agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Sucul Bitkiler
(https)




Beğeni Düzeni810Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 23-07-2010, 12:50   #1
Ağaç Dostu
 
nurcanaybay's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-09-2008
Şehir: izmir
Mesajlar: 2,277
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi COYOTE Mesajı Göster
Hepsi birbirinden güzel gerçekten...

Sn Nurcanaybay acaba diyorum sümbülünüzde kırmzı örümcek olabilir mi? Benim de vardı gayet iyi gidiyordu sonra sizdekiler gibi olmaya başladı bir süre sonra da baktım yapraklarının arkası kırmızı örümcek, aynı şekilde lotuslarım da gitti. Sadece bi bakın diye söylüyorum, kolay gelsin umarım yaşatırsınız.

Sn.Coyote ;
belki de kırmızı örümcek var dı bilemiyorum artık yoklar ,üçü de çürüyüp
parçalandı.Benim şüphelendiğim tek yanlış uygulama gübre ile ilgili olanıydı
diye düşünüyorum.Yaprakların rengi açılınca ,gübre şerbeti hazırlayıp
vermiştim ,dozu hakkın da hiç bir bilgim olmayınca fazla gelip yaktığını düşünüyorum.

Güneş konusu da muamma ,6 saat güneş alması gerekir diye okudum
bu bataklık bitkisi serinlikten hoşlanır diyen yazılara da rastladım.

Tecrübelerimizi paylaştıkca en doğruya ulaşacağız .

nurcanaybay Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-07-2010, 21:01   #2
Ağaç Dostu
 
ahmeter's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
su sümbülü

Şimdi ançak resimleri koyabiliyorum .Yazılarına herhalde yarın yazarım
Enteresan gelişmeler var

Eklenen Resimler
   
ahmeter Çevrimiçi   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-07-2010, 22:47   #3
Ağaç Dostu
 
bnymnblr's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
http://www.agaclar.net/forum/attachm...1&d=1280001981

Su sümbülü bitkisi, genellikle havuz tarzı yerlerde bakımı daha kolaydır.
Sebebine gelince;
Bu bitki havuzumdaki üstteki resimde de bitkinin köküne dikkatle bakarsanız bazı kısımlarının yeşil olduğunu görmektesiniz. Bunun sebebi; bitkinin yeşil algleri absorbe etmesidir. Su sümbülü bitkisi yüksek absorban bir bitkidir. yani besin ihtiyacı boldur. Besin ihtiyacı nedir derseniz, nitrat, fosfat, yeşil algler, sudaki ağır metal iyonları vs.
Ben bu bitkiye apartmanın altından çıkan çok az miktardaki yeraltı suyu veriyorum başka hiçbir şey yok. Ancak bu yeraltısuyu şehir içinde olduğumuz için kirli bir su. Bu yüzden bitkiye herhangi bir besin vermeye gerek kalmıyor.
Eğerki bu bitkiyi ufak bir kovaya koyacak olursanız o kovadaki suyun içerisindeki iyonize besinleri absorbe edeceği için su; içerdiği nitrat, fosfat ve iyonlar açısından zayıf hale gelecektir. eğer kovanıza vereceğiniz gübrenin de miktarınıda ayarlayamazsanız bitkinin üremesine yardımcı olan gübre bitkiye zarar verecektir.(mini ötrofikasyon) ancak aynı miktar gübrenin 10 katını havuza dökseniz su hacminin büyük oluşundan bitki zarar görmeyecektir. O yüzden ufak kova legen gibi malzemelerde yetiştirirken dozajı iyi ayarlamak lazım.

Eklenen Resimler
 
bnymnblr Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-07-2010, 06:40   #4
Ağaç Dostu
 
ahmeter's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 7,973
BİRİNÇİ RESİM
Yeşil kap içinde bulunan sümbül nilüfer ve balıkların bulunduğu havuzda gayet iyi bir gelişme gösterdi fakat çiçeğe gelmedi
Bu havuza balıklar olduğu için kimyasal bir gübre vermiyoruz bitkinin bu şekilde büyümesini balıklara verilen vitaminli yemlerden olduğunu tahmin ediyoruz
Resimde görüldüğü gibi bitkide hiç kök kalmamış balıklar tarafından yenmiş
İKİNÇİ RESİM
Bu sene ilk defa çiçeğe gelen bodur su sümbülü
ÜÇÜNÇÜ RESİM
Her yerde güzel duruyor

Sevgi beğendi.
ahmeter Çevrimiçi   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-07-2010, 11:25   #5
Ağaç Dostu
 
nurcanaybay's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-09-2008
Şehir: izmir
Mesajlar: 2,277
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi bnymnblr Mesajı Göster
http://www.agaclar.net/forum/attachm...1&d=1280001981

Su sümbülü bitkisi, genellikle havuz tarzı yerlerde bakımı daha kolaydır.
Sebebine gelince;
Bu bitki havuzumdaki üstteki resimde de bitkinin köküne dikkatle bakarsanız bazı kısımlarının yeşil olduğunu görmektesiniz. Bunun sebebi; bitkinin yeşil algleri absorbe etmesidir. Su sümbülü bitkisi yüksek absorban bir bitkidir. yani besin ihtiyacı boldur. Besin ihtiyacı nedir derseniz, nitrat, fosfat, yeşil algler, sudaki ağır metal iyonları vs.
Ben bu bitkiye apartmanın altından çıkan çok az miktardaki yeraltı suyu veriyorum başka hiçbir şey yok. Ancak bu yeraltısuyu şehir içinde olduğumuz için kirli bir su. Bu yüzden bitkiye herhangi bir besin vermeye gerek kalmıyor.
Eğerki bu bitkiyi ufak bir kovaya koyacak olursanız o kovadaki suyun içerisindeki iyonize besinleri absorbe edeceği için su; içerdiği nitrat, fosfat ve iyonlar açısından zayıf hale gelecektir. eğer kovanıza vereceğiniz gübrenin de miktarınıda ayarlayamazsanız bitkinin üremesine yardımcı olan gübre bitkiye zarar verecektir.(mini ötrofikasyon) ancak aynı miktar gübrenin 10 katını havuza dökseniz su hacminin büyük oluşundan bitki zarar görmeyecektir. O yüzden ufak kova legen gibi malzemelerde yetiştirirken dozajı iyi ayarlamak lazım.


Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Yetiştirmek isteyipte havuzu olmayan arkadaşlar için önerilerinizi öğrenmek isterim. Elin de bir kovası ve bir sümbülü var diyelim
-kullanacağı su
-Gübre çeşidi ,miktarı ,kullanma aralığı
-Alması geeken güneş ışığı
-Gerekli besini sağlamak için suyu kirletmenin bir yolu ( doğal gübre )

Sıfır bilgiye sahip birini nasıl yönlendirirdiniz ?

nurcanaybay Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-07-2010, 16:04   #6
Ağaç Dostu
 
bnymnblr's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
Öncelikle kabınızı (kabınız 30 cm derinliğinde olabilir. şeffaf bir kab olabilirse çok daha iyi) mümkün olduğunca güneş alan bir cam kenarına koyunuz. Güneş ışığının etkisiyle suyunuzda alg oluşumu başlayacaktır. mutlaka hafif yeşermeye başlamış, rengi bozulmaya yakın bir su elde etmeye çalışın. bunu yapmak için hiç gübre alıp para vermeyin.
5 lt kabınız varsa. 100 gr toprak atın ve kabınızı bir iki gün güneş ışığı alan yerde bekletin. su sıcaklığınız 25 derece olabilse çok iyi ama daha üstüne çıkmamasında fayda var.
üst sınır 30 derece olsun.
alglerin oluşma sebebi
1 Işık
2 Sudaki iyonize besleyiciler
topraktaki besleyici maddeler ile suda yavaş yavaş yeşerme başlayınca sıcaklık değerlerini de gözönüne alarak su sümbülü bitkinizi kabınıza koyabilirsiniz. unutmayın önce ortamı hazırlamak lazım. illa ki suyu yeşertmek lazım derseniz. böyle çalışmak daha kolay.

suyunuz açılmaya başlayınca gübre vermenin zamanı gelmiştir diyebiliriz. ikinci kovanız olup bu kova da su yeşertmeye çalışıp ilave edeceğiniz su kadar miktarı yeşertme kovasına boşaltabilirsiniz. Suda yeşermenin olması besin yükü içerdiğinin göstergesidir.

şimdiden kolay gelsin.

Seabert74 beğendi.

Düzenleyen bnymnblr : 25-07-2010 saat 18:29
bnymnblr Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 07:23.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026