agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üyelerin Balkonları, Bahçeleri > Üyelerin Bahçeleri
(https)




Beğeni Düzeni6127Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 19-04-2017, 22:13   #1
Ağaç Dostu
 
dongyul's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2015
Şehir: KOCAELİ
Mesajlar: 1,536
Resül abi o seranın çıkış kısmını da mutlaka en kısa sürede yapmanda fayda var ^^

dongyul Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-04-2017, 09:10   #2
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 24-03-2017
Şehir: trabzon
Mesajlar: 30
kesinlikle pes etmeyin. zorluklar karşınıza çıktıkça siz daha güzel çözümler bulacaksınız bence.

Resulgur beğendi.
brcparlakkaya Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-04-2017, 22:21   #3
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Seraya Dikilen Fideler

Sera içini Nisan ın ikinci haftasında fide dikimleriyle doldurmaya başladık .

Daha önce hayvan gübresi serip siyah naylon çektiğimiz alan nemini koruyup iyice yumuşamış bir güzel toprağı karıp dikime hazır hale getirdikten sonra dikim yapılacak alana saman serilip fideler dikildi.

Sağ tarafta;

"9 Kök Stocky Red Roaster 9.04.2017" "5 Kök Kekik 9.04.2017" "6 Kök Loxton Lass 9.04.2017" "13 Kök Bezelye 9.04.2017"

Sol tarafta;

"5 Kök Alis Pembe Kiraz Domates, 4 Kök Alsancak F1, 4 Kök Garnet 9.04.2017"

"12 Kök Emcelli Biber 8 Kök isot Biber 9.04.2017"


Name:  ser46.jpg
Views: 765
Size:  69.5 KB

Name:  ser47.jpg
Views: 750
Size:  66.4 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-04-2017, 22:31   #4
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Fidelerde Son Durum

Fidelerimizi 2 kez haşlanma olayından sonra daha emniyetli bir yere taşıdık . Toplu halde olan domatesler patlıcanlar tek tek kökleri traşlanarak viyollere kaplara aktarıldı.

2 günde kendini toparlayan fidelerimizin keyfi yerinde

Name:  fdlr.jpg
Views: 701
Size:  71.3 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-04-2017, 22:46   #5
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Küçük Mutluluklar

Uzun bir süredir yeşillik hasadı yapmaya başladık.

Tere Roka Nane Dereotu Yeşil Soğan Sarımsak Marul Kalıcı ıspanak Kara Lahana

Name:  hst.jpg
Views: 706
Size:  70.6 KB

Bizim meşhur rokalar taptaze çıtır çıtır kopuyor mis gibi kokuyor.

Name:  hst1.jpg
Views: 685
Size:  56.6 KB

Meyvemiz de yok değil seraya her girmemde bir kaç tane de çilekle bizi ödüllendiriyor.

Name:  çlk.jpg
Views: 683
Size:  40.2 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-04-2017, 22:53   #6
Ağaç Dostu
 
YeniGine's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
Çook büyük bir mutluluk sayın Resulgur; maşallah maşallah afiyetle tüketin inşallah!..

Resulgur beğendi.
YeniGine Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-04-2017, 08:39   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 17-04-2014
Şehir: İstanbul, Tekirdağ
Mesajlar: 598
Sayın Resulgür yeşillikler harika gözüküyor. Ellerinize sağlık.

YeniGine ve Resulgur beğendi.
kerkenez Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-04-2017, 11:39   #8
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi YeniGine Mesajı Göster
Çook büyük bir mutluluk sayın Resulgur; maşallah maşallah afiyetle tüketin inşallah!..
Sn. YeniGine çok teşekkür ederim. Bu yıl sizde baya güzel çiçekler yetiştirmişsiniz bakıyorum da sayfanız rengarenk olmuş ..

Bakalım bu sene domates biber yetiştirme maceranız nasıl olacak paylaşımlarınızı merakla takip ediyorum. Saygılar

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kerkenez Mesajı Göster
Sayın Resulgür yeşillikler harika gözüküyor. Ellerinize sağlık.
Sn. kerkenez çok teşekkür ederim. Bu yıl yeşillik yılı olacak bunu kış aylarında da devam ettirmeyi düşünüyorum, yarım dönüm ıspanak var ne yapacağımızı şaşırdık tohuma kalkıyorlar , çevremizdeki dostlarla paylaşmaya başladık çok şükür .

YeniGine ve kerkenez beğendi.
Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-04-2017, 11:54   #9
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
F1 Çeşitler

Niksar da tanıştığımız ziraatçi bir arkadaşla sürekli diyalog halindeyiz. Kendisine 2 tane tiny tim domates fidesi hediye ettim oda bana ;

4 Kök Hıyar Yet Arcadia F1 , 5 kök Yet Atabif F1 Beef Domates 24.04.2017 12 Kök A117 patlıcan hediye etti sağ olsun. Yine seranın havalandırma sorunu yüzünden çok narin olan A117 patlıcanlar yanmak üzereydi, bugün bakacağım ölmüşler mi

Hıyar - partenokarpik- ve Domates -beef- çeşidimizi de seraya diktik .. Gelişmeleri birlikte takip edelim.

Name:  ser48.jpg
Views: 1005
Size:  46.0 KB

Name:  ser49.jpg
Views: 947
Size:  69.0 KB

Name:  ser50.jpg
Views: 964
Size:  43.3 KB

Name:  ser51.jpg
Views: 942
Size:  68.1 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-05-2017, 21:33   #10
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Trinidad Scorpion (Butch T Soyu)

Capsicum chinense türünde olan biber den elimde 3 kök var 3 kök de Adana da bıraktım, tohum almak garanti olsun diye ..

17.02.2017 de attığımız tohumların 73 gün sonraki hali , gördüğünüz gibi halen minicikler 3 5 cm boyda, bu biber çeşidini çimlendirmek ve yetiştirmek çok zor.

Name:  scrpion1.jpg
Views: 870
Size:  67.3 KB

Name:  scrpion2.jpg
Views: 878
Size:  68.3 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 01-05-2017, 21:50   #11
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Carolina Reaper Biber

17.02.2017 de torf içerisinde çimlendirmeye çalıştığım - Scoville biber acılığı ölçeğine göre 1.569.300 birim (SHU) acılığa sahip olup, 2013 Kasım ayında dünyanın en acı biberi olma ünvanını almış ve halen dünya rekorunu elinde bulunduran- Capsicum chinense türü biberimiz.

ilk denemem başarısız olmuş daha sonra 17.03.2017 tarihinde ikinci çimlendirme denemesini kağıt havlu içerisinde yaptım ve 2 adet tohum çimlendirmeyi başardım. Birini de torfa alırken kırdım malesef elimizde 1 adet kaldı.

Bu şanslı ve nazlı büyüyen biber aradan 43 gün geçmesine rağmen 2 -3 cm boylarında yıkılmadım ayaktayım diyor

Name:  crlina.jpg
Views: 900
Size:  72.7 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-05-2017, 18:57   #12
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Dursun Abinin Serası

Dursun abinin serasından bir kaç kare atayım. Dip çapaları yapılıp boğaz doldurmaları yapıldı. Domateslerin boyu 30 cm e geldiğinden koltuk sürgünleri alındı.

Aşılı domates : ... , Aşısız Alsancak Rn F1 domates

Name:  ser52.jpg
Views: 894
Size:  70.2 KB

Name:  ser53.jpg
Views: 868
Size:  71.0 KB

Name:  ser54.jpg
Views: 873
Size:  54.4 KB

Akıncı F1 biberler , meyve tutumuna başladılar.

Name:  ser55.jpg
Views: 872
Size:  70.2 KB

Name:  ser56.jpg
Views: 851
Size:  70.9 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-05-2017, 19:06   #13
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Siparişler

Hobici malzemeleri , serası olan herkeste bu malzemelerin olması gerekli bence ..

Mücadele Mikroskop - Büyüteç 8x

Name:  ser57.jpg
Views: 918
Size:  23.9 KB

5 cm kenarlar kolaylıkla taşınabilir. Bitki zararlılarına yakından bakmak gerek

Name:  ser58.jpg
Views: 918
Size:  17.0 KB

Max- Min Termometre , her serada mutlaka bulunmalı dijitaller de var biz civalı olanı tercih ettik.

Name:  ser59.jpg
Views: 902
Size:  48.4 KB

Sera örtüsü tamir bandı, dursun abinin örtüsünde bir kaç yerde delik görmüştüm bize de lazım olacağı için temin ettik.

Name:  ser60.jpg
Views: 909
Size:  31.2 KB

Alçak tünelde havalandırma sıkıntısı yaşadığımızdan Sn. İsmail Kuzucu'nun tavsiyesi ile gölgeleme tülü sipariş verdik.

Name:  gölgeleme tülü.jpg
Views: 867
Size:  69.4 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-05-2017, 21:46   #14
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Gölgeleme Tülü

Seramızın içerisini daha iyi havalandırmak için 6 metre profil ve 2x 3 metre boru klipslerle arka kısmın naylonu tutturuldu fazlalık içeri kıvrıldı.

Profiller akıllı vida kullanarak yay üzerine matkapla montelendi.

Seramız alçak tünel olduğundan güneş ışınlarının yakıcı etkisini biraz olsun azaltmak için %30 luk gölgeleme tülü ile üzeri örtüldü .. Sonunda bitkiler ve biz rahat bir nefes aldık



Name:  ser61.jpg
Views: 788
Size:  53.8 KB

Bu arada Dursun abi sağ olsun traktörle seramızın yanına karıkları hazırlamış ..

Name:  ser62.jpg
Views: 818
Size:  56.7 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-05-2017, 22:11   #15
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Kuru Fasulye

Sn. TCM den gelen o meşhur kuru fasulyeler bugün seramızın arka kısmında bulunan patateslerin arasına ekildi.

Söylediklerine göre ovada fasulye daha yetişmeden böcekleniyormuş , fasulye olmuyor dediler , hatta deneme için bir tohum getirmişler. Bakalım bizim bu tür bölgeye ayak uydurabilecek mi ..

30 adet tohum gelmişti , 10 ocak yapıldı. Her bir ocağa 3 er adet tohum atıldı.

Ormandan topladığım torf + biraz da hayvan gübresi karışımına tohumlar atıldı yüne bu karışımla üzerleri kapatıldı ve sulandı.

Name:  ser63.jpg
Views: 795
Size:  70.1 KB

Name:  ser64.jpg
Views: 797
Size:  70.5 KB

Name:  ser65.jpg
Views: 829
Size:  71.1 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-05-2017, 08:28   #16
TCM
Ağaç Dostu
 
TCM's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-01-2014
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,898
Bana göre 'güzel - meşhur' diyelim. 'kargaya yavrusu şahin görünür' müş, inşallah afiyetle yer beğenirsiniz

Resulgur ve Selma_321 beğendi.
TCM Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-05-2017, 12:52   #17
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-07-2015
Şehir: Kahramanmaraş
Mesajlar: 2,492
Tokat'ın domatesi meşhurdur.Seradaki domatesler çok güzel görünüyor.Tokat'ın yaprağı da meşhurdur.Hani göremiyorum.Şöyle yaprak sarmalı mutlu sonlar bekliyorum sizden.

sevgihoca Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-05-2017, 16:53   #18
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 25-05-2010
Şehir: dalaman
Mesajlar: 66
fasulye tohumu

Sayın Resulgur,
http://www.agaclar.net/forum/1494198-post17.htm

mesajınızdaki benekli fasulye sanırım 2014 - 2015 paylaşım etkinliğinde sayın kaknus'un paylaştığı Bolu fasulyesi olabilir. Ben de etkinlikten almış ancak gelecek seneye ekerim derken böceklenmesi yüzünden ekememiştim.

http://www.agaclar.net/forum/1314231-post3.htm

Bu vesileyle bahçenize hayırlı uğurlu olsun diyorum.

aysozbek Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-05-2017, 21:11   #19
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi TCM Mesajı Göster
Bana göre 'güzel - meşhur' diyelim. 'kargaya yavrusu şahin görünür' müş, inşallah afiyetle yer beğenirsiniz
İnşallah Sn. TCM çok teşekkür ederim.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sevgihoca Mesajı Göster
Tokat'ın domatesi meşhurdur.Seradaki domatesler çok güzel görünüyor.Tokat'ın yaprağı da meşhurdur.Hani göremiyorum.Şöyle yaprak sarmalı mutlu sonlar bekliyorum sizden.
Sn. hocam onun da zamanı gelecek asma yaprakları açmaya başladı , ilk çıkan taze yapraklardan sarma yapınca resim atayım sizin için ..

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi aysozbek Mesajı Göster
Sayın Resulgur,
http://www.agaclar.net/forum/1494198-post17.htm

mesajınızdaki benekli fasulye sanırım 2014 - 2015 paylaşım etkinliğinde sayın kaknus'un paylaştığı Bolu fasulyesi olabilir. Ben de etkinlikten almış ancak gelecek seneye ekerim derken böceklenmesi yüzünden ekememiştim.

http://www.agaclar.net/forum/1314231-post3.htm

Bu vesileyle bahçenize hayırlı uğurlu olsun diyorum.
Sn. aysozbek ilginize çok teşekkür ederim, sayfama hoş geldiniz. O fasulye için sırık çeşit demişlerdi. Elimde bolu fasulyesi tohumu vardı fakat o başka bir çeşit diye düşünüyorum. Kısmetse fasulye tohumlarını 1 hafta içinde ekmeyi düşünüyorum gelişimlerini hep birlikte göreceğiz .

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-05-2017, 21:26   #20
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Talking Sera Gezileri

Bu da güleç yüzlü pazarcı Durmuş abimiz. 3 tane 250 metre kare seraya sahip , sera kursundan tanışmıştık, derste ne zaman bir zararlıdan bahsedilse vurucan ilacı diyerek bizi güldürüdü, tabi ziraatçilere danışır ne derlerse yaparmış kurs bitince bağımızı koparmadık. Benim fidelerin birazını buraya getirdim. Fide konusunda baya bir yol kat etmiş burada yöresel çeşitler de mevcut birlikte yetiştirip tadına ve verimine bakıp tohum alacağız kısmetse ..

Şu meşhur tokat domatesini göreceğiz bu sene bakalım.

Name:  ser66.jpg
Views: 740
Size:  64.2 KB

Name:  ser67.jpg
Views: 758
Size:  70.4 KB

Name:  ser68.jpg
Views: 768
Size:  70.2 KB

Domateslerin sırık iplerini damlama borularına bağlamış dikkatimi çekti ..

Name:  ser69.jpg
Views: 764
Size:  70.4 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-05-2017, 23:21   #21
Ağaç Dostu
 
YeniGine's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
Maşallah; Sayın Resulgur, tayininiz çıkınca dedim ben size 'Çok güzel bir yere gidiyorsunuz.' Şimdi Tokat domatesini ben de merak ettim.

YeniGine Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-05-2017, 08:49   #22
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Hodan (Ispıt, Kaldirik, Zılbırık, Zembil çiçeği)

Sanırım define bulduk .. Lezzet Deposu Hodan

Bahçe gezilerimizde yaptığımız araştırmalarda sonunda hodan bitkisine ulaştık . Bahçe sahipleri başka yerden getirip dikmişler. Küçük fideler de oluşmuş , tohum elde etmeyi düşünüyoruz. Tabi bizden erken davranıp üzerine yumurta kırmazlarsa

Sn. Lonicera bu bitkiden nasıl gübre elde ettiğini sayfasında bahsetmişti , isteyen oradan takip edebilir.

Name:  20170510_125252.jpg
Views: 754
Size:  63.3 KB

Name:  20170510_125643.jpg
Views: 810
Size:  71.1 KB

İşte size sözünü ettiğimiz Bitkinin Şifalı Yönleri:

HODAN
Orjinal Adı Borago officinalis
Diğer Adları: Zembil çiçeği, Ispıt, Kaldirik, Zılbırık
Bilgi :
Hodangiller familyasının örnek bitkisidir. Anayurdu Doğu Akdeniz havzası olup ülkemizde Kuzey ve Batı Anadolu bölgelerinde yabani olarak yetişmektedir. 30-75 cm. boylanabilen, biryıllık otsu bitkidir. Yuvarlak kesitli, içi boş ve sert gövdesi beyaz sert tüylerle kaplı olup dallara ayrılan yapıdadır. Koyu gri-yeşil ve biraz buruşuk yüzeyli yaprakları gövdesi gibi tüylerle kaplı, oval biçimli ve almaşık dizilişlidir. Beş köşeli yıldız oluşturan mor-mavi (kimi zaman pembe ve nadiren beyaz) renkli taç yaprakları ve siyah erkeklik organı olan çiçekleri, salkımlar halinde aşağı doğru sarkarak ilkbaharda ve yazın açarlar. Kumlu hafif toprakları ve bol güneşli yerleri seven hodan, döktüğü tohumlarıyla çoğalır. Ancak bazı yerlerde süs bitkisi olarak yetiştirilir.

Hodan bitkisi sapının, yapışkan bitki sıvısı, tanen, esanslar ve çeşitli mineraller içerir. Körpe yaprakları salata, peynir ve diğer bazı yiyeceklere katılır. Bazı yerlerde sebze olarak yenir. Bal arılarının beslenmesine çok yararlı olur.

Tibbi Etkileri ve Kullanımı:
Yabani hodan tıbbi yönden, kültürü yapılanlara oranla daha fazla etkilidir. Bitkinin çok çeşitlilik gösteren tıbbi etkilerini ve bundan yararlanma yöntemlerini şöylece sıralayabiliriz:

• Soğuk algınlığı ve gribe karşı etkilidir.
• Terletici ve ateş düşürücüdür.
• Solunum yollan hastalıklarına iyi gelir. Öksürüğü keser. Balgam söktürür. Akciğer zarı yangılarını (satlıcan) azaltır.
• İdrar söktürücüdür. Kanı temizler.
• Bebek emziren annelerde süt gelişini artırır.
• Adrenalin bezeleri için iyi bir güçlendirici toniktir. Özellikle kortizon ve steroidle yapılan tedavilerden sonra hodan alınması bünyeye iyi gelir.
• Uzun yıllardan beri geleneksel kullanımıyla, cesareti artırır. Sinirsel gerginlikleri en aza indirger. Streslere karşı bünyede direnç sağlar.

Bütün böyle durumlar için hodanın çiçek açtığı zamanlarda kuru bir günde yaprak ve çiçekleri toplanır. Yırtık ve bozuk yaprakları seçilerek atılır. Kalanları yaprak-çiçek karışımı yapılarak gölgede kurutulur. Karışımdan 2 tatlı kaşığı alınıp, üzerine 1 bardak kaynar su dökülüp 10-15 dakika demlendirilerek infüzyon hazırlanır. Bu infüzyondan günde üç kez birer bardak içilir.

• Hodan yara ve yanıklara iyi gelir. Bunun için yapraklarıyla yara lapası yapılır ve dıştan uygulanır.
• Kuru ve duyarlı ciltlere iyi gelir. Cildi yumuşatır. Bunun için yukarıda tarifi verilen infüzyon dıştan uygulanır.
• Mineral yönünden zengin olan hodan, tuzsuz diyetlerde salata ve yemeklere katılan körpe yapraklarıyla, bedenin tuz eksiğini tamamlar.

kaynak: www.yemekicmek.com/yararlibitkiler

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-05-2017, 09:09   #23
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Sebze Bahçesi Kurulumu

Yaptıklarımızı duyunca bizden yardım isteyenler de oluyor, sanki ben çok biliyor muşum gibi ..

Yine de elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz. Sevdiğimiz bir abimiz Mevlüt abi yardım isteyince birlikte işe koyulduk . Daha önceki yıllarda damlama kullanmamışlar bahçe düz dikdörtgen şeklinde damlama yapılmasa ayıp olurdu .. Mevlüt abi daha önce sabahları erken kalkar saatlerce hortumla bahçe sularmış , ilk işin dedim damlama. Sağ olsun söz dinledi de 2 günde damlama sistemini az bilgimle tarif ettim, o kurdu.

Kendisine hediye ettiğim daha önce paylaştığım resimlerde görülen fidelerimizi diktik sonra liste yapıp bir ziraatçiye gidip eksiklerimizi tamamlayıp farklı çeşitler edindik ..

İşimiz bitti , dedim şimdi damlamanı açarsın balkonda oturup çayını yudumlarken seyredersin bahçeyi

Herkes mutlu umutlu , bereketi bol olsun ..

Name:  20170510_113850.jpg
Views: 677
Size:  70.4 KB

Name:  20170510_113841.jpg
Views: 694
Size:  71.0 KB

Name:  çştler.jpg
Views: 701
Size:  30.7 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-05-2017, 09:34   #24
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Büyük Sera Domatesler

Büyük Seramızda hummalı bir çalışma var.

ipe almada biraz geç kalındı aşılı olan domateslerin çatalları ayrılmaya başlamış , acemilik işte

Name:  20170505_164801.jpg
Views: 794
Size:  67.3 KB

ilk domatesler görüneli bir haftayı geçti

Name:  20170513_072512.jpg
Views: 697
Size:  48.1 KB

Name:  20170513_072530.jpg
Views: 698
Size:  52.4 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-05-2017, 09:41   #25
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Patates Böceği

Patates böcekleri iş başında .. Dış ortamdaki patatesler yetmez miş gibi,

Name:  20170505_165225.jpg
Views: 698
Size:  57.5 KB

sera içerisindeki patlıcanlarda yakaladık bu yaramazları

Name:  20170505_164458.jpg
Views: 690
Size:  50.3 KB

Utanmadan bir de ölü taklidi yapıyorlar

Name:  20170505_164527.jpg
Views: 697
Size:  66.0 KB

Not : Sera içerisinde ilaçlama yapıldı .

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-05-2017, 15:07   #26
Ağaç Dostu
 
akçabardak's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-03-2012
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 5,785
Sn. Resulgur o böceklere çok dikkat edin, bir kere istila ettiler mi kurtaramazsınız. Patates yapraklarının altını kontrol edin sarı sarı yumurtaları oluyor, onlar çok çabuk ürüyor.
Elinizde ki ergin olanı mutlaka yumurta bırakmıştır, Aman dikkat derim. Kolay gelsin.

akçabardak Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-05-2017, 23:08   #27
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Patates Böceği Yumurtaları

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi [B
akçabardak[/B];1506894]Sn. Resulgur o böceklere çok dikkat edin, bir kere istila ettiler mi kurtaramazsınız. Patates yapraklarının altını kontrol edin sarı sarı yumurtaları oluyor, onlar çok çabuk ürüyor.
Elinizde ki ergin olanı mutlaka yumurta bırakmıştır, Aman dikkat derim. Kolay gelsin.
Sn. akçabardak uyarınız için çok teşekkür ederim.

Bakın burada ne var.

Name:  20170503_173211.jpg
Views: 759
Size:  33.7 KB

Bunlar da halen beslenme derdinde yapraklar çok tatlı gelmiş anlaşılan ..

Name:  20170510_023631.jpg
Views: 770
Size:  57.4 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-05-2017, 13:15   #28
Ağaç Dostu
 
akçabardak's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-03-2012
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 5,785
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Resulgur Mesajı Göster
Sn. akçabardak uyarınız için çok teşekkür ederim.

Bakın burada ne var.

Eklenti 648027

Bunlar da halen beslenme derdinde yapraklar çok tatlı gelmiş anlaşılan ..

Eklenti 648028

Rica ederim Sn. Resulgur, o böceği görünce zaten tüylerim diken diken oldu, ben onlardan çok çektim bir dönem, topla topla bitiremezdim

Özellikle pateteslerde çok oluyor, o halen beslenme derdinde dedikleriniz doymak bilmiyorlar, çıtır çıtır yaprakları sap gibi bırakırlar, erginleşince de gelsin o gördüğün sarı sarı yumurtalar sonra da ayıkla pirincin taşını.
Size tavsiyem sık sık kontrol edin, özellikle yaprak arkalarını, çok akıllılar.

akçabardak Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-05-2017, 23:40   #29
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Bit Kolonileri

3 farklı bit resimlerini sizlerle paylaşmak istedim. Kırmızı bit i ilk defa gördüm.

Renkleri çok güzel ; kırmızı , yeşil ve beyaz bitlerimiz mevcut :P

Daha önce satın aldığımız 8x büyüteç http://www.agaclar.net/forum/1505651-post98.htm ile hasta yaprakları ve zararlı böcekleri inceleme yapıyoruz. Bu zararlılarla mücadele çok kolay ..

Name:  20170514_095130.jpg
Views: 665
Size:  29.3 KB

Name:  20170514_095136.jpg
Views: 671
Size:  27.6 KB

8x büyüteç ile gözlemlemelerimiz.

Name:  20170514_095050.jpg
Views: 646
Size:  33.3 KB

Bu beyazlar çok minikler.

Name:  20170514_095834.jpg
Views: 680
Size:  27.2 KB

Yeşil bitler ise kırmızı ile tür olarak aynı fakat renkler farklı ..

Name:  20170415_112116.jpg
Views: 643
Size:  40.6 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-05-2017, 23:52   #30
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Utrillo Bezelye

İlk bezelyelerimiz de görülmeye başladı.

12.03.2017 de pamuk içerisine atılan ve 4 günde çimlenen tohumlar.

60 gün sonra bezelye dökmeye başladı.

Name:  20170514_113218.jpg
Views: 661
Size:  37.7 KB

Tadı fena değil , içini zamanla dolduruyor sanırım beklemek gerek ?

Name:  20170514_113227.jpg
Views: 654
Size:  43.8 KB

Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 22:16.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026