agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üretim, Bakım, Düzenleme, Temel Malzemeler > Temel Konular (Toprak, Gübre, Tohum, Sulama)
(https)




Beğeni Düzeni850Beğeniler

 
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Prev Önceki mesaj   Sonraki mesaj Next
Eski 05-09-2016, 13:40   #11
Yeni Üye
 
afsinleonardit's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-02-2016
Şehir: KAHRAMANMARAŞ
Mesajlar: 8
Sıvı Humik Asit üretininde Potaskostik ( KOH ) kullanılır. Sebebi kuvvetli baz olduğu için, LEONARDİTTEKİ Humik ve Fulvik asitleri çözmek için elverişli olmasıdır. Aynı zamanda bu işlemi yaparak toprağıma ne kazandırıyorum diye düşünmek gerekir. Her bulduğumuzu gübre diye toprağımıza atıyor muyuz? ( KOH ) kullandığımızda Potasyum Humat ve Potasyum Fulvat tuzlarını elde ediyoruz. Bu tuzlar çözünebilir olduğu için damlamada verme şansımız vardır da ondan tercih ediyoruz. Ürettiğimiz Sıvı Humik Asitteki ( K ) Potasyum aynı zamanda toprağımız için gerekli temel elementlerdendir. ( NPK ) yı herkes bilir. Oradaki ( K ) potasyumdur. Yoksa daha ucuza, daha bol LEONARDİT kullanırız. Bu işlemde Amonyak da tercih edilebilir. Ama Rantabilitesi düşüktür. Sıvı olduğu için ambalajı, nakliyesi, kullanım kolaylığı bakımından pahalıya gelir. Amonyak kullandığımızda toprağımıza Humik Asitle birlikte Azot kazandırmış olacaktır. ( NPK içerisindeki N ) Lakin toprağa Azot ( N ) kazandırmanın daha ucuz yolları vardır.

afsinleonardit Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
 


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 05:50.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026