![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-09-2008
Şehir: izmir
Mesajlar: 2,277
|
Alıntı:
Sn.Coyote ; belki de kırmızı örümcek var dı bilemiyorum artık yoklar ,üçü de çürüyüp parçalandı.Benim şüphelendiğim tek yanlış uygulama gübre ile ilgili olanıydı diye düşünüyorum.Yaprakların rengi açılınca ,gübre şerbeti hazırlayıp vermiştim ,dozu hakkın da hiç bir bilgim olmayınca fazla gelip yaktığını düşünüyorum. Güneş konusu da muamma ,6 saat güneş alması gerekir diye okudum bu bataklık bitkisi serinlikten hoşlanır diyen yazılara da rastladım. Tecrübelerimizi paylaştıkca en doğruya ulaşacağız . |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
su sümbülü
Şimdi ançak resimleri koyabiliyorum .Yazılarına herhalde yarın yazarım Enteresan gelişmeler var |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
|
http://www.agaclar.net/forum/attachm...1&d=1280001981 Su sümbülü bitkisi, genellikle havuz tarzı yerlerde bakımı daha kolaydır. Sebebine gelince; Bu bitki havuzumdaki üstteki resimde de bitkinin köküne dikkatle bakarsanız bazı kısımlarının yeşil olduğunu görmektesiniz. Bunun sebebi; bitkinin yeşil algleri absorbe etmesidir. Su sümbülü bitkisi yüksek absorban bir bitkidir. yani besin ihtiyacı boldur. Besin ihtiyacı nedir derseniz, nitrat, fosfat, yeşil algler, sudaki ağır metal iyonları vs. Ben bu bitkiye apartmanın altından çıkan çok az miktardaki yeraltı suyu veriyorum başka hiçbir şey yok. Ancak bu yeraltısuyu şehir içinde olduğumuz için kirli bir su. Bu yüzden bitkiye herhangi bir besin vermeye gerek kalmıyor. Eğerki bu bitkiyi ufak bir kovaya koyacak olursanız o kovadaki suyun içerisindeki iyonize besinleri absorbe edeceği için su; içerdiği nitrat, fosfat ve iyonlar açısından zayıf hale gelecektir. eğer kovanıza vereceğiniz gübrenin de miktarınıda ayarlayamazsanız bitkinin üremesine yardımcı olan gübre bitkiye zarar verecektir.(mini ötrofikasyon) ancak aynı miktar gübrenin 10 katını havuza dökseniz su hacminin büyük oluşundan bitki zarar görmeyecektir. O yüzden ufak kova legen gibi malzemelerde yetiştirirken dozajı iyi ayarlamak lazım. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
|
BİRİNÇİ RESİM Yeşil kap içinde bulunan sümbül nilüfer ve balıkların bulunduğu havuzda gayet iyi bir gelişme gösterdi fakat çiçeğe gelmedi Bu havuza balıklar olduğu için kimyasal bir gübre vermiyoruz bitkinin bu şekilde büyümesini balıklara verilen vitaminli yemlerden olduğunu tahmin ediyoruz Resimde görüldüğü gibi bitkide hiç kök kalmamış balıklar tarafından yenmiş İKİNÇİ RESİM Bu sene ilk defa çiçeğe gelen bodur su sümbülü ÜÇÜNÇÜ RESİM Her yerde güzel duruyor |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-09-2008
Şehir: izmir
Mesajlar: 2,277
|
Alıntı:
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Yetiştirmek isteyipte havuzu olmayan arkadaşlar için önerilerinizi öğrenmek isterim. Elin de bir kovası ve bir sümbülü var diyelim -kullanacağı su -Gübre çeşidi ,miktarı ,kullanma aralığı -Alması geeken güneş ışığı -Gerekli besini sağlamak için suyu kirletmenin bir yolu ( doğal gübre ) Sıfır bilgiye sahip birini nasıl yönlendirirdiniz ? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
|
Öncelikle kabınızı (kabınız 30 cm derinliğinde olabilir. şeffaf bir kab olabilirse çok daha iyi) mümkün olduğunca güneş alan bir cam kenarına koyunuz. Güneş ışığının etkisiyle suyunuzda alg oluşumu başlayacaktır. mutlaka hafif yeşermeye başlamış, rengi bozulmaya yakın bir su elde etmeye çalışın. bunu yapmak için hiç gübre alıp para vermeyin. 5 lt kabınız varsa. 100 gr toprak atın ve kabınızı bir iki gün güneş ışığı alan yerde bekletin. su sıcaklığınız 25 derece olabilse çok iyi ama daha üstüne çıkmamasında fayda var. üst sınır 30 derece olsun. alglerin oluşma sebebi 1 Işık 2 Sudaki iyonize besleyiciler topraktaki besleyici maddeler ile suda yavaş yavaş yeşerme başlayınca sıcaklık değerlerini de gözönüne alarak su sümbülü bitkinizi kabınıza koyabilirsiniz. unutmayın önce ortamı hazırlamak lazım. illa ki suyu yeşertmek lazım derseniz. böyle çalışmak daha kolay. suyunuz açılmaya başlayınca gübre vermenin zamanı gelmiştir diyebiliriz. ikinci kovanız olup bu kova da su yeşertmeye çalışıp ilave edeceğiniz su kadar miktarı yeşertme kovasına boşaltabilirsiniz. Suda yeşermenin olması besin yükü içerdiğinin göstergesidir. şimdiden kolay gelsin. Düzenleyen bnymnblr : 25-07-2010 saat 18:29 |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|