agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üretim, Bakım, Düzenleme, Temel Malzemeler > Kompost > Soğuk Kompost
(https)




Beğeni Düzeni320Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 10-06-2010, 08:59   #1
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Reçeller karbon kaynağı.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Jezebel Mesajı Göster
Sevgi epsody ,
geçen yıl yaptığım ama kimsenin tüketmediği reçellerim var .
Artık meyvelerin tazesi varken kimse de yemez - bunları karıştırarak gübre yapmak için kullanabilirmiyim ?
Evet derseniz büyükçe bir bidon edinip orada karışımı hazırlayacağım .
Elimde bir miktar miyadı dolmuş bira mayası var , onu da eklesem bir sakıncası olur mu ?
Saygılar .
Arkadaşın başlığa gösterdiğn ilgine samimi cevaplarım olacak, kompost çalışman varmı bilmiyorum, eyer kompost çalışmalarında bulunuyorsan, bira mayasıyla aktif edeceğin reçelleri kompost karışımın da kullanarak çok yararlı bir iş yapmış olacaksın, kompost ta değerlendirmek istemiyorsan fermantasyonla sıvı gübre olarak kullanabilirsin, tabii ph 6.5-6. gibi yapacak şekilde sulandırman gerekecek çalışmanda başarılar dilerim, sevgiyle kalasın Saygılarımla.

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-06-2010, 11:08   #2
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Sn . epsody ,
fermantasyonla sıvı gübre olarak değerlendirmeyi planlıyorum .
Sadece bira mayası ilaç olarak kapsüller şeklinde - sanırım tek tek kapsülleri açıp değerlendirmem gerekecek

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-06-2010, 08:49   #3
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Eksik olan aktifleyici.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi tarmasirin Mesajı Göster
ben de evdeki 5kglik bidonlara karpuz,patates vb artiklar ile cay posasi ile kuru maya,digerine hersey ayni pekmez,oburune kuru tarhana kattim fermantasyon icin.1 hafta oldu,kabarciklar olustu.ara ara acip baktim.ben artiklari rondoda ufaltmadim,bicakla kucuk parcalara ayirmistim.daha ne kadar beklemem lazim ya da eksik olan ya da yanlis yaptiklarim var mi
Arkadaşım dışardan aktifleyici ilave etmezsen fermantasyon işlemi gecikebilir, ama merak etmeyın geciksede işlem sonuçta tamamlanacaktır, tamamlandığında turşu gibi ekşi tatlı bir koku oluşarak durum meydana gelecektir.

Aktifleyiciyi hamur mayasını pekmezle karıştırarak aktif ederek katarak bu işlemi hızlandırmış olacaksın, em bukaşı kullanarak daha etkin sıvı gübre elde edebilirsin, Yeşil adım sitesini ziyaret ederek temin edebilirsin. başarılar sevgiyle kal.

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-06-2010, 18:10   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 21-12-2009
Şehir: ankara
Mesajlar: 13
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi tarmasirin Mesajı Göster
ben de evdeki 5kglik bidonlara karpuz,patates vb artiklar ile cay posasi ile kuru maya,digerine hersey ayni pekmez,oburune kuru tarhana kattim fermantasyon icin.1 hafta oldu,kabarciklar olustu.ara ara acip baktim.ben artiklari rondoda ufaltmadim,bicakla kucuk parcalara ayirmistim.daha ne kadar beklemem lazim ya da eksik olan ya da yanlis yaptiklarim var mi
simdi uzerleri tursudaki gibi beyazlanma oldu.daha ne kadar bekletmem gerek

tarmasirin Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-06-2010, 19:36   #5
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Beyaz küflerin varlığı iyiye işeret

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi tarmasirin Mesajı Göster
simdi uzerleri tursudaki gibi beyazlanma oldu.daha ne kadar bekletmem gerek
Kokusu hakkında malumat yazmamışsınız ama bidonun içindeki eriyik durumuna gelen sıvı gübreyi bitkilerinizin sulama suyuna katarak kullanabilirsiniz, bu eriyik durumuna gelen gübreyi fazla bekletmemelisiniz.

Bidon içinde kalan posayı doğrudan bitki toprağına karıştımayın, isterseniz bahçenizde boş bır alanda açacağiniz çukura gömerek ilerki zamanda bitkilerinizi buraya ekerek gübre ihtiyacı duymadan bitkileriniz gelişeceklerdir.

Başka sorularınız olursa detaylarını verirseniz size ayrıntılarla cevaplaya bilirim ilginize teşekkür eder sevgiyle kalın.

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-07-2010, 20:39   #6
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 21-12-2009
Şehir: ankara
Mesajlar: 13
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi epsody Mesajı Göster
Kokusu hakkında malumat yazmamışsınız ama bidonun içindeki eriyik durumuna gelen sıvı gübreyi bitkilerinizin sulama suyuna katarak kullanabilirsiniz, bu eriyik durumuna gelen gübreyi fazla bekletmemelisiniz.

Bidon içinde kalan posayı doğrudan bitki toprağına karıştımayın, isterseniz bahçenizde boş bır alanda açacağiniz çukura gömerek ilerki zamanda bitkilerinizi buraya ekerek gübre ihtiyacı duymadan bitkileriniz gelişeceklerdir.

Başka sorularınız olursa detaylarını verirseniz size ayrıntılarla cevaplaya bilirim ilginize teşekkür eder sevgiyle kalın.
merhaba,kaplarin kokusu degisik.bazilari tursu gibi kokuyor,bazilari cok kotu kokuyor. hizimi alamayip.4-5 adet 5kglik kaplara yaptim da.gecen seneden kalan yemedigim receller var,kotu kokanlara katsam olur mu?ayrica bu sitede okudugum kahve telvesi gubresini de denedim.bitkilerin benden cekecegi var.sonra bu sivi gubreyi verecegim.umarim katletmem onlari fazla gubreden

tarmasirin Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-06-2010, 22:55   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
Kompostumun son kısımlarına bukaşim yetmediği ve zaman olmadığı için atıkları öylece koyup karıştırmıştım. Alttan aldığım sıvının kokusu sirke gibi, rengi de karışık meyve suyu gibiydi. Ama üst tarafı son açışımda kokusu iyi değildi ve yer yer gri küfler gördüm.

Bu durumun sadece üst kısım için geçerli olduğunu düşünüyorum çünkü son partiyi koymadan önce yeşil malzemeler salamura yaprak rengini almışlardı, turşu gibi. Kokusu da kötü değildi.

Bu kompostu kurtarmam mümkün mü?

(Elimde kepek var ama EM çok az kaldı, bir şişe de Roa var).

verdoque Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-06-2010, 23:15   #8
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Endişeye mahal yok.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi verdoque Mesajı Göster
Kompostumun son kısımlarına bukaşim yetmediği ve zaman olmadığı için atıkları öylece koyup karıştırmıştım. Alttan aldığım sıvının kokusu sirke gibi, rengi de karışık meyve suyu gibiydi. Ama üst tarafı son açışımda kokusu iyi değildi ve yer yer gri küfler gördüm.

Bu durumun sadece üst kısım için geçerli olduğunu düşünüyorum çünkü son partiyi koymadan önce yeşil malzemeler salamura yaprak rengini almışlardı, turşu gibi. Kokusu da kötü değildi.

Bu kompostu kurtarmam mümkün mü?

(Elimde kepek var ama EM çok az kaldı, bir şişe de Roa var).
Arkadaşım kabında sızıntı halinde hava alamı yapıyorsa, buralarda fermantasyon etkileri azalarak oksidsyonun etkilerini gösteren kirli sarı ve gri renkli küfler gürülebilir, bu sızıntıyı engelliyerek bozulan bölgeyi diğer kısımlar içinde yedirerek homojen birkarışımla her hangi bir malzeme ilave etmen gerekmiyecektir, gelişmeleri paylaşarak çözüm sağlanacaktır, daha sonraki kompost kabın hakkında ayırtıları da eklemeni rica ederim başarılar seninle olsun sevgiyle kal.

Saygılarımla.

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-06-2010, 10:17   #9
Ağaç Dostu
 
Dogasever's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-04-2007
Şehir: Appleton-İngiltere
Mesajlar: 1,706
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi verdoque Mesajı Göster
Kompostumun son kısımlarına bukaşim yetmediği ve zaman olmadığı için atıkları öylece koyup karıştırmıştım. Alttan aldığım sıvının kokusu sirke gibi, rengi de karışık meyve suyu gibiydi. Ama üst tarafı son açışımda kokusu iyi değildi ve yer yer gri küfler gördüm.

Bu durumun sadece üst kısım için geçerli olduğunu düşünüyorum çünkü son partiyi koymadan önce yeşil malzemeler salamura yaprak rengini almışlardı, turşu gibi. Kokusu da kötü değildi.

Bu kompostu kurtarmam mümkün mü?

(Elimde kepek var ama EM çok az kaldı, bir şişe de Roa var).
Sn Verdoque

Elinizde az kalmış olan EMA'yı sulandırdıktan (1:5 veya 1:10 oranında) sonra kepeğin üzerine spreyleyerek hafifçe ıslatın. Kepeği karıştırın ve bir plastik torbaya koyup havasını da elinizle bastırarak çıkardıktan sonra ağzını bağlayın. 3 veya 4 gün sonra kepeği kullanabilirsiniz.

Kötü kokuyor dediğiniz bölüme kepek ilave ederek karıştırın ve Bukaşi kovanızı her zaman yaptığınız gibi kapatın. Kompostunuzu kurtarmış olacaksınız! Kolay gelsin.

Dogasever Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-06-2010, 07:24   #10
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
Teşekkürler Sn epsody.

Kompost kabım yesiladim'da satilan bukaşi kovası. Atıkları ekleyip karıştırdıktan sonra üstüne naylon kapatıp kenarlardan sıkıştırıyorum. Hava almamasına dikkat ediyorum. Zaman bulabilirsem tekrar bakayım.

verdoque Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-07-2010, 10:33   #11
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 04-07-2010
Şehir: D.BAKIR
Mesajlar: 11
Bu siteden okuduğum bilgilerle em almaya karar verip adım.Bazı ayrıntıları gözden kaçırarak aldığım em 'i damlama suyuna karıştırarak ağaçlara uyguladım.Sonradan aktifleştirmek gerektiğini öğrendim.Damlama suyuna pekmez karıştırdım.Faydası olurmu?Aktifleştirmeden topraklı ot ve güvercin gübresi yığınına da serpip üzerini örttüm.kompost olurmu?

cancan21 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-07-2010, 11:50   #12
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Geliboluda'ki bahçemde Kompost uygulaması.

Arkadaşlar kompost konusunda klasik yöntemlerin aksine kendi yöntemim olan fermantasyon (soğuk kompost) uygulamalarımla toprak içinde çukurda kompost, bu kompostu farklı kılan olgunlaşma sürecine mikroorganizmalardan sonra toprak solucanların katılımıyla oluşturduğum kompost yapısından daha değerli bir gübre oluşumu sağlayan bu bitkiler için değerli oluşumu geçen sene sezonda başlatarak sezon sonunda çukuru kapatarak uzun süren bir süreç içinde olgunlaşan kompostu bitki dikim ve yetiştimek için kullanmak üzere açmış bulunuyorum.

İdeal toprak düzenleyici ve bitki besin maddeleri sağlayan bu gübrenin çukurdan çıkarılma ile ilgili fotoğraflarını sunarak bu konuda ilgisi olan arkadaşlarımın göörüşlerine sunarken bu konu içinde olan arkadaşlarımında yorumlarını beklemekteyim şimdiden ilgileriniz için şükranlarımı sunarım, hepiniz sevgiyle kalın.

Eklenen Resimler
     
epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-07-2010, 19:38   #13
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 04-07-2010
Şehir: D.BAKIR
Mesajlar: 11
Sn epsody,bahçemde toprak ile birlikte sökülmüş kurumuş yabani otlar var.Bunları nasıl değerlendirebilirim?Elimde 0.5 lt ema var.Hazır 1m*1m çukur var.


Düzenleyen cancan21 : 12-07-2010 saat 09:17
cancan21 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-07-2010, 20:51   #14
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Kompost uygulaması zorluğu çukur açmak.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi cancan21 Mesajı Göster
Sn epsod,bahçemde toprak ile birlikte sökülmüş kurumuş yabani otlar var.Bunları nasıl değerlendirebilirim?Elimde 0.5 lt ema var.Hazır 1m*1m çukur var.
Arkadadaşım çukurun hazır olduğundan bu yabani otları mutfaktan çıkan sebze meyve atıklarının üzerine sıra halinde koyarak hem mutfak atıklarını değerlendirmiş hemde koku sinek olayını önlemiş olacaksınız, ema yıda sulama suyuna katarak aktif ederek işlemi başlatmış olacaksınız, çukur doluncaya kadar organik mataryeleri doldumaya devam edebilirsin, altta kalan atıklar önce işleme girdiklerinden hacimleri küçülecek atıklar çökecektir.

Çevreden yapraklarıda ilave edebilirsin, hatta pazarlardan sebze artıklarıda toplıyarak çukurun çöken yerlerine ileveler yaparak kompost oluşumunun içeriğini zenginleştirebilirsin, yakın çevrenizdeki kahvehanelerin çay artıklarınıda komposta ilave etmen kompostunun gübre içeriğinede büyük katkılar sağlıyacaktır.

Çalışmalarındaki gelişmeleri paylaşarak size daha faydalı önerilerim olacaktır, kompost çalışmaların için seni tebrik ederim, yapmış olduğun işlem topraklar ve çevre adına büyük faydalar sağlamaktadır, işlerin kolay gelsin. sevgiler saygılar.

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-07-2010, 09:17   #15
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 04-07-2010
Şehir: D.BAKIR
Mesajlar: 11
Sn epsody,yardımların için çok teşekkür ederim.Sevgiler saygılar bizden.Çevre adına yapmış olduğunuz çalışmalarınızdan dolayı sizleri kutlar,yardımlarınızın devamını bekleriz.Kompost oluşumu için ne kadar beklememiz gerekir?yabani otları küçültmeme gerek varmı? Elimde 10 teneke kadar hayvan gübresi olduğunu söylemeyi unuttum.

cancan21 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-07-2010, 14:52   #16
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 14-07-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 3
*** arkadaşlar.ben hayvan dışkısından organik gübre yapıp onu pazarlamak istiyorum.bu konuyla ilgili bilgi görüş ve tavsiyesi olanlara şimdiden teşekkürler....

ctilist-m Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-07-2010, 10:20   #17
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ctilist-m Mesajı Göster
*** arkadaşlar.ben hayvan dışkısından organik gübre yapıp onu pazarlamak istiyorum.bu konuyla ilgili bilgi görüş ve tavsiyesi olanlara şimdiden teşekkürler....
Alıntı
cancan21 Sn epsody,yardımların için çok teşekkür ederim.Sevgiler saygılar bizden.Çevre adına yapmış olduğunuz çalışmalarınızdan dolayı sizleri kutlar,yardımlarınızın devamını bekleriz.Kompost oluşumu için ne kadar beklememiz gerekir?yabani otları küçültmeme gerek varmı? Elimde 10 teneke kadar hayvan gübresi olduğunu söylemeyi unuttum.

Arkadaşım cancan21, organik materyellerin boyutlarının ufaltılması kompost sürecinde olgunlaşmayı çabuklaştımaktadır, hayvansal gübrelerin kompostlaştırlması ile kompost formunun bir kademe daha incelerek bitkiler yönünden daha uygun forma girmesi ve daha değerli enzimler oluşması ile toprak canlılarına ve bitkiler için çok faydalı bir oluşuma geçmektedir.

Arkadaşım cancan21 oluşum süraci seni pek fazla düşündürmesin, sen süreç içinde ihtiyacını karşılamak istiyorsan, içinden alacağın kompostu çok ince elekten geçenleri alıp diğer elek üstünü kalanları komposta katabilirsin.


Sayun ctilist-m; Hayvan gübreler büyük firmalar tarafın kompostlanarak granül veya palet şeklinde ambalajlanıp piyasa sürülmektedir, bu şekilde organik gübre imalatı yapılabilmektedir bu işler firmaların imalat sekterü içinde araştırması gerekir kanısındayım.

Bizler burada kendi toprak ve bitkilerimizin ihtiyacına yönelik hobi niteliğinde çalışmalar içersinde organik atıkları değerlendirmek için kompost yapım yötemlerini ortaya koymaktayız, sizin düşüncelerinizin boyutu hobi maksadını aşan bir durum olduğundan surularınıza ancak işletmecilik bazından cevaplar bulabilirsiniz.

Sizi bu çalışmalarınızdan dolayı başarılar diler konularımıza giren sorularla sizleri tekrar aramızda görmek isteriz.

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-08-2010, 22:11   #18
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-08-2010
Şehir: ankara
Mesajlar: 2
Herkese merhabalar yenı üye oldum buraya dun buradakı yazıları okudum neredeyse hemen hemen evdekı mlz lerle sıvı gubre yapma deneyını yapmak istıyorum cok guzel paylasımlar olmus ıkıde farkı ornek olarak resımler verılmıs fakat benım kafama takılan sorular var banada yardımcı olabılırmısınız.
Vede sorularımı kıme sorcam bılemıyorum kımseyıonlıne göremedım buyazıma cvb atarsanız sevınırım atık bırıktırmeye basladım bıle greklı malzlerde ıkıgunde tamamlıycam lutfen yardıım cokmerak ettım nasıl olcak herkese hayrlı gunler

GİDACİ Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-08-2010, 22:12   #19
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 09-08-2010
Şehir: ankara
Mesajlar: 2
Herkese merhabalar yenı üye oldum buraya dun buradakı yazıları neredeyse hemen hemen okudum
evdekı mlz lerle sıvı gubre yapma deneyını yapmak istıyorum
cok guzel paylasımlar olmus ıkıde farkı ornek olarak resımler verılmıs fakat benım kafama takılan sorular var banada yardımcı olabılırmısınız.
Vede sorularımı kıme sorcam bılemıyorum kımseyı onlıne göremedım buyazıma cvb atarsanız sevınırım
atık bırıktırmeye basladım bıle gereklı malzlerde ıkıgunde tamamlıycam lutfen yardıım cok merak ettım nasıl olcak herkese hayrlı gunler

GİDACİ Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-08-2010, 00:17   #20
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Arkadaşımız gıdacı, önce hoşgeldiniz.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi GİDACİ Mesajı Göster
Herkese merhabalar yenı üye oldum buraya dun buradakı yazıları neredeyse hemen hemen okudum
evdekı mlz lerle sıvı gubre yapma deneyını yapmak istıyorum
cok guzel paylasımlar olmus ıkıde farkı ornek olarak resımler verılmıs fakat benım kafama takılan sorular var banada yardımcı olabılırmısınız.
Vede sorularımı kıme sorcam bılemıyorum kımseyı onlıne göremedım buyazıma cvb atarsanız sevınırım
atık bırıktırmeye basladım bıle gereklı malzlerde ıkıgunde tamamlıycam lutfen yardıım cok merak ettım nasıl olcak herkese hayrlı gunler
İlgili sorularınız için teşekkürlerimi sunarım, Gıdacı arkadaşım atıklarını mümkün olduğunca doğruyarak ufaltacaksınız, kabınız hava almıyacak ve içinde hava bşluğu bırakmamaya özen göstererek atıklarınızı kabınıza doldurup üzerine şehir suyunun klorunu uçmasını sağlamak için daha önceden üstü açık bir kapta suyun clorunu gidereceksiniz, bu işlenin anlamı fermantasyon bakterilerinin sağlığını korumak için yapmaktayız.

klor'u uçurma işlemiyle uğraşmak istemiyorsan satılan şişe sularıyla bu işi yapabilirsin, gelelim işin, atıklarımızı fermantasyon için aktif edilmesine Em hakkında malumatın olmuştur herhalde Em'i bulunduğun yerde bulmakta zorlanırsan ekşi yoğurt suyunu veya hamur mayasını, pekmezle daha önceden aktif hale getirdikten sonra atıklarını bu aktif malzeme ile fermantasyon işlemini başlatmış oluyorsun, havanın sıcalığına bağlı olarak fermantasyon bakterileri ( laktik asit bakterisi) Atıklarını mikrobiyal bir faaliyet içinde parçalıyarak birleşik organik atıkları asıl minerallerine dönmeye başlıyarak bitkiler için sıvı organik besin maddesine dönmektedirler.

Bu eriyik sıvıyı doğrudan bitkilerine vermeden önce asidik durumunu 6-6.5 ph olacak şekilde klorsuz suyla seyreltmen gerekecek, forumlarda bu bilgiler paylaşılmıştı okudum diyorsanız gözünüzden nasıl kaçtı yeni olmanız dolayısıyla bu konuları tamamen okuyarak ayrıntı için bu başlıkta size en kısa zamanda cevap verilecektir bundan kuşkunuz olmasın.

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-08-2010, 22:35   #21
Ağaç Dostu
 
bıcırık's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-04-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 773
epsoyd arkadaşımıza sorarsanız cevap verir size...

bıcırık Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-09-2010, 12:55   #22
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Soğuk kompost'un önemine dikkat.

Birleşik organik atıklarıyla Kompost çalışmaları içinde olan arkadaşlarımın nazari dikkatine.

Fermantasyon (soğuk kompost,minumum oksijen ile yanma) çalışmalarıyla oksidasyon (Sıcak kompost oksijenli yanma) ile oluşturulan komposta kaşı geliştirdiğim kompostun uzak doğuda kullanımının bilimsel olmasının nedenlerini ortaya koymakta zorlandığım çalışmalara arkadaşımız, acemi çaylak mikro biyoloji ve toprak başlığındaki son mesajlarındaki bilimsel makaleleri çivrim çalışmaları ile ortaya koyduğu gerçekler benim uygulamakta olduğum soğuk kompost çalışmalarıma ışık tutarak, bu tip kompost'un verimliliğini de belgelemektedir.

Kendisi bu çalışmalardan dolayı kutlar, bu alandaki çalışmalarının devami ile kendisine başarılar dilerim.

http://www.agaclar.net/forum/showpos...&postcount=152

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-09-2010, 13:08   #23
Yeni Üye
 
fm19's Avatar
 
Giriş Tarihi: 27-04-2006
Şehir: SAMSUN
Mesajlar: 23
Galeri: 10
Tüm yazılanları okumaya çalıştım. emek verip değerli katkıda bulunanalara çok teşekkürler.

fm19 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-09-2010, 13:28   #24
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Samimi ilgilere samimi paylaşımlar.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi fm19 Mesajı Göster
Tüm yazılanları okumaya çalıştım. emek verip değerli katkıda bulunanalara çok teşekkürler.
Arkadaşım fm19 edinmiş olduğun bilgilerin yorumlarını paylaşmanı rica eder, bu yorumlar la yeni bilgi sürecinin başlamasıylada daha güzel paylaşımlar ortaya çıkmasıdır, katılmanızı pasif paylaşımlıcılıktan aktif paylaşımlara yükseltmenin zamanı gelmiştir, sevgilerimle tüm güzellikler sizlerle olsun.

epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-09-2010, 21:52   #25
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Sındırgalı arkadaşıma açıklamalar.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sındırgılı Mesajı Göster
Ben,` LIKOPEN`oranini eksik yazmisim. Sn.Denizakvaryumunun ve Sevgili Bari`nin yazilarinda, domatesten 10-17 kati fazla likopen icerdigini gordukten sonra duzeltme ihtiyacini hissettim.
Kompostu yaparken; potasyum,lityum,germanyum gibi elementleri nasil yukleyecegiz?
Ben, icilebilir muz enzimi (extract) yapmaya basladim.Bunun yaninda, denizden yosun toplayacagim.
Sevgili Epsody, bu konularda sen bizden kosar adim onde gidiyorsun.Dusuncelerini bizle paylasirsan sevinirim.
Kompost çalışmalarımızda organik atıkların biyolojik öğütülüm işleminde bitki besin maddeleri sağlama yolundaki çalışmalarda daha ileri ve zengin içerikli mineralli bitki besin maddeleri oluşturmak için çeşitli sebze ve bitki artıklarının yanında doğadan toplıyacağımız yabani otların içlerinden kompostumuza istediğimiz mineralleri sağlıyacak olanların bünyesinde topraktan kaldıran otlardan seçerek kompostumuza katarak kaynak oluşturabiliriz.

Ayrıca deniz yosunlarını temiz sularla yıkayarak tuzundan arındırarak kompostumuza katarak çok özel enzim ve mineral sağlıyabiliriz, ayrıca kirlenmiş atık suların içinde, bu suların arıtılmaları sağlamak için yetiştirilecek bitkiler bize bulmakta zorlandığımız iz elementleri sağlamakta bir seçenek sağlıyacaktır.

Kompostumuzu olgunlaşma sürecinden sonra bahçemizde oluşturacağımız sebze ve bitki yetiştirme parsellerinde dikim tarihinden 3-4 ay önce açacağımız 50cm derinliğinde kanal çukurlara yerleştirerek, kompostumuzun toprak solucanlarına sunarak kompostumuz yeni bir minerilizasyon işlemine girmekte ve ekim için bitkilerimiz tarafından zengin içerikli besin maddesi ve enzimler sağlanmaktadır.

Bu çalışmalar benim çukurda kompost oluşturma çalışmalarımın, solucan gübresi oluşturma çalışmalarımın ve bitki besleme ile bütünleşmiş son şeklini verdiğim bir uygulama olmaktadır, bu mesajdaki açıklamlar içinde anlaşılamıyan noktalar için paylaşımlarınızı beklemekteyim.

Kompost işlemi çalımalarında bulunan arkadaşlarıma başarılar dilerim.

Ahu_E beğendi.
epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-10-2010, 12:11   #26
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-09-2010
Şehir: izmir
Mesajlar: 4
Merhabalar ben fermantasyon ile gübre yapma konusunu ilgi ile takip etmekteyim. Buradaki bilgileri edinmeden önce mutfak atıklarını küçük miktarlarda günlük biriktirip bahçemin muhtelif yerlerine çukur kazıp rastgele gömmekteydim.10-15 gün sonra buraları kazdığım zaman bunların genelde toprağa karıştığını görüyordum.Fakat buradaki bilgileri gördükten sonra yazılanlar şeklinde uygulamaya başladım.Önce deney amaçlı az miktarda 3 kg lik plastik kutuda mutfak atıklarını ufaladım içine bir miktar kefir,reçel koydum ağzına kadar klorsuz suyu bugün doldurdum bakalım ne olacak.Bu arada zamanın geldiğini yanlış anlamadıysam ekşimtrak alkol karışımı kokudan mı anlayacağız kaç gün geçmesi gerek?
birde oluşan sıvıyı nekadar sulandıracağız yani ph ını ölçme imkanım yok yani daha pratik bir yol yok mu? teşekkürlert.

pelask Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-10-2010, 22:12   #27
Ağaç Dostu
 
artemisia10's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-05-2010
Şehir: BALIKESİR
Mesajlar: 376
Galeri: 55
Çok faydalı...

Bu sene başından itibaren Sn. Epsody den öğrendiğim yöntemlerle sıvı gübremi evde kendim yapmaya başladım. Ben bahçemdeki bitkilerde çok güzel sonuçlar aldım çiçeklerim coştu ahududularım mükemmel hatta bir süre birşey olur diye dağ çileğime hiç kullanmamıştım en sonunda onada kullandım ve inanılmaz bir şekilde yeni yapraklar hızla büyümeye başladı.Bu konuda uzman değilim ama bazılarına çiftlik gübresi bazılarına sıvı gübremden vermiştim farkı görebilmek için
ve sonuçta bana gerçekten faydalı bir iş yaptığımı düşündürdü. Kendiniz hazırlayıp birde iyi sonuç alınca çok keyifli bir iş haline geliyor. Çok fazla miktarlarda yapamıyorum ama bir çok mutfak atığınıda kazdığım çukurlarda biriktirdim. Paylaşımlarından dolayı Sn. Epsody'e teşekkür ediyorum...

artemisia10 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-10-2010, 22:32   #28
Ağaç Dostu
 
efe-can's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-11-2008
Şehir: Menderes-İZMİR
Mesajlar: 113
Uzman Görüşüne İhtiyacım var:

Benim bahçem 7000 m2. Hiçbir otu çöpü yakmıyorum. İnce ince kıyıp soğuk kompost yapıyorum. Ayrıca açıkta gezen 100 adet tavuklarım var. Onlarında gübresini karıştırıyorum.

Ancak; yakınlarımda serada salatalık üreten komşularım var. Üretim bitince toplayıp ormana atıyorlar. Biliyorsunuz fideleri hibrit tohumdan, üretim esnasında yoğun olarak kımyasal gübre ve ilaç kullanıyorlar.

Soru 1: Bu salatalık atıklarını kompost yapabilirmiyiz?
2: Bahçeden çıkan tohumlu yapancı otları ve ayrıkları, kompost yapsak tohumları cürür mü?

Yanıtlayan olursa teşekkür ederim.

efe-can Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-10-2010, 07:58   #29
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-02-2008
Şehir: istanbul-Gelibolu
Mesajlar: 1,829
Arkadaşım efe-can Başlığıma hoş geldin.

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi efe-can Mesajı Göster
Uzman Görüşüne İhtiyacım var:

Benim bahçem 7000 m2. Hiçbir otu çöpü yakmıyorum. İnce ince kıyıp soğuk kompost yapıyorum. Ayrıca açıkta gezen 100 adet tavuklarım var. Onlarında gübresini karıştırıyorum.

Ancak; yakınlarımda serada salatalık üreten komşularım var. Üretim bitince toplayıp ormana atıyorlar. Biliyorsunuz fideleri hibrit tohumdan, üretim esnasında yoğun olarak kımyasal gübre ve ilaç kullanıyorlar.

Soru 1: Bu salatalık atıklarını kompost yapabilirmiyiz?
2: Bahçeden çıkan tohumlu yapancı otları ve ayrıkları, kompost yapsak tohumları cürür mü?

Yanıtlayan olursa teşekkür ederim.
Sevgili efe- can bahçe çalışmalarından haberim vardı kompost yapımı konusunda yazışmıştık, hatta diye bilirimki bu sitede toprak çukur içinde soğuk kompost esasıyla çalışmalar yapan ilk kişilerdensiniz diyebilirim, ilginize teşekkür eder sizin sorularınızı cevaplamaktan zevk alacağım.

Arkadaşım efe-can soğuk kompost sistemi (havasız ortamdaki bakterilerle yapılan birleşik organik malzemelerin ayrıştırılması, öğütülmesi, minerilizasyona uğratılması işlemini tarif etmektedir) çukur içinde başlattığımız bu işletim sistemini hızlandırmak istiyorsak Em veya mikrobiyal aşılayıcı ile aktif etmeliyiz, bu preparatları çevremizde bulamıyorsak veya bulmakta zorlanıyorsak, bunun yerine ekşi yoğurt suyunu veya ekmek mayasını bir kapta pekmez katarak aktif ederek, kompost çukurumuzu mevcut atıklarla doldururken hazırlanan preparatı klorsuz suyla veya kuyu suyu ile sulandırarak bir pompa ile atmalıyız, çukuru doldurma esasında atıkların boşluk yapmaması için kurumuş olan malzemeleri önceden ıslatarak hacimlerini küçülterek çukurumuzu gereği gibi dolduarabilir.

Arkadaşım gelelim sorularınızın cevaplanmasına, bahsettiğin salatalık atıklarının vede yabani ot tohumlarının sizde yarattığı endişeli duruma varsaydığınız kimyasl bulaşık ve de hibrit tohumlarının kompost işlemini etkilemesinin açıklanmasına, arkadaşım toprak içi mikro canlılar öğütme işleminde hertürlü organik maddeyi parçalıyarak öğüttüklerinden birleşik minerallerden meydana gelmiş durumları ayrışarak esas minellerine dönmektedirler, ve toprağa karışmaktadır, sonra devreye giren toprak solucanları sayesinde bu ayrışma daha ince boyutlarda solucanın sindirim sistemlerinden geçerek hertürlü kimyasalın da parçalanarak pestist özelliği zararlı boyuttan esas minerallerine indirgenmektedir.

Sonuçta yabani ot tohumları kompostun fermantasyon işlemi içinde çimlenme özellliğini yitirmekte mevcut bakteriler vasıtasıyla işlenerek toprak organik madde olarak karışmaktadır, bu tür atıkları endişeye gerek olmadan kullanmakta sakınca mevzu olamaz, bu işin izahi toprak içi eko sistem içinde düzenlenmektedir.

Arkadaşım size ayrıca tavuk kümeslerinde dışkılarla oluşan kokular üzerinde bir açıklama getirmek istiyorum, tavuk dışkısı üre yönünden zengin olduğundan açığa çıktığında amonyak veya nitrat bileşikleri oluşturduğundan ortamın kirlenmesine ve koku oluşumuna vede tavuklarda solunum yolu rahatsızlıklarına sebeb olmaktadır.

Bu istenmeyen durumu gidermek için tavukların gezindikleri kümes ortamına klinoptilolit minerali serilerek ürenin absorplanması sağlanarak kümes içleri daha hijyen hale getirilebilir, bu durumda ürenin kaçması önlendiğinden tavuk dişkılarından maksimum değerlendirme yapılmış olur, hatta bu minralin yem katkısı olanını kullanarakta kokunun dışkılanmadan önüne geçilerek azaltılabilir.

Arkadaşım açıklamalarımda sizce gözden kaçan ayrıntılar varsa bunu paylaşımlarda ortaya koyarak açıklarsanız seve seve açıklamaktan zevk alacağım çalışmalarında başarılar dilerken sevgiyle kalın.

Saygılarımla.

mkntasarim beğendi.
epsody Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-10-2010, 07:00   #30
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
Merhaba Sn efe-can,

Uzman değilim ama özellikle 2. sorunuz için aklıma Sn acemi_caylak'ın mikrobiyoloji ve toprak başlığında biocharın kullanım alanlarını anlatan aşağıdaki mesajı geldi. 190 nolu mesaj ve sonrasında da biochar'ın nasıl yapılacağı anlatılıyor.

http://www.agaclar.net/forum/showthr...t=20171&page=7

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi acemi_caylak Mesajı Göster
Biochar'ın Kullanım Alanları

1- 4 kg biochar, 4 kg hayvan gübresi, 1 kg pirinç kepeği, 1 kg kompost (bu malzemelerin özgül ağırlıkları farklı olduğu için hacimsel olarak 4:4:1:1 oranı kullanılabilir.) ile karıştırarak gübre olarak.

2- 1:1:1 oranında (toprak:biochar:kompost) karışım yaparak yeni dikimlerde köklendirici olarak.

3- Su arıtmada filtre olarak.

4- 60:40 oranında (orman toprağından yapılan aşılayıcı:biochar) mikoriza içeren karışım yaparak toprağa mikoriza aşılamak çin kullanabilirsiniz.

Ayrıca pestisit olarak, yakacak olarak ve koku giderici olarak kullanılabilirmiş. (Pestisit konusunda abarttıklarını düşünüyorum. Ben dökümanda yazanı söyledim.)

Benim için, kompost yapılamayacak bitki artıklarının bu şekilde kömürleştirilerek hem topraktaki organik madde miktarına katkı sağlaması hem de aktif karbon içeriği sayesinde tıpkı leonardit ve klinoptilolit gibi toprağın katyon değişim kapasitesini düzenlemesi daha önemli bir özellik olarak öne çıkıyor.

CilekFidesi beğendi.

Düzenleyen verdoque : 14-10-2010 saat 06:11
verdoque Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 00:37.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026