![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 461
|
Malesef balkonum yok Sevgili Ritulan.. Dışarısı dediğim evin önündeki veranda .. Üst katın çıkma katı olmasa direkt yagmur altında kalıyorlar.. Yagmurun yağış şekline göre bazan ıslanmaları bile sözkonusu yani.. O sebeple her gün hava durumuna göre bir içeri bir dışarı alıp duruyorum bu aralar. Dün dışarıdalardı, bugün içerdeler.. Tatile giderken de riske bırakmayıp içeri aldım.. Evet sevgili Esin sulamıştım.. Tatile gitmeden 2 gün evvel sulamıştım.. Yani 2 gün dışarıda kaldı, sonra içeriye aldım.. Aslında sularken de "acaba" dedim kendi kendime ama, en azından 2 gün dışarıda kalması yeterli olur gibime geldi.. Eger sulamasaydım 15 gün susuz kalmış olacaktı, ondan korktum.. Bir daha tatil matil yok bana ![]() Sulamayı tam olarak ne zaman keseceğiz?? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
|
Alıntı:
Bırakın susuz kalsınlar, kendilerinde yeterince su var. 15 gün ne ki, aylarca sulamasanız umurları olmaz lithopsların. Bizim iklimimiz yeterince nemli, çölde kalmış su kuşuna dönmezler merak etmeyin Hava sirkülasyonu olan yerde yetiştirilir dememizin nedeni topraklarının uzun süre nemli kalıp mantarların üremesine, yerleşmesine uygun bir ortam sağlamamak içindir. Yoksa lithopsun kendisi o esintiden bir fayda sağlamıyor. Anavatanları olan Namibya çöllerinde, o kavurucu sıcaklarda zaten mantarın uygun ortam bulup yaşaması imkansız. Orda rüzgar,kasırga var onun için biz de esinti sağlamalıyız değil yani mantık. Sulama konusuna gelirsek, zaten yaz aylarında suyu çok azaltmış olmamız gerekiyordu, eylülün gelmesiyle yavaş yavaş suyu arttırıp çiçek açana kadar veya çiçek açacak yetişkinlikte değilse aşağı yukarı kasıma kadar düzenli sulamayı devam ettiriyoruz. Çiçek geçince suyu kesip bölünmesini sonuna kadar tamamlamasını bekliyoruz. |
|
|
|
|
![]() |
|
|