agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Kaktüs ve Sukulentler > Sukulent > Sukulent Bakım, Üretim
(https)




Beğeni Düzeni663Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 03-07-2014, 13:45   #1
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Sayın rainbowcolor çok güzel büyüyorlar ,sayıcada çok fazlalar büyüdüklerinde dikecek saksı bulamazsanız haber verin yan yatmalar oldumu hiç dibine toprak ilavesi yaptınız mı?

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-07-2014, 17:54   #2
Ağaçsever
 
rainbowcolor's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-08-2012
Şehir: Edirne
Mesajlar: 64
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Ritulan Mesajı Göster
Sayın rainbowcolor çok güzel büyüyorlar ,sayıcada çok fazlalar büyüdüklerinde dikecek saksı bulamazsanız haber verin yan yatmalar oldumu hiç dibine toprak ilavesi yaptınız mı?
Kesin dikicek yer bulamayacağım ama bulacak kişi buluruz Yan yatmalar oluyor hafif kürdan ile düzeltip toprak ekliyorum. Toprak kalınlığı 3 cm az tutmuşum kökler dipte yayılarak büyüyor. Seneye bölünme sonrası hemen değiştirmem gerekecek.

YeniBON ve Seabert74 beğendi.
rainbowcolor Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-07-2014, 23:29   #3
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Lithopsun hangi türü?

En üst ortadakinin türünü bilen var mı?Name:  image.jpg
Views: 1213
Size:  73.0 KBEn üst ortadakinin türünü hala bulamadım.

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-07-2014, 01:24   #4
Ağaç Dostu
 
A_NOMAD's Avatar
 
Giriş Tarihi: 09-12-2013
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,471
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Ritulan Mesajı Göster
En üst ortadakinin türünü bilen var mı?En üst ortadakinin türünü hala bulamadım.
İçimden geldi size bir güzellik yaptım

Eklenen Resimler
 
A_NOMAD Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-07-2014, 02:30   #5
Ağaç Dostu
 
yalper's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-12-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 155
tahminim Lithops julii ssp. fulleri

yalper Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-07-2014, 11:34   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
Evet büyük ihtimal julii fulleri ama karasmontanalardan da olabilir. Büyümesini beklemek gerek bence.

-Esin- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-07-2014, 12:55   #7
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Thumbs up

Teşekkürler sayın A_NOMAD,yalper ve sevgili Esin,Julii fulleri nin bir kaç türü var elimde hiçbirine benzemiyor rengi onlara göre daha açık sanırım biraz daha büyümesini bekleyeceğiz.Name:  image.jpg
Views: 1157
Size:  53.2 KB

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-07-2014, 15:43   #8
Ağaç Dostu
 
Seabert74's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 461
Thumbs down nooldu bunlara şimdi??

Lithopsları hafta sonu dışarı çıkardım, suladım, güneşlendiler..
Sonra renkleri yok oldu...!!!

2 gündür de dışarıda duruyorlar bu arada buruşmalar oldu gövdelerinde..
Buruşma su ihtiyacını gösteriyordu bildiğime göre ancak bunlar henüz haftasonu sulandılar..

Bir de tepeleri böyle şişik şişik duruyor sanki fazla sulanmış gibi.. BAhçe sulama fıskiyesi bazan ayarsız olup çiçeklere kadar geliyor ancak lithopslara kadar su gelmiş olabilir mi diye düşünüyorum şimdi..

Gövdeler buruşuk, loblar şişmiş gergin görünümlü, renkler uçtu gitti...
Mutasyonlu olan 3 loblu olanın fotografını daha evvel paylaşmıştım.. Esin hanım ve Ritulan, sizdekilerin aynıları...

N'ooldu bebişler acaba güneş yanıgı mı?? Yardım lütfen

Eklenen Resimler
  
Seabert74 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-07-2014, 15:52   #9
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
Aşırı güneş! Hemen gölgeye alın sevgili Seabert, toprak ıslaksa sulamayın ama güneşe de çıkarmayın.

-Esin- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-07-2014, 15:56   #10
Ağaç Dostu
 
Seabert74's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 461
Hay Allah..
O kadar da güneş yok gibi halbuki.. Akşam eve gidince hemen gölgeye alıyorum o zaman,
Toprak ıslak değil, içeriye mi alsam acaba??
Ya da dışarıda dursun da üzerine tül perde mi çeksem ??
Şu işi bi beceremedim

Seabert74 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-07-2014, 16:10   #11
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
Toprak kuruysa gölgeye alıp biraz sulayın. Üstüne direk güneş gelmesin. Tül belki yeterli gelmeyebilir.
Lithopslar birden hayalet görmüş gibi olup renkleri uçuyorsa, sulandığı halde buruş buruş oluyorsa güneş fazla yakıcı gelmiştir. Bir süre gölgede dinlensinler, yanık yoksa toparlarlar, merak etmeyin.

-Esin- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-07-2014, 23:21   #12
Ağaç Dostu
 
yalper's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-12-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 155
maalesef bende yeterince güneş görmüyorlardır diye, yapay led ışık altında ışık kaynağına yakın tuttum ve benzer şekilde renklerde solma ve hatta kabuklarda yara benzeri bir durumla karşılaştım,
bu olaydan beri 3 hafta kadar oluyor son sulamamdan sonra kırışıklıklar gitti, tombul tombul oldular hatta büyüdüler biraz, renklerde toparlıyor gibi ama sanırım içlerinden yavru çıkana kadar eski formlarına geri dönemeyecekler..

yalper Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-07-2014, 10:50   #13
Ağaç Dostu
 
Seabert74's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 461
İstanbul son iki gündür çok sıcaktı.. Hafta sonundan beri dışarıda olmalarına ragmen son iki gün çok bunaldılar sanırım.. Köklerin tam kuru oldugundan emin olamadıgım için fısfısla suladım üstten.. Sabaha kadar dışarıda durdular, sabah içeriye ve tam gölgeye aldım onları..
Pleiospilos nelii (mor olanlardan) aksine bu aşırı güneşli durumu sevmiş gibi, daha bir diri oldu..
Titanopsisler (zenfideden) de sıkıntısız gibi, bakalım nasıl atlatacagız bu durumu??

Esin hanım,
Köklerin ıslanmasını saglamadan, sadece fısfıs ile sulama yapmak uygun mudur??
Yani üst loblar bu şekilde sulanmış sayılır mı ??
Sulamayı alttan su akacak şekilde yapmıştım gecen hafta, bundan sonra ne yapsam ki??
teşekkürler


Düzenleyen Seabert74 : 11-07-2014 saat 10:52 Neden: imla hatası
Seabert74 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-07-2014, 00:29   #14
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Sevgili Seabert,Geçen hafta benimkilerdede sulama sonrası üstü şişmiş gibi oldular gölgeye aldım birkaç gün sonra düzeldiler çok su verdim ve saat öğle yakınıydı hemen güneş gördüler ondan olduklarını düşünüyorum.bu günlerde güneş çok etkili burada 36 dereceydi bu benim minikleri buruşturdu çoğunu gölgeye aldım.balkon çok sıcak oluyor gölgede bile buruşanlar var .bu günlerde güneşe dikkat etmeliyiz bende 3tür var ve güneşe en dayanıksız olanı karasmontanalar .

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-07-2014, 01:05   #15
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
Sevgili Seabert,
Bazı lithopslar için yüzeyden aldıkları nemle de su ihtiyaçlarını karşılayabildikleri söylense de böyle bir fazla güneş hasarı sonrası suyu topraktan almaları gerekir. Lithopsların fazla sudan zarar gören kısmı kökleri değildir, yapraklar suyla temas halinde kalırsa çürüme olabilir. Eğer kökün başladığı yere kadar olan kısımda toprak kurumuşsa tekrar biraz sulanabilir. Dışarda gölgelik bir yer varsa dışarda durmaları hava sirkülasyonu olması bakımından daha iyi olur.

-Esin- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-07-2014, 12:29   #16
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Wink Bu minik nasıl düzelir?

Sulama sonrası çoğu düzeldi sadece bir tanesinde küf gibi izler kaldı .Esin hanım bu minik nasıl düzelir ortasına birşey batırılmış gibi duruyor?Name:  image.jpg
Views: 1311
Size:  70.0 KB

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-07-2014, 15:47   #17
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Ritulan Mesajı Göster
Sulama sonrası çoğu düzeldi sadece bir tanesinde küf gibi izler kaldı .Esin hanım bu minik nasıl düzelir ortasına birşey batırılmış gibi duruyor?Eklenti 508386

Küf gibi izler dediğiniz de güneş hasarı. Ortasında ne var siz söyleyin sevgili Ritulan, gerçekten orda bir şey mi var yoksa yalnızca ayrık mı? Fotoğraftan tam seçemedim ben

-Esin- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-07-2014, 12:51   #18
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
]Revirdekilerden birini kaybettim.sıcaklardan mı kurudu ,yarasından dolayı mı bilemiyorum sanırım yaradan dolayı su kaybı fazla oldu.Name:  image.jpg
Views: 1166
Size:  71.8 KB

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-07-2014, 19:02   #19
Ağaç Dostu
 
yalper's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-12-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 155
buna şimdi toprağı bol olsun da diyemeyiz, o kadar toprağa rağmen küsmüş size.
bir saksıda 3 adet pleiospilos nelii almıştım 3 ay önce, sırayla 2 sini kaybetmiştim, 3. sü de bugün yandan yara vermiş, bazı türler gerçekten çok narin, kaybetmesi moral bozucu..

yalper Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-07-2014, 07:52   #20
Ağaç Dostu
 
Seabert74's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 461
Benimkiler umutsuz gibi..
Üstleri şişik duruyor ama, gövdeleri kurumuş gibi, Ritulan'ın kayıp gövdesine benziyor..
Sanırım su kaybı cok fazla oldu..

Topragını yeniden suladım ama, pek umut yok.. İçeride mantar riski , dışarıda güneş...
Gölge ve havadar bir yerim yok malesef.. Akşamları dışarı çıkarıp gündüz içeri alıyorum.. Bir içeri, bir dışarı...

Sanırım kaybedeceğim


Düzenleyen Seabert74 : 14-07-2014 saat 07:52 Neden: imla hatası
Seabert74 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-07-2014, 11:55   #21
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Seabert74 Mesajı Göster
Benimkiler umutsuz gibi..
Üstleri şişik duruyor ama, gövdeleri kurumuş gibi, Ritulan'ın kayıp gövdesine benziyor..
Sanırım su kaybı cok fazla oldu..

Topragını yeniden suladım ama, pek umut yok.. İçeride mantar riski , dışarıda güneş...
Gölge ve havadar bir yerim yok malesef.. Akşamları dışarı çıkarıp gündüz içeri alıyorum.. Bir içeri, bir dışarı...

Sanırım kaybedeceğim
Sevgili seabert ,biz istemesekte maalesef bu sıcaklarda su ve güneş dengesini ayarlamakta zorlanıyoruz ve kayıplar olabiliyor üzülmeyin hepimiz yaşıyoruz.ama en dayanıksız tür karasmontanalar

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-07-2014, 12:05   #22
Ağaç Dostu
 
yalper's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-12-2013
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 155
en son ne zaman su verdiniz? benimkiler de bu haldeydi ve artık böyle pörsük solgun ve gidici duracaklarına, ya düzelirler, ya da ölürler diyerek saksının altından biraz su çıkana kadar bolca suladım. 12-24 saat sonra tombik tombik oldular ve hala keyifli görünüyorlar, solgunluk ve hafif yanıklar geçmedi ama en azından biraz büyüdüler ve doygun görünüyorlar

yalper Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-07-2014, 12:39   #23
Ağaç Dostu
 
Seabert74's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 461
Perşembe günü fısfısla suladım, ardından kökler ıslansın diye Cumartesi günü alttan su çıkacak şekilde suladım..
Ama toparlanmadılar..
Ritulan'ın fotograftaki çıkardıgı gibi, yandan görünüşleri incelmiş kurumuş görünüyor..
Şu an yine evde gölgede..
Akşam serinliğinde dışarı çıkarıyorum, ama umutsuzum

Bir de kendime kızıyorum.. Nasıl hepsini birden dışarı çıkardım diye..

Angay'dan gelen 3 yetişkin (ikisi bölünüyordu) ,
Şeyma çiçekçilikten aldıgım 3 saksı ..

offf off..
Sıkıntımı anlatacak kelime yok...

Seabert74 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-07-2014, 15:51   #24
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Seabert74 Mesajı Göster
Perşembe günü fısfısla suladım, ardından kökler ıslansın diye Cumartesi günü alttan su çıkacak şekilde suladım..
Ama toparlanmadılar..
Ritulan'ın fotograftaki çıkardıgı gibi, yandan görünüşleri incelmiş kurumuş görünüyor..
Şu an yine evde gölgede..
Akşam serinliğinde dışarı çıkarıyorum, ama umutsuzum

Bir de kendime kızıyorum.. Nasıl hepsini birden dışarı çıkardım diye..

Angay'dan gelen 3 yetişkin (ikisi bölünüyordu) ,
Şeyma çiçekçilikten aldıgım 3 saksı ..

offf off..
Sıkıntımı anlatacak kelime yok...
Sevgili Seabert,

Lithopslarınızın güneşten bayaca etkilenmesine ben de üzüldüm. Çok fazla yananlar kurtulmayabilir ama içinden yaşayacak olanlar da vardır gibime geliyor. 3 saksı yaklaşık 60 lithops falan olmalı... Özellikle o bölünen yetişkinlerde yeni çıkan yavrular da mı güneş yanığı oldu? Fotoğraf yükleyin de bir bakalım son durumları nedir.

-Esin- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-07-2014, 07:57   #25
Ağaç Dostu
 
Seabert74's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 461
Question

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi -Esin- Mesajı Göster
Sevgili Seabert,

Lithopslarınızın güneşten bayaca etkilenmesine ben de üzüldüm. Çok fazla yananlar kurtulmayabilir ama içinden yaşayacak olanlar da vardır gibime geliyor. 3 saksı yaklaşık 60 lithops falan olmalı... Özellikle o bölünen yetişkinlerde yeni çıkan yavrular da mı güneş yanığı oldu? Fotoğraf yükleyin de bir bakalım son durumları nedir.
Mesajları okudum, okudum da, ne cevap yazmak, ne de fotografını yüklemek içimden gelmedi..

Toplamda 5 minik yavruyu bir saksıya topladım, en iyi durumda olanlar onlar.. Yavru durumdakilerin diğerlerini kaybettim..

Lithops julii fulleri rouxii bölünüyordu, durumu kötü, sanırım kurtulamayacak. Yavru da hasar görmüş çünkü..

Lithops olivacea bölünüyordu, hatta ikiz geliyordu hatırlarsanız.. Umarım kurtulur, yavrular fena görünmüyor ama, alt gövde bayagı hasarlı... ??

Lithops aucampiae eunicea ; bölünecek gibi lob aralıgı açılırken başımıza bu geldi.. Sanırım şokta.. Gövde hasarlı tabi...

Pleiospilos neliler ; 4 taneden 2 tanesi hayatta . Umarım toparlarlar..

Fotograf yüklemek istemiyorum, cidden moralim cok bozuk, oturdum agladım hallerine.. Kendi ellerimle öldürmüş gibi hissediyorum..

Vicdan azabımı hafifletmek için yerlerine yenilerini aldım dün.. Bulundukları yere her bakışımda suçluluk duygum depreşiyordu..

Bu seferkileri henüz ayırmadım.. Yerlerine alışsınlar biraz bakalım..

Eklenen Resimler
  
Seabert74 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-07-2014, 21:49   #26
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Seabert74 Mesajı Göster
Mesajları okudum, okudum da, ne cevap yazmak, ne de fotografını yüklemek içimden gelmedi..

Toplamda 5 minik yavruyu bir saksıya topladım, en iyi durumda olanlar onlar.. Yavru durumdakilerin diğerlerini kaybettim..

Lithops julii fulleri rouxii bölünüyordu, durumu kötü, sanırım kurtulamayacak. Yavru da hasar görmüş çünkü..

Lithops olivacea bölünüyordu, hatta ikiz geliyordu hatırlarsanız.. Umarım kurtulur, yavrular fena görünmüyor ama, alt gövde bayagı hasarlı... ??

Lithops aucampiae eunicea ; bölünecek gibi lob aralıgı açılırken başımıza bu geldi.. Sanırım şokta.. Gövde hasarlı tabi...

Pleiospilos neliler ; 4 taneden 2 tanesi hayatta . Umarım toparlarlar..

Fotograf yüklemek istemiyorum, cidden moralim cok bozuk, oturdum agladım hallerine.. Kendi ellerimle öldürmüş gibi hissediyorum..

Vicdan azabımı hafifletmek için yerlerine yenilerini aldım dün.. Bulundukları yere her bakışımda suçluluk duygum depreşiyordu..

Bu seferkileri henüz ayırmadım.. Yerlerine alışsınlar biraz bakalım..
Sevgili seabert,bendeki karasmontanalar sıkışıklık nedeniyle çoğunda yara vardı gördüğüm kadarıyla sizinkilerde çok sıkışık.ben o saksıdan çok sıkıntı yaşıyorum keşke almasaydım dedirtti.dikkat edin sizinkilerde yara olmasın.

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-07-2014, 22:25   #27
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Sevgili Esin ,Sadece Ortası ayrıldı ama yumuşama yok bu da su kaybından mı?

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-07-2014, 01:46   #28
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
Yumuşama yoksa sorun değil, hızlı su kaybedip geri almalardan oluyor sanırım, bende de bir tane böyle ortası aralanan lithops var.

-Esin- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-07-2014, 10:26   #29
Ağaç Dostu
 
Ritulan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 20-05-2014
Şehir: Konya
Mesajlar: 232
Yumuşama yok ama ortası gittikçe açılıyor,sırf ondan dolayı tüm saksı güneş görmüyor Name:  image.jpg
Views: 1146
Size:  70.7 KB güneşe çıkartırsam ölür mü?

Ritulan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-07-2014, 23:31   #30
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-02-2014
Şehir: Tekirdağ
Mesajlar: 1,027
Çok aralanmış nedense, kök boğazında bir sorun olmadığına emin misiniz? Hemen saksıdan sökmeyin yalnız, üstten taşları açıp kontrol edin. Güneş görmemeleri daha iyi aslında, bu kadar sıcak günlerde yarı gölgede durmaları daha emniyetli zaten.

-Esin- Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 22:17.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026