agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üyelerin Balkonları, Bahçeleri > Üyelerin Bahçeleri
(https)




Beğeni Düzeni20900Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 08-03-2010, 08:44   #1
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Sevgili Begonya26, hemen kendinize Ekinezya çayı yapıp günde iki fincan için, 15 günden fazla devam etmeyin, soğuk algınlığı ve grip semptomlarını hemen geri çevirir, geçmiş olsun.

Sevgili Zühre Demir, aynı durumdan muzdaribiz, çiçeklerimi görmek istiyorum tabi ama, balkonu yıkamak tam bir işkenceye dönüşüyor.
Bu nedenle raf sistemini tercih ediyorum, bu gün almaya gideceğim, yoksa ayak basacak yer kalmadı balkonumda.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2010, 15:50   #2
Ağaç Dostu
 
gilan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: San Francisco / ABD
Mesajlar: 3,988
Galeri: 8
İnternette bir şeyler araştırırken şu raf sistemine rastladım. Belki işinize yarar.

http://www.hepsiburada.com/sdr-930x4...oryId=21022398

gilan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2010, 17:10   #3
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Minicik bir fidandı geldiğinde, gaura çalım çiçek açtı

Eklenen Resimler
  
Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2010, 18:09   #4
Ağaç Dostu
 
Zühre Demir's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-01-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 357
Galeri: 32
Raflar güzel olmuş gerçekten, çok pratik. Güle güle kullanın Sevgili Adalet Yağcı. Şu hasırdan olan raf sistemleri de güzel oluyor. Onlardan da bulmak lazım.

Zühre Demir Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2010, 18:42   #5
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Tabi çok dekoratif olurlar, özellikle bambudan yapılmış olanlar, ama Mersin güneşine ne kadar dayanabilir bilmem, üstelik çok daha pahalıya malolur diye düşünüyorum.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2010, 18:53   #6
Ağaç Dostu
 
Zühre Demir's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-01-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 357
Galeri: 32
Sapancalıyım ben. Bizim orada sepetçiler vardır. O kadar ucuz olur ki, sandalyeler, sehpalar, sepetler, saksılar vs... Ne ararsanız vardır. Şimdi burada nerden bulacağım ben bunları. Neyse şansa artık

Zühre Demir Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2010, 19:13   #7
Ağaç Dostu
 
almira's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2009
Şehir: mersin
Mesajlar: 1,522
Galeri: 4
Adalet hanımcığım; raflarınız çok güzel olmuş. Hem hazır çimlenenleri almış hem de yenilerine yer kalmış. Bunlardan bana da lazım. Balkonlar tıkıştıkış yetmedi salon görülmeye değer. Koltukları bir kenara topladım. Yerlerine viyolleri yerleştirdim. İnşallah bu aralar misafir gelmez. Yoksa rezil olurum. Ev taşınıyor havasında. Bu arada guaranın çiçekleri ne güzelmiş. Güle güle büyütün.

almira Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2010, 19:19   #8
Ağaç Dostu
 
günebakan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-09-2008
Şehir: İstanbul.
Mesajlar: 5,388
Adalet ablacığım bu raflar gerçekten çok iş görüyor oldukça toparlıyor bitkileri. Güle güle kullan Bizim burda sokaktaki saksılara geçen bahar gaura çalısı diktiler.

günebakan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2010, 22:22   #9
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Sevgili Zühre hanım, sizin böyle bir imkanınız varsa çok şanslısınız, balkonun görüntüsünü bozmadan çiçeklerinize şık raflar yaptırabilirsiniz.
Ben bir kaç üyemizde bambu rafları gördüm, başka amaçlar için alınmış belki ama üzerindeki çiçekleri ile çok şık görünüyordu.

Teşekkürler sevgili Hüzün, ben de rahatladım

Sevgili Almira, ben Nisan sonuna kadar misafir kabul etmeyeceğimi söyledim, o zamana kadar hepsi gider yaylaya

Sevgili Günebakan, ne kadar şanslısınız, bana gaurayı sevgili Jineop göndermişti, öyle çok ağladım ki
Madem sokaklarda gaura çalısı çok o zaman benim için çelik alabilirmisiniz, renkleri aynı mı?

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-03-2010, 14:43   #10
Ağaç Dostu
 
günebakan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-09-2008
Şehir: İstanbul.
Mesajlar: 5,388
Evet Adalet abla renkleri aynı. Eğer yağmurlardan etkilenmediyse alırım.Sanki son zamanlarda gözüme çarpmadı yarın bakar haber veririm

günebakan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-03-2010, 19:58   #11
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Sevgili Gilan, Dağ çiği, teşekkürler.
Bu gün yaylaya çıkınca işimin ne kadar zor olduğunu ve olacağını farkettim.

Her yeri ot bürümüş, otların altı öyle ıslaktı ki, adeta küflenmiş.
İşin kötüsü otlarla kendiliğinden çimlenen bitkilerim sarmaş dolaş olmuşlar, yani bu işi kimseye emanet edemem, mecburen kendim yapacağım.

Biraz ot temizledim ama öyle iki üç günde bitecek gibi değil, toprağın iyice ısınmasını beklemem gerekiyor kazmak için, şu anda sertleşmiş durumda.

Ağaç şakayık tomurcuklanmış, bu beyaz, kırmızı olanı biraz arkadan geliyor.
Name:  ağaç şak..jpg
Views: 1089
Size:  68.0 KB

Clematislerimi budamamıştım, biraz zayıf kaldılar, üzerinde tomurcuklar oluşmuş.
Name:  clmt..jpg
Views: 988
Size:  61.5 KB
Name:  clmts.jpg
Views: 984
Size:  61.7 KB

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-03-2010, 20:03   #12
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Erikler ve badem çiçek açmış, şeftaliler de açmak üzere.
Name:  badem.jpg
Views: 1029
Size:  73.3 KB
Name:  bad..jpg
Views: 1077
Size:  44.2 KB

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-03-2010, 20:07   #13
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Benim bahçede fazla bir numara yok, kış boyu bakımsız kaldı.
Karşı komşum kışın yarısını yaylada geçirdi, bahçesindeki çiçeklere bayıldım.

Eklenen Resimler
    
Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-03-2010, 20:16   #14
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Sümbülleri nergisleri çok güzel açmış.
Kıskandım

Eklenen Resimler
     
Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-03-2010, 21:42   #15
Ağaç Dostu
 
Orhan Özbilgiç's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-04-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 4,928
Galeri: 83
Adalet hanım;
Kıskanmayın! Komşunuzun gerçekten bu mevsime göre renkli bir bahçesi var ama yazın, sizin bahçenizin eline su dökemez.
Ağaç şakayığınızı görünce sevindim. Zira ben bu bitki ile daha geçen hafta tanıştım. Arkadaşım İzmir' den hediye getirdi. Diktim. Soğuklara dayandığını öğrenmiştim. Şimdi sizin tomurcuklanmış şakayığınız daha bir rahatlattı beni..

Sizin yayla yinede, bizim buralara göre ılımanmış! Zira bizde erikler yeni yeni çiçekleniyor. Şeftalilerin açmasına en az 15-20 gün var gibi.

Artık yaz hazırlıkları başladı demektir. Haydi bakalım, kolay gelsin!

Orhan Özbilgiç Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-03-2010, 22:22   #16
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Orhan bey, çok teşekkür ederim.
Şakayık için hiç şüpheniz olmasın, bana da geçen sene İlkbaharda gelmişti, hemen yerine diktim ama hiç gelişmedi bütün yaz.

Bu sene birden coştu, tomurcuklandı, seneye tam formunu bulur diye düşünüyorum.
Siz de güle güle büyütün, inşallah çiçeklerini de görürsünüz bu sene.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-03-2010, 10:30   #17
Ağaç Dostu
 
Kiraz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-02-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 4,640
Galeri: 73
Adalet Hanım, bahçenize bahar dolmuş.

Şakayığınız her sene daha fazla sayıda çiçek verecek. Benimki ilk sene 1, geçen sene 3 çiçek verdi, bu sene 9 çiçek olacak.

Biliyorsunuz geçen sene sarı çiçekli suzan sarmaşığını bir türlü çimlendirememiştim. Sizin gönderdiğiniz tohumlardan ilki çimleniyor, kafasını kaldırdı, abutulion da çimlenmeye başladı.

Kiraz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-03-2010, 20:42   #18
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Çiçeklerini çok merak ediyorum, şimdilik beyazda üç tomurcuk görünüyor, bakalım kırmızı da açacak mı.

Abutilonlarda çimlenme sorunu yok ama çimlendikten sonra hava iyice ısınıncaya kadar çok yavaş gelişiyor.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-03-2010, 09:08   #19
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Bahçem otlar içinde, bellenmesi için usta geldiğinde en az beş saat otları yolmakla uğraşıyor.
Tabi bellenme işi de iki yövmiye tutuyor, dün Praktikere gittim, bir tane ot biçme makinası aldım, bir de çapa makinası alabilirsem değmeyin keyfime.

Tabi bunları kullanacak bir usta gerekiyor yine de, üç günde bitecek iş bir günde biter artık.

Hava bir kaç gündür çok güzel, dün yaylaya çıkamadım, hafta arası çıkmayı düşünüyorum, biraz ot yolarak ısınma turlarına başlamak lazım, makinayı her yere kullanamam, nane, maydonoz ve çileklerin arasını elle temizlemem gerekiyor.

Sevgili opps!, bu sene tel örgüyü hafiflettim, clematisler yukarı doğru uzuyor, tel örgüyü kesip üst kısımlara ilave edeceğim, açan çiçekler bazan tel örgünün içinde kalıyor.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-03-2010, 19:06   #20
Ağaç Dostu
 
cemo's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-04-2008
Şehir: kdz ereğli
Mesajlar: 5,237
Galeri: 13
Sevgili Adalet, allah güç kuvvet versin. Aylardır evde tohumlarla uğraşıyorsun, bahceye başlayınca yorgunluk iki misli artacak tabii. Ama değer...

Çapa makinası çok iyi olacak, keşke alabilsek. Şimdi çapa makinası da istesem, eşim evden atacak beni kesin))

cemo Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 15:44   #21
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Bu gün yaylaya gittim, otlar bahçeyi teslim almış durumda, bu işin altından nasıl kalkarım bilmem.
Her yıl bu mevsimde şeytan aklıma girip, "n'apıcaksın bu kadar işle, nasıl düzenleyeceksin, sat gitsin şu yaylayı, deniz gören bir ev al balkonunda istediğini yetiştirirsin" diyor.

İnşallah şeytana uymam
Her yer ot dolu, cücü barsağı denen şey halı gibi sarmış her tarafı, Pazar günü aldığımız ot biçme makinası ile biçilecekler, bir kaç gün daha keyif yapsınlar bakalım.
Name:  cücü barsağı.jpg
Views: 12501
Size:  66.6 KB
Name:  cücü b..jpg
Views: 1181
Size:  52.7 KB

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 15:47   #22
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Geçen Baharda tohumdan yetiştirdiğim lavantalarım tomurcuklanmış, en çok buna sevindim.

Eklenen Resimler
    
Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 15:50   #23
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Ağaç şakayıklarım iyice kendilerini göstermişler, kırmızılarda tomurcuk yok henüz.

Eklenen Resimler
   
Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 15:52   #24
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Kanarya gülüm yaprak vermeden çiçeklerini açmış.

Eklenen Resimler
  
Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 15:58   #25
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Geçen yıl bahçede kalan iki kök marul çiçek açmış.
Name:  marul.jpg
Views: 919
Size:  70.9 KB
Clematislerim tomurcuklanmış, katmerli vyvan pennelin sadece iki tomurcuğu vardı, geçen sene de bir tanecik açmıştı.
Name:  vyvan pennel.jpg
Views: 1007
Size:  73.4 KB

İşte böyle sevgili Cemo, ben ağlamayım da kimler ağlasın, bahçenin halini gördün, benden dört tane daha olsa ancak başa çıkardı bu kadar işe.

Bu Pazar ot biçme makinasını kullanacağız, memnun kalmazsak iade edeceğiz, belki de sadece çapa makinası almak daha iyi bir fikirdi, bilemiyorum.

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 15:55   #26
Ağaç Dostu
 
ciceksever70's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-02-2008
Şehir: Graz(Avusturya)
Mesajlar: 2,666
Adalet ablacigim sonbaharda cimlenen hüsnüyusuflarla hazeranlarim karin altindan sapasaglam cikti. Henüz cok minikler ama umarim yaza kadar büyürler. Sabirsizlikla digerlerinin cimlenmesini bekliyorum.
Burada sakayiklari cicegi bitince toprak hizasindan kesiyorlar sonra yine cikiyor Türkiye`de de böyle mi acaba yoksa sicak iklim diye kisin dayaniyor mu gövdesi?

ciceksever70 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 16:47   #27
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Sevgili Çiçeksever, hazeranlar ve hüsnüyusufların çimlenmesine çok sevindim, hüsnüyusufları her yıl ekmene gerek yok, her yıl çoğalarak eski yerinden devam eder, hazeranlar da döküldüğü yerlerden seneye daha çok çıkacaklar.

Ağaç şakayıkların kesildiğini bilmiyordum, biraz araştırmam lazım, fazla dallanmasını da istemiyorum, çok yaylırsa zor olur.

Sevim hanım teşekkürler, şimdilik sabrediyorum bakalım

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 16:52   #28
Ağaç Dostu
 
Kiraz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-02-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 4,640
Galeri: 73
Ağaç şakayığı kesmenize gerek yok, zaten kıyılmaz. Bazı bitkiler çok soğuk bölgelerde dona karşı derin budanıyormuş ama Türkiye'de şakayık için gerek olduğunu sanmıyorum.

Kiraz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-03-2010, 21:59   #29
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Bilgi için teşekkürler sevgili Kiraz.

Sevim hanım, çimlendiler ama şaşırtacak kadar gelişemediler, hava ısındı bundan sonra biraz daha serpilirler.
Siz ne yaptınız tohumları çimlendirebildiniz mi?

Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-03-2010, 07:51   #30
Ağaç Dostu
 
sevim4's Avatar
 
Giriş Tarihi: 17-04-2009
Şehir: k.maraş
Mesajlar: 3,132
Bende bekliyorum üç dörtane sadece hatmile çimlendi onlarda zaten arsızdırlar.
Nebekonyadan nede diyerlerinde bir haber yok bazen terettüt ediyorum çimlenmiyecekmi diye.

sevim4 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 00:00.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026