![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 28-03-2011
Şehir: Houston
Mesajlar: 95
|
Tekrar merhaba, su aralar ust uste gelen terslikler sebebiyle hic yazasim yoktu... Bu hafta nispeten daha iyi gecti. Once haftalardir suren kuraklikla ugrastik. Deli gibi sulama sistemi calismasina ve ben elle kalan yerleri sulamama ragmen cimlerde yer yer sariliklar olusmaya basladi. Tam bununla ugrasirken cimleri bicmeye gelen adam ekip degistirdi onlar da cimlere genis yaprakli otlari oldurucu birsey atti. (herbicide). Tabii benim domateslerin en hassas oldugu sey ve bitkilerin bir anda keyfi kacti. Sehir suyundaki klor, herbicide derken yapraklar kivrildi, urunler giderek kuculmeye basladi. Neyse gecen hafta siki bir yagmur yagdi (hala mevsim normallerinin %50 gerisindeyiz), biraz keyfim yerine geldi diyecektim ki asagida resmini sergiledigim siyah kabaklariminin bitkisi birden bire burustu. Suluyorum olmuyor, dibini kaziyorum derken bir arastirma yaptim "squash vine borer" diye illet bir guve kurdu girmis. Bizim Turkiye'de yok o yuzden Turkce karsiligi da yok. Esek arisina benzeyen bir guve once yumurta birakiyor sonra o yumurtadan cikan kurt govdeye girip buyuyor ve bitkiyi icerden cokertiyor. Kurt iceriye girip bitkiyi yasayamaz hale getirince ancak ne oldugu ortaya cikiyor. Burada cok rastlanan bir sorun, cogu kisi basedemeyip kabak ekmeyi birakmis... Hepsini uzerinde kabaklariyla soktum, icim acidi... Butun hepsinde kurt var. Simdi yeniden ektim, yapraklardaki yumurtalari larvaya donusmeden tek tek toplamak gerekiyor. Dualar ettim umarim bu guve yanlislikla Turkiye'ye gelmez diye. Turkiye'yi bir kere daha ozledim... Düzenleyen lalebruli : 17-05-2011 saat 17:44 Neden: imla |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
|
Alıntı:
Aman, herbicite atmamaları için özel olarak uyarın. Çok hoşlarına gitmeyecektir. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 28-03-2011
Şehir: Houston
Mesajlar: 95
|
Alıntı:
Herbicite icin daha once patronlarini uyarmistim. Yeni ekibe soylememis anlasilan, simdi baslarinda yasli emekliler gibi bekliyorum ne yapacaklar diye. Zaten cevreden yeterince ucup geliyor, bir de benim kendi bahcemde olunca iyice zarar veriyor... |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Zararlı larvaların üreme sebebleri.
Alıntı:
Topraklarda görülen hastalıklar genelde mantari kökenli olduklarından, buna bağlı olarakta olarakta gelişim süreci içinde mantar canlısının çoğalması bitkiye direk etkilerinin yanında, mantar sporlarının sizin bahçenizde zarar yapan canlının larvalarınında gelişim sürecinde katkı sağlıyarak bu canlıya konukçuluk etmektedir. Topraklardaki düzensizliğe bağlı olarak gelişim gösteren bu mantari gelişmeler, toprakların taban suyunun yüksekliğine bağlı olarak mevsim yağmurlarıyla daha da artan bu suların hızlı drene edilmemesi ile toprak içi canlılar üzerinde dengesiz yaşam biçimine dönmektedir. Bilindiği üzere topraktaki fazla su toprak içi havalanmasını kötü yönde etkilemektedir, bu süreç içinde havasız yaşayan bakterilerin artışına neden olarak oksijenli solunum yapan bakterilerin çoğalması ile mantar kökenli zararlı sporları artmaktadır. Sonuç olarak sizin bahçenizde zarar yapan canlıların üremesi bu tür yolla topraklarda aktif olarak yaygınlaşmaktadır, zararlı oluşumlar hastalanan toprakların sonucunda ortaya çıkmaktadır, burada fazla suyun önemi ile drenaj sorunu yaşanmaktadır. Bu durumu Meyvelitepenin önerisi ile ilaçla gidermeniz geçici bir önlem olmaktadır, topraklarınıza dışardan sağladığınız bu biyolojik ajanlar bir başka dengesizliğe sebeb olacaklardır, bu yöntem sağlıklı ve geleceği olan bir yöntem olmamaktadır. Toprağa dışardan ilave edilen, organik maddeden farklı her oluşum toprak için gelecekte toprak yapısını düzelmiyecek şekilde bozmaktadır. Toprağa sevgi ile yaklaşalım. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 28-03-2011
Şehir: Houston
Mesajlar: 95
|
Alıntı:
Ebru |
|
|
|
|
|
|
#6 | |||
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Larvaların topraklarda sürekliliğinin sebebleri.
Sevgili lalebruli; Mesajıma verdiğiniz cevapta, toprağınızı gurur duyacağınız kadar düzenlediğinizden söz ederken, daha önceki mesajınızda bahsettiğiniz tersliklerin toprağın yapısını bozarak sizin düzenlemelerinize sünger çeken bir gelişmeler olmuşki bu canlının topraklarınızda yaşama şansını destekliyen oluşumlar meydana gelmiş. Alıntı:
Alıntı:
Bölgenizin iklim düzensizlikleri toprak içi canlıların yaşam dengesini bozarak sizin toprak düzenlemelerinizide sekteye uğratmaktadır, burada toprak düzenlemeleri yanında organik yapısınıda güçledirmeniz gerekmektedir. Mesajınızda bu zararlının dışarıdan geldiğinden bahsediyorsunuz, bu doğru olabilir, ama bu zararlının larvaları sizin topraklarınızdada yaşam bulacak destekler sağlanıyorki burada konukçuluk la gelişimini sürdürüyor ve bölge topraklarında da bu zararlının avcıları bulunmadığının işaretlerini alıyorum. Hatta bu bölgede bu zararlıyı yok edecek kimyasalların azami şekilde kullanımı ilede bu zararlı ile geçinen düşmanlarıda beslenemediklerinden bu toprakları terk etmişlerki bir dahaki dönemde larvalar düşmanlarından ari olarak topraklarda hakimiyetlerini kurmuş oluyorlar. Alıntı:
Sevgili lalebruli; Size naklettiğim bilgiler benim topraklar adına sağduyumun ön görüleri idi belki açıklama yaparken hatalarımla size nakledemedim, samimi ilginize teşekkür ederim. |
|||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 28-03-2011
Şehir: Houston
Mesajlar: 95
|
Sayin Epsody, isterseniz bu gorusmeyi baska bir ortamda tamamlayalim. Yine ayri seylerden konusuyoruz. Benim yerel topragim cok kotu oldugu icin sebzeler icin sebze adaciklari kullaniyorum. Tum horticulture uzmanlari ayni fikirde oldugu icin topragin duzeltilmesi icin caba gosterilmesi tavsiye edilmiyor cunku bosuna ugras. REsimlerin ve diger yazilarimin gerekli bilgiyi vermesi lazim. Sebze adalari ana topraktan tamamiyle ayri sekilde duzenlenmis durumda. Topragi %2 nitrojen zenginlestirilmis, %70 orman topragi, geri kalani humuslu karisim ve kompostlanmis materyaldir. Bu karisim %20 yanik gubre kullanilarak sebze adaciklari olusturulmustur, PH dengesinden toprak elementlerine kadar hersey dikkatle planlanarak yapilmistir. Icine yaklasik 1000 tane kalifoniya solucani atildi. Bu toprak daha yeni duzenlendi, Olcumleri yapildi, toprak icinde herhangi bir mantar, larva olusumu olmasi mumkun degil. Cimlerin oldugu alan kendi oz topragi uzerinde benim ilgi alanimda degil. Haftalik gelen bir ekip cimleri bicer ve bakimlarini yapar. Bu ekibin sebze adaciklarinin etrafindaki otlari elle sokmek disinda sebzelerle ilgili bir islevi yok. Cimlere benim iznim disinda attiklari ilacin etkileri hava yoluyla geldigi icin yaprak koklerinde degil, yaprak ustlerinden deformasyon var. Ebru |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|