![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
Cem bey, şöyle yapabilir miyiz; Doğru ve yanlış çekimleri olan aynı karelerde nerelerde yanlış yapılmış, yanlışlar nasıl düzeltilmiş, görebilir miyiz? Ben PhotoFiltre programını kullanıyorum, diğer programlara alışamadım bir türlü, bazan fotoğrafların arka planını değiştirmek istiyorum ama nasıl yapılacağını bilmiyorum. Esasen bilgisayar konusunda pek iyi değilim, fotoğraflarıma sadece çerçeve, renk doygunluğu yapabiliyorum. Ayrıca ışık patlamalarını nasıl gidereceğimi de öğrenmek isterdim. Fotoğraf makinam, Canon Power Shot A700 6.0 mega pixels, makro çekimler fena değil ama bütün çektiğimde görüntü resimleşiyor, derinlik kayboluyor. Daha çok Auoto ve P programında çekiyorum, diğer ayarları nasıl yapacağımı da bilmiyorum. Sitede çok güzel fotoğraflar çeken arkadaşlarımız var, ben kusuru makinama yüklüyorum ![]() Konuları tek tek açıklarsanız çok sevinirim, bunun yanında bazı terimleri de anlamıyorum, yeri geldikçe bunları da açıklayabilir misiniz? Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim. Düzenleyen Adalet Yağcı : 22-07-2010 saat 13:16 Neden: İlave kelime. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
|
Makro fotoğraflar
Alıntı:
![]() ![]() Yukarıda makro, çekim değerleri aynı iki adet fotoğraf var, ilki tripot yardımı ile çekilmiş, ikincisi ise elde çekim... Arada ki fark netlik... İlk fotoğraf net (net diyeceğim ama aslında o da yüklendikten sonra çok büyük kayıplar yaşadı... Belki sitenin sunucusuna bağlı olan bir sorun olabilir), diğeri ise değil... Nedenine gelince, ilk fotoğraf tripot yardımı ile gerçekleştirilmiş bir çekim, diğeri ise elde çekim... Arada ki farkı görmeniz için yüklediğim bu fotoğraflar da neler yapılması gerektiğini aşağıda bulabilirsiniz. Makro çekimler, kuvvetli ışık ortamında, mutlaka tripot yardımı, o yok ise makineyi, bir yere sabitleyerek, dayayarak, titreşimin önüne geçerek en az bir metre mesafeden yapılması gerekir. Bunun nedeni de net alan derinliğini artırmak (eğer bir çiçek fotoğrafı çekiyor ve çiçeğin tüm bölümlerinin net olarak çıkmasını istiyorsanız) için diyafram değeri mümkün olduğunca kısılacağından (f10,f12,f14,f15,f16 siz ise makinenizin el verdiği en kısık diyafram değerinde, ki sanıyorum bu f8 olması gerekir), makineniz enstantane değerini makro mod.unda kendisi belirleyeceğinden, o da sanırım saniyenin 1/10 (Saniyenin onda biri) gibi süreye tekabül edeceğinden (bu sürede mutlaka eliniz titreyecek, hatta deklanşöre basarken yaptığınız hareket bile netliği bozacaktır) mutlaka tripot kullanmanız ya da makinenizi sağlam bir yere dayamanız gerekecektir. Yeri gelmişken, yukarıda adı geçen diyafram neymiş ona bir göz atalım dilerseniz. Gözümüz de bir fotoğraf makinesidir aslında… Göz merceğimiz = Objektif Göz küremiz = Makine gövdesi Retina = Film (dijital makinede, ışığın, elektrik sinyaline dönüştüğü yonga) İris = Diyafram Göz kapakları = Enstantane, obtüratör (perde) hareketi. Kornea = Objektif koruyucu nötr (0 derece) cam Göz kapağı = Objektif kapağı Renkli gözlük = Renkli filtreler Yakın gözlük = Makro lens Dürbünle gözlemlemek = Tele objektif kullanmak Göz kamaşması = Objektife yoğun ışığın girmesi Net görememe = Bozuk net ayarı Görsel hafıza = Film ya da yongaya kayıt Görsel anımsama = Fotoğraf arşivinden fotoğraf seçimi Görsel unutkanlık = Fotoğraf kayıtlarının silinmiş olması Görseli anlatmak = Fotoğraf kayıtlarını birine göstermek, sergi açmak Göz ile fotoğraf makinesi ve fotoğraf arasında ki ilişki yukarıda ki gibidir. İrisimiz, fotoğraf makinesinde ki karşılığı diyaframmış. Güneşe baktığımızda irisimiz kamaşmayı önlemek için küçülür. Makro çekimlerinde de kuvvetli, bol ışık kaynağı gerekir demiştik ya, o zaman ne olacak, kuvvetli ışık kaynağında, (iris) diyafram da kısılmış olacak. Diyafram (iris) kısıldığında, bu kez (retina) film üzerine düşen ışık miktarı az olacağından dolayı göz kapaklarımız (enstantane, obtüratör hızı) filme düşen ışık miktarını artırmak için daha yavaş hareket edecektir. Tabii ki bu arada, çekeceğimiz model de sabit, yani hareketsiz olmalı… Çiçek makrosu çekiyorsak, rüzgârsız, sakin havaları, çekeceğimiz objenin arkasına, izleyenlerin dikkatlerini dağıtmaması amacıyla, koyu renkli bir fon tercih etmeliyiz. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |||
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Burada önemli olan fotoğraftır. Onlar sadece yardımcı araç. Siz fotoğrafı güzel çekerseniz, o programlara hiç gerek kalmaz. Bu yüzden fotoğraf çekmeden önce, ne çekeceğinizi önceden belirlemeli ona göre planlama yapmalısınız ki, fotoğraflarınız da güzel olsun ve o programlara hiç gerek kalmasın. Örnek; doğaya çıktınız, yabani çiçek fotoğrafları çekeceksiniz. Gereken ebatta koyu renklerde bir kaç fon kağıdı bulundurun yanınızda... Çekeceğiniz çiçeğin etrafında ki otları çalıları (gerekirse bağ makası da taşıyın yanınızda) doğalarına, doğal ortama zarar vermeyecek şekilde temizleyin. Etrafında bulunan, göze hoş gelmeyen, insani (çöp) atıkları da yanınızda getireceğiniz bir torbaya doldurarak objenin etrafından uzaklaştırın. Uygun boyda ki fon kağıdınızı çiçekten mümkün olduğunca uzak tutun ki izleyen onun fon kağıdı olduğunu anlamasın. Hoş programlarla bu durum düzeltilebilir ama biz yardımcı program kullanmayacağız ya ....Alıntı:
![]() ![]() Makinenizin arka bölümünde, exposure compensation +- (pozlama telafisi) dediğimiz bir tuş var. Bu tuş Manuel (M) ve otomatik (AUTO) seçeneklerinde çalışmaz. Diyafram öncelikli (AV), Enstantane öncelikli (Tv), Program (P), portre, manzara, çekimlerinde kullanarak (- yönde) funcset tuşunda imleçin soluna basarsanız patlamaları önleyebilirsiniz. Ya da bu tuşun amacını daha iyi öğrenmek için makinenizi bir yere sabitleyerek, ışıklı ortamda herhangi bir nesneyi çekmeye başlayın. Bu iş için -2 den + 2 ye kadar birer stop giderek aynı kareyi çekin aralarında ki farkı pc nizde izleyin. Kar çekimlerinde, gölgeli alanlarda oldukça işinize yarayacak bir özellik. Siz önce bunu deneyin arada sormak istedikleriniz olursa yine yardımcı olmaya çalışırım. Alıntı:
Saygılarımla, |
|||
|
|
|
![]() |
|
|