuş. Şakayığınız her sene daha fazla sayıda çiçek verecek. Benimki ilk sene 1, geçen sene 3 çiçek verdi, bu sene 9 çiçek olacak. Biliyorsunuz geçen sene sarı çiçekli suzan sarmaşığını bir türlü çimlendirememiştim. Sizin gönderdiğiniz tohumlardan ilki çimleniyor, kafasını kaldırdı, abutulion da çimlenmeye başladı. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaç Dostu
|
Çiçeklerini çok merak ediyorum, şimdilik beyazda üç tomurcuk görünüyor, bakalım kırmızı da açacak mı. Abutilonlarda çimlenme sorunu yok ama çimlendikten sonra hava iyice ısınıncaya kadar çok yavaş gelişiyor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
|
Bahçem otlar içinde, bellenmesi için usta geldiğinde en az beş saat otları yolmakla uğraşıyor. Tabi bellenme işi de iki yövmiye tutuyor, dün Praktikere gittim, bir tane ot biçme makinası aldım, bir de çapa makinası alabilirsem değmeyin keyfime. Tabi bunları kullanacak bir usta gerekiyor yine de, üç günde bitecek iş bir günde biter artık. Hava bir kaç gündür çok güzel, dün yaylaya çıkamadım, hafta arası çıkmayı düşünüyorum, biraz ot yolarak ısınma turlarına başlamak lazım, makinayı her yere kullanamam, nane, maydonoz ve çileklerin arasını elle temizlemem gerekiyor. Sevgili opps!, bu sene tel örgüyü hafiflettim, clematisler yukarı doğru uzuyor, tel örgüyü kesip üst kısımlara ilave edeceğim, açan çiçekler bazan tel örgünün içinde kalıyor. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Adalet, allah güç kuvvet versin. Aylardır evde tohumlarla uğraşıyorsun, bahceye başlayınca yorgunluk iki misli artacak tabii. Ama değer... Çapa makinası çok iyi olacak, keşke alabilsek. Şimdi çapa makinası da istesem, eşim evden atacak beni kesin )) |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
|
Bu gün yaylaya gittim, otlar bahçeyi teslim almış durumda, bu işin altından nasıl kalkarım bilmem. Her yıl bu mevsimde şeytan aklıma girip, "n'apıcaksın bu kadar işle, nasıl düzenleyeceksin, sat gitsin şu yaylayı, deniz gören bir ev al balkonunda istediğini yetiştirirsin" diyor. İnşallah şeytana uymam ![]() Her yer ot dolu, cücü barsağı denen şey halı gibi sarmış her tarafı, Pazar günü aldığımız ot biçme makinası ile biçilecekler, bir kaç gün daha keyif yapsınlar bakalım. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
|
Geçen yıl bahçede kalan iki kök marul çiçek açmış. ![]() Clematislerim tomurcuklanmış, katmerli vyvan pennelin sadece iki tomurcuğu vardı, geçen sene de bir tanecik açmıştı. ![]() İşte böyle sevgili Cemo, ben ağlamayım da kimler ağlasın, bahçenin halini gördün, benden dört tane daha olsa ancak başa çıkardı bu kadar işe. Bu Pazar ot biçme makinasını kullanacağız, memnun kalmazsak iade edeceğiz, belki de sadece çapa makinası almak daha iyi bir fikirdi, bilemiyorum. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-02-2008
Şehir: Graz(Avusturya)
Mesajlar: 2,666
|
Adalet ablacigim sonbaharda cimlenen hüsnüyusuflarla hazeranlarim karin altindan sapasaglam cikti. Henüz cok minikler ama umarim yaza kadar büyürler. Sabirsizlikla digerlerinin cimlenmesini bekliyorum. Burada sakayiklari cicegi bitince toprak hizasindan kesiyorlar sonra yine cikiyor Türkiye`de de böyle mi acaba yoksa sicak iklim diye kisin dayaniyor mu gövdesi? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Çiçeksever, hazeranlar ve hüsnüyusufların çimlenmesine çok sevindim, hüsnüyusufları her yıl ekmene gerek yok, her yıl çoğalarak eski yerinden devam eder, hazeranlar da döküldüğü yerlerden seneye daha çok çıkacaklar. Ağaç şakayıkların kesildiğini bilmiyordum, biraz araştırmam lazım, fazla dallanmasını da istemiyorum, çok yaylırsa zor olur. Sevim hanım teşekkürler, şimdilik sabrediyorum bakalım ![]() |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-04-2009
Şehir: k.maraş
Mesajlar: 3,132
|
Bende bekliyorum üç dörtane sadece hatmile çimlendi onlarda zaten arsızdırlar. Nebekonyadan nede diyerlerinde bir haber yok bazen terettüt ediyorum çimlenmiyecekmi diye. |
|
|
|
![]() |
|
|