![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
Belki de benimki çiçek açmayı sevmiyordur, hep tomurcuk kalmak istiyordur diye düşüneceğim nerdeyse ![]() Sanırım 3 ay oldu alalı. Aldığımdan beri 20den fazla tomurcuğu var ama hiç açmaya niyetleri yok malesef. Neyseki dökmüyor da ama tomurcuklarını. Ben çiçekliyken su püskürtülmez ama tomurcukluyken püskürtülür diye biliyordum, yukarda yazanlara göre sanırım bu yanlışmış. Tamam su püskürtmeyi bıraktım. Acaba başka bir derdi var mıdır? Forumda bir yerde Mine Hanım gardenya dış mekan bitkisidir demiş, ben de dışarı koydum o yüzden. Suyu da bayağı seviyor sanırım. Limon tuzuyla demir sülfatını da veriyorum 2 aydır ama sararma durmuş değil. Güneşle arası nasıl biliyor musunuz? Dışarda direk güneş altında olacağı bir yere koysam bana kızar mı sevinir mi? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Sevinir bence , çünki 4 tane gardenya öldürmüş biri olarak anladım ki; gardenya çiçek açıncaya kadar güneşli bir balkonu , açıpta soluncaya kadar ışıklı bir odayı ve çiçeği dökünce tekrar balkonu seviyor. Evet tomurcuklara su tehlikeli ,tomurcuk çürümesi yapıyor. Ama sizinki dökülmemiş şükür. Bence çiçekli bitkiler için sıvı bitki besini veya çiçekcosturan verin tomurcuklar irileştiyse 2-3 güne kadar açacaktır, biraz sabır. saygılar. |
|
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Ağaç Dostu
|
Kendi tecrübe ettiğim üzere düzeltmek isterim: Gardenya her gün fısfıs ile nemlendirilmek istiyor ve bunu çok seviyor. Tomurcuk halde iken de çekinmeden ve gönlünüzce su püskürtebilirsiniz her yerine (tomurcuklar da dahil) Ancak ne zaman ki o tomurcuklar gonca halinden çiçek haline dönmek üzere harekete geçerlerse (tam yeşil renkteki gonca kapsülü yer yer açılmaya başlayıp yeşilliğinin arasından beyaz rengini göstermeye başladığında) işte o zaman spreylerken artık o goncalara su gelmemesine özen göstermeye başlayın. Unutmayın, bu demek değil ki bu dönemde spreylemeyi kesin. Hayır! Tam aksine! Devam etmelisiniz gardenyanızı günlük olarak spreylemeye; sadece goncalara dikkat. Aynısına çiçek tam olarak da açtığında dikkat edersiniz olur biter. Ben aylardır öyle yapıyorum; gardenyam çok coşkun, sürekli goncalar, çiçekler ve dahi yeni yeni yapraklar ve sürgünler... Şimdi aşağıya, bir başka konu başlığında gardenya bakımında kendi tecrübe ettiklerime dair yazıklarımı kopyalıyorum. Verdiğim linke bakarsanız Mine Hn'ın da bu yazdıklarımı tasdik ettiğini göreceksiniz. Kolay gelsin... Bu linkin 29. sayfasının 862 numaralı mesajında şöyle yazmışım: Alıntı:
Alıntı:
|
||
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|