agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Evdeki Bitkilerimiz (Salon, balkon, teras)
(https)




Beğeni Düzeni532Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 10-10-2023, 19:01   #1
Yeni Üye
 
selvibanu's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-10-2023
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 3
Gayet sağlıklı büyüyen ve iki yavru veren deve tabanım son üç aydır bu şekilde, perde arkası güneş alıyor çift saksıda, tamamı kil bilyesinde ama görünümü bu şekilde cansız ve yaprakları yıpranmış şekilde. Ayrıca yaprakları da çok aşağıya eğilmiş şekilde. Nasıl kurtarabilirim ve eskisi gibi sağlıklı haline getirebilirim?

Eklenen Resimler
     
selvibanu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 15-12-2023, 11:27   #2
Ağaçsever
 
Zülkaide's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-05-2023
Şehir: Aydın & Girne & Selanik
Mesajlar: 61
Merhaba benim de 150 cm. Bir bitkim var.
Çelik almaya korkuyorum. Bu yüzden olduğu yerde havai kökleri su şişeleri içine koyup ne olacağına bakmak istedim. Ondan önce de bir kısım kökü kendi saksısı içine toprağa gömdüm, köklendi ve gelişti. Bitkiyi o kökün altından kestim, yaşamaya devam ediyor. Bunu neden yapıyorsun derseniz, daha önce aldığım çelik çürüdü çünkü.
Su içinde kök ne yaptı göstereyim

Name:  IMG_7313.jpg
Views: 308
Size:  66.8 KB


Bu tek şişe değil , 4 şişe daha var böyle.
Hidroton edinip ayırmayı planlıyorum bahara doğru
Bahar uygun mevsim.
Bana bir çelik “Monstera Thai constellation “ verecek arkadaş varsa ben bu köklü çeliklerden 2 tanesini vereceğim. Saygılar.

Zülkaide Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-12-2023, 13:38   #3
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 18-12-2023
Şehir: Budapeşte
Mesajlar: 12
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Zülkaide Mesajı Göster
Merhaba benim de 150 cm. Bir bitkim var.
Çelik almaya korkuyorum. Bu yüzden olduğu yerde havai kökleri su şişeleri içine koyup ne olacağına bakmak istedim. Ondan önce de bir kısım kökü kendi saksısı içine toprağa gömdüm, köklendi ve gelişti. Bitkiyi o kökün altından kestim, yaşamaya devam ediyor. Bunu neden yapıyorsun derseniz, daha önce aldığım çelik çürüdü çünkü.
Su içinde kök ne yaptı göstereyim

Eklenti 729851 7slotsgiriss.com/


Bu tek şişe değil , 4 şişe daha var böyle.
Hidroton edinip ayırmayı planlıyorum bahara doğru
Bahar uygun mevsim.
Bana bir çelik “Monstera Thai constellation “ verecek arkadaş varsa ben bu köklü çeliklerden 2 tanesini vereceğim. Saygılar.
Merhaba,
Güzel bir bitkiniz var. Havai kökleri su şişesine koymak, çelik almaya göre daha az riskli bir yöntem gibi görünüyor. Umarım başarılı olursunuz.


Düzenleyen hermenegi : 28-12-2023 saat 09:36
hermenegi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-12-2023, 19:34   #4
Ağaçsever
 
Zülkaide's Avatar
 
Giriş Tarihi: 30-05-2023
Şehir: Aydın & Girne & Selanik
Mesajlar: 61
Wink

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi hermenegi Mesajı Göster
Merhaba,
Güzel bir bitkiniz var. Havai kökleri su şişesine koymak, çelik almaya göre daha az riskli bir yöntem gibi görünüyor. Umarım başarılı olursunuz.
Temizlik sırasında saksı çatladı. Daha önce bitkiyi zaten ikiye ayırmıştım, şu an ayrı iki saksıda toprakta iki anaç ve su içinde köklü üç yavrum var.
Gelişmeleri göreceğiz.
Thai constellation buluruz nasılsa.

Zülkaide Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
hastalık, monstera deliciosa

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 12:19.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026