agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Soğanlı ve Yumrulu Bitkiler
(https)




Beğeni Düzeni343Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 14-05-2009, 14:59   #1
Ağaç Dostu
 
Orkun Kırcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-09-2008
Şehir: AYDIN
Mesajlar: 2,650
Galeri: 215
Arkadaşlar lilyumlardan ne haber. Kimseninki açmadı mı henüz? Merak ettim yahuu..

Orkun Kırcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-05-2009, 00:38   #2
Ağaç Dostu
 
Lilium's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: Balıkesir Gönen
Mesajlar: 7,546
Galeri: 106
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Orkun Kırcı Mesajı Göster
Arkadaşlar lilyumlardan ne haber. Kimseninki açmadı mı henüz? Merak ettim yahuu..

Sayın kırcı, yüzdün yüzdün, nasıl derler kuyruğuna geldin, bir hafta daha sabredin, bir hafta sonra misler gibi kokan bir odada uyanabilirsin.

Lilium Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-05-2009, 00:56   #3
Ağaç Dostu
 
Adalet Yağcı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2008
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 11,101
Galeri: 260
Sayın Lilium, bitkim tomurcukta ama tomurcuklu kısım ince ince tüylenmiş gibi, diğerlerinde böyle bir durum yok, bu oluşumun doğal olup olmadığı hakkında bir fikir verebilirmisiniz?

Eklenen Resimler
 
Adalet Yağcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-05-2009, 01:32   #4
Ağaç Dostu
 
Lilium's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: Balıkesir Gönen
Mesajlar: 7,546
Galeri: 106
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Adalet Yağcı Mesajı Göster
Sayın Lilium, bitkim tomurcukta ama tomurcuklu kısım ince ince tüylenmiş gibi, diğerlerinde böyle bir durum yok, bu oluşumun doğal olup olmadığı hakkında bir fikir verebilirmisiniz?
Adalet abla bu türü ile ilgili, gayet doğal, bakınız aynısından ongun kırcıda da var.
http://agaclar.net/forum/attachment....4&d=1242409827

Lilium Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-01-2011, 23:25   #5
Yeni Üye
 
maxeramaxera's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-01-2011
Şehir: İST
Mesajlar: 1
rica etsem biri bana ve sevgilime liliumun fide **** tohumunu nerden bulup saksıya koyup nasıl buyutebileceğimizi açıklayabilir?

maxeramaxera Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-01-2011, 18:04   #6
Ağaç Dostu.
 
Giriş Tarihi: 17-01-2009
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 3,802
Galeri: 45
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi maxeramaxera Mesajı Göster
rica etsem biri bana ve sevgilime liliumun fide **** tohumunu nerden bulup saksıya koyup nasıl buyutebileceğimizi açıklayabilir?
Sn maxeramaxera., Hoşgeldiniz. Lilium genellikle "Soğan" denilen yapısıyla yetiştirilir, Tohum ile de üretilen türleri var fakat Türkiye de sanıyorum yok. Fide ile ise üretilmez.

Soğanları, Yaz sonuna doğru bu sitede satılabildiği gibi, bazen yılın değişik aylarında süpermarketlerde de satılabilir. Genellikle birkaç tür ticari olarak satılır. 1.cisi Lilium candidum denilen "Mis zambağı" dır, Bunun soğanları yüzeysel dikilir. Yani hazırlanmış toprağa 5-8 cm derinliğe dikilir.
2. ci ticari tür; Asiatic ve Oriental melez denilen değişik renklerde liliumlar dır. Bunlar ise DERİN dikilir, yani dikildikten sonra soğanın üzerine 10 cm kadar toprak olmalıdır. (L.candidumda ise 3-5 Cm) bunların bazıları kokuludur, bazıları renklidir.

Bu duruma göre; Saksınızı alın, içine 8-10 cm kalınlıkta toprak koyun,, Soğanı yerleştirip üzerine (Türe göre) 5-12 cm toprak doldurup sulayın ,ve bırakın . hepsi bukadar.
Kolay gelsin.

kgursan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
lilium candidum, soğan, zambak


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 14:27.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026