![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 29-08-2009
Şehir: Sivas
Mesajlar: 22
|
ben bu sene ilk defa bahçe yaptım hatta bu bahçede domates salatalık, bir kaç çeşit biber vs vardı. ancak gelgelelim ki ne marul u ne de kıvırcığı beceremedim. bağladım olmadı tepesini kestim olmadı aldı başını gitti yukarıya doğru en sonunda kökten alıp tavuklarıma verdim. bu konu ile bilgisi olan bir arkadaş varsa ve bu marulların neden bu hale geldğini yazarsa çok sevinirim. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 104
|
Alıntı:
Salata ve marul yetiştiriciliğinde en uygun sıcaklık derecesi 15,5 ºC ile 18,3 ºC arası ise de baş bağlama esnasında 8 ºC-12 ºC arasında olmalıdır. 18 ºC’nin üzerinde tohuma kalkar. Sivas bildiğim kadarıyla yüksek rakıma sahip. Bu bakımdan yaz aylarında 1000-1500 m. olan yayla kesiminde yazlık çeşitlerin yetiştirilmesi mümkündür. Bu arada, marul cinsi de önemli. marul şemikler aşırı sıcakta göbek bağlamadan sapakalkar parıs ısland cos Verimi gayet güzel olan bu çeşit çiçeğe kalkmaya orta derecede toleranslıdır. tarsus göbek ve kıvırcık 'bence' en iyisi. (Tabi bu söylediğim amatör üreticiler için geçerli |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|