agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üretim, Bakım, Düzenleme, Temel Malzemeler > Topraksız Tarım
(https)




Beğeni Düzeni345Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 15-06-2020, 00:38   #1
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 10-06-2020
Şehir: izmir
Mesajlar: 2
Sn.arslanereli teşekkur ederim cevabiniz icin.soylediklerinizi dikkate alacağım.ogrenme asamasinda bazi bilgilere ihtiyacim olursa sizinle iletisime gecebilirmiyim?

grotgash Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-06-2020, 22:43   #2
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 07-06-2020
Şehir: ankara
Mesajlar: 3
sn. aslanereli,
buradaki paylaşımlarınızı takdirle okudum. Konu üzerinde araştırma safhasındayım. Ben bu siteyi bulmadan önce ingilizce sitelerde Hydroponic olarak bir çok video izledim.

Oradaki sistemden gelen suyu geri göndermeden önce bir havuz(depo vs) gibi yerde havalandırma sağlıyorlar. içerisinde akvaryumda kullanılan hava taşları ile hava verilip suyun oksijenini yükselterek geri gönderiyorlar. Bu oksijenin bitki için önemini vurguluyorlar.
Sizin sistemde de böyle bir oluşum var mı?

Birde aquaponic sistemler var. Balık ile gübreleme sağlıyor. Özellikle ABDde bu sistem yaygın. bu konuda biginiz var mı? varsa neden bu sisteme geçmiyorsunuz?

sdepsen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-06-2020, 13:21   #3
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-02-2014
Şehir: sakarya
Mesajlar: 142
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sdepsen Mesajı Göster
sn. aslanereli,
buradaki paylaşımlarınızı takdirle okudum. Konu üzerinde araştırma safhasındayım. Ben bu siteyi bulmadan önce ingilizce sitelerde Hydroponic olarak bir çok video izledim.

Oradaki sistemden gelen suyu geri göndermeden önce bir havuz(depo vs) gibi yerde havalandırma sağlıyorlar. içerisinde akvaryumda kullanılan hava taşları ile hava verilip suyun oksijenini yükselterek geri gönderiyorlar. Bu oksijenin bitki için önemini vurguluyorlar.
Sizin sistemde de böyle bir oluşum var mı?

Birde aquaponic sistemler var. Balık ile gübreleme sağlıyor. Özellikle ABDde bu sistem yaygın. bu konuda biginiz var mı? varsa neden bu sisteme geçmiyorsunuz?
Merhaba.
Hava taşı pek işe yaramiyor. Eğer sisteminiz iç beş maruldan oluşuyorsa evet havatasi kullanın ve onun harcayacağı enerji de pek maliyetli olmaz. Fakat ticari yapacaksanız en az 5 tonluk su olacak ki ona da havatasi değil yetmiyor. Kompresör kullanmanız gerek o da çok maliyetli saatlik 2.5 kW elektrik tüketimi var. Bunun yerine biz farklı ve maliyetsiz havalandırma seçenekleri üzerinde çalışıyor ve uyguluyoruz. Oksijensiz hayat olmuyor.
Balık ile gübreleme yöntemleri konusunda kendim hiç çalışmadım fakat bende okudum o konuda bir şeyler. Yurtdışı ile yurtiçi çok farklı. Şartlarımız müşteri isteklerimiz ve maliyetlerimiz. Bu nedenle yurtdışında yapılanları okuyun fakat Türkiye şartlarını da göz ardı etmeyin.

arslanereli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-07-2020, 15:11   #4
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Topraksiz serada herkesin yaptigi is ayni, domates, hiyar, Biber, cilek marul yapan as. Katma degeri yuksek seyler yapmak ve ya birkac mal yapip ortalama kar yapmak akillica gibi. Toprakta uretim yapip uretimi desteklemek dogru fikir. Basarilar dilerim

kiziltan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-07-2020, 19:21   #5
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 05-05-2020
Şehir: kocaeli
Mesajlar: 3
değerli arkadaşlar, bende amatörce topraksız tarıma merak salmış birisiyim. amacım ticari boyutu değil ama en azından evimin mümkün olan tüm besinlerini üretebilmek. ama herşeyden önemlisi öğrenmeyi ve başarmayı seven birisiyim ve yaptığım işi kitabına uygun yapmayı severim. bu amaçla eğitim almak isterim. bildğim kadarıya üniversitelerde böyle bir bölüm yok. ancak illaki işimizi anlamayı sağlayacak, bitkiyi sebzeyi besini suyu anlamamızı sağlayacak, bölümler vardır. özellikle 2 yıllık hangi bölümleri tavsiye edersiniz, belki takip eden ziraat mühendislerimiz vardır ve tavsiyeleri olabilir. bölüm tavsiyesi veya kurs tavsiyesi olabilir.

alpinno Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-07-2020, 11:36   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Google da. " seracilik meslek yuksekokulu " yazip ararsaniz birsuru iki yillik yuksekokul var.

kiziltan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-07-2020, 16:27   #7
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 05-05-2020
Şehir: kocaeli
Mesajlar: 3
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kiziltan Mesajı Göster
Google da. " seracilik meslek yuksekokulu " yazip ararsaniz birsuru iki yillik yuksekokul var.
teşekkürler, bu bölümü farketmemiştim, hemen bir inceleyeyim.

alpinno Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-07-2020, 20:09   #8
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Sanirim Izmir belediyesinin ucretsiz kursu da var

kiziltan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-07-2020, 20:15   #9
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Topraksiz Tarim kursu diye ararsaniz Nisantasi Universitesinin iki gunluk teorik be pratik kursu var, ucretsizdir.

kiziltan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-07-2020, 21:20   #10
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 05-05-2020
Şehir: kocaeli
Mesajlar: 3
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kiziltan Mesajı Göster
Topraksiz Tarim kursu diye ararsaniz Nisantasi Universitesinin iki gunluk teorik be pratik kursu var, ucretsizdir.
nişantaşı üniversitesi ile değil ama bağlantılı olarak kibele project ile görüşmüştüm. canlı derslere başlarlarsa katılacağım , cuzi bir bedeli var yanlız.

alpinno Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-07-2020, 13:43   #11
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 19-06-2020
Şehir: Karabük
Mesajlar: 5
inceleyeceğim bakalım. faydalı

karabag Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-12-2020, 23:18   #12
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 26-12-2020
Şehir: Izmir
Mesajlar: 15
Ben de tropikal meyve yetiştirmek için sera yapmak istiyorum. TropikAgac olacaklari için yeri kazıp 2.5 metre derine inip 2.5x 2x 100 metre bir hendek yapip üstünü kaparak termal enerjiden yararlanmayı düşünüyorum. Toprak altı ızmirde 14 derece kış yazında 27 derece sabit oluyormuş. Tropik ağaçların sevdiği aralik

Gokhan79 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-01-2021, 21:23   #13
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-02-2014
Şehir: sakarya
Mesajlar: 142
Ticari olarak üretimini yaptığımız
Topraksız kıvırcık
Topraksız maydanoz
Topraksız nane...

Fideyi kendimiz yetiştiriyorduk..

Şimdi bir adım daha ileri gidiyoruz. Bir iki yıl sürecek bir çalışmaya başlıyoruz.

Doku kültürü ile fide üretimi. İlk deneme için biraz önce kuluçka devresi başladı. Haydi hayırlısı...

Eklenen Resimler
   
arslanereli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-03-2022, 11:43   #14
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 08-03-2022
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 2
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi arslanereli Mesajı Göster
Ticari olarak üretimini yaptığımız
Topraksız kıvırcık
Topraksız maydanoz
Topraksız nane...

Fideyi kendimiz yetiştiriyorduk..

Şimdi bir adım daha ileri gidiyoruz. Bir iki yıl sürecek bir çalışmaya başlıyoruz.

Doku kültürü ile fide üretimi. İlk deneme için biraz önce kuluçka devresi başladı. Haydi hayırlısı...
Selamün Aleyküm arslan abi. Baştan sona okudum bilgiler için tecrübelerini aktardığın için teşekkürler. Senden ricam buraları boş bırakma ara ara da olsa resim at tecrübelerini paylaş bizimle.
Benim gibi bu ise hevesli olan arkadaşlar senin gibi insanları gördükçe hevesi daha da artıyor.

YusufK.41 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-02-2021, 20:43   #15
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-02-2021
Şehir: ŞANLIURFA
Mesajlar: 2
Merhaba şimdi bende hobi amaclı kurmak istiyorum Ec ve Ph cihazlarım yok şebeke suyuna ne kadar ml A ve B besininden koymam gerekiyor acaba tahmini

Paryetal Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-03-2022, 22:38   #16
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Doku kulturu yaparken sterilizasyona dikkat!

kiziltan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-04-2022, 12:50   #17
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Sn Ereli, kolay gelsin.
Marul satis fiyatlari cok yukseldi, sizin kivircik cikis fiyatlari nasil, idare ediyor mu ?

kiziltan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-04-2022, 14:42   #18
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-02-2014
Şehir: sakarya
Mesajlar: 142
Sağolasıniniz.
Evet şu an oldukça yüksek fiyatlar. Bizde sadece kıvırcık yok. Maydanoz nane semizotu dereotu ve roka da var. Roka ponza taşında diğerleri topraksız. Şu aralar toprakta sakız kabak fidelerimin de eke hazırlanıyor.
Zaten sadece marul ile yürümek çok zor. Çeşitlendirmek gerekiyor.

arslanereli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-04-2022, 15:45   #19
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
Kolay gelsin, yesilliklerden fotograf var mi?

kiziltan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-12-2025, 10:33   #20
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 12-12-2025
Şehir: Bandırma
Mesajlar: 1
Merhabalar gübreyi hazırlarken a ve b besinini karıştırmamak gerekiyor deniliyor. Peki bu a ve b besini nasıl kullanacağız hanginden ne kadar sıklıkta vermek gerekiyor

Seraydonmez_ Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-12-2025, 12:50   #21
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-07-2025
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 15
A ve B besinleri uzun sürede birlikte durmamalı. Gerekince eşit miktarda A ve B besinlerini bir kapta temiz suya ekleyin .Sonra sisteme yavaş yavaş ekleyin. Ec değerlerini ölçmeyi unutmayın. Bitki limitlerini aşmayın. Yoksa kökler tuzdan yanar.

hevesdogalbesin Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
marul, para, sera, topraksız tarım

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 15:53.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026