![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-03-2009
Şehir: Konya /Çumra
Mesajlar: 786
|
Bugün face de bir adenium resmi gördüm beş altı tane adenium u lastik gibi birşeyle bağlayarak dikmişler ve gövdeler birbirine yapışmış .çiçek buketini saksıya dikmiş gibi ve birbirine kaynaşmaları çok hoş olmuş .Elinde fazla adenium u olan arkadaşlar deneyebilir . |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
http://www.agaclar.net/forum/showthr...t=14556&page=3 Ağacımdaki gelişme. Bilgilerinize... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-08-2009
Şehir: KONYA
Mesajlar: 18
|
arkadaşlar bu çiçeğin tohumundan elinde bulunan varmı bende yetiştirmek istiyorum. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 611
|
Benim çöl güllerimden en tombul, en güzel olanın gövdesi yumuşadı ve buruşmaya başladı Neler oluyor ona? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 611
|
Saksılarım balkonda, balkonda açık ama yağmur almadı bu arada. Yaklaşık 15 gün önce suladığım saksılardaki topraklar hala daha kurumadı.Bu benim çiçeklerimle ilk sonbaharım. Fazla su verdiğimi anladım ve toprak kuruncaya kadar su vermemeye karar verdim. Adalet abla düzelirmi acaba? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 611
|
Birde süs olsun diye diplerine taş koydum. Ondan olabilirmi? |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Alıntı:
Saksının altına en az 5 cm kadar kum-çakıl doldurun ki fazla suyu süzsün. Saksıda görünen toprağınıza bu toprağın 3 katı kadar dişli dere kumu ya da beton şirketlerinden kırık kum alarak karıştırın. Bu karışımı normal toprak tavından az olacak şekilde çok hafif nemlendirin. Adeniumu köklerini zedelemeden sökün. Bu karışımı dibi kumlu saksıya doldurun. Adeniumu dikin. Saksıyı 20-25 derece sıcaklık ve güneş ışığı olan bir yere koyun. En az bir hafta sulamayın. Bu arada gövdesi yumuşayacaltır. Bu su alamadığındandır. Bekleyin. Bir hafta kadar sonra saksının yanından biraz su sızdırın. Kış boyunca da eğer sıcakta kalmayacaksa çok az sulayın. Sıcak şartlarda kalırsa (25-30 derece) normal sulayın. Hiçbir zaman topraüı tam ıslak olmasın. istanbulda bu bitki kışın donar ve ölür. isteğine uygun şart yaratmanız lazım. .. Bir de hava soğuk ve serin ise asla su vermeyin, o durumun geçmesini bekleyin Düzenleyen izzeterisen : 03-12-2009 saat 12:16 |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Taş suyun toprakta kalmasına neden olmuş olabilir. Kaktüsler gibi buna da su vermeyi unutmak gerekiyor görünüşe göre. Toprağın içeriği de önemli. Geçirgen yapılı toprak olması iyi olur. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 611
|
Malesef benimkiler torfta.Düzeltmek ya da ötekileri de kaybetmemek için ne yapabilirim? Başka tip toprak bulmam çok zor ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 611
|
Bu da resmi. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Cenan, torfa dikmekle iyi etmemişsiniz, hemen toprağını değiştirin, bitkinizin çürüyen bölümünü kesip yeniden köklenmesini sağlayabilirsiniz. Geçmiş mesajları incelediğiniz zaman uygun saksı harcını göreceksiniz. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 611
|
Evet geçmiş mesajlara baktım ama temin edemeyeceğimi anladım ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
|
Dert etmeyin, bire bir aynısı olması gerekmiyor. Kaliteli bir bahçe toprağı, biraz torf, biraz dere kumu, biraz da yanmış çiftlik gübresi iişinizi görür, yeter ki, su tutan bir toprak olmasın. Vermikülit perlit ve pirinç kabuğu olmasa da olur, olursa daha iyi olur ama. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
|
Bir arkadaş, adenium tohumlarını tohumlar.net adresinden temin edebileceğimizi belirtmiş. www.tohumlar.net adresinde bulunan adenium çeşitlerine ilişkin görselleri incelediğimde sanki, ilk sayfada yer alan bonsai yapımında kullanılabilecek türlerden değil gibi geldi. Sadece çiçek açan bir tür gibi. Yanılıyor muyum yoksa? Ben bonsai yapmak istiyorum. www.tohumlar.net adresinde satılan tohumların, bonsai yapılabilecek adeniumlardan olup olmadığı konusunda bir arkadaş görüş belirtebilir mi? Bonsai olabilirse birkaç çeşit almayı düşünüyorum. Selamlarımla... |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 21-04-2008
Şehir: mardin
Mesajlar: 172
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
o sitedeki tohumlar da bizim bu sitede satan arkadaştan aldığımız tohumlardan. ama çeşit olarak az. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Alıntı:
Herhangi bir ağaçtan bonsai yapılabilir, bonsai yapılabilecek tür diye bir şey sözkonusu değildir. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 27-09-2009
Şehir: İzmir-Bornova
Mesajlar: 92
|
Merhabalar. Sizler sayesinde tanıdığım ve çok sevdiğim adenium tohumlarından nihayet edinebildim. Tohumları Zengardenden aldım akşam 4 saat ılık içme suyunda beklettikten sonra torf+perlit+kum karışımı topraklarına yerleştirdim.Tohumları şeffaf kapaklı plastik bir kaba ektim bol su püskürtüp kapağını kapattım güneş görmeyen aydınlık bir yerde bekliyorlar. Sonrada oturdum adeniumla ilgili yazılan herşeyi satır satır okudum biraz moralim bozulmadı dersem yalan olur.Neden derseniz kayıp yüzdesi çok fazla gibi geldi bana.Benim denenmemde boşamı gidecek diye endişelenmekteyim. Deneyimli arkadaşlar kapalı kaptaki tohumlarıma hergün su püskürtmem gerekirmi.Yanlış bir şey yapmamışımdır umarım uyarılarınızı bekliyorum. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-05-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 611
|
Ev içinde çimlendirmeni yaptıktan sonra bence kapak kapatmana gerek yok.Ben akşamdan akşama eve gidince fıslatıyordum suyunu. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili Sagdil, bence toprağınızın nemini kontrol edip öyle fısfıslayın, tohumları çürütebilirsiniz. İlk yapraklar görününceye kadar üstü kapalı kalabilir, dikkat edin üzerinde buharlaşan su tohumların üzerine düşmesin. Çimlenme başladığında kapağı kapatmayın, yine kontrollü bir şekilde fısfıslayın, abartırsanız çimlenenleri de kaybedersiniz. Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-09-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 100
|
Sn.ahmetshur, bu konuda haklı olabilirsiniz. Ben yetiştirdim 1 sene önce fakat hala boyuna uzuyor ve çiçeklenmedi, gövde kalınlaşmadı. Suyu çok seviyor ve sürekli çamurlu bir su istiyor gibi. Fakat foruma bakınca görüyorum ki özel toprak vs gerekiyor ve çok sulamamak. Lakin son aldığım tohumlar çimlenmedi 30 adeti de çürüdü bu sene. Şu an zengardenden aldım. Bakalım bugün gelecek. Sanıyorum tohumlar arasında fark olacak. Gelen pasiflora tohumları 2 firmadan farklı idi. Sanırım adeniumda da böyle olacak. Tohum büyüklükleri ve verimi inanın çimlenmeyi etkiliyor. Gelişmeleri paylaşacağım ama malesef bonzaiye uygun gelişmiyorlar belirttiğiniz adrestekiler ya da ben yetiştiremedim bilemiyorum. Şu an; apollo, noble, star sipariş ettim, eğer tohumlarda görünen bir büyüklük farkı varsa size ileteceğim. Çünkü tohumların bekleme süresi ve seceresi olduğuna artık inanıyorum. Umarım açıklamam yeterlidir. Ben sizler kadar tecrübeli değilim acemiyim ama zengardenın tohumları gerçekten yüksek çimlenmeye sahip ve sağlıklı gelişiyorlar. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-09-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 100
|
Arkadaşlar forumda bulamadım Adenium dan bonzai için tohumları aldım ve çimlendireceğime inanıyorum çok çabuk büyüyorlar biliyorum fakat bu kez bonzai yapmayı deneyeceğim. Lütfen bana bu konuda acemiler için nasıl yapılır belirtirmisiniz. Çünkü bazı terimleri anlamıyorum Şimdiden teşekkürler. 1. denemem; boyu çok uzadığı için başarısız oldu fakat inanılmaz affedici bir bitki. 6 kez yerinden çıktı, aşırı sulandı, kökleri zedelendi yine de yaşıyor ve artık kıyamıyorum bıraktım özgür olsun 1 yaşına bastı, kışa inat hala yemyeşil ve büyümeye devam ediyor bir de çiçek açsa Onu daha fazla üzmek istemiyorum bu nedenle ağaç yaşken eğilir dedim ve tohum siparişi verdim yine ![]() |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-12-2008
Şehir: Kdz Ereğli/Akçakoca
Mesajlar: 156
|
Alıntı:
saygılarımla. [img=http://img1.loadtr.com/k-472191-adenium.jpg][/img] [img=http://img1.loadtr.com/k-472192-adenium_1.jpg][/img] |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Arkadaşlar, Adenium, ikinci yılında veya birinci yılın sonunda alttan çok fazla sayıda filiz veriyor. Benim çalışmamda bunun resimleri var. Eğer belli bir yükseklikten, örneğin 10-15 cm.den bitkiyi düz olarak keserseniz altan çıkan bu filizlerin gelişmesi sonrasında gövdesi hızla kalınlaşıyor. Aynı zamanda da kökleri kalınlaşıyor. Bitki sıcakta ve güneşte olmalı, toprağı süzek olmalı, bitki tek olarak biraz genişçe bir saksıda yaşamalı.Bunlar benim iki yıllık gözlemlerim. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Benim adeniumlarım Güneye bakan balkonda duruyorlar, haftada bir defa sulama yapıyorum, ortam oldukça nemli. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Sn. adalet yağcı. Sizin adeniumlarınız bir yılını doldurmamış. Ben de geçen yıl 4-5 aylık filizleri köklendirmeye çalıştım. Kestiğim filizleri yara yerinin biraz kuruması için bekletmek istedim. Kesilen filiz çok hızlı su kaybederek büzüşüyor. Tutturamadım. büzüştü kaldı. Ama bitkiler birinci yılını tamamladığı zaman gövdesi biraz beyazlaşmış, sertleşmiş bir filizi kesip nisan ayında kestiğim zaman hemen su kaybetmedi, dikince de köklendi. şimdi havalar malum, kış aylarındayız, ilkbaharı bekleyin köklendirmek ve kesmek için. Kesim yaparsanız da düz kesim yapın. Bir yıl demeden kesim yeri, bitki iyi büyüyorsa kapanıp kayboluyor. Kesim yapmanız içi ise erken olduğunu düşünüyorum. Kesim yeri konusunda örnek olarak bu linklerdeki adeniumlara bakarsanız sizin için erken bana göre. http://artofbonsai.org/galleries/ima..._adenium_1.jpg http://www.adeniumxerotropic.com/Web..._0020_like.JPG iyi günler |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın Erisen, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Ben de bitkilerimi kaybederim korkusu ile fazla kurcalamamaya dikkat ediyorum, bir heves uğruna bir yıllık emeğimin çöpe gitmesini istemem tabi. Nisan Mayıs gibi, bir tek bitkimde deneme yapıp durumu gözlemlerim. |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|