![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
2-Onları da mutlaka siyirin.İki nedenden dolayı.Hem o zarflar mantar oluşumuna çanak tutar hem de dipteki gelecek yıl çiçek acacak sürgünler az ışık görür.Yalniz siyirirken dipteki sürgün gözlerine dikkat edin. 3-Bazı turlerde çift yaprak oluşturur.Ancak burda benim görüşüm azot oranı yüksek gübre kullanımı 4-İste burda ture göre dinlenme zamanını bilmeniz gerekir.Ancak genel olarak söyle söyleyebilirim; catt inizde yeni sürgün oluşumu ve/veya kök oluşumu yoksa dinlenmede olma ihtimali yüksek.Bu durumda genel tavsiye edilen yeni sürgün ve kök oluşumlarına kadar gubrelemeyi kesip az sulama. Bu ne seri ve üst üste soru? Allah'tan bugün zamanım var ![]() İnşallah yardımcı olabildim.Son olarak gördüğüm kadarı ile kullandığınız su kirecli gibi??? |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 31-12-2011
Şehir: Samsun
Mesajlar: 303
|
Alıntı:
kireç oranını bilmiyorum Bora Bey. ama suları 2 gün bekletip veriyorum ve ben de haftada bir gün daldırma yapıyordum ki daha da azaltacam inşallah.. kireci yapraklardan mı anladınız? |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Fotoğraf yanıltmıyorsa evet.Yapraklar ve bulb lardaki beyazlık kullandığınız suyun kireç oranının fazla ve sert olduğunu gözlemini edindirdi bana. Nur Korkmaz Hn ve Garo bey bana Erikli suyu tavsiye etmişti.Yoksa ozmozumu yeniden kuracaktım eve.Aslında şimdi daha hassas türler elimde olduğu için yine de elimin altında bir ozmoz olsun istiyorum. Onun için kaç saksı bitkiniz var bilmiyorum ama 5 Lt bir erikli alıp bunu kovaya koyup içine de bir akvaryum hava motoru aracılığı ile ya da akvaryum su flitresi (hava alanlar vardır ondan) ile dondürmeniz, sulama da bir kova suyu uzun süre kullanmanız demek daldırma usulü.Tavsiyem sert, tuz oranı fazla sulardan uzak durmanız. Vejetativ dönemde kullandığım 5+5+5, çiçeklenmede kullandığım 3+6+9.Bu gübreleri Ziya Soner beyden almıştım. Ancak piyasada 4+6+6 --- 3+5+6 var. Şimdi gelelim gübre seçiminde dikkat etmeniz gereken küçük nüanslara; Örneğin aşağıda değerlerini verdiğiniz gübre oranları ve içeriği: 1- 16-4-3 oranında NPK var.Bunu kullandığınızda vegetativ gelişme çok aşırı olabilir.İşte çift yaprak gibi.Uzun vadede kesinlikle çiçek göremezsiniz. 2-İçinde Üre azotu olan gübreler ucuzdur ancak kökler bu tip azotu çok çabuk emdikleri için orkide kökleri uzun dönemde yanar.Artı klor var gübrede orkide için intihar olur (Uzun vade kullanım)Bir iki kullanımda reaksiyon vermeyebilir)3-Sert su kullanıyorsunuz(musluk suyunuzun değerlerini bilmiyorum ama Türkiye nin büyük bir geneli kireçli sert sulardan oluşur).Yani en az 200 TDS değerli bir su olduğunu varsayarsak devamlı tuz köklerde birikiyor.Artı gübre ki yarım doz ya da çeyrek doz kullansanız dahi bu su ile bu değer 350-400-500 TDS çıkar.Ortalamada köklerde biriken tuz oranı min 200 TDS civarı(çünkü en az nemli kalacak saksı içi harç).Bu uzun vadede kökleri çok zorlar. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 31-12-2011
Şehir: Samsun
Mesajlar: 303
|
Alıntı:
o gübreyi kullanmayacam dediğiniz gibi içinde üre azotu var ve N oranı cidden çok fazlaymış... dediğiniz gübreleri de en yakın zamanda Ziya Bey'den isteyecem inşallah.. bir de çiçeklenme dönemini şu şekilde mi anlamalıyım; çiçek tomurcuk ya da zarflarını çıkarmaya başladığı ilk zaman, yoksa ondan önce de belli bir dönem var mı? vejetasyon dönemi de çiçekleri döktüğü andan itibaren başlıyor herhalde.. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
15 gün o suyu kullanabilirsiniz eğer gübre kullanmazsanız.10-15 saksı tavsiye ettiğimi uygalamanız için yeterli adet. Yani sulamayı yaparken sizce motor içinde kalır mı?İlahi Halil bey .Çıkartın elbette ![]() Bakın çiçek saplarını çıkarma zamanı catt. lerin türüne göre değişir.Ben buna kesin şu dönemdir diyemem.Elinizdeki catt. lerin türüne bağlı. Aslında hem bu konular da hem de öncekilerde Garo bey çok detay yazdı.Özellikle bu konuda billhassa size cevap yazdığını ben net hatırlıyorum. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 31-12-2011
Şehir: Samsun
Mesajlar: 303
|
Alıntı:
biraz komik olmuş evet tamam Bora bey tavsiyelerinize uyacam inşallah. sizden, moderatörden ve diğer üye arkadaşlardan özür diliyorum eski mesajları tekrar okuyacağım..saygılarımla.. |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|