agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üretim, Bakım, Düzenleme, Temel Malzemeler > Topraksız Tarım > Evde Topraksız Tarım Uygulamaları
(https)




Beğeni Düzeni6Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 21-02-2010, 20:31   #1
Ağaç Dostu
 
Delimus's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
Siz Pastadan hiç bahsetmiyorsunuz,köy yerinde altın bulmuş gibi olduk ama biz çok mahçup olduk, hem yorgunluk hem düzensizliğimizden istediğim gibi misafir edemedik sizi.Bilgi paylaştıkça büyür seramız tüm ağaçlar.net ailesine açıktır.
Seramızın kurulum aşamasındaki öğrendiğimiz ilk şey hiçbir zaman kağıt üzerindeki gibi iş pratiğe geldiğinde okadar kolay ve zahmetsiz olmuyor ayrıca tahmin edilen süreden fazla zaman alıyor.Ayrıca çekirge misali bir aksilik veya hesaba katılmamış bir engel çıkıyor.Bu yüzden adım adım planlama kararı aldık.Su yüksekliğini bugün yaptığımız testte denedik istediğimiz gibi tam terazi olmasa bile bardaklar suya deyiyor önemli olanda bu.Şuan için kullanacağım motorun ne hızla akacağını tahmin edemiyoruz fakat çok hızlı olursada en baştaki tezgaha 250 lt. yüksek bir tankla hızından kaynaklanıcak zararlanmaya engel olabiliriz düşüncesindeyiz fakat motoru küçültemeyiz çünki 8 saat içinde 8 tezgahı doldurmalıyız yani 1 tezgahı 1 saat içinde boşaltıp doldurmalıyız, doldururken 15 dk. Uvc sistemden geçmeli ayrıca gübre eklenmeli ph ve ec ayarlanmalı.
Boruları delmek tahmin ettiğimden zor borular 6m olunca kırılgan oluyor çok nazik davranmalı biticek gibi değil birde evimin altına koyduk her merdiven çıkışımda aynı soru aklımda nasıl biticek tam 1125 boru.
Kısaca 20 martta faliyetteyiz kısmetse 35-40 gün sonrasıda ilk hasatımızı alıcaz.

Delimus Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-02-2010, 20:43   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 03-01-2009
Şehir: adana
Mesajlar: 214
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Delimus Mesajı Göster
Boruları delmek tahmin ettiğimden zor borular 6m olunca kırılgan oluyor çok nazik davranmalı biticek gibi değil birde evimin altına koyduk her merdiven çıkışımda aynı soru aklımda nasıl biticek tam 1125 boru.
Kısaca 20 martta faliyetteyiz kısmetse 35-40 gün sonrasıda ilk hasatımızı alıcaz.
Yanlış hatırlamıyorsam boruları matkap ucuna taktığınız malzeme ile deliyorsunuz. Acaba aynı çapta olacak bir dairesel bir metali ısıtarak delmek daha kolay olur mu? Bu şimdi aklıma geldi pratikte hangisi daha kolay bilmiyorum. Küçük tüpün ucuna koyacağınız bir pürmüz aracılığı ile delmekte kullanacağınız metal kolayca ısınır diye düşünüyorum.

Valla vaktim olsa yardım ederdim. Bundan güzel eğitim mi olur? Teoride ve pratikte topraksız tarım

katsu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-02-2010, 20:36   #3
Ağaç Dostu
 
Delimus's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
Biraz geç oldu cevap için yeni gördüm Sarıcan 100 lük boruyu kesme sebebi tamamen maliyet oluk çok masraflı oluyor.

Delimus Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-02-2010, 21:06   #4
Ağaç Dostu
 
Delimus's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
Punc(kullandığımız aparat) ile delmek en uygun yöntem ayrıca kolay ve hızlıda oluyor fakat 32000 delik olunca işler değişiyor fazladan işçide tutamıyoruz çünki çok nazik davranılmalı matkabı biraz kaydırsak altan deliniyor, taşırken dikkatli olmassak kırılıyor, işçi olarak çalışacaklarda genelde istediğimiz özeni göstermezler.10 gün sabırlı bir çalışma ile üstesinden gelicez.Bardaklar içinde sizin tavsiyeniz gibi demir çubuğu ısıtarak delmeyi planlıyorduk fakat deneme yaptığımızda gördük ki hem koku yapıyor hemde bardaklar birbirine yapışıyor eriyen plastikte risk oluşturuyor onuda şarjlı ufak el matkaplarıyla delmeyi düşünüyoruz denedik hızlı ve istediğimiz titizlikte oluyor.

Delimus Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-02-2010, 21:18   #5
Ağaç Dostu
 
malbman's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-04-2008
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,608
Galeri: 15
Sayın Delimus, kendinize bir başlık açıp detayları sistemin fotoğrafları ile birlikte oraya ekleseniz çok daha yararlı olur. Zira bu başlıkta sayın Tabiat'ın uygulaması arasında kayboluyor gibi geldi bana. Fotoğraf da eklerseniz sistem hakknıda en azından görsel olarak da bir fikir ediniriz. Tabii sakıncası yoksa. Kolay gelsin.

malbman Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-02-2010, 21:50   #6
Ağaç Dostu
 
Delimus's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
Aklımda, seram bitince maliyetleriyle birlikte resimli ayrıntılı konu açmayı düşünüyorum.

Delimus Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-03-2010, 10:35   #7
Ağaç Dostu
 
Acarextt03's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-01-2009
Şehir: İstanbul & 57
Mesajlar: 502
Galeri: 7
Sn. Delimus sizi en baştan beri takip ediyorum....
Öncelikli olarak özverili ve titiz çalışmalarınız için sizi tebrik ediyorum..

Ama biraz önce gülme krizine girdim... Allah da sizin yüzünüzü güldürsün...

(Boruları delmek tahmin ettiğimden zor borular 6m olunca kırılgan oluyor çok nazik davranmalı biticek gibi değil birde evimin altına koyduk her merdiven çıkışımda aynı soru aklımda nasıl biticek tam 1125 boru ;

Punc(kullandığımız aparat) ile delmek en uygun yöntem ayrıca kolay ve hızlıda oluyor fakat 32000 delik olunca işler değişiyor )


Şimdiden kolay gelsin...

Acarextt03 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-03-2010, 11:35   #8
Ağaç Dostu
 
Delimus's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
Saol, o günleri atlattık çok şükür Bugün Fidelerim geldi, Yarın kısmet olursa Seramız faaliyete geçiyor ama her attığımız adım bir sorunla karşılaşıyoruz Boruların delmesi kadar takması, taktık sonra düzenleme kısaca boru baştan sona sorun.Avrupada filan adamlar en pahalı boruyu ve malzemeyi kullanmış öyle olunca işler epey kolaylaşıyor fakat maliyetler 10 katı artartmakta.

Delimus Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-04-2010, 13:54   #9
Ağaç Dostu
 
Sarıcan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-11-2008
Şehir: Küçükyalı-ISTANBUL
Mesajlar: 1,498
Galeri: 32
Basit bir çizimle tarifleyebilir misin? Plastik boru yerine mi toprak kullanmak istiyorsun? Yoksa boruların yerleştirileceği kademeleri mi toprakla yapacaksın?

Sarıcan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-04-2010, 12:23   #10
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 26-04-2010
Şehir: izmir_bergama
Mesajlar: 3
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Sarıcan Mesajı Göster
Basit bir çizimle tarifleyebilir misin? Plastik boru yerine mi toprak kullanmak istiyorsun? Yoksa boruların yerleştirileceği kademeleri mi toprakla yapacaksın?
abi ayın boru sistemini düşün ama kare borular içinde toprak olacak yani besin elementi kullanmayacagım sadece yer kazanmak için sulama sisteminide yagmurlama düşünüyorum

bergamalı_ Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-04-2010, 12:47   #11
Ağaç Dostu
 
Sarıcan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-11-2008
Şehir: Küçükyalı-ISTANBUL
Mesajlar: 1,498
Galeri: 32
Olabilir. Yalnız kökler boru içerisinde ki toprakta bulunan elementlerle sınırlı kalacağı için verimi ne kadar olur bilemiyorum. Besin eriyiği kullandığında her 10-15 günde bir su değişimi yapıp gübreyi yeniliyorsun. Verim düşük olabilir, boru içinde sertleşen toprağı daha sonra boşaltmanda zor olur.

Sarıcan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-04-2010, 13:59   #12
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 26-04-2010
Şehir: izmir_bergama
Mesajlar: 3
peki bu borunun içindeki toprak karışımı söyle olsa (torf-perlik-hayvan gübresi- tınlı kum) birde söyle bişey var borulerın derinligi 20-25 cm olacak capalama bile yapabilirim böylece toprakta sertleşmiş olmaz diye düşünüyorum siz ne dersiniz

bergamalı_ Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-05-2010, 17:40   #13
Yeni Üye
 
derici's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-05-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
Arkadaşlar hepinize merhabalar bende memlekete gidip bu şekilde yetiştiricilik yapmak istiyorum bana önerileriniz neler olabilir ilkdefa bu işiyapıyor olucam bu işden geçimimi sağlamak istiyorum. Giresunda sera kurmak istiyorum nerelerden destek ve yardım alabilirim

derici Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-08-2010, 03:17   #14
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-11-2008
Şehir: Konya
Mesajlar: 731
Su döngüsü bir su pompası ile sağlanıyor. Tohum akan suda durmuyor.

akinselcuk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-08-2010, 08:50   #15
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 30-08-2010
Şehir: giresun
Mesajlar: 7
peki bardağın içindeki ney fide mi bardak deliklii mi o kısım nası yani anlamadım

yeniziraatçı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-12-2010, 18:37   #16
Ağaç Dostu
 
the_mc's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-12-2009
Şehir: Denizli
Mesajlar: 493
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi yeniziraatçı Mesajı Göster
peki bardağın içindeki ney fide mi bardak deliklii mi o kısım nası yani anlamadım
:d :d

the_mc Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-08-2010, 14:14   #17
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-11-2008
Şehir: Konya
Mesajlar: 731
Çok meraksız bir ziraatcisiniz anlaşılan. Diğer başlıktaki sorunuzun cevabına bakmamışsınız bile.

Bardaklar delik. İçine bitkinin tutunabileceği herhangi uygun birşey konuyor. Perlit, talaş, incik boncuk vs. Buraya direk tohum ekebileceğiniz gibi fide de dikebilirsiniz.

Tohum ekerseniz fide olana kadar üstten sulamanız gerek. Kökler oluştuktan sonra akan besinli suya geçmelisiniz.

akinselcuk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-09-2010, 22:34   #18
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 30-08-2010
Şehir: giresun
Mesajlar: 7
hayır okudum aslında da anlamdın onun için tekrar sordum yoksa meraklı olmazmıyım

yeniziraatçı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-12-2010, 20:52   #19
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 29-07-2007
Şehir: iSTANBUL
Mesajlar: 1,688
Sayın tabiat bu sayfalar yeni çalışmalarınızı bekliyor.selamlar.

Kudret Tezel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 30-12-2010, 17:17   #20
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 31-03-2010
Şehir: Antalya
Mesajlar: 62
Sayın tabiat,
Sn. Kudret Tezel'in beklentilerine katılıyorum.
Selamlar.

mbordinc Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-03-2014, 19:14   #21
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-03-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 2
başarılarınızın devamını dilerim ellerinize sağlık

gkhn2 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-01-2019, 15:46   #22
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 21-01-2019
Şehir: izmir
Mesajlar: 2
marullları koydugunuz yeri borulardan nasıl kestiniz acaba

qarud Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-01-2019, 07:00   #23
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 02-01-2019
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 17
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi qarud Mesajı Göster
marullları koydugunuz yeri borulardan nasıl kestiniz acaba
Matkap ucuna takılan pançlar ile delikleri hazırlayabilirsiniz.

https://www.hepsiburada.com/bosch-2-...saAimIEALw_wcB

emre.de Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-01-2019, 10:38   #24
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 21-01-2019
Şehir: izmir
Mesajlar: 2
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi emre.de Mesajı Göster
Matkap ucuna takılan pançlar ile delikleri hazırlayabilirsiniz.

https://www.hepsiburada.com/bosch-2-...saAimIEALw_wcB
teşşekkürler

izmirde marul fidesi bulabileçeği yer var mı acaba?

antalyadan buldum kargoyla gönderecek işşallah

bir tane deneme amaçlı beş katlı ben de yaptım ama delikler çok büyük oldu.... Artık bir dahakine küçük olacak


Düzenleyen qarud : 28-01-2019 saat 19:11
qarud Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-08-2019, 12:16   #25
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 06-08-2019
Şehir: ankara
Mesajlar: 1
katlı sistemde kullanılan çelik sehpanın ölçüleri nedir?

raşit03 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 06:23.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026