agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Soğanlı ve Yumrulu Bitkiler
(https)




Beğeni Düzeni165Beğeniler

 
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Prev Önceki mesaj   Sonraki mesaj Next
Eski 11-04-2015, 18:42   #22
Ağaç Dostu.
 
Giriş Tarihi: 17-01-2009
Şehir: YALOVA
Mesajlar: 3,802
Galeri: 45
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi gökhan Arslan Mesajı Göster
Sayın kgursan öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Ben şahsen şu yöntemi uygulamaya çalışıyorum. Kasım ayı gibi ( tabi bu izmir için ) sulamayı kesip yapraklarının kurumasını bekliyorum daha sonra saksısından hiç çıkarmadan serin ve gölge bir yerde dinlenmeye alıyorum. Havalar iyice ısınınca ( nisan başı gibi ) sulamaya başlıyorum fakat daha öncesinde sap veren soğan olursa sulamayı o bitki için daha erkene çekiyorum. Yalnız geçen sene bu yöntem yüzünden sorun yaşadığım bazı soğanlarım oldu zira çürüdüler. Önümüzdeki yıl için soğanları topraktan çıkarmayı mı denesem diyorum böyle yaparsam çürümenin önüne geçebilir miyiz?

Not: Sanırım bendeki soğanların çoğu hippeastrum.
Çürüme varsa ister toprakta (kuru toprak) olsun, isterseniz çıkarın fark etmez soğandaki çürük topraktan çıksa da çürütür. Diktiğiniz zaman çürür.
,
Topraktan çıkarıp depolamanın avantajı; Eğer soğanda çürüme noktaları varsa dikmezsiniz.!! kolay gelsin

kgursan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
 


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 06:41.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026