agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Soğanlı ve Yumrulu Bitkiler
(https)




Beğeni Düzeni343Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 03-03-2017, 14:22   #1
Ağaç Dostu
 
lenavita's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-11-2009
Şehir: adana
Mesajlar: 157
Biri marketten almıştım farklı renklerde açacak diğerinde beyazlar yanlız çoğu açmaz çünkü bir çılgınlık yapmıştım sarımsak gibi dış dış yapıp ekmistim bahçe doldu resmen hepside tuttu gerçi adana havasını çok seviyorlar belki de ondan hepsinin tutması bu yıl 2 beyaz acar bi maçta renklisi diğerleri yavrulari

Eklenen Resimler
   
lenavita Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-07-2017, 07:07   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-03-2017
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 131
Herkese merhabalar,

Babamın bahçesinde geçen ay açmış çok güzel zambaklar vardı.Dün yanına gittiğimde çiçeklerini döktüklerini gördüm.Ancak aşağıdaki resimdeki gibi sanki bir tohum topu gibi birşey oluşturmuş.Ne ve nasıl yapmam lazım.Alsam kendi bahçemde ekebilirmiyim.Kolaylıklar dilerim.
Name:  WhatsApp Image 2017-07-06 at 07.55.43.jpeg
Views: 1092
Size:  58.0 KB

Efe Bey Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-07-2017, 10:11   #3
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 07-06-2016
Şehir: Bodrum
Mesajlar: 237
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Efe Bey Mesajı Göster
Herkese merhabalar,

Babamın bahçesinde geçen ay açmış çok güzel zambaklar vardı.Dün yanına gittiğimde çiçeklerini döktüklerini gördüm.Ancak aşağıdaki resimdeki gibi sanki bir tohum topu gibi birşey oluşturmuş.Ne ve nasıl yapmam lazım.Alsam kendi bahçemde ekebilirmiyim.Kolaylıklar dilerim.
Eklenti 653326
Bir şey yapmanız gerekmiyor, tohum kapsüllerinin olgunlaşmasını bekleyin, yaz sonunda tohumları alabilirsiniz. İyi bir bakımla, 3-4 sene sonra çiçeklerinin keyfini sürebilirsiniz.

Yalnız şöyle de bir şey var; fotoğraftakiler lilyum değil sanırım, daha çok amaryllis gibiler.


Düzenleyen wakan : 06-07-2017 saat 14:37
wakan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-11-2017, 09:31   #4
Ağaç Dostu
 
lenavita's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-11-2009
Şehir: adana
Mesajlar: 157
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi wakan Mesajı Göster
Bir şey yapmanız gerekmiyor, tohum kapsüllerinin olgunlaşmasını bekleyin, yaz sonunda tohumları alabilirsiniz. İyi bir bakımla, 3-4 sene sonra çiçeklerinin keyfini sürebilirsiniz.

Yalnız şöyle de bir şey var; fotoğraftakiler lilyum değil sanırım, daha çok amaryllis gibiler.
Bence zambaklar solmaya yakın koparinki sogandaki besini tohuma vermesin gerek yok çünkü tohuma

Eklenen Resimler
  
lenavita Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-07-2017, 19:15   #5
Ağaç Dostu
 
Batı Rüzgarı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-09-2015
Şehir: Ankara
Mesajlar: 706
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Efe Bey Mesajı Göster
Herkese merhabalar,

Babamın bahçesinde geçen ay açmış çok güzel zambaklar vardı.Dün yanına gittiğimde çiçeklerini döktüklerini gördüm.Ancak aşağıdaki resimdeki gibi sanki bir tohum topu gibi birşey oluşturmuş.Ne ve nasıl yapmam lazım.Alsam kendi bahçemde ekebilirmiyim.Kolaylıklar dilerim.
Eklenti 653326
zambak değil bunlar amaryllis hatta amaryllis de değil tam olarak hippeastrum

türkçe olarak isimlendirmek istiyorsanız da çoban çiçeği diyebilirsiniz.

yinede sorulara cevap verecek olursak evet onlar tohum keseleri içinde bakamayacağınız kadar tohum olur. ama çiçek açacak büyüklüğe erişmesi yıllar alır. o yüzden tohumları boşverip dibindeki muhtemel yavrularına göz dikin
yine soğanların güç kaybetmemesi için çiçek açtğından tohuma bırakmayın.çiçek solar solmaz sapı koparın.

Batı Rüzgarı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-07-2017, 09:40   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 06-03-2017
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 131
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Batı Rüzgarı Mesajı Göster
zambak değil bunlar amaryllis hatta amaryllis de değil tam olarak hippeastrum

türkçe olarak isimlendirmek istiyorsanız da çoban çiçeği diyebilirsiniz.

yinede sorulara cevap verecek olursak evet onlar tohum keseleri içinde bakamayacağınız kadar tohum olur. ama çiçek açacak büyüklüğe erişmesi yıllar alır. o yüzden tohumları boşverip dibindeki muhtemel yavrularına göz dikin
yine soğanların güç kaybetmemesi için çiçek açtğından tohuma bırakmayın.çiçek solar solmaz sapı koparın.
Sn.Batı Rüzgarı,
Dibindeki yavruları için neler yapmalıyım,çıkartmalımıyım,ne zaman ve nasıl,ayrıca nasıl ve nerede muhafaza etmeliyim.Teşekkür ederim şimdiden.

Efe Bey Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-07-2017, 21:44   #7
Ağaç Dostu
 
Batı Rüzgarı's Avatar
 
Giriş Tarihi: 10-09-2015
Şehir: Ankara
Mesajlar: 706
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Efe Bey Mesajı Göster
Sn.Batı Rüzgarı,
Dibindeki yavruları için neler yapmalıyım,çıkartmalımıyım,ne zaman ve nasıl,ayrıca nasıl ve nerede muhafaza etmeliyim.Teşekkür ederim şimdiden.
istediğiniz zaman yavruları ayırıp başka bir saksıya dikebilirsiniz.toprak sadece torf olmamalı bahçe toprağı olabilir.gübre olursa daha iyi olur.
muhafaza etmek için de bir neden yok. çünkü herhangi bir zamanda toprağa alınabilir bir sakıncası yok.hatta daha iyi olur bir an önce kök salıp yeni yapraklar çıkarması için.


yine soğanları derine gömmeyin. yüzeysel dikin ve çok sulamayın.eğer içeride bakacaksanız içeride çıkan yaprak dışarıya aldığınız sararıp dökülebilir.****** ardından yeni yapraklar gelecektir.

Batı Rüzgarı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
lilium candidum, soğan, zambak


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 05:47.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026