![]() |
|
|
|||||||
![]() |
|
|
|
Dış Bağlantılar | Konu Araçları | Mod Seç |
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 10-06-2020
Şehir: izmir
Mesajlar: 2
|
Sn.arslanereli teşekkur ederim cevabiniz icin.soylediklerinizi dikkate alacağım.ogrenme asamasinda bazi bilgilere ihtiyacim olursa sizinle iletisime gecebilirmiyim? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 07-06-2020
Şehir: ankara
Mesajlar: 3
|
sn. aslanereli, buradaki paylaşımlarınızı takdirle okudum. Konu üzerinde araştırma safhasındayım. Ben bu siteyi bulmadan önce ingilizce sitelerde Hydroponic olarak bir çok video izledim. Oradaki sistemden gelen suyu geri göndermeden önce bir havuz(depo vs) gibi yerde havalandırma sağlıyorlar. içerisinde akvaryumda kullanılan hava taşları ile hava verilip suyun oksijenini yükselterek geri gönderiyorlar. Bu oksijenin bitki için önemini vurguluyorlar. Sizin sistemde de böyle bir oluşum var mı? Birde aquaponic sistemler var. Balık ile gübreleme sağlıyor. Özellikle ABDde bu sistem yaygın. bu konuda biginiz var mı? varsa neden bu sisteme geçmiyorsunuz? |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2014
Şehir: sakarya
Mesajlar: 142
|
Alıntı:
Hava taşı pek işe yaramiyor. Eğer sisteminiz iç beş maruldan oluşuyorsa evet havatasi kullanın ve onun harcayacağı enerji de pek maliyetli olmaz. Fakat ticari yapacaksanız en az 5 tonluk su olacak ki ona da havatasi değil yetmiyor. Kompresör kullanmanız gerek o da çok maliyetli saatlik 2.5 kW elektrik tüketimi var. Bunun yerine biz farklı ve maliyetsiz havalandırma seçenekleri üzerinde çalışıyor ve uyguluyoruz. Oksijensiz hayat olmuyor. Balık ile gübreleme yöntemleri konusunda kendim hiç çalışmadım fakat bende okudum o konuda bir şeyler. Yurtdışı ile yurtiçi çok farklı. Şartlarımız müşteri isteklerimiz ve maliyetlerimiz. Bu nedenle yurtdışında yapılanları okuyun fakat Türkiye şartlarını da göz ardı etmeyin. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
|
Topraksiz serada herkesin yaptigi is ayni, domates, hiyar, Biber, cilek marul yapan as. Katma degeri yuksek seyler yapmak ve ya birkac mal yapip ortalama kar yapmak akillica gibi. Toprakta uretim yapip uretimi desteklemek dogru fikir. Basarilar dilerim |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 05-05-2020
Şehir: kocaeli
Mesajlar: 3
|
değerli arkadaşlar, bende amatörce topraksız tarıma merak salmış birisiyim. amacım ticari boyutu değil ama en azından evimin mümkün olan tüm besinlerini üretebilmek. ama herşeyden önemlisi öğrenmeyi ve başarmayı seven birisiyim ve yaptığım işi kitabına uygun yapmayı severim. bu amaçla eğitim almak isterim. bildğim kadarıya üniversitelerde böyle bir bölüm yok. ancak illaki işimizi anlamayı sağlayacak, bitkiyi sebzeyi besini suyu anlamamızı sağlayacak, bölümler vardır. özellikle 2 yıllık hangi bölümleri tavsiye edersiniz, belki takip eden ziraat mühendislerimiz vardır ve tavsiyeleri olabilir. bölüm tavsiyesi veya kurs tavsiyesi olabilir. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
|
Google da. " seracilik meslek yuksekokulu " yazip ararsaniz birsuru iki yillik yuksekokul var. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 05-05-2020
Şehir: kocaeli
Mesajlar: 3
|
teşekkürler, bu bölümü farketmemiştim, hemen bir inceleyeyim. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
|
Sanirim Izmir belediyesinin ucretsiz kursu da var |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
|
Topraksiz Tarim kursu diye ararsaniz Nisantasi Universitesinin iki gunluk teorik be pratik kursu var, ucretsizdir. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 05-05-2020
Şehir: kocaeli
Mesajlar: 3
|
nişantaşı üniversitesi ile değil ama bağlantılı olarak kibele project ile görüşmüştüm. canlı derslere başlarlarsa katılacağım , cuzi bir bedeli var yanlız. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-06-2020
Şehir: Karabük
Mesajlar: 5
|
inceleyeceğim bakalım. faydalı |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-12-2020
Şehir: Izmir
Mesajlar: 15
|
Ben de tropikal meyve yetiştirmek için sera yapmak istiyorum. TropikAgac olacaklari için yeri kazıp 2.5 metre derine inip 2.5x 2x 100 metre bir hendek yapip üstünü kaparak termal enerjiden yararlanmayı düşünüyorum. Toprak altı ızmirde 14 derece kış yazında 27 derece sabit oluyormuş. Tropik ağaçların sevdiği aralik |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2014
Şehir: sakarya
Mesajlar: 142
|
Ticari olarak üretimini yaptığımız Topraksız kıvırcık Topraksız maydanoz Topraksız nane... Fideyi kendimiz yetiştiriyorduk.. Şimdi bir adım daha ileri gidiyoruz. Bir iki yıl sürecek bir çalışmaya başlıyoruz. Doku kültürü ile fide üretimi. İlk deneme için biraz önce kuluçka devresi başladı. Haydi hayırlısı... |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 08-03-2022
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 2
|
Alıntı:
Benim gibi bu ise hevesli olan arkadaşlar senin gibi insanları gördükçe hevesi daha da artıyor. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 09-02-2021
Şehir: ŞANLIURFA
Mesajlar: 2
|
Merhaba şimdi bende hobi amaclı kurmak istiyorum Ec ve Ph cihazlarım yok şebeke suyuna ne kadar ml A ve B besininden koymam gerekiyor acaba tahmini |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
|
Doku kulturu yaparken sterilizasyona dikkat! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
|
Sn Ereli, kolay gelsin. Marul satis fiyatlari cok yukseldi, sizin kivircik cikis fiyatlari nasil, idare ediyor mu ? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2014
Şehir: sakarya
Mesajlar: 142
|
Sağolasıniniz. Evet şu an oldukça yüksek fiyatlar. Bizde sadece kıvırcık yok. Maydanoz nane semizotu dereotu ve roka da var. Roka ponza taşında diğerleri topraksız. Şu aralar toprakta sakız kabak fidelerimin de eke hazırlanıyor. Zaten sadece marul ile yürümek çok zor. Çeşitlendirmek gerekiyor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-04-2013
Şehir: tahran iran
Mesajlar: 1,314
|
Kolay gelsin, yesilliklerden fotograf var mi? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 12-12-2025
Şehir: Bandırma
Mesajlar: 1
|
Merhabalar gübreyi hazırlarken a ve b besinini karıştırmamak gerekiyor deniliyor. Peki bu a ve b besini nasıl kullanacağız hanginden ne kadar sıklıkta vermek gerekiyor |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-07-2025
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 15
|
A ve B besinleri uzun sürede birlikte durmamalı. Gerekince eşit miktarda A ve B besinlerini bir kapta temiz suya ekleyin .Sonra sisteme yavaş yavaş ekleyin. Ec değerlerini ölçmeyi unutmayın. Bitki limitlerini aşmayın. Yoksa kökler tuzdan yanar. |
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| marul, para, sera, topraksız tarım |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|