![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2015
Şehir: KOCAELİ
Mesajlar: 1,536
|
Resül abi o seranın çıkış kısmını da mutlaka en kısa sürede yapmanda fayda var ^^ |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 24-03-2017
Şehir: trabzon
Mesajlar: 30
|
kesinlikle pes etmeyin. zorluklar karşınıza çıktıkça siz daha güzel çözümler bulacaksınız bence. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Seraya Dikilen Fideler
Sera içini Nisan ın ikinci haftasında fide dikimleriyle doldurmaya başladık . Daha önce hayvan gübresi serip siyah naylon çektiğimiz alan nemini koruyup iyice yumuşamış bir güzel toprağı karıp dikime hazır hale getirdikten sonra dikim yapılacak alana saman serilip fideler dikildi. Sağ tarafta; "9 Kök Stocky Red Roaster 9.04.2017" "5 Kök Kekik 9.04.2017" "6 Kök Loxton Lass 9.04.2017" "13 Kök Bezelye 9.04.2017" Sol tarafta; "5 Kök Alis Pembe Kiraz Domates, 4 Kök Alsancak F1, 4 Kök Garnet 9.04.2017" "12 Kök Emcelli Biber 8 Kök isot Biber 9.04.2017" ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Fidelerde Son Durum
Fidelerimizi 2 kez haşlanma olayından sonra daha emniyetli bir yere taşıdık . Toplu halde olan domatesler patlıcanlar tek tek kökleri traşlanarak viyollere kaplara aktarıldı. 2 günde kendini toparlayan fidelerimizin keyfi yerinde ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Küçük Mutluluklar
Uzun bir süredir yeşillik hasadı yapmaya başladık. ![]() Tere Roka Nane Dereotu Yeşil Soğan Sarımsak Marul Kalıcı ıspanak Kara Lahana ![]() ![]() Bizim meşhur rokalar taptaze çıtır çıtır kopuyor mis gibi kokuyor. ![]() Meyvemiz de yok değil seraya her girmemde bir kaç tane de çilekle bizi ödüllendiriyor. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Çook büyük bir mutluluk sayın Resulgur; maşallah maşallah afiyetle tüketin inşallah!.. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-04-2014
Şehir: İstanbul, Tekirdağ
Mesajlar: 598
|
Sayın Resulgür yeşillikler harika gözüküyor. Ellerinize sağlık. |
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Alıntı:
Bakalım bu sene domates biber yetiştirme maceranız nasıl olacak paylaşımlarınızı merakla takip ediyorum. Saygılar Alıntı:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
F1 Çeşitler
Niksar da tanıştığımız ziraatçi bir arkadaşla sürekli diyalog halindeyiz. Kendisine 2 tane tiny tim domates fidesi hediye ettim oda bana ; 4 Kök Hıyar Yet Arcadia F1 , 5 kök Yet Atabif F1 Beef Domates 24.04.2017 12 Kök A117 patlıcan hediye etti sağ olsun. Yine seranın havalandırma sorunu yüzünden çok narin olan A117 patlıcanlar yanmak üzereydi, bugün bakacağım ölmüşler mi ![]() Hıyar - partenokarpik- ve Domates -beef- çeşidimizi de seraya diktik .. Gelişmeleri birlikte takip edelim. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Trinidad Scorpion (Butch T Soyu)
Capsicum chinense türünde olan biber den elimde 3 kök var 3 kök de Adana da bıraktım, tohum almak garanti olsun diye .. 17.02.2017 de attığımız tohumların 73 gün sonraki hali , gördüğünüz gibi halen minicikler 3 5 cm boyda, bu biber çeşidini çimlendirmek ve yetiştirmek çok zor. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Carolina Reaper Biber
17.02.2017 de torf içerisinde çimlendirmeye çalıştığım - Scoville biber acılığı ölçeğine göre 1.569.300 birim (SHU) acılığa sahip olup, 2013 Kasım ayında dünyanın en acı biberi olma ünvanını almış ve halen dünya rekorunu elinde bulunduran- Capsicum chinense türü biberimiz. ilk denemem başarısız olmuş daha sonra 17.03.2017 tarihinde ikinci çimlendirme denemesini kağıt havlu içerisinde yaptım ve 2 adet tohum çimlendirmeyi başardım. Birini de torfa alırken kırdım malesef elimizde 1 adet kaldı. Bu şanslı ve nazlı büyüyen biber aradan 43 gün geçmesine rağmen 2 -3 cm boylarında yıkılmadım ayaktayım diyor ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Dursun Abinin Serası
Dursun abinin serasından bir kaç kare atayım. Dip çapaları yapılıp boğaz doldurmaları yapıldı. Domateslerin boyu 30 cm e geldiğinden koltuk sürgünleri alındı. Aşılı domates : ... , Aşısız Alsancak Rn F1 domates ![]() ![]() ![]() Akıncı F1 biberler , meyve tutumuna başladılar. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Siparişler
Hobici malzemeleri , serası olan herkeste bu malzemelerin olması gerekli bence .. Mücadele Mikroskop - Büyüteç 8x ![]() 5 cm kenarlar kolaylıkla taşınabilir. Bitki zararlılarına yakından bakmak gerek ![]() ![]() Max- Min Termometre , her serada mutlaka bulunmalı dijitaller de var biz civalı olanı tercih ettik. ![]() Sera örtüsü tamir bandı, dursun abinin örtüsünde bir kaç yerde delik görmüştüm bize de lazım olacağı için temin ettik. ![]() Alçak tünelde havalandırma sıkıntısı yaşadığımızdan Sn. İsmail Kuzucu'nun tavsiyesi ile gölgeleme tülü sipariş verdik. ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Gölgeleme Tülü
Seramızın içerisini daha iyi havalandırmak için 6 metre profil ve 2x 3 metre boru klipslerle arka kısmın naylonu tutturuldu fazlalık içeri kıvrıldı. Profiller akıllı vida kullanarak yay üzerine matkapla montelendi. Seramız alçak tünel olduğundan güneş ışınlarının yakıcı etkisini biraz olsun azaltmak için %30 luk gölgeleme tülü ile üzeri örtüldü .. Sonunda bitkiler ve biz rahat bir nefes aldık ![]() ![]() Bu arada Dursun abi sağ olsun traktörle seramızın yanına karıkları hazırlamış .. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Kuru Fasulye
Sn. TCM den gelen o meşhur kuru fasulyeler bugün seramızın arka kısmında bulunan patateslerin arasına ekildi. Söylediklerine göre ovada fasulye daha yetişmeden böcekleniyormuş , fasulye olmuyor dediler , hatta deneme için bir tohum getirmişler. Bakalım bizim bu tür bölgeye ayak uydurabilecek mi .. ![]() 30 adet tohum gelmişti , 10 ocak yapıldı. Her bir ocağa 3 er adet tohum atıldı. Ormandan topladığım torf + biraz da hayvan gübresi karışımına tohumlar atıldı yüne bu karışımla üzerleri kapatıldı ve sulandı. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-01-2014
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,898
|
Bana göre 'güzel - meşhur' diyelim. 'kargaya yavrusu şahin görünür' müş, inşallah afiyetle yer beğenirsiniz ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-07-2015
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 2,492
|
Tokat'ın domatesi meşhurdur.Seradaki domatesler çok güzel görünüyor.Tokat'ın yaprağı da meşhurdur.Hani göremiyorum.Şöyle yaprak sarmalı mutlu sonlar bekliyorum sizden. ![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 25-05-2010
Şehir: dalaman
Mesajlar: 66
|
fasulye tohumu
Sayın Resulgur, http://www.agaclar.net/forum/1494198-post17.htm mesajınızdaki benekli fasulye sanırım 2014 - 2015 paylaşım etkinliğinde sayın kaknus'un paylaştığı Bolu fasulyesi olabilir. Ben de etkinlikten almış ancak gelecek seneye ekerim derken böceklenmesi yüzünden ekememiştim. http://www.agaclar.net/forum/1314231-post3.htm Bu vesileyle bahçenize hayırlı uğurlu olsun diyorum. |
|
|
|
|
|
#19 | |||
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Alıntı:
Alıntı:
![]() Alıntı:
![]() |
|||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Bu da güleç yüzlü pazarcı Durmuş abimiz. 3 tane 250 metre kare seraya sahip , sera kursundan tanışmıştık, derste ne zaman bir zararlıdan bahsedilse vurucan ilacı diyerek bizi güldürüdü, tabi ziraatçilere danışır ne derlerse yaparmış kurs bitince bağımızı koparmadık. Benim fidelerin birazını buraya getirdim. Fide konusunda baya bir yol kat etmiş burada yöresel çeşitler de mevcut birlikte yetiştirip tadına ve verimine bakıp tohum alacağız kısmetse .. Şu meşhur tokat domatesini göreceğiz bu sene bakalım. ![]() ![]() ![]() ![]() Domateslerin sırık iplerini damlama borularına bağlamış dikkatimi çekti .. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Maşallah; Sayın Resulgur, tayininiz çıkınca dedim ben size 'Çok güzel bir yere gidiyorsunuz.' Şimdi Tokat domatesini ben de merak ettim. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Hodan (Ispıt, Kaldirik, Zılbırık, Zembil çiçeği)
Sanırım define bulduk .. Lezzet Deposu Hodan Bahçe gezilerimizde yaptığımız araştırmalarda sonunda hodan bitkisine ulaştık . Bahçe sahipleri başka yerden getirip dikmişler. Küçük fideler de oluşmuş , tohum elde etmeyi düşünüyoruz. Tabi bizden erken davranıp üzerine yumurta kırmazlarsa ![]() Sn. Lonicera bu bitkiden nasıl gübre elde ettiğini sayfasında bahsetmişti , isteyen oradan takip edebilir. ![]() ![]() İşte size sözünü ettiğimiz Bitkinin Şifalı Yönleri: HODAN Orjinal Adı Borago officinalis Diğer Adları: Zembil çiçeği, Ispıt, Kaldirik, Zılbırık Bilgi : Hodangiller familyasının örnek bitkisidir. Anayurdu Doğu Akdeniz havzası olup ülkemizde Kuzey ve Batı Anadolu bölgelerinde yabani olarak yetişmektedir. 30-75 cm. boylanabilen, biryıllık otsu bitkidir. Yuvarlak kesitli, içi boş ve sert gövdesi beyaz sert tüylerle kaplı olup dallara ayrılan yapıdadır. Koyu gri-yeşil ve biraz buruşuk yüzeyli yaprakları gövdesi gibi tüylerle kaplı, oval biçimli ve almaşık dizilişlidir. Beş köşeli yıldız oluşturan mor-mavi (kimi zaman pembe ve nadiren beyaz) renkli taç yaprakları ve siyah erkeklik organı olan çiçekleri, salkımlar halinde aşağı doğru sarkarak ilkbaharda ve yazın açarlar. Kumlu hafif toprakları ve bol güneşli yerleri seven hodan, döktüğü tohumlarıyla çoğalır. Ancak bazı yerlerde süs bitkisi olarak yetiştirilir. Hodan bitkisi sapının, yapışkan bitki sıvısı, tanen, esanslar ve çeşitli mineraller içerir. Körpe yaprakları salata, peynir ve diğer bazı yiyeceklere katılır. Bazı yerlerde sebze olarak yenir. Bal arılarının beslenmesine çok yararlı olur. Tibbi Etkileri ve Kullanımı: Yabani hodan tıbbi yönden, kültürü yapılanlara oranla daha fazla etkilidir. Bitkinin çok çeşitlilik gösteren tıbbi etkilerini ve bundan yararlanma yöntemlerini şöylece sıralayabiliriz: • Soğuk algınlığı ve gribe karşı etkilidir. • Terletici ve ateş düşürücüdür. • Solunum yollan hastalıklarına iyi gelir. Öksürüğü keser. Balgam söktürür. Akciğer zarı yangılarını (satlıcan) azaltır. • İdrar söktürücüdür. Kanı temizler. • Bebek emziren annelerde süt gelişini artırır. • Adrenalin bezeleri için iyi bir güçlendirici toniktir. Özellikle kortizon ve steroidle yapılan tedavilerden sonra hodan alınması bünyeye iyi gelir. • Uzun yıllardan beri geleneksel kullanımıyla, cesareti artırır. Sinirsel gerginlikleri en aza indirger. Streslere karşı bünyede direnç sağlar. Bütün böyle durumlar için hodanın çiçek açtığı zamanlarda kuru bir günde yaprak ve çiçekleri toplanır. Yırtık ve bozuk yaprakları seçilerek atılır. Kalanları yaprak-çiçek karışımı yapılarak gölgede kurutulur. Karışımdan 2 tatlı kaşığı alınıp, üzerine 1 bardak kaynar su dökülüp 10-15 dakika demlendirilerek infüzyon hazırlanır. Bu infüzyondan günde üç kez birer bardak içilir. • Hodan yara ve yanıklara iyi gelir. Bunun için yapraklarıyla yara lapası yapılır ve dıştan uygulanır. • Kuru ve duyarlı ciltlere iyi gelir. Cildi yumuşatır. Bunun için yukarıda tarifi verilen infüzyon dıştan uygulanır. • Mineral yönünden zengin olan hodan, tuzsuz diyetlerde salata ve yemeklere katılan körpe yapraklarıyla, bedenin tuz eksiğini tamamlar. kaynak: www.yemekicmek.com/yararlibitkiler |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Sebze Bahçesi Kurulumu
Yaptıklarımızı duyunca bizden yardım isteyenler de oluyor, sanki ben çok biliyor muşum gibi .. Yine de elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz. Sevdiğimiz bir abimiz Mevlüt abi yardım isteyince birlikte işe koyulduk . Daha önceki yıllarda damlama kullanmamışlar bahçe düz dikdörtgen şeklinde damlama yapılmasa ayıp olurdu .. Mevlüt abi daha önce sabahları erken kalkar saatlerce hortumla bahçe sularmış , ilk işin dedim damlama. Sağ olsun söz dinledi de 2 günde damlama sistemini az bilgimle tarif ettim, o kurdu. Kendisine hediye ettiğim daha önce paylaştığım resimlerde görülen fidelerimizi diktik sonra liste yapıp bir ziraatçiye gidip eksiklerimizi tamamlayıp farklı çeşitler edindik .. İşimiz bitti , dedim şimdi damlamanı açarsın balkonda oturup çayını yudumlarken seyredersin bahçeyi ![]() Herkes mutlu umutlu , bereketi bol olsun .. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Büyük Sera Domatesler
Büyük Seramızda hummalı bir çalışma var. ipe almada biraz geç kalındı aşılı olan domateslerin çatalları ayrılmaya başlamış , acemilik işte ![]() ![]() ilk domatesler görüneli bir haftayı geçti ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Patates Böceği
Patates böcekleri iş başında .. Dış ortamdaki patatesler yetmez miş gibi, ![]() sera içerisindeki patlıcanlarda yakaladık bu yaramazları ![]() ![]() Utanmadan bir de ölü taklidi yapıyorlar ![]() ![]() Not : Sera içerisinde ilaçlama yapıldı . ![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 21-03-2012
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 5,785
|
Sn. Resulgur o böceklere çok dikkat edin, bir kere istila ettiler mi kurtaramazsınız. Patates yapraklarının altını kontrol edin sarı sarı yumurtaları oluyor, onlar çok çabuk ürüyor. Elinizde ki ergin olanı mutlaka yumurta bırakmıştır, Aman dikkat derim. Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Patates Böceği Yumurtaları
Alıntı:
Bakın burada ne var. ![]() ![]() Bunlar da halen beslenme derdinde yapraklar çok tatlı gelmiş anlaşılan .. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 21-03-2012
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 5,785
|
Alıntı:
Rica ederim Sn. Resulgur, o böceği görünce zaten tüylerim diken diken oldu, ben onlardan çok çektim bir dönem, topla topla bitiremezdim ![]() Özellikle pateteslerde çok oluyor, o halen beslenme derdinde dedikleriniz doymak bilmiyorlar, çıtır çıtır yaprakları sap gibi bırakırlar, erginleşince de gelsin o gördüğün sarı sarı yumurtalar sonra da ayıkla pirincin taşını.Size tavsiyem sık sık kontrol edin, özellikle yaprak arkalarını, çok akıllılar. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Bit Kolonileri
3 farklı bit resimlerini sizlerle paylaşmak istedim. Kırmızı bit i ilk defa gördüm. Renkleri çok güzel ; kırmızı , yeşil ve beyaz bitlerimiz mevcut :P Daha önce satın aldığımız 8x büyüteç http://www.agaclar.net/forum/1505651-post98.htm ile hasta yaprakları ve zararlı böcekleri inceleme yapıyoruz. Bu zararlılarla mücadele çok kolay .. ![]() ![]() ![]() 8x büyüteç ile gözlemlemelerimiz. ![]() Bu beyazlar çok minikler. ![]() Yeşil bitler ise kırmızı ile tür olarak aynı fakat renkler farklı .. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Utrillo Bezelye
İlk bezelyelerimiz de görülmeye başladı. 12.03.2017 de pamuk içerisine atılan ve 4 günde çimlenen tohumlar. 60 gün sonra bezelye dökmeye başladı. ![]() ![]() Tadı fena değil , içini zamanla dolduruyor sanırım beklemek gerek ? ![]() |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|