agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Kaktüs ve Sukulentler > Kaktüs > Kaktüs Bakım, Üretim
(https)




Beğeni Düzeni282Beğeniler

 
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Prev Önceki mesaj   Sonraki mesaj Next
Eski 16-01-2010, 14:58   #11
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 29-04-2006
Şehir: Köyceğiz Muğla
Mesajlar: 99
Galeri: 51
acil opuntia+aloe aşılama

Kökleri çürüdüğü için kese kese pek de bir şey kalmayan iki parça Aloe aculeantayı, acil olarak Opuntia (sanırım ficus indica) üzerine aşıladım.
Bu linkteki bilgileri inceledim ama pek faydalanamadım.
* Birincisi, linkte iki parçayı bağlayıp bir hafta karanlıkta bekletmek gerektiği yazıyordu ama ben bağlama işini beceremedim: üstteki kaktüs de sivri bir formda olduğu için (yalnız iki parça birbirine sıvılarıyla iyice yapıştı gibi saksıları eğsem bile üsttekiler düşmüyor). Ayrıca bu sayfalarda aşılanan kaktüsün hemen dikildiğini gördüm. Belki de zaten dikili olan kaktüse aşıladığınızdandır, bilemiyorum. Öte yandan zaten benim opuntia hangi parçasını koparıp toprağa batırırsanız batırın hemen büyümeye başlıyor, ona güvendim. (Fotoğrafta da görüleceği üzere bir tencereyi doldurdu da taşıyor, ne yapacağımı bilemiyorum...)
* İkincisi opuntialardan birini köşelerinden de kestim ama diğerini sadece yarısından kestim. Çünkü ilk aşılamayı köşeleri keserek yaptıktan sonra oradan bol miktarda sıvı aktığına şahit oldum, içimi parçaladı bu durum.
Sonuçta bu mevsimde ve benim bu acemi/beceriksiz halimle tutacaklarına ihtimal veremiyorum. Türlerin uyumu konusunda da emin değilim. Fakat aloenin gözümün önünde çürüye çürüye bitmesine karşı son bir hamle yapmak istedim...
Şu anda iki minik saksıyı oda sıcaklığında yarı aydınlık bir yere koydum. (Salonda ama cam önünde değil. İçerisi, kış mevsimi elverdiğince aydınlık ama kaktüsler direk güneş almıyor)
Name:  IMG_5647.jpg
Views: 3436
Size:  19.7 KB
Gelişmeleri fotoğraflar ve yazarım. Önerileriniz varsa bekliyorum.

soztekin Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
 

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 14:55.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026