![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-10-2013
Şehir: ADANA
Mesajlar: 177
|
Ve ilk müjde: Bu sabah havalandırmak için serayı açtığımda mutluluktan havalara uçtum. Kökler ve ilk sürgünü görmek harika bir duygu. Siteye ve emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-10-2013
Şehir: ADANA
Mesajlar: 177
|
Merak ettim, hangi tür acaba? ![]() 1) Hoya pubicalyx GPS 282 23009 2) Hoya pubicalyx Red Button GPS 10107 2007 3) Hoya carnosa Compacta GPS 10219 2009 4) Hoya pubicalyx silver pink GPS 10064 04–10031 5) GPS 10240 2009 6) Hoya fraterna GPS 10057 98065 (2 leaves) Siparişim bu şekildeydi. Hoya engleriana ve Hoya fraterna kaybettiklerim. Sonradan derginin mum çiçeği özel sayısında okudum, Hoya engleriana köklenmesi oldukça zormuş. Diğer üçünden birisi köklenen ama hangisi olduğundan emin değilim. Bundan sonra ne yapmam gerekir acaba? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-10-2013
Şehir: ADANA
Mesajlar: 177
|
Çok tesekkurler.Sanırım h. pubicalyx. Baştaki etiketler sonradan karisti. Nöbetçiyim bir de.Telefondan baglandigimdan yarin daha ayrıntılı yazabilirim sevgili maki01. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
|
Hoya pubicalyxleri ayırt etmek biraz zor ancak Adana toplantısında çelikleri birlikte parçalara bölmüştük. Hatırladığım kadarıyla Red Button gibi sevgili pamuktopu. Fatih yapraktan türü tanımakta çok başarılı, bakalım o yorum yapacak mı? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
|
Benim tahminim var. Hoya pubicalyx Red Button ve silver pink'i, yanyana getirin. Açık renk yapraklı olan red dir. Bir de silver pink'in benekleri sanki daha yoğun..! Bakalım Fatih bana katılacak mı? Sevgili Maki' nin de belirttiği gibi Fatih'e tür hakkında yaprak bilgisine de güvenerek, kendisine sorar bilgi alırım. sevgilerimle |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-10-2013
Şehir: ADANA
Mesajlar: 177
|
Net hatırlamıyorum ama iki çeliği aynı yere ekmiş de olabilirim. Dört yapraklı bıraktığım çelik yoktu. Düzenleyen pamuktopu : 28-01-2014 saat 19:38 Neden: Konuyu tamamlayıcı cümle eklemek |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
|
Bende Yaşillim e katılıyorum. Silverpink'in yaprağında benek daha yoğun. Renk olarak emin olamıyorum elimdeki uç bitkinin görsellerini ekleyeyim yaprak olarak farkları sizde göreceksiniz. En kısa surede ekleyeceğim yaprak fotoğraflarını. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
|
Yaprakların karşılaştırmalı fotoğraflarını http://www.agaclar.net/forum/mum-cicegi-hoya/26356.htm burada mı devam etsek, ne dersiniz? Ben de dragon'u eklerim.. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 545
|
son ortak siparişle aleya garden'den gelen , en üstteki hoya parviflora diğerleri hoya cystiantha ile hoya rebecca . |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-10-2013
Şehir: ADANA
Mesajlar: 177
|
181 numaralı mesajdaki hoya çeliğim gelişmeye devam ediyor, oldukça sağlıklı. Sağda üstteki iki yaprak o minicik sürgünün son halidir. ![]() Bu çelik de minicik bir sürgün veriyor ama görüntüleyemedim. ![]() Şeffaf bardaktan köklenme görülüyor ama henüz sürgün vermedi. ![]() Sabırla beklediklerim: ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-10-2013
Şehir: ADANA
Mesajlar: 177
|
Çelikleri köklendirmede mutlu son, gelişmeleri de mutlu olur umarım. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 22
|
pubicalyx
Herkese iyi günler dilerim. Öncelikle aranıza yeni katıldım. Bir süredir forumda mum çiçeği ile ilgili başlıkları takip etmekteyim. Sn. yeşilim den bir kaç tür hoya aldım sağolsun hediye olarak pubicalyx silver pink ve 282 çeliği gönderdi yanlız ben hangisinin 282 hanginin silver pink olduğunu anlayamadım yardımcı olabilirseniz sevinirim. carnosaları suda birkaç damla oksijenli su damlatıp köklendirmekteyim. sonra torf,perlit, orkide toprağı karışımına ekmekteyim. bu 2 çeliğide aynı şekildemi yapıyım yoksa direk mi toprağa ekiyim? birde yapraklardan kesmem gereken varmıdır? ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili bin_meh öncelikle hoyalarınız hayırlı olsun. Pubicalyx Silver Pink'in yaprakları 282 GPS'ye göre daha fazla beneğe sahip. Bu size bu noktada yardımcı olacaktır. Benim bu ayrımım sadece yapraktan olduğu için kesin bu diyemem. En son cevabımızı hoyalar çiçeklenince kesinleşecektir. Suda bekletmeden hazırladığınız geçirgen karışıma dikebilirsiniz. Çok nazlı türler değillerdir. İyi günler dilerim. İyi günler. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 22
|
Alıntı:
Merak ettiğim bir konuda çelikleri diktiğim karışım gevşek mi olması lazım yoksa sıkımı olması lazım? Şuan carnosa çeliklerini ektiğim karışım biraz sıkı 1. resimdeki saksıda ve bardakta gözüken çelikleri suda köklendikten sonra toprağa geçirdim 2. resimde sağ tarafta saksı tabağındakileri köksüz olarak toprağa diktim 3. resimde kök salmasını beklediğim çelikler sularına 4-5 damla oksijenli su damlattım ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
|
Ortak siparişte gelen dört yapraklı çelik Hoya sp. USDA 81079 GPS 10079 Oksijenli suda beklettim ve elimde bulunan o anki perlite çelikledim. Çelikte renk değişikliğini farkedince; Merakımdan kökleri incelemek istedim kesinlikle köklenme oluşmadığı gibi çürüme başladığını farkettim. Erken teşhis, bu olsa gerek ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
|
Perlit sıvıyı fazlaca emen bir katkı materyali olduğunu düşünerek Hidroton'un sıvıyı, perlite göre daha az emeceğini düşünerek Hidroton'a, geçirdim. Çeliğin tersini kullanmam benim için tek şanstı. Beklentim çürümenin biryerde durması, ters dikilen, gözü olan çelik bir şekilde ışığa filizini uzatacabilecek olmasıydı bu nedenle de derin bir dikim yapmadım..! Not: Yukarıdaki fotoğraf ve son görsel, yaklaşık dört ay gibi bir zaman aralığında çekilmiştir. Bu hafta hoyalarıma mevsim geçişi bakımı yapmaktayım. Farkettim ki hayata bağlanma kaydedilmiş ve bu mutluluğu sizlerin de yaşaması dileğimle.. Düzenleyen yeşillim : 02-05-2014 saat 08:11 Neden: Fotoğraflar arası süreyi ekledim |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili bin-meh, hoyaları diktiğiniz karışım geçirgen olmalı ve çok fazla su tutmamalı. Geçirgen bir toprak her zaman en iyisidir. Toprağın geçirgenliğini yani toprağın nasıl olması gerektiğini Yeşillim'den aldığınız köklü hoyaların topraklarını inceleyerek hazırlayabilirsiniz diye düşünüyorum. Benim hoyalarım birkaçı toprakta ve toprakları geçirgen suyun fazlasını bünyelerinde tutmuyor. Geçirgen bir toprak sizi bütün aksi durumlardan sizi kurtaracaktır. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 22
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
|
Dikince sıkıştırmak normal bir şey. Benim toprağın gevsekliğinden kastım geçirgen yapıda olması. Çelikleri diktikten sonra zarar vermeyecek şekilde sıkıştırırız toprağı bu normal. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
|
Hoya coloura GPS 10239, ortak siparişten Paul bey'den üç yapraklı olarak gelen çelik. Diatomit'e, çelikledim mini sera ortamında bakımını yaptım. İki yaprak verdi. İnternet ortamında yapraklarına hayran hayran bakındığım hoya.. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-06-2012
Şehir: istanbul
Mesajlar: 422
|
Geçen eylül ayında gelen çeliklerimi torf, lav taşı ve kabuk/lif karışımına dikmiştim. Kışı ev içinde geçirdiler. Bahar başında dışarı aldım. Tek gözlü çelik olduklarından mıdır bilmiyorum ama biraz yavaş geliştiler. Daha yeni yaprak çıkarıyorlar. Kerrii'nin çok su sevmediğini öğrendikten sonra toprağını boşalttım ve sadece lav taşından oluşan bir ortama iki kap yöntemiyle diktim. Diğer türlerim Carnosa, Pubicalyx ve Verticilata. Bunların topraklarını daha az ya da sıfır torf içeren bir karışımla değiştirmeli miyim sizce? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
|
Tek gözlü çelikler de uygun bakım yapıldığında köklenir ve sürgün verir. Son diktiğim çeliklerin neredeyse hepsi tek gözlü çelikler sevgili polemos. Toprak karışımınız uygun, sadece sabretmeniz gerekiyor. Tek gözden sürgün vermiş çeliklerimden örnekler: ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-06-2012
Şehir: istanbul
Mesajlar: 422
|
Alıntı:
Kerrii dışındakiler sürgün verdiler. Havalar ısınınca gelişimleri de hızlandı. Benim korkum toprak ve sulama hatasından dolayı kök çürümesi. Kerrii'nin suyla arasının kötü olduğunu okuduğumdan değiştirdim. Diğerlerini bir süre daha izleyeceğim. Verticilata, Carnosa ve Pubicalyx'e göre daha yavaş büyüyor sanırım. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-02-2014
Şehir: Gaziantep
Mesajlar: 264
|
Alıntı:
Şimdi bekleme zamanı anlaşılan ![]() Bir de okulda arkadaş bugün " Hoyayı ayın kaçında diktiysen o kadar sene sonra çiçek verir." dedi. haha ben de 30 nisanda diktim. e artık torunlar çiçeklere bakar ) |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-06-2012
Şehir: istanbul
Mesajlar: 422
|
Alıntı:
O çıkıntılar nemli ortamda kaldıkları için çıkan kökler sanırım. Sürgünleri yaprak diplerindeki gözlerden verecek. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-02-2014
Şehir: Gaziantep
Mesajlar: 264
|
Alıntı:
![]() bir de saksıda çeliğin etrafına volkanik taş koydum 10 kadar iyi geldiğini okumuştum. toprağı perlitli zaten. vallahi sizler sayesinde botanik dilini de öğreniyorum, iyi ki gelmişim buraya ![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|