![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-11-2008
Şehir: Konya
Mesajlar: 731
|
Evet hocam bende tam cevabımı bulmuş yazıma ilave yapacaktım ki siz benden önce açıklamışsınız. Boruların standartı 4 metre değilmiş. O zaman metre fiyatı 1.55 lira. Ben bu analizi excel e geçiriyordum da daha ikinci satırda takılınca sormaya acele ettim. Excele geçirip daha büyük sistemlerde malzeme arttıkca fiyat nereye gidecek görmek istiyorum. Marulun sistemini amorti süresi vs. daha kolay anlaşılacak. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-11-2008
Şehir: Konya
Mesajlar: 731
|
Alıntı:
Zaten fiyatlarınız toptan bazda. Bu malzeme 10 katına çıksa bile 1,55 Lira olan PVC boru maliyeti düşşe düşşe 1,40 Liraya düşer. Bu da sistemin fizibilitesini yapanın yanına lehte bir hata olarak kar kalır. Bizim burda aldığımız 50 litre perlit 7 lira idi. Bunu 200 litre aldığımızda 28 lira yerine 18 küsür versek bile fizibiliteyi hataya sürükleyecek rakam farkları ortaya çıkmaz diye düşünmekteyim. Aklıma takılan bir konu daha var. 70 lik boru kullanmışsınız. Marulların büyümüş hali yan yana tam sığmış. Kazara 100 lük boru kullanmış olsaydınız depo ve sistem suyu orantısız olacaktı. Başlangıçta aldığınız bazı uyarılara göre düzeltmeler yapmanız da kolayca gerçekleşebildi. Yani sanki bu sistemde önceden çalışılmış bir ARGE var gibi. Kış aylarından bu yana kurduğum farklı 7 -8 adet deneme sisteminde ancak kurduktan sonra farkedilebilen bir sürü yanlışla karşılaştım. Ya da başlangıçta hiç hesaba katmadığım kendiliğinden ortaya çıkan pratik sonuçlar. Oysa kurmadan önce ince ince düşünmüştüm. Pompalar , debiler , su değiştirme kolaylıkları , bakım kolaylığı gibi bir sürü unsur, büyük sistem kurarken gözönüne alınması gereken detaylar. Şimdi burada 5 - 6 aydır büyük bir pratik yaptık gene de başlangıç yatırımı yüksek olan bu sistemleri kurmak için hatasız bir bilgiye ihtiyaç var. Para çok kıymetli , iyice emin olmadan kağıt üzerinde cizip ölçmeden büyük bir düzenek kurmaya cesaretim henüz oluşmadı. Bu sisteminizi kurarken örnek aldığınız bir plan proje oldu mu merak ediyorum. Yoksa hepsini tek tek hesap kitap mı ettiniz ? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 07-04-2007
Şehir: İstanbul Konya
Mesajlar: 22
|
benim kurmak istedğim sistemde marullar arası 5er cm aynı hizadakilerde 10 cm olacak fakat hepsi farklı açılarda yerleştirilecek aşağıdaki gibi, sizce eksiği var mı çok mu kalabalık olur?(boru 100lük) ![]() |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-11-2008
Şehir: Konya
Mesajlar: 731
|
Alıntı:
Fakat amatör hobiciye herşey serbest. En güzeli deneyip görmek. Sevgiler. . . |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|