![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
vanda orkide
vanda orkide http://www.agaclar.net/galeri/showim...p?i=5405&c=580 zaman zaman orkideler anlatılırken konusu geçer ama bir kaç cümle...yine vanda orkide hakkında iki kişi şimdiye kadar fikir beyan etti..biri ****** sayın praecox diğer arkadaşımız ise İSAK forumundan... Erkan Hocam nette gezerken rastladım, vanda son ayların en moda en gözde çiçeği imiş... Tabi bunda güzelliğinin etkisi büyük... diğer bir neden de hiç torf istememesi olabilir mi? şöyle bir taradım vanda hakkında Türkçe hiçbir kaynak yok... acaba rica etsek vanda hakkında biraz bilgi vermeniz ve tecrübelerinizi anlatmanız mümkün mü? ------------------------------------------------------------------ Yine herkes orkideleri kokusuz bilir oysa Zygopetalum orkidenin kokusunun muhteşem olduğu söyleniyor http://www.agaclar.net/galeri/showim...p?i=5423&c=580 bu resimden bile parfüm kokusu geliyor.. Erkan hocam Zygopetalum hakkında da tecrübelerinizi anlatırsanız çok sevinirim. . Düzenleyen denizakvaryumu : 22-02-2007 saat 22:58 |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-11-2006
Şehir: Amsterdam
Mesajlar: 375
|
Alıntı:
Vanda larin Turkiye de bu kadar pahali oldugunu bilmiyordum. Birkac gun once calistigim yerden 50 ye yakin Vanda gecti elime ve oldukca saglikli gorunuyorlar, hatta bazilarinda cicek tomurcugu bile var. simdi bir yolunu bulup bunlari Turkiye ye gondermek lazim Fotolari asagidaki linkte gorebilirsin. http://www.agaclar.net/forum/showthr...ighlight=vanda Saygilar |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
İstanbul da Kanyon alışveriş merkezindeki çiçekçide geçen yaz sorduğum vandanın fiyatı 300 ytl idi... bahçıvan-praecox-denizakvaryumu vanda paketinizi bekliyor... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kaybettik...
|
Ach denizakvaryumu ach. yine emekliyemeden maratona kalkışıyoruz. Vanda'lar veya Vandaous orkideler. evlerde iki şekilde bakılır ikisi de azami dikkat ve özen isteyen şekilerdir. ya saksı harcı olmadan havada asıp veya uygun büyüklükte bir cam vazoda uygun zamanlarda duruma göre sulama ve yaprak gübrelemesi ile bakmak ister. Evet bu konuda umarım doku kültürcü nickli arkadaşımız bir V.corulaea üretici olarak bu konuda da yardımcı olabilir. ancak bir bitkinin tohumdan çiçeklenmesine kadar geçen zaman takribi 16 yıl diye varsayarsak fiyatları zaman zaman 95TL ye düşse de değerini anlamak zor olmasa gerek. saf kan Vanda değil de ascocenda türü hybridlerin de Vanda adı ile satıldığını düşünür isek saf bir Vanda her sp.de olduğu gibi hybridinden de zor bir bakım gerektirir. bu bağlamda aldıklarımızın asıl botanik adı ascocenda olması bizi şu etapda pekde ilgilendirmez düşüncesindeyim. Vanda corulaea ve bazı vandaların soğuk iklim kuşağı bitkileri iken ascocendalar daha sıcak bakım istekleri ile evde bakımı daha kolaydır. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,144
|
Alıntı:
Aslında V.coerulea, nesili tehlikede olan canlılar sözleşmesi CITES ek listesinden geçen yıl çıkartıldı. Ben de V. coerulea tohumlarını bu sene alabildim. Tohumlar oldukça eskiydi (2002 yılından kalma) ve bu nedenle çok az bir kısmı çimlendi. Çimlenenlerden (kabaca 500-600 tohumdan) 12 tohumdan yalnızca 3-4 adedi binoküler mikroskopta canlı durumda gözüküyor. CITES yasaklarına melez bitkiler dahil değil. Bu nedenle çok önceden beri melez bitkilerin ticareti serbest durumda. Vanda türleri serin iklim istiyor. Bununla beraber melezleri daha sıcak iklimlerde gelişebiliyor, tabii taşıdığı kana göre ( Ascocentrum, Phalaenopsis, Arachnis, doritis...). Eğer bir Vanda bitkisini melez elde etmek için kullancaksanız, Vanda'nın poleniyle diğer bitkiyi tozlaştırmak, zaman kazanmak açısından iyi bir taktikdir ( Vanda'nın tohum kapsülü 20 ayda olgunlaşır). Evet, tohumdan çiçeklendirme aşamasına gelmek oldukça uzun zaman alır. Örneğin Cymbidium'da 7 yıl kadar. Fakat Koreli araştırıcılar doku kültürü koşullarında 6 ayda çiçeklendirmeyi başardılar. Bu konuda (Cymbidium) iki adet makale ve bir adette patent var. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kaybettik...
|
Sayın doku kültürcü, hazır sizi burda bulmuş iken bir de şu vandaların thai hastalığı konusundaki olası gelişmeleri savaşabileceğimiz yöntemleri (malum steril... hygiene vs. den başka) varsa zirai bir ilacı. olayın virütik olması tehlikesi karşısında hiç bir şey yapamıyacağımız malumumdur. ama nedense fungal bazlıdır diye ümid ediyorum. bu konuda son yıllarda bir bilgi takibim de yok... belirteyim.şimdiye kadar olası hasta bitkilerim şöminede dolarla sigara yakarcasına imha ettim. de ![]() |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-02-2007
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,144
|
:Thai hastalığı...
Alıntı:
|
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|