![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
İstediğiniz kadar beklerim sevgili gilan. Boş durmayayım diye drenaj delikleri açıyorum şimdilerde. Henüz ağaç diplerini de genişletemedim çünkü malç malzemem gelmedi. Taflan, clametis, fil bahri ve bir kaç bitki siparişi verdim bu arada. çiçeksever, İlksenöztürk ve sizin tavsiyelerinizi göz önünde bulundurarak toprak hazırlıkları yapıyorum. Hepinize sevgi, selam. ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Sudenur bahçeni görmek ne güzel. İyi ki açtın başlığını, zaman içerisinde o bahçenin ne hale geldiğini görüp şaşıracaksın. Hepimiz o günlerden geçtik, hala bilmediğimiz tanımadığımız bir yığın şey çıkıyor karşımıza. Bilenlerden öğreniyoruz, daha iyiye güzele gelişiyoruz. Gün gelecek bahçende yaşadıkların hayatının küçük bir arşivi olacak. O arşivi izlemekten mutlu olacaksın ![]() Bu arada minyatür güllerini çok sevdim ama en çok nazlı çiçeğine bayıldım ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Aaa Nevsune hanım. Hoşgeldiniz. İnşallah umut ettiğiniz güzellikleri gerçekleştirmeyi başarabilirim. Şu sıralar hava çok sıcak, yabani ot yolmak ve çimlere drenaj açmaya çalışmaktan başka bir iş yapamadım. Bitki siparişlerimde gelmedi, yavaş yavaş yerine oturacak bazı şeyler. Nazlı çiçeğimde ben de sevgiyle öpüyoruz sizi. Görüşebilmek dileğiyle. Uğradığınız için teşekkürler, sevgiler.. ![]() Düzenleyen Sudenur : 20-07-2012 saat 23:08 Neden: kelime hatası... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Yabani otlar; bahçelere yarar mı, zarar mı? Ben de yoluyorum tabi gördükçe... O kadar dikerim, sularım, budarım, ilgilenirim kimse birşey demez. Geçenlerde otları yoluyor idim, aralıklı zamanlarda birisi dedi doğa düşmanısın yoluyorsun bunları.... Daha sonra yine yolarken birisi dedi fotosentezi engelliyorsun. Yani Sudenur siz de ot yoluyormuşsunuz; yeri gelmişken sorayım dedim kesin bir bilen vardır sanırım... Yarar mı - Zarar mı? Bir de çimlere drenaj dediğiniz nedir ki? (Hoş bende çim yok da merak ettim bileyim istedim.) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Sevgili YeniGine, yabani otlar bana göre zarar çünkü bir süre sonra çim alanını işgal ederek egemenliklerini ilan ediyorlar. Çok arsızlar anlayacağınız, davetsizce gelip yerleşiyorlar, hergün kökünden çıkarıp atıyorum ertesi gün yine fışkırıyorlar kurtulmak münkün değil. Drenaj, toprak yüzeyinde ki suyun toprağa zarar vermeden alt katmanlara sızması işlemine deniyor, ben bunu fırsat buldukça tırmık yardımıyla toprağı delerek yapıyorum çünkü bahçemin bazı bölgelerinde göllenme sorunu oluyor ve su toprağın yüzeyinde uzun süre kaldığı için yosunlanma veya mantar oluyorlar. Çimin var mı derdin var anlayacağınız. ![]() Kraldan çok kralcı olan komşularınıza aldırmayınız siz efenim, elimizi ayağımızı çektiğimiz vakit topraktan, çimler çoraklaşıyor, ağaçlar kuruyor, çiçekler soluyor, üşenmiyorsanız yolunuz, gün olur kendi bahçenizin de otlarını yolarsanız umarım. Saygı ve sevgilerimle.. ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Sudenur yuvarlak tarlam... Artık bir yorum yaparsınız... ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Sevgili YeniGine, Yuvarlak tarlanızı görünce ilk çiçek tarhımı anımsadım. Öyle çok uğraşmış ve öylesine çeşitlendirmiştim ki bir süre sonra içinden çıkamadığım bir hale getirmiştim tarhımı. Elinize sağlık, site komşularınızın yorumu ne oldu tarlanızı görünce? Kadife çiçeğinizi tanıdım ama diğerlerini çıkaramadım, çilek falan mı ektiniz? Diğer bitkiler nedir? Bu arada bu gül sizin için. Akşam üzeri fotoğrafladım, umarım beğenirsiniz. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Çoook teşekkür ettim Sudenur... Zaten işte sizin de ilk yuvarlak tarlanızın aynısı olduğu için sayfanıza koydum fotoğrafını... Yazışmış idik bu konuda... Oradaa acem halısı var idi önce. Sonradan buz çiçeği ektim. Ben onları ekerken bir komşumda bulmuş bir yerden kadif, şeker begonya geldi elinde bunları da buraya dikelim deyince onları da diktim oraya. Acem ve buz un yayılmasını ilk fırsatta da açmasını bekliyorum bakalım inşallah... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Evet evet anımsıyorum. "Öyle demeyin, ben de aynısından yaptım" diye takılmıştınız. Acem yayılırsa güzel olacak elinize sağlık, aynı tür bitkileri yan yana dikmek daha dolgun bir görüntü oluşturuyor, orta kısmı tepeleme toprakla doldurup çiçek tarhlarında ki gibi yükselti yaparsanız ve boyu uzun bitkileri "kadife gibi.." ortaya, yayılıcı bitkileri etrafına yayarsanız harika olur. Önümüzde ki mevsim aklınızda bulunsun. Akşam üzeri çektiğim bir kaç fotoğraf daha paylaşmak istiyorum. Eşimin sökmeye niyetlendiği Leylağımız, mevsime inat çiçek açmış. Görünce sevindirik oldum, havalara uçtum. Leylak kendini kurtardı. Öyle de güzel kokuyor ki.. ![]() ![]() Minyatür gülüm ikinci kez çiçekleniyor, yavruağzı rengi harika. ![]() Kurumaya yüz tutmuş malta eriğim yeni filizler verdi. Donmaması için çuvalla sarmayı düşünüyorum bu kış gövdesini. ![]() Sevgili gilan'dan heveslenerek aldığım minik Acer ağacım bir türlü düzene girmedi. Yaprakları öyle hassas ki, hafif güneşte bile kupkuru oluyor, saksı içinde gezinip duruyor bahçenin içinde, güneşin şiddetine göre. "Acer palmatum dissectum atropurpureum"![]() Leylandi altına taşıdığım Ortancalarım, eski yerlerinde öyle mutsuzlardı ki sasarıp solmuştu neredeyse tüm yaprakları, toparlandı gibiler. Kışı çıkarmaları için elimden geleni yapacağım ama yine de umudum yok, bir kökü saksı da duruyor. ![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Üzerini tatilde topladığım midye kabukları ve taşlarla kapladığım çiçek tarhımı nasıl buldunuz? Minyatür güllerime ev sahipliği yapıyor. ![]() İlk hali ve şimdi ki hali.. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 22-12-2010
Şehir: Ankara
Mesajlar: 76
|
Alıntı:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Eveet Sudenur uyarınız içiin çok teşekkür ettim... Diyorum ya sitede oturuyorum; toprak bulabilmek o kadar zor ki... Biliyorsunuz herşey maddiyata dayanıyor e ben de tek başıma ancak bu kadar... Oraya bile o toprağı bulana kadar akla karayı seçtim... Aslında akıl edemedim önce orayı belleyip öyle yapsa idim toprak açısından daha bir kara geçecek idim. Ama ben sadece üzerine toprak taşıyıp durdum... Ama evet eğer bahara oradaki çiçekler ve ben çıkar isek inşallah; önerinizi kesinlikle uygulamaya çalışağım... Aradaki fark??? Çok belirgin vee mükemmel olmuş; ellerinize sağlıık... (Bende mi yapsam ne???) ) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
İmkansızlıklar benim de kursağımda bırakıyor planladıklarımı. Haklısınız. Sağlık olsun da, olduğu kadar artık ne yapalım, elden gelen budur. Yuvarlak logar taşları vardır ya hani sağda solda görürüz, küçük bir tane bulursanız boş bir arsaya atılmış, kapıp eve getirin ve kaplayın. Çok zevkli tavsiye ederim, malzemem bitmemiş olsa diğerini de kaplayacaktım.. Beğenmenize sevindim. ![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
) Gerçekten süpersin Sudenur... Teşekkür ediyorum... Pekii o kabuk ve taşları nasıl yapıştırdık üzerine?? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Kalekimi suyla karıştırıp taşın üzerine bolca sıvıyorsunuz ve gelişigüzel saplıyorsunuz harcın üstüne. Üzerine de yat verniği sürdünüz mü tamamdır. ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
) Çoook güzel; heh bana bir masraf daha çıktıı... Zira bahçede bir köşede kalmış künk var, onu yapayım inşallah o şekilde. Sağol SUDENUR |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Emeğine, yüreğine, gönlüne sağlık; çook teşekkür ettim, çıkayım ben görüşürüz inşallaah; iyi geceler diliyorum SUDENUR. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Sevgili YeniGine, üstadımız Güler hanım tarafından eklenen bu mesajı, belki görmemişsinizdir diye düşünerek sayfama taşıdım. Bir bakın isterseniz. Faydalı olacağı kanaatindeyim. Sevgimle.. ![]() ![]() Kendileri şöyle bir öneri de bulunmuş. ![]() Zemin çim alan ise, yapmayı plânladığım yere önce bir kazık çakardım. Bu kazığa bir ip bağlayarak, ne büyüklükte yapacaksam yani 1,5 m çapında yapacaksam, 75cm uzunluğunda bir ip bağlayarak, dönerek bir daire meydana getirirdim. Bu dairenin çapı 1,5 m olur. Önce bu daire içinde kalan çimi, otu herşeyi güzelce temizlerdim. Toprak tertemiz olmalı. Hazırlamış olduğum, güzel bahçe toprağını bu daire içine sererek hafifçe yüksek bir tepe yapardım. Yan kısma gelen toprakların kaymaması için çeşitli önlemler alınabilir. Ya yeşil plastiklerden ya dar tuğladan veya kütüklerden. Tepe şekline getirdiğiniz toprağın üst kısmına (yüksek yere) bodur yıldız çiçekleri ekerek bir renk cümbüşü elde edebilirsiniz. Bunları da daire şeklinde ekmekte fayda var. Daha sonra ekecekleriniz, iri kafalı sarı ve portakal renkli kadife (bodur) çiçekleri olabilir. Veya şeker begonyaları, kırmızı-pembe-beyaz. Birkaç sıra daire şeklinde ama karışık olarak ekebilirsiniz. En dış kısma da vapur dumanı. Yine daireyi takip ederek karışık ve en az üç-dört sıra ekerek bu görüntüyü elde etmeye çalışırdım. Eğer zemin çim değil de çakıl üzerine yapacaksam, yine daireyi hazırlar, iç kısımdaki temizliği yapardım. Zemini güzelce düzleştirdikten sonra, buraya siyah naylon döşerdim.(ot çıkmasın diye) Sulamayı kolaylaştırmak için, bu naylonun birkaç yerini (+) şeklinde kesiniz ki sular buradan toprağa aksın. Daha sonra hazırladığım toprağı yayarak, aynen yukarıdaki safları tatbik ederdim. En son olarak da dairenin dışına (toprak akmasın diye) koyduğum yeşil plastik daha belirgin olsun diye en az 30 cm genişliğinde çakıl döşeyerek daire yapardım. Ne muhteşem bir hanım değil mi? ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
SUDENUR çook teşekkür ediyorum... Yine gözlüğümün üzerinden tavana baktım gerçekten. Çook güzel izah edilmiş bir tarla yapımı.. Sağolsun Güler Hanım; zaten kendisine sıkıştığım yerlerde sorarım; sağolsun izah eder sonra da başaramaz isen tekrar izah ederim der kendisi. Sağolsun. Evet Sudenur artık inşallah ömrümüz olur isee seneye benim yuvarlak tarla için çook güzel bir örnek. Ellerinee, yüreğine sağlık. SAĞOL. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-02-2012
Şehir: eskişehir
Mesajlar: 214
|
Sevgili Sudenur bahçe sayfan hayırlı ve bol çiçekli olsun canım şirin bir bahçe azminle çok güzel olacağına eminim sevgiler |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Rica ederim sevgili YeniGine, sabır ve zamanla her şeyin olacağı kanaatindeyim. Gönlünüzden geçen ne varsa gerçekleşmesi dileğiyle.. iyi geceler.. ![]() Hoşgeldiniz sevgili Nisagül , üç ay içerisinde ancak bu kadar düzene girdi bahçemiz. Buna da şükür diyorum. Uğradığınız için teşekkür ederim. Sevgiler.. ![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Amiiin sağol Sudenur; inşallaah hep beraber olsun. Teşekkür ettiim. İyi geceleer... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Sudenur iyi geceler dedin; çıktın sandım... Hala buradasın! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Evet, gece kuşu oldum iyice, zaman geçiriyorum ezana kadar. ![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
Anladım; iyi geceler deyince ben de çıkıyorsun sandım. Ben zaten gece kuşuyum. Sahurdasın sanırım... Allah kabul etsin inşallah. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Amin. Çıkmıştım aslında, sonra yine geldim. Öyle çok su içmişim ki midem şişti, uyuyamam diye yatmadım. Gezinip duruyorum işte öyle bahçe bahçe. Eksikliklerimi not alıyor, planlar yapıp duruyorum. Takınca takıyorsun diye takılıyor eşim. Siz bir daha uğramazsınız belki diye "İyi geceler" demiştim. ![]() |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 9,354
|
CANSIN Sudenur nacizane bu da benden sana...
![]() |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
|
Sudenur merhaba, Ben de şimdi göz atabildim bahçenize. Amatörler olarak genelde aynı hataları yapıyoruz. ![]() Beğendiğimiz bitkileri tek tek alıp, getirip çimin ortasına koyuyoruz. Sonra da gözümüz rahatsız oluyor, eksiklik hissediyoruz. Oysa önce elimizde ya da aklımızda bir görüntü, fotoğraf, kompozisyon olsa ve ona göre bitkiler alsak ne iyi olacak. Arkadaşlarla hemfikir olduğumuz bir nokta da özellikle küçük, mevsimlik bitkilerde üç-beş yerine yoğun dikimin göze daha hoş geldiğiydi. Bazı bahçelerde sadece tek tür çiçek - kadife, kosmos, sardunya, lavantin ya da ipek çiçeği gibi - gayet güzel görünüyorlar. Aceri toprağa dikerseniz daha rahat edersiniz. Gölbaşı tarafında yıllardır dayandığına göre sizin bölgede haydi haydi dayanır. gilan'nın dediği gibi bir süre fidanlar büyümüyor gibi görünüyorlar ama sonra bir bahar karşınızda kocaman olarak buluyorsunuz. Kolay gelsin |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Hoşgeldiniz sevgili sabah. Öneriler için teşekkür ederim, çeşit çeşit mevsimlik çiçek ekmek yerine yoğun dikimler yapmayı deneyeceğim önümüzde ki bahar, haklısınız. Acer'im saksıyı sevmedi galiba, yaprakları her geçen gün kuruyor, bir de bahçede deneyelim şansımızı.. ![]() |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|