![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Havalar güzel gidiyor. Sanırım bu nedenle hafta sonu her bitkiyi çok güzel bulduk. Güller de çoşmu, üstleri çiçek dolu, bir yandan da kuvvetli sürgünler vermeye başlamışlar. Bir kısmını çiçeği geçmek üzereyken yakalayıp fotoğrafladım. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
|
2402 Numaralı mesajda bahsettiğim hibiscus'un açmış halinde Sapanca'da olmadığım için fotoğraflayamamıştım. Bu hafta aynı hibiscus da yine beyaz dışında kırmızı beyaz gonca gördüm. Bu sefer açmış halini fotoğrafladım. Aynı hibiscus'da farklı renk görmek oldukça ilginç geliyor. Acaba dıbinde az olan kırmızı renk mi etkiliyor bilemedim. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
|
Bu hafta açık gördüğüm hibiscuslarla devam edelim. Bu hafta ilk defa hibiscuslarımdan tohum aldım. Kırmızı renkli hibiscus'un çok net olmayan 3 adet tohum içeren tohum kapsülünün de fotoğrafını ekliyorum. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
|
3 Hafta önce gözden bir salatalığı tohumlarını alırım diye kopartmıştım. Bu salatalığı mutfağın penceresinin mermerine bıraktım. 1 hafta sonra alıp tohumlarını alacaktım. Unutmuşum dün pencernin önünde görünce aldım. Normalde ikiye keserken kesmeyip yarıya kadar kesip elimle ayırdığımda ilginç bir durumla karşılaştım. Salatalık tohumu kendiliğinden salatanın içinde çimlenmiş ve salatalık kabuğuna kök yapmış. Önce bir tane zannettiğim çimlenmenin iki adet olduğunu gördüm. fotoğrafa dikkatli bakılınca sizlerde fark edeceksiniz. Uygun bir şekilde kesip kabuğundan hiç ayırmadan arka tarafta bulunan baharat saksılarından iki tanesine ayrı ayrı diktim. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Zafer İnandıklı'nın hediyesi olan Solanum jasminoides, Coffee arabica, Bilbergia nutans, Japon şemsiyesini hiç ellemeden geldiği gibi bırakmıştım. Hem ortama alışsınlar hem de stres yapmasınlar istedim. Bugün Solanum jasminoides dışındaki üç bitkinin saksılarını değiştirdim. Bana göre ortama alışmışlar. Yeni sürgünler geliyor. Sevgili Zafer İnandıklının emeklerini şimdilik boşa çıkarmadığımı düşünüyorum. Bir çok bitki gibi bu bitkilerde kışı bu sene yaptırdığımız kış bahçesinde geçirecekler. Coffee arabica ![]() Bilbergia nutans ![]() Japon şemsiyesi ![]() Solanum jasminoides ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
|
Cumartesi günü üst komşumuz verandası için Baumax'a seramik bakmaya gitmiştik ben her zananki gibi dayanamayıp doğru bitki bölümüne gittim ve iki bitki aldım. Hem yer yok diyorum hem alıyorum ben iflah olmam. Hemen saksılarını değiştirp kendi yaptığım harca diktim. pandorea jasminoides ![]() Stephanotis floribunda (Madagaskar yasemini) ![]() |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-01-2009
Şehir: izmir/aliağa
Mesajlar: 5,567
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
|
Biz tadını çok sevdik ara ara burada fotoğraflarını yayımlamıştım. Verim anlamında da oldukça iyi. Hastalıklara dayanıklı bir tür. 75-80 Günde hasat edilmeye başlanıyor. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Alıntı:
İsterseniz penstomonun dallarını toprağa yatırın, uçları açıkta kalsın toprakta kalan kısımları hemen kökleniyor. Sevgiler, eşinize selamlar... |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
![]() Bu sene devamlı çiçekliydi. Bu hafta sonunda da çiçekleri üstündeydi. Dallarını yatırayım, o bölgeyi kaplamasında sorun yok. Peki bu bitkiyi budayabilir miyiz? |
|
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| glory morning, goji berry, hibiscus rosa sinensis, japon gülü; blueberry |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|