![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Reçeller karbon kaynağı.
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Eksik olan aktifleyici.
Alıntı:
Aktifleyiciyi hamur mayasını pekmezle karıştırarak aktif ederek katarak bu işlemi hızlandırmış olacaksın, em bukaşı kullanarak daha etkin sıvı gübre elde edebilirsin, Yeşil adım sitesini ziyaret ederek temin edebilirsin. başarılar sevgiyle kal. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 21-12-2009
Şehir: ankara
Mesajlar: 13
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Beyaz küflerin varlığı iyiye işeret
Alıntı:
Bidon içinde kalan posayı doğrudan bitki toprağına karıştımayın, isterseniz bahçenizde boş bır alanda açacağiniz çukura gömerek ilerki zamanda bitkilerinizi buraya ekerek gübre ihtiyacı duymadan bitkileriniz gelişeceklerdir. Başka sorularınız olursa detaylarını verirseniz size ayrıntılarla cevaplaya bilirim ilginize teşekkür eder sevgiyle kalın. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 21-12-2009
Şehir: ankara
Mesajlar: 13
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Kompostumun son kısımlarına bukaşim yetmediği ve zaman olmadığı için atıkları öylece koyup karıştırmıştım. Alttan aldığım sıvının kokusu sirke gibi, rengi de karışık meyve suyu gibiydi. Ama üst tarafı son açışımda kokusu iyi değildi ve yer yer gri küfler gördüm. Bu durumun sadece üst kısım için geçerli olduğunu düşünüyorum çünkü son partiyi koymadan önce yeşil malzemeler salamura yaprak rengini almışlardı, turşu gibi. Kokusu da kötü değildi. Bu kompostu kurtarmam mümkün mü? (Elimde kepek var ama EM çok az kaldı, bir şişe de Roa var). |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Endişeye mahal yok.
Alıntı:
Saygılarımla. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 05-04-2007
Şehir: Appleton-İngiltere
Mesajlar: 1,706
|
Alıntı:
Elinizde az kalmış olan EMA'yı sulandırdıktan (1:5 veya 1:10 oranında) sonra kepeğin üzerine spreyleyerek hafifçe ıslatın. Kepeği karıştırın ve bir plastik torbaya koyup havasını da elinizle bastırarak çıkardıktan sonra ağzını bağlayın. 3 veya 4 gün sonra kepeği kullanabilirsiniz. Kötü kokuyor dediğiniz bölüme kepek ilave ederek karıştırın ve Bukaşi kovanızı her zaman yaptığınız gibi kapatın. Kompostunuzu kurtarmış olacaksınız! Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Teşekkürler Sn epsody. Kompost kabım yesiladim'da satilan bukaşi kovası. Atıkları ekleyip karıştırdıktan sonra üstüne naylon kapatıp kenarlardan sıkıştırıyorum. Hava almamasına dikkat ediyorum. Zaman bulabilirsem tekrar bakayım. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 04-07-2010
Şehir: D.BAKIR
Mesajlar: 11
|
Bu siteden okuduğum bilgilerle em almaya karar verip adım.Bazı ayrıntıları gözden kaçırarak aldığım em 'i damlama suyuna karıştırarak ağaçlara uyguladım.Sonradan aktifleştirmek gerektiğini öğrendim.Damlama suyuna pekmez karıştırdım.Faydası olurmu?Aktifleştirmeden topraklı ot ve güvercin gübresi yığınına da serpip üzerini örttüm.kompost olurmu? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Geliboluda'ki bahçemde Kompost uygulaması.
Arkadaşlar kompost konusunda klasik yöntemlerin aksine kendi yöntemim olan fermantasyon (soğuk kompost) uygulamalarımla toprak içinde çukurda kompost, bu kompostu farklı kılan olgunlaşma sürecine mikroorganizmalardan sonra toprak solucanların katılımıyla oluşturduğum kompost yapısından daha değerli bir gübre oluşumu sağlayan bu bitkiler için değerli oluşumu geçen sene sezonda başlatarak sezon sonunda çukuru kapatarak uzun süren bir süreç içinde olgunlaşan kompostu bitki dikim ve yetiştimek için kullanmak üzere açmış bulunuyorum. İdeal toprak düzenleyici ve bitki besin maddeleri sağlayan bu gübrenin çukurdan çıkarılma ile ilgili fotoğraflarını sunarak bu konuda ilgisi olan arkadaşlarımın göörüşlerine sunarken bu konu içinde olan arkadaşlarımında yorumlarını beklemekteyim şimdiden ilgileriniz için şükranlarımı sunarım, hepiniz sevgiyle kalın. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 04-07-2010
Şehir: D.BAKIR
Mesajlar: 11
|
Sn epsody,bahçemde toprak ile birlikte sökülmüş kurumuş yabani otlar var.Bunları nasıl değerlendirebilirim?Elimde 0.5 lt ema var.Hazır 1m*1m çukur var. Düzenleyen cancan21 : 12-07-2010 saat 09:17 |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Kompost uygulaması zorluğu çukur açmak.
Alıntı:
Çevreden yapraklarıda ilave edebilirsin, hatta pazarlardan sebze artıklarıda toplıyarak çukurun çöken yerlerine ileveler yaparak kompost oluşumunun içeriğini zenginleştirebilirsin, yakın çevrenizdeki kahvehanelerin çay artıklarınıda komposta ilave etmen kompostunun gübre içeriğinede büyük katkılar sağlıyacaktır. Çalışmalarındaki gelişmeleri paylaşarak size daha faydalı önerilerim olacaktır, kompost çalışmaların için seni tebrik ederim, yapmış olduğun işlem topraklar ve çevre adına büyük faydalar sağlamaktadır, işlerin kolay gelsin. sevgiler saygılar. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 04-07-2010
Şehir: D.BAKIR
Mesajlar: 11
|
Sn epsody,yardımların için çok teşekkür ederim.Sevgiler saygılar bizden.Çevre adına yapmış olduğunuz çalışmalarınızdan dolayı sizleri kutlar,yardımlarınızın devamını bekleriz.Kompost oluşumu için ne kadar beklememiz gerekir?yabani otları küçültmeme gerek varmı? Elimde 10 teneke kadar hayvan gübresi olduğunu söylemeyi unuttum. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 14-07-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 3
|
*** arkadaşlar.ben hayvan dışkısından organik gübre yapıp onu pazarlamak istiyorum.bu konuyla ilgili bilgi görüş ve tavsiyesi olanlara şimdiden teşekkürler.... |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Alıntı:
cancan21 Sn epsody,yardımların için çok teşekkür ederim.Sevgiler saygılar bizden.Çevre adına yapmış olduğunuz çalışmalarınızdan dolayı sizleri kutlar,yardımlarınızın devamını bekleriz.Kompost oluşumu için ne kadar beklememiz gerekir?yabani otları küçültmeme gerek varmı? Elimde 10 teneke kadar hayvan gübresi olduğunu söylemeyi unuttum. Arkadaşım cancan21, organik materyellerin boyutlarının ufaltılması kompost sürecinde olgunlaşmayı çabuklaştımaktadır, hayvansal gübrelerin kompostlaştırlması ile kompost formunun bir kademe daha incelerek bitkiler yönünden daha uygun forma girmesi ve daha değerli enzimler oluşması ile toprak canlılarına ve bitkiler için çok faydalı bir oluşuma geçmektedir. Arkadaşım cancan21 oluşum süraci seni pek fazla düşündürmesin, sen süreç içinde ihtiyacını karşılamak istiyorsan, içinden alacağın kompostu çok ince elekten geçenleri alıp diğer elek üstünü kalanları komposta katabilirsin. Sayun ctilist-m; Hayvan gübreler büyük firmalar tarafın kompostlanarak granül veya palet şeklinde ambalajlanıp piyasa sürülmektedir, bu şekilde organik gübre imalatı yapılabilmektedir bu işler firmaların imalat sekterü içinde araştırması gerekir kanısındayım. Bizler burada kendi toprak ve bitkilerimizin ihtiyacına yönelik hobi niteliğinde çalışmalar içersinde organik atıkları değerlendirmek için kompost yapım yötemlerini ortaya koymaktayız, sizin düşüncelerinizin boyutu hobi maksadını aşan bir durum olduğundan surularınıza ancak işletmecilik bazından cevaplar bulabilirsiniz. Sizi bu çalışmalarınızdan dolayı başarılar diler konularımıza giren sorularla sizleri tekrar aramızda görmek isteriz. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 09-08-2010
Şehir: ankara
Mesajlar: 2
|
Herkese merhabalar yenı üye oldum buraya dun buradakı yazıları okudum neredeyse hemen hemen evdekı mlz lerle sıvı gubre yapma deneyını yapmak istıyorum cok guzel paylasımlar olmus ıkıde farkı ornek olarak resımler verılmıs fakat benım kafama takılan sorular var banada yardımcı olabılırmısınız. Vede sorularımı kıme sorcam bılemıyorum kımseyıonlıne göremedım buyazıma cvb atarsanız sevınırım atık bırıktırmeye basladım bıle greklı malzlerde ıkıgunde tamamlıycam lutfen yardıım cokmerak ettım nasıl olcak herkese hayrlı gunler |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 09-08-2010
Şehir: ankara
Mesajlar: 2
|
Herkese merhabalar yenı üye oldum buraya dun buradakı yazıları neredeyse hemen hemen okudum evdekı mlz lerle sıvı gubre yapma deneyını yapmak istıyorum cok guzel paylasımlar olmus ıkıde farkı ornek olarak resımler verılmıs fakat benım kafama takılan sorular var banada yardımcı olabılırmısınız. Vede sorularımı kıme sorcam bılemıyorum kımseyı onlıne göremedım buyazıma cvb atarsanız sevınırım atık bırıktırmeye basladım bıle gereklı malzlerde ıkıgunde tamamlıycam lutfen yardıım cok merak ettım nasıl olcak herkese hayrlı gunler |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Arkadaşımız gıdacı, önce hoşgeldiniz.
Alıntı:
klor'u uçurma işlemiyle uğraşmak istemiyorsan satılan şişe sularıyla bu işi yapabilirsin, gelelim işin, atıklarımızı fermantasyon için aktif edilmesine Em hakkında malumatın olmuştur herhalde Em'i bulunduğun yerde bulmakta zorlanırsan ekşi yoğurt suyunu veya hamur mayasını, pekmezle daha önceden aktif hale getirdikten sonra atıklarını bu aktif malzeme ile fermantasyon işlemini başlatmış oluyorsun, havanın sıcalığına bağlı olarak fermantasyon bakterileri ( laktik asit bakterisi) Atıklarını mikrobiyal bir faaliyet içinde parçalıyarak birleşik organik atıkları asıl minerallerine dönmeye başlıyarak bitkiler için sıvı organik besin maddesine dönmektedirler. Bu eriyik sıvıyı doğrudan bitkilerine vermeden önce asidik durumunu 6-6.5 ph olacak şekilde klorsuz suyla seyreltmen gerekecek, forumlarda bu bilgiler paylaşılmıştı okudum diyorsanız gözünüzden nasıl kaçtı yeni olmanız dolayısıyla bu konuları tamamen okuyarak ayrıntı için bu başlıkta size en kısa zamanda cevap verilecektir bundan kuşkunuz olmasın. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-04-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 773
|
epsoyd arkadaşımıza sorarsanız cevap verir size... |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Soğuk kompost'un önemine dikkat.
Birleşik organik atıklarıyla Kompost çalışmaları içinde olan arkadaşlarımın nazari dikkatine. Fermantasyon (soğuk kompost,minumum oksijen ile yanma) çalışmalarıyla oksidasyon (Sıcak kompost oksijenli yanma) ile oluşturulan komposta kaşı geliştirdiğim kompostun uzak doğuda kullanımının bilimsel olmasının nedenlerini ortaya koymakta zorlandığım çalışmalara arkadaşımız, acemi çaylak mikro biyoloji ve toprak başlığındaki son mesajlarındaki bilimsel makaleleri çivrim çalışmaları ile ortaya koyduğu gerçekler benim uygulamakta olduğum soğuk kompost çalışmalarıma ışık tutarak, bu tip kompost'un verimliliğini de belgelemektedir. Kendisi bu çalışmalardan dolayı kutlar, bu alandaki çalışmalarının devami ile kendisine başarılar dilerim. http://www.agaclar.net/forum/showpos...&postcount=152 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Samimi ilgilere samimi paylaşımlar.
Arkadaşım fm19 edinmiş olduğun bilgilerin yorumlarını paylaşmanı rica eder, bu yorumlar la yeni bilgi sürecinin başlamasıylada daha güzel paylaşımlar ortaya çıkmasıdır, katılmanızı pasif paylaşımlıcılıktan aktif paylaşımlara yükseltmenin zamanı gelmiştir, sevgilerimle tüm güzellikler sizlerle olsun. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Sındırgalı arkadaşıma açıklamalar.
Alıntı:
Ayrıca deniz yosunlarını temiz sularla yıkayarak tuzundan arındırarak kompostumuza katarak çok özel enzim ve mineral sağlıyabiliriz, ayrıca kirlenmiş atık suların içinde, bu suların arıtılmaları sağlamak için yetiştirilecek bitkiler bize bulmakta zorlandığımız iz elementleri sağlamakta bir seçenek sağlıyacaktır. Kompostumuzu olgunlaşma sürecinden sonra bahçemizde oluşturacağımız sebze ve bitki yetiştirme parsellerinde dikim tarihinden 3-4 ay önce açacağımız 50cm derinliğinde kanal çukurlara yerleştirerek, kompostumuzun toprak solucanlarına sunarak kompostumuz yeni bir minerilizasyon işlemine girmekte ve ekim için bitkilerimiz tarafından zengin içerikli besin maddesi ve enzimler sağlanmaktadır. Bu çalışmalar benim çukurda kompost oluşturma çalışmalarımın, solucan gübresi oluşturma çalışmalarımın ve bitki besleme ile bütünleşmiş son şeklini verdiğim bir uygulama olmaktadır, bu mesajdaki açıklamlar içinde anlaşılamıyan noktalar için paylaşımlarınızı beklemekteyim. Kompost işlemi çalımalarında bulunan arkadaşlarıma başarılar dilerim. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 28-09-2010
Şehir: izmir
Mesajlar: 4
|
Merhabalar ben fermantasyon ile gübre yapma konusunu ilgi ile takip etmekteyim. Buradaki bilgileri edinmeden önce mutfak atıklarını küçük miktarlarda günlük biriktirip bahçemin muhtelif yerlerine çukur kazıp rastgele gömmekteydim.10-15 gün sonra buraları kazdığım zaman bunların genelde toprağa karıştığını görüyordum.Fakat buradaki bilgileri gördükten sonra yazılanlar şeklinde uygulamaya başladım.Önce deney amaçlı az miktarda 3 kg lik plastik kutuda mutfak atıklarını ufaladım içine bir miktar kefir,reçel koydum ağzına kadar klorsuz suyu bugün doldurdum bakalım ne olacak.Bu arada zamanın geldiğini yanlış anlamadıysam ekşimtrak alkol karışımı kokudan mı anlayacağız kaç gün geçmesi gerek? birde oluşan sıvıyı nekadar sulandıracağız yani ph ını ölçme imkanım yok yani daha pratik bir yol yok mu? teşekkürlert. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
|
Çok faydalı...
Bu sene başından itibaren Sn. Epsody den öğrendiğim yöntemlerle sıvı gübremi evde kendim yapmaya başladım. Ben bahçemdeki bitkilerde çok güzel sonuçlar aldım çiçeklerim coştu ahududularım mükemmel hatta bir süre birşey olur diye dağ çileğime hiç kullanmamıştım en sonunda onada kullandım ve inanılmaz bir şekilde yeni yapraklar hızla büyümeye başladı.Bu konuda uzman değilim ama bazılarına çiftlik gübresi bazılarına sıvı gübremden vermiştim farkı görebilmek için ve sonuçta bana gerçekten faydalı bir iş yaptığımı düşündürdü. Kendiniz hazırlayıp birde iyi sonuç alınca çok keyifli bir iş haline geliyor. Çok fazla miktarlarda yapamıyorum ama bir çok mutfak atığınıda kazdığım çukurlarda biriktirdim. Paylaşımlarından dolayı Sn. Epsody'e teşekkür ediyorum... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 21-11-2008
Şehir: Menderes-İZMİR
Mesajlar: 113
|
Uzman Görüşüne İhtiyacım var: Benim bahçem 7000 m2. Hiçbir otu çöpü yakmıyorum. İnce ince kıyıp soğuk kompost yapıyorum. Ayrıca açıkta gezen 100 adet tavuklarım var. Onlarında gübresini karıştırıyorum. Ancak; yakınlarımda serada salatalık üreten komşularım var. Üretim bitince toplayıp ormana atıyorlar. Biliyorsunuz fideleri hibrit tohumdan, üretim esnasında yoğun olarak kımyasal gübre ve ilaç kullanıyorlar. Soru 1: Bu salatalık atıklarını kompost yapabilirmiyiz? 2: Bahçeden çıkan tohumlu yapancı otları ve ayrıkları, kompost yapsak tohumları cürür mü? Yanıtlayan olursa teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
|
Arkadaşım efe-can Başlığıma hoş geldin.
Alıntı:
Arkadaşım efe-can soğuk kompost sistemi (havasız ortamdaki bakterilerle yapılan birleşik organik malzemelerin ayrıştırılması, öğütülmesi, minerilizasyona uğratılması işlemini tarif etmektedir) çukur içinde başlattığımız bu işletim sistemini hızlandırmak istiyorsak Em veya mikrobiyal aşılayıcı ile aktif etmeliyiz, bu preparatları çevremizde bulamıyorsak veya bulmakta zorlanıyorsak, bunun yerine ekşi yoğurt suyunu veya ekmek mayasını bir kapta pekmez katarak aktif ederek, kompost çukurumuzu mevcut atıklarla doldururken hazırlanan preparatı klorsuz suyla veya kuyu suyu ile sulandırarak bir pompa ile atmalıyız, çukuru doldurma esasında atıkların boşluk yapmaması için kurumuş olan malzemeleri önceden ıslatarak hacimlerini küçülterek çukurumuzu gereği gibi dolduarabilir. Arkadaşım gelelim sorularınızın cevaplanmasına, bahsettiğin salatalık atıklarının vede yabani ot tohumlarının sizde yarattığı endişeli duruma varsaydığınız kimyasl bulaşık ve de hibrit tohumlarının kompost işlemini etkilemesinin açıklanmasına, arkadaşım toprak içi mikro canlılar öğütme işleminde hertürlü organik maddeyi parçalıyarak öğüttüklerinden birleşik minerallerden meydana gelmiş durumları ayrışarak esas minellerine dönmektedirler, ve toprağa karışmaktadır, sonra devreye giren toprak solucanları sayesinde bu ayrışma daha ince boyutlarda solucanın sindirim sistemlerinden geçerek hertürlü kimyasalın da parçalanarak pestist özelliği zararlı boyuttan esas minerallerine indirgenmektedir. Sonuçta yabani ot tohumları kompostun fermantasyon işlemi içinde çimlenme özellliğini yitirmekte mevcut bakteriler vasıtasıyla işlenerek toprak organik madde olarak karışmaktadır, bu tür atıkları endişeye gerek olmadan kullanmakta sakınca mevzu olamaz, bu işin izahi toprak içi eko sistem içinde düzenlenmektedir. Arkadaşım size ayrıca tavuk kümeslerinde dışkılarla oluşan kokular üzerinde bir açıklama getirmek istiyorum, tavuk dışkısı üre yönünden zengin olduğundan açığa çıktığında amonyak veya nitrat bileşikleri oluşturduğundan ortamın kirlenmesine ve koku oluşumuna vede tavuklarda solunum yolu rahatsızlıklarına sebeb olmaktadır. Bu istenmeyen durumu gidermek için tavukların gezindikleri kümes ortamına klinoptilolit minerali serilerek ürenin absorplanması sağlanarak kümes içleri daha hijyen hale getirilebilir, bu durumda ürenin kaçması önlendiğinden tavuk dişkılarından maksimum değerlendirme yapılmış olur, hatta bu minralin yem katkısı olanını kullanarakta kokunun dışkılanmadan önüne geçilerek azaltılabilir. Arkadaşım açıklamalarımda sizce gözden kaçan ayrıntılar varsa bunu paylaşımlarda ortaya koyarak açıklarsanız seve seve açıklamaktan zevk alacağım çalışmalarında başarılar dilerken sevgiyle kalın. Saygılarımla. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Merhaba Sn efe-can, Uzman değilim ama özellikle 2. sorunuz için aklıma Sn acemi_caylak'ın mikrobiyoloji ve toprak başlığında biocharın kullanım alanlarını anlatan aşağıdaki mesajı geldi. 190 nolu mesaj ve sonrasında da biochar'ın nasıl yapılacağı anlatılıyor. http://www.agaclar.net/forum/showthr...t=20171&page=7 Alıntı:
Düzenleyen verdoque : 14-10-2010 saat 06:11 |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|