agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üyelerin Balkonları, Bahçeleri > Üyelerin Bahçeleri
(https)




Beğeni Düzeni2270Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 06-01-2021, 17:52   #1
ebd
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 06-01-2019
Şehir: Bursa
Mesajlar: 75
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Dutlubahçe Mesajı Göster
Hava müsait olunca, dün bahçemize gittik.
Yer elması ve güz zeytinlerimizi hasat ettik.
Domates, biber ve patlıcanlarımızı söktük.
Bakla ektik.
Ağaçlarımızda biraz budama yaptık.
Meyve ağaçlarına bordo bulamacı atacaktık ama henüz yapraklarını tamamen dökmedikleri için vaz geçtik.
Güz zeytini.

Eklenti 714827

Eklenti 714828

Bahçemizde yetişen yabani bitkilerden it üzümünün meyveleri. Tadına bakmadım ama görüntü şahane.

Eklenti 714829
Öncelikle Maasallah demek istiyorum bahceniz çok güzel sayın Dutlubahçe. Detayına cok hakim olamadığım için sormak istiyorum. Domatesleri söktükten sonra toprağı sürüp sırayla muntazam bir şekilde mı ektiniz baklaları yoksa sadece toprakta azot biriksin diye rastgele serptiniz mi? Tesekkurler

ebd Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-01-2021, 18:33   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 01-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 880
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ebd Mesajı Göster
Öncelikle Maasallah demek istiyorum bahceniz çok güzel sayın Dutlubahçe. Detayına cok hakim olamadığım için sormak istiyorum. Domatesleri söktükten sonra toprağı sürüp sırayla muntazam bir şekilde mı ektiniz baklaları yoksa sadece toprakta azot biriksin diye rastgele serptiniz mi? Tesekkurler
Teşekkür ederim.

Domatesleri söktükten sonra, toprak tavlı olmadığı için, sürme veya çapalama imkanı olmadı. Bir hat üzerinde, birer adım arayla ocaklar hazırlayıp, her birine 4-5 bakla ektim. Geçen hafta bir fotoğraf çekmiştim, aşağıya koydum. İyi günler diliyorum.

Name:  bbakkla.jpg
Views: 495
Size:  72.5 KB

Dutlubahçe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-01-2021, 19:30   #3
ebd
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 06-01-2019
Şehir: Bursa
Mesajlar: 75
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Dutlubahçe Mesajı Göster
Teşekkür ederim.

Domatesleri söktükten sonra, toprak tavlı olmadığı için, sürme veya çapalama imkanı olmadı. Bir hat üzerinde, birer adım arayla ocaklar hazırlayıp, her birine 4-5 bakla ektim. Geçen hafta bir fotoğraf çekmiştim, aşağıya koydum. İyi günler diliyorum.

Eklenti 715495
Zaman ayırıp detaylı anlattığınız için teşekkür ederim

ebd Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-01-2021, 16:25   #4
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 01-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 880
Balkondan

Kardelenlerimiz açmaya başladı.

Name:  karrdlnn.jpg
Views: 402
Size:  53.8 KB

Sıklamen de açmaya hazırlanıyor.

Name:  sklameenn.jpg
Views: 392
Size:  40.3 KB

Dutlubahçe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-03-2021, 07:51   #5
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 01-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 880
Yeni yıla başlarken

Bu yıl ilk ektiğim bitki Karakafes Comfrey bocking 14 (saleri) oldu. Tohum pakedini alır almaz, karakafes kökünü, açık balkondaki bir saksıya ektim. Maşallah gelişimi çok iyi gidiyor.

Name:  kkafes.jpg
Views: 354
Size:  44.1 KB

İkinci olarak Meyan tohumunu (bakidilek), yine açık balkona, 21 şubatta ektim. Saksıda çimlenen bir şeyler var, inşallah meyandır.

Name:  meyan1.jpg
Views: 333
Size:  50.1 KB

Dutlubahçe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-04-2021, 22:16   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 01-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 880
Bahçeye merhaba

Uzunca bir aradan sonra bu gün bahçemize gittik. Kış nasıl geçmiş, bizi bekleyen işler neler bir görelim dedik.

Kapıdan girince bizi ilk karşılayan, çiçekleri geçmek üzere olan nergislerdi.

Name:  nergss.jpg
Views: 286
Size:  46.9 KB

Sonra şebboy ile selamlaştık.

Name:  mısrmenkşe.jpg
Views: 283
Size:  62.9 KB

Güzün ektiğimiz alabaşlar kışı atlatmış, hatta kafa tutmaya başlamışlar.

Name:  alabaşmor.jpg
Views: 288
Size:  75.5 KB

Soğuklardan adamakıllı hırpalanan enginarlar, adeta yeniden doğuyorlar.

Name:  engnarr.jpg
Views: 283
Size:  74.4 KB

Dere kenarındaki yabani menekşeler de çok güzeldi.

Name:  menekkşe.jpg
Views: 284
Size:  66.8 KB

Dutlubahçe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-04-2021, 18:27   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 01-08-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 880
Bu duyguyu özlemişim

Tohumdan bir şeyler yetiştirmekten, çok mutlu oluyorum. Herkesin bu duyguyu yaşamasını isterdim.

Martın son haftasından itibaren, balkondaki saksılara peyderpey tohum ekimine başlamıştım. Havalar soğuk gidince çimlenmeler gerçekleşmedi. Biz de dün, ektiklerimizi içeriye aldık. Bu gün ilk fideciklerimiz kendini gösterince, isabetli bir iş yaptığımızı anladık.

Şu ana kadar ektiğim tohumlar:

Bu yıl paylaşımdan gelenler
Meyan bakidilek
West India Burr Gherkin boredon
Marul tohumu intibah
Monstrueux de Carentan Pırasa iyigit
Liatris Muda
Mercanköşk Muda
Radicchio polorosso pupa.baski
Afyon Patlıcanı hanifeceliktas
Emet - Yenice köy domatesi Kahraman43
Red Robin Domates malbman
Topan Patlıcan nazlı06
Siyah Kırım domatesi Şeftali çiçeği
Yamula Patlıcanı telato
Sümbül fasülye /Lablab pupa.baski
Alcea Rosea (Katmerli Gül Hatmi) Sevgi Durul
Tatlı tigernut - yer bademi TCM

Önceki yıllardan
Berkeley tie dye domates
Tatlı sivri biber
Basilca bajio acı biber
Horoz ibiği

Name:  SİNİ.jpg
Views: 262
Size:  57.7 KB

Name:  GÜLLHTMİİ.jpg
Views: 257
Size:  51.6 KB

Dutlubahçe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 04:26.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026