![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
|
Siz Pastadan hiç bahsetmiyorsunuz,köy yerinde altın bulmuş gibi olduk ama biz çok mahçup olduk, hem yorgunluk hem düzensizliğimizden istediğim gibi misafir edemedik sizi.Bilgi paylaştıkça büyür seramız tüm ağaçlar.net ailesine açıktır.Seramızın kurulum aşamasındaki öğrendiğimiz ilk şey hiçbir zaman kağıt üzerindeki gibi iş pratiğe geldiğinde okadar kolay ve zahmetsiz olmuyor ayrıca tahmin edilen süreden fazla zaman alıyor.Ayrıca çekirge misali bir aksilik veya hesaba katılmamış bir engel çıkıyor.Bu yüzden adım adım planlama kararı aldık.Su yüksekliğini bugün yaptığımız testte denedik istediğimiz gibi tam terazi olmasa bile bardaklar suya deyiyor önemli olanda bu.Şuan için kullanacağım motorun ne hızla akacağını tahmin edemiyoruz fakat çok hızlı olursada en baştaki tezgaha 250 lt. yüksek bir tankla hızından kaynaklanıcak zararlanmaya engel olabiliriz düşüncesindeyiz fakat motoru küçültemeyiz çünki 8 saat içinde 8 tezgahı doldurmalıyız yani 1 tezgahı 1 saat içinde boşaltıp doldurmalıyız, doldururken 15 dk. Uvc sistemden geçmeli ayrıca gübre eklenmeli ph ve ec ayarlanmalı. Boruları delmek tahmin ettiğimden zor borular 6m olunca kırılgan oluyor çok nazik davranmalı biticek gibi değil birde evimin altına koyduk her merdiven çıkışımda aynı soru aklımda nasıl biticek tam 1125 boru.Kısaca 20 martta faliyetteyiz kısmetse 35-40 gün sonrasıda ilk hasatımızı alıcaz. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 03-01-2009
Şehir: adana
Mesajlar: 214
|
Alıntı:
Valla vaktim olsa yardım ederdim. Bundan güzel eğitim mi olur? Teoride ve pratikte topraksız tarım ![]() |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
|
Biraz geç oldu cevap için yeni gördüm Sarıcan 100 lük boruyu kesme sebebi tamamen maliyet oluk çok masraflı oluyor. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
|
Punc(kullandığımız aparat) ile delmek en uygun yöntem ayrıca kolay ve hızlıda oluyor fakat 32000 delik olunca işler değişiyor fazladan işçide tutamıyoruz çünki çok nazik davranılmalı matkabı biraz kaydırsak altan deliniyor, taşırken dikkatli olmassak kırılıyor, işçi olarak çalışacaklarda genelde istediğimiz özeni göstermezler.10 gün sabırlı bir çalışma ile üstesinden gelicez.Bardaklar içinde sizin tavsiyeniz gibi demir çubuğu ısıtarak delmeyi planlıyorduk fakat deneme yaptığımızda gördük ki hem koku yapıyor hemde bardaklar birbirine yapışıyor eriyen plastikte risk oluşturuyor onuda şarjlı ufak el matkaplarıyla delmeyi düşünüyoruz denedik hızlı ve istediğimiz titizlikte oluyor. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın Delimus, kendinize bir başlık açıp detayları sistemin fotoğrafları ile birlikte oraya ekleseniz çok daha yararlı olur. Zira bu başlıkta sayın Tabiat'ın uygulaması arasında kayboluyor gibi geldi bana. Fotoğraf da eklerseniz sistem hakknıda en azından görsel olarak da bir fikir ediniriz. Tabii sakıncası yoksa. Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
|
Aklımda, seram bitince maliyetleriyle birlikte resimli ayrıntılı konu açmayı düşünüyorum. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
|
Sn. Delimus sizi en baştan beri takip ediyorum.... Öncelikli olarak özverili ve titiz çalışmalarınız için sizi tebrik ediyorum.. Ama biraz önce gülme krizine girdim... Allah da sizin yüzünüzü güldürsün... (Boruları delmek tahmin ettiğimden zor borular 6m olunca kırılgan oluyor çok nazik davranmalı biticek gibi değil birde evimin altına koyduk her merdiven çıkışımda aynı soru aklımda nasıl biticek tam 1125 boru ; Punc(kullandığımız aparat) ile delmek en uygun yöntem ayrıca kolay ve hızlıda oluyor fakat 32000 delik olunca işler değişiyor ) Şimdiden kolay gelsin... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2009
Şehir: Adana-Nernek Köyü
Mesajlar: 757
|
Saol, o günleri atlattık çok şükür Bugün Fidelerim geldi, Yarın kısmet olursa Seramız faaliyete geçiyor ama her attığımız adım bir sorunla karşılaşıyoruz Boruların delmesi kadar takması, taktık sonra düzenleme kısaca boru baştan sona sorun.Avrupada filan adamlar en pahalı boruyu ve malzemeyi kullanmış öyle olunca işler epey kolaylaşıyor fakat maliyetler 10 katı artartmakta. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-04-2010
Şehir: izmir_bergama
Mesajlar: 3
|
abi ayın boru sistemini düşün ama kare borular içinde toprak olacak yani besin elementi kullanmayacagım sadece yer kazanmak için sulama sisteminide yagmurlama düşünüyorum |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
|
Olabilir. Yalnız kökler boru içerisinde ki toprakta bulunan elementlerle sınırlı kalacağı için verimi ne kadar olur bilemiyorum. Besin eriyiği kullandığında her 10-15 günde bir su değişimi yapıp gübreyi yeniliyorsun. Verim düşük olabilir, boru içinde sertleşen toprağı daha sonra boşaltmanda zor olur. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-04-2010
Şehir: izmir_bergama
Mesajlar: 3
|
peki bu borunun içindeki toprak karışımı söyle olsa (torf-perlik-hayvan gübresi- tınlı kum) birde söyle bişey var borulerın derinligi 20-25 cm olacak capalama bile yapabilirim böylece toprakta sertleşmiş olmaz diye düşünüyorum siz ne dersiniz |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 28-05-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
|
Arkadaşlar hepinize merhabalar bende memlekete gidip bu şekilde yetiştiricilik yapmak istiyorum bana önerileriniz neler olabilir ilkdefa bu işiyapıyor olucam bu işden geçimimi sağlamak istiyorum. Giresunda sera kurmak istiyorum nerelerden destek ve yardım alabilirim |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-11-2008
Şehir: Konya
Mesajlar: 731
|
Su döngüsü bir su pompası ile sağlanıyor. Tohum akan suda durmuyor. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 30-08-2010
Şehir: giresun
Mesajlar: 7
|
peki bardağın içindeki ney fide mi bardak deliklii mi o kısım nası yani anlamadım |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-12-2009
Şehir: Denizli
Mesajlar: 493
|
:d :d |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-11-2008
Şehir: Konya
Mesajlar: 731
|
Çok meraksız bir ziraatcisiniz anlaşılan. Diğer başlıktaki sorunuzun cevabına bakmamışsınız bile. Bardaklar delik. İçine bitkinin tutunabileceği herhangi uygun birşey konuyor. Perlit, talaş, incik boncuk vs. Buraya direk tohum ekebileceğiniz gibi fide de dikebilirsiniz. Tohum ekerseniz fide olana kadar üstten sulamanız gerek. Kökler oluştuktan sonra akan besinli suya geçmelisiniz. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 30-08-2010
Şehir: giresun
Mesajlar: 7
|
hayır okudum aslında da anlamdın onun için tekrar sordum yoksa meraklı olmazmıyım |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 29-07-2007
Şehir: iSTANBUL
Mesajlar: 1,688
|
Sayın tabiat bu sayfalar yeni çalışmalarınızı bekliyor.selamlar. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 31-03-2010
Şehir: Antalya
Mesajlar: 62
|
Sayın tabiat, Sn. Kudret Tezel'in beklentilerine katılıyorum. Selamlar. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-03-2014
Şehir: istanbul
Mesajlar: 2
|
başarılarınızın devamını dilerim ellerinize sağlık |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 21-01-2019
Şehir: izmir
Mesajlar: 2
|
marullları koydugunuz yeri borulardan nasıl kestiniz acaba |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-01-2019
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 17
|
Matkap ucuna takılan pançlar ile delikleri hazırlayabilirsiniz. https://www.hepsiburada.com/bosch-2-...saAimIEALw_wcB |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 21-01-2019
Şehir: izmir
Mesajlar: 2
|
Alıntı:
izmirde marul fidesi bulabileçeği yer var mı acaba? antalyadan buldum kargoyla gönderecek işşallah bir tane deneme amaçlı beş katlı ben de yaptım ama delikler çok büyük oldu.... Artık bir dahakine küçük olacak Düzenleyen qarud : 28-01-2019 saat 19:11 |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 06-08-2019
Şehir: ankara
Mesajlar: 1
|
katlı sistemde kullanılan çelik sehpanın ölçüleri nedir? |
|
|
|
![]() |
|
|