![]() |
|
![]() |
#11 |
Ağaç Dostu
|
Şu soruların cevaplanması iyi bir başlangıç olabilir : - Okulun bahçe düzenlemesinin başlangıç ve devamlılık giderleri için ayırabileceği bütçe aşağı yukarı ne kadardır ? Yalnızca çim bile başlangıç ve devamlılık açısından yüklü bir maliyet kalemidir. - Öğrenciler bahçenin hangi bölümlerini TERCİH ediyorlar ? 1. kademe dediğimiz 6-12 grubu öğrenciler genellikle çocuk parkının olduğu bölümü tercih ederken,- Spor alanlarının çevresine uzun boylu bitkiler dikilirse, kaçan toplar yüzünden bitkilerin kırılması yüksek bir olasılıktır. -Okul bahçeniz oldukça büyük görünüyor. Bu bahçenin sulanmasının maliyeti ile gerekli personelin sağlanıp sağlanamayacağı en önemli konulardan biri. - Bahçeye kimyasal ilaçlar kullanımı gerektiren bitkiler ve ağaçlar en az sayıda olmalı (Güller ve meyve ağaçları ) - Dikilen bitkiler Eylül - Haziran arasında çiçekli kalmalı. Ben olsam, çocuk parkının çevresine bir çiçeklik sınırı oluşturarak başlarım. Yemekhanenin bulunduğu binanın çevresi sanırım koşuşturmanın en az olduğu bölüm. Ayrıca yemekhanede bir çeşme vardır, bu binaın çevresinin güzel çiçekler dikmek için en uygun yer olduğunu düşünüyorum. Bu bölüme eski sıralardan birkaçı atılarak bahçe bankı oluşturlabilir. ( Hep minimum maliyet açısından düşünüyorum ; elbette bütçe uygunsa yeni ve güzel bahçe bankları çok şık duracaktır ) -Bahçeye ağaç seçerken, çocukların görmediği ağaçları seçmek iyi olabilir. - Okulun bahçe kapısına kokulu bir bitki dikilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bir, okul bahçesi girişine ikincisi de çocukların kitap okumayı sevdikleri köşelere. Güzel kokular, okulun güzel bir yer olduğu düşüncesini pekiştirecektir. Pavlov'un klasik koşullanması. İlk aklıma gelenler bunlar. Selamlar ve kolaylıklar. |
![]() |
![]() ![]() |
|
|