![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 01-10-2013
Şehir: Kayseri
Mesajlar: 4
|
Anladım. Teşekkür ederim beyz66. Tavsiyelerini uygulayacağım. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-08-2013
Şehir: Şanlıurfa
Mesajlar: 120
|
Merhabalar.
Sanırım kaktüsleri sulamayı bırakıyoruz artık.Ama benimkiler çok minik olduğu için kaloriferi oda da tutup sulamaya devam etsem sorun olur mu yoksa keseyim mi su vermeyi? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-08-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 129
|
Sıcak odada tutsanızda kışın kaktüslerin büyümesi çok yavaşlar , büyüme yavaşladığı içinde su emilimi de yavaşlar.Çok dikkatli sularım diyorsanız ,sulayabilirsiniz .Tercih sizin .... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 03-03-2013
Şehir: Mersin-Şanlıurfa
Mesajlar: 1,022
|
Sanırım son çiçeklerimiz... ![]() ![]() ![]() Bu kaktüslerimi içeri almalı mıyım? Kışın balkonda soğukta kalsalar bir şey olur mu? ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 10-12-2013
Şehir: izmir
Mesajlar: 59
|
Beyz66 ama bazı türler için uzun süreli 10 derece bile tehlikeli olabilir. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 16-12-2013
Şehir: ankara
Mesajlar: 29
|
merhaba, Amerikadan önceki gün bana sukulent tohumu geldi. İlk kez gördüğüm için tuafıma gitti, tohumlar toz gibi, polen gibi. Acaba nasıl yetiştireceğim hususunda bilgisi olan var mı ? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-06-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 162
|
kaktüslerimi uyutmak için Aralık sonunda bir koliye yerleştirip apartmanın bodrum katına depoya (karanlık ve hafif serin bir yer) kaldırdım. bir kaç gün önce bakmaya gittiğimde sulanmış olduklarını gördüm ne yapacağımı bilemedim, tekrar eve mi alsam yoksa orada kalsalar mı? fikri olan arkadaşlar paylaşabilirmi lütfen. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 08-09-2013
Şehir: İzmir
Mesajlar: 746
|
Alıntı:
Uyutmak istiyorsanız serin ortam uygundur. Şimdiye kadar bana söylenen "5 derecenin altına düşmesin yeter" oldu. Kutu içi uygun değil. Havasız ve kapalı yerde durmaya uygun bitkiler değil kaktüsler. Uykuda da olsalar ışık almaları gerekir diye biliyorum. Sulanma sebepleri nedir ve ne yapmanız gerekir bilmiyorum. Ama ben olsam tekrar sıcak bir ortama koyup kurumalarını sağlardım. Toprakları ve kendileri kuruduuktan sonra ise serin, aydınlık ve havadar bir yerde uyumalarını sağlardım. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-06-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 162
|
cevabınız için teşekkürler. susuz kalmışlar diye birileri bilmeden sulamış. dediğiniz koşullarda bir ortam sağlayamıyorum maalesef, ışık alan tek yer ev, haliyle sıcak ve az ışık olduğu için de hepsinin formu bozuluyor. geri çıkarayım bari eve, kaybetmektense formsuz olsunlar ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 08-01-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 51
|
Arkadaşlar aklıma birşey takildi. Perlitin topragın drenajını artırdığını birçok sitede ve özellikle sitenin forumunda okudum. Ancak kaktüslerde sıkıntı olacagıni bir mesajda gördüm. Sorum şu perlit ileride parçalandıginda kaktüse zararı olur mu? Perlit parcalandiginda topraga jelimsi bi yapi katiyo diye okumustum bir mesajda.Cevap icin simdiden tesekkurler... Düzenleyen akgül : 01-03-2014 saat 18:59 Neden: ekleme |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-03-2014
Şehir: BATMAN
Mesajlar: 14
|
Arkadaşlar kaktüsümün üzerinde tomurcukları çıktı.Buraya kadar sıkıntı yok ama bu tomurcuklar kök uzatıyor.Bu hastalık mıdır?Yoksa tomurcukları ana gövdeden koparıp toprağa mı ekmek gerekir?Durum bana ilginç geliyor çünkü benim kaktüsümün ana gövdesinde saçak kök uzantıları yok ama tomurcuklarda var.Ben çok acemiyim komik birşey sorduysam kusura bakmayın |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-03-2014
Şehir: BATMAN
Mesajlar: 14
|
Teşekkür ederim içim rahatladı.peki ana kaktüsünüz nasıl ölmedi değil mi? |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Kaktüsler kolay kolay ölen bitkiler değil, öldürmek için özel çaba gerekir Ana kaktüsüm sağlam. Hatta güneş yanığı olmasına rağmen gelişimini sürdürüyor |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 06-04-2013
Şehir: izmir
Mesajlar: 72
|
kaktüsün dibinde taş koymanın bir zararı olur mu? bilgilendirin lütfen beni |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-06-2012
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 5,011
|
Kaktüsleri sulamayı bırakmalımıyım arkadaşlar? Bu konuyu net olarak bilmiyorum. hangi ayda sulamayı kesip, ne zaman su vermeye başlıyoruz? Tam barıştır derken küsmeyeyim kaktüslerle ![]() |
|
|
|
|
|
#18 | ||
|
agaclar.net
|
Alıntı:
Alıntı:
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 21-11-2014
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1
|
Arkadaşlar merhaba.. Forumda ve kaktüs bakımında yeniyim Üç adet kaktüsüm var. Bir arkadaşımdan minik plastik bardaklar içerisinde yeni geldiler. Bugün saksıya aldım. Diğer çiçeklerde yaptığım gibi saksı dibine çakıl taşı yerleştirip, toprağı bir miktar perlit ile karıştırarak dikimlerini yaptım. "Acaba yanlış bir şey mi yaptım?" diye içime dert oldu. Bir tanesinin gövdesi sararmış ancak kökünde herhangi bir çürüme yoktu. Dikimlerini yaptıktan sonra sulamadım. Forumda yazın çiçek açmaları için kışı soğukta geçirmelerinin yararlı olacağı şeklinde bir bilgiye rastladım. İstanbul' da yaşıyorum. Mevsim dengeleri iyice bozulduğu için kış şartlarını hesap etmek çok mümkün olmuyor ama aşırı soğuk/don olmadığı takdirde kış için balkona almam uygun olur mu? Fotoğraflarını da eklemeye çalışacağım. Kaktüsler hakkında hiç bilgim olmadığı için türleri konusunda bilgi verebilirseniz çok sevinirim. İlginiz için şimdiden hepinize teşekkürler..Düzenleyen tuğçe y : 21-11-2014 saat 22:49 Neden: fotoğrafı hatalı yükledim :( |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 17-05-2015
Şehir: Ankara
Mesajlar: 159
|
Kaktüsüm hastalandı. Yine de uzamak büyümek için çıldırıyor sanki. Yaşam savaşı veriyor adeta ben de hiçbir şey yapamıyorum. Ayrıca çoğaltmak istiyorum.. Saksı değiştirmek istiyorum. İyileşsin istiyorum. Sayfalarca okudum ama becerebileceğimi düşünmüyorum. Diğer çiçeklerime bakmak daha kolaydı. Çiçekçilerden yardım istesem onlar ancak üstlerine çiçek yapıştırmayı biliyorlar. Off off.. ![]() |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 28-08-2016
Şehir: Adana
Mesajlar: 2
|
Merhaba sevgili kardeşlerim ben ağaclar.nete yeni üye oldum ve tam olarak neyin nerede olduğunu bilmiyorum bu yüzden yanlış konu altında bi soru sorduysam beni mazur görün sorum şu eylül ayında kaktüslerde ayırma yöntemi ile yavruları farklı saksılara alsam sorun olur mu |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-05-2016
Şehir: Hakkari
Mesajlar: 178
|
Herkese merhaba, bugün istanbul/kadıköy/moda(caferağa) da gördüğüm kaktüs beni benden aldı. Hayatımda ilk kez bu kadar büyük bir kaktüs gördüm. Muhtemelen çok yaşlı, bir çok kez budanmış. Konutun bahçesinde olduğu için istediğim inceleyemedim. Şimdi benim merak ettiklerim; biz kaktüsümüz yaşasın diye cam diplerinde sıcak odalarda tutarken açık havada nasıl bu kadar çok büyüyebiliyor? Bu kaktüsün türünü biliyorsanız lütfen söyleyin? Birde tahminen kaç yıllık bir bitkidir? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-11-2009
Şehir: adana
Mesajlar: 157
|
Arkadaşlar roze kaktüs internette gordum |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-10-2006
Şehir: izmir karsiyaka
Mesajlar: 134
|
Cıtes
Kaktüslerin isimlerini internetten araştırırken ara ara karşıma CITES listesi karşıma çıkıyordu. CITES (Tehlikede Olan Yabani Hayvan ve Flora Türleri Uluslararası Ticaret Sözleşmesi) hükümetler arasındaki uluslararası bir anlaşmadır. Amacı, yabani hayvan ve bitki örneklerinin uluslararası ticaretinin hayatta kalmalarını tehdit etmemesini sağlamaktır. Bu listenin nesli tehlike altında olan kaktüsler bölümünün 1. Listesini bir inceleyeyim dedim ve nesli tehlike altında olan kaktüs türlerinin tek tek yazılacağını beklerken listedeki isimlerin çok genel yazıldığını gördüm. Mesela 5. Sırada Discocactus spp. Bulunmakta.O kadar genel ki sadece bu grup üzerine internet siteleri gruplar araştırmalar var ve bu isim altında bir çok alt tür ve varyasyon mevcut.. Mesela bir sitenin ismini yazayım Discocactus .Sitede grupları ve alt türlerini çalışmışlar.Benzer şekilde 1. Sıradaki Ariocarpus spp de öyle . Yani bu isimlerin tüm üyeleri listeye dahil edilmiş. Üyelerine bakmak istediğinizde ise bir hayli kafa karıştırıcı.Özelliklede birbirine ve farklı türlerin üyelerine çok benzeyenler var.Birde bu isimleri Google görsellerde arattığınızda karşınıza çıkan aynı isimdeki farklı farklı kaktüslerle karşılaşınca durum tam bir karmaşaya dönüşüyor.Tamda bu noktada CITES sitesinde çok faydalı dökümanlarla karşılaştım ve paylaşmak istedim (Belki forumun bir yerlerinde daha önceden paylaşılmıştır) . Kaynaklar/referanslar bölümünde sayfanın ortalarında Identification Materials (Tanımlama materyalleri) başlığı altında Kanada tarafından Türkçe olarak hazırlanmış dokümanlar çok faydalı bilgiler içermekte. Kuşlar tropik ağaçlar vb. farklı konuların yanında kaktüsler hakkında klavuz kitapçık ile detaylı bilgiler verilmiş.. Link |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-11-2016
Şehir: BURSA
Mesajlar: 565
|
Sayın namtha verdiğiniz linki okudum. Çok faydalı bir paylaşım olmuş. CITES linkleri ve discocactus linki çok bilgilendirici. Teşekkürler. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 30-05-2017
Şehir: :)
Mesajlar: 199
|
Güneş görmeyen ama aydınlık oturma odamda yetiştirebileceğim kaktüs türleri varmıdır? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-10-2006
Şehir: izmir karsiyaka
Mesajlar: 134
|
Sanıyorum bu konuda Sayın tapi 'nin ışıklandırma çalışmalarını takip etmeye devam etmeliyiz .Bitkinin ihtiyacı olacak dalga boylarına uygun ışığı verecek lamba seçimi faydalı olacaktır diye düşünüyorum. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-11-2016
Şehir: BURSA
Mesajlar: 565
|
Az ışıkla yetişebiln kaktüsler
Alıntı:
Zaten sitenin isminden de anlaşılıyor "pencerekenarı kaktüs" Windowsill Cactus Bu sitede sol taraftaki menüye bakın; üstte tohumlar var, altta kaktüs bitkileri. Her tohum ya da kaktüs için 5 adet skorlama sistemi kullanıyor. İkinci skor: kaktüsün büyümesi için düşük ışığın yetip yetmediği ile ilgili. Beşinci skor: ev ortamında çiçek açıp açmamasıyla ilgili. Örnek Coryphantha odorata Five-Spine Rating 1.skor Yes - small container size plant. This variety will occupy a small flower pot comfortably and remain a manageable sized house plant. 2.skor Yes - tolerates low light levels. This variety will do well as a houseplant in locations with short periods of direct sun and some indirect or filtered light. 3.skor Yes - does well with cool winter time temperatures. This variety will tolerate temperatures down below 50 °F. if the roots are kept dry, and will do very well in a home with energy saving thermostat setting. 4.skor Yes - easy care root system. This variety stores water in the parts of the plant which are above the soil leaving the root system small enough to fit into a proportionally sized flower pot. 5.skor Yes - flowers easily as a house plant. This variety is likely to flower as a house plant, but results will depend on a variety of growing conditions. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Echinopsis subdenudata uygun Düzenleyen tapi : 08-10-2017 saat 10:50 |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 30-05-2017
Şehir: :)
Mesajlar: 199
|
Yok ben uğraşamam onlarla Bizim ampülle tv ışığıyla idare etsinler artık Monstrose tipi kaktüslerimi içeri aldım şimdilik. Zaten dağınık büyüdükleri için şekil bozukluğu olsa bile farketmez sanırım. |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|