![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Kaybettik...
|
Size yolladığım torf perlitle karıştırmadan bir güzel saf su ile ıslatığım hazır bir karışım olduğundan herhangi başka bir ön işleme gerek yok. İstaediğiniz gibi ekim, dikim işlerinde kullanabilirsiniz. Tabii belirtmemde fayda var başka bitkilere kullanabilmeniz için biraz pH ayarlaması gerekebilir. Bu size yolladığım saf hali ile sadee EB'lerde kullanımı öngörülmüş bir karışımdır. VFT'nizi kolibandlı paketlemesinden dikkatlice kurtarın. arzu ederseniz de 10 cm çapında bir saksıya yeni torf saksı harcına dikebilirsiniz. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Arzu ederim tabii ki ve hemen 10 cm çapında saksı alınıp çok dikkat ederek, hatta ellerim biraz titreyerek VFT'min saksısını değiştirdim. İşte 14.04.2008 tarihinde ki durumu. Düzenleyen M.Sema : 16-06-2009 saat 10:11 Neden: Yazım hatası |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-06-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 6
|
Bir ay önce Çankaya Yıldız'da açılan 365 alışveriş merkezindeki Koçtaş'tan aldığım dionaea biraz serpilip bu hale geldi. ![]() Dün gittiğimde hala 8-9 adet dionaea vardı. Kapan boyları 3 cm. civarındaydı ve bazıları da iyi durumdaydı. İlgilenelerin dikkatine. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-06-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 6
|
Benzin istasyonlarında 600 cc.lik plastik şişesi 60-75 kuruşa satılan saf suya para vermekten çok getirip götürmesinden usanmıştım. Şişenin üzerinde yazan adrese 8 litrelik pet damacanayla gittim, 1 YTL.ye doldurdum. İlgilenelere: Ak-İş Tic. San. Koll. Şti. İvedik Organize Sanayi Bölgesi Güleryüz Yapı Koop. 537 Sok. No : 55 - 57 Ostim - Ankara Tel : 0 ( 312 ) 395 57 17 ( 3 Hat ) http://akisfiltre.com/ |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 14-06-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 97
|
hocam bir tane RO al bence.. Oyle zor oluyor. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-11-2006
Şehir: ankara
Mesajlar: 512
|
Tek b,tkiyse pek zorun olmaz da sayı çoğaldıkdıkça taşıma su ile değirmen dönmüyor |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-06-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 6
|
Kaba bir hesapla; 3 saksı etoburun haftada harcadığı saf su 0.5 L, ayda eder 2 L, yılda eder 24 L, yani benim damacanayla aldığım fiyatla yılda sadece 3 YTL'ye geliyor. Şöyle bir gezindim, ters ozmos su arıtıcıların fiyatı 500 YTL'lerde geziyor. Neredeyse kendini 150 yılda amorti ediyor. Yani 3-5 bitkisi olan birisi için ticari bir işletmeden toptan saf su almak daha mantıklı gibi. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-11-2006
Şehir: ankara
Mesajlar: 512
|
3 saksı bir haftada yarım litremi? Şaka yapıyor olmalısınız.. Kışın bile daha fazla gider.. Yazın bir gün gitmez 3 saksıya yarım litre.. ROyu ben 350ye aldım.. 11 saksıya günde 2-3 litre gidiyor şu an.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-06-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 6
|
Sayın Avukatkemal, üstteki mesajıma eklediğim resimde de görüleceği üzere saksı ile altındaki su kabını boşluksuz iç içe geçirdiğim için yanlardan kaçak buharlaşma olmuyor. Dolayısıyla sadece saksının üst yüzeyinden su buharlaşmaktadır ki bu da bitkinin Ankara gibi kuru bir şehirde gereksinimi olan nemi bir nebze sağlamaktadır. Bu şekilde yılbaşından beri bir şişe saf su (600 cc.) 2-3 saksıyı bir hafta idare edebiliyor. Tabii dediğiniz gibi bu rakam yazın katlanacaktır ama şimdilik taşıma suyla değirmen dönüyor gibi. Düzenleyen ohannesburger : 06-06-2008 saat 01:22 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 17
|
benim EBlerim
Yapımarketlerden topladığım EBlerim. DC çiçek açmaya çabalıyor. Tatile çıkacağım için sarr.da sulama sistemi deniyorum. Sistem tutarsa diğerlerine de uygulayacağım. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 02-06-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 6
|
sisteminiz yanlış anlamadıysam su, yukarıdaki pet şişeden cazibeyle aşağıdaki başka bir pet şişeye gidiyor, oradan bir boru ile sarraceniaya gidiyor. sarraceniada su eksildikçe bileşik kaplar mantığında alttaki pet şişeden su tamamlıyor. resimdeki kaymaksız yoğurdun da beslenmede etkisi var mı bilemiyorum ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 17
|
Tamamen doğru mantık, kaymaksız yoğurt kabı potansiyel enerji arttırıcı olarak bulunuyor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-06-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 554
|
Merhabalar, 3 hafta önce Koçtaş'tan aldığım vft'm ile ben de ankaralı etobur bitki severler arasına katıldım. Sanırım dormancy bitimine kadar ihtiyacım olmayacak ama yeni bir torf organizasyonu olursa haberdar olmak isterim...![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 29-10-2008
Şehir: Ankara/Gölbaşı
Mesajlar: 45
|
Merhaba, Bende de Ba*use'dan aldığım Sarracenalar ve DC var. Aldığım zamana kıyasla oldukça geliştiler ve küçücük kaplarına sığmıyorlar. Bahar'a yakın saksı büyüteceğim ve DC'mi ve Sarracenalar'ımı da bölrek çoğaltacağım. Ko*aş'ta gördüğüm vft'ye de göz diktim ama pahalıya veriyorlar (18.90) bahara doğru BH'a gelir 9.90'a alırım diye düşünüyorum. Bu arada torf getirtecek olursa ben de ortak olmak isterim. Mangal kömürü tozunda süzdüğüm yağmur suyuyla besliyorum. Aldığımdan beri bayağı geliştiler. Hatta Sarracenaları ve DC'i arkadaşla bölüştüm bile. Kışı atlatabilirsek iyice dinlenmiş halde ve bir de saksı büyütürsek seneye canavar gibi olurlar diye umuyorum. DC'imin toprağı bölüşme sırasında azaldığı için suya çok batıyor. Bu nedenle alt yaprakları çürüdü. Ayrıca yazın tatile çıktığım zaman emanet ettiğim arkadaşın eline sağlık biraz da susuz kaldılar (ağustos ayında güneye bakan cam önünde!) Sar'larımın boynu biraz büküldü. ![]() ![]() Görüşmek üzere, |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 29-10-2008
Şehir: Ankara/Gölbaşı
Mesajlar: 45
|
Teşekkürler. Saksıları bu kadar küçük olmasa çok daha iyi olurlardı. Kökleri deliklerden dışarı çıktı artık saksının. Seneye 50cm den aşağı olmaz inşallah. Biraz da böcek lazım tabii. DC'm evdeki bütün küçük sinekleri 1 hafta içinde bitirdi. Bütün yaprakları sinek doluydu. O günden bu güne yaz boyu beni rahatsız eden hiç sinek görmedim. Her eve lazım. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 30-10-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 18
|
herkese merhaba |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 30-10-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 18
|
ben yeni üye oldum bir tane vft var koçtaştan aldım ama saksısı çok küçük değiştirecem ama toprağını bulamadım nerden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 10-07-2008
Şehir: adana
Mesajlar: 110
|
Yapı marketlere bakın veya internetten sipariş edin GG de var. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 30-10-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 18
|
herkese selam ben vfm min topragını degiştrecem bauhausta birine sordum sırf perlite ekecekmişim. Sırf perlite eksem olur mu yoksa başka bişey koyacam mı? kusura bakmayın ben biraz acemiyim... |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
|
Acemi arkadaşım, hoşgeldin. Ama bu sayfayı açmadan etobur bölümünü incelersen 1)Yapı marketlerden alınan etoburların sorunları 2)Etoburlarda torf sorunları 3) Etoburlarda su sorunları vb. başlıklar göreceksin. Onları bir oku. Orada her türlü bilgi var. Sırf perlit olmaz. Bauhaustakiler o kadar bakmayı bilseler, oradaki bitkiler bir süre sonra ölmezdi. ![]() |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 29-10-2008
Şehir: Ankara/Gölbaşı
Mesajlar: 45
|
Aman onlara kulak asmayın. Ben de belki ucuza verirlerse toprağını kullanırım diye ölmek üzere olan birtanesine göz diktim. Çocuk bana satmaya çalıştı. Dedim toprak lazım bana. Toprak dedi normal törfe dikeceksin özel bir topak değil. Tabiii olur dedim ve uzaklaştım. Bu arada Sarr'lar ne kadar dormancyde kalmalı. Dikmende geceleri 5 derece ve altına düşer oldu. Balkona koyarsam uyumaya başlar ve Mart sonuna kadar da uyanamaz. bu ona 5 ay verir. Biraz fazla değilmi? Gerçi tam olarak uykuya girmesi Aralığı bulur herhalde. Tabii bir de dikmenin rüzgarından korumak gerekecek. Gecenin donundan da. Kış biraz zor geçecek buralarda. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 30-10-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 18
|
sayın saydemir dediklerini okudum ama bu topragı nerden bulacaz ankarada yok diyorlar bulursam toprakla perliti karıştıracaz herhalde okuduklarımdan o anlaşılıyo yanlış bişey söylüyosam beni uyarın cevap veren arkadaşlara teşekürler biraz cok soru sordum kusuruma bakmayın.EGER ELİNDE FAZLA OLAN ARKADAŞ VARSA ÜCRET KARŞILIĞI BANA GÖNDERİRLERSE SEVİNİRİM.Herkese teşekürler. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
|
Daha doğru tanımla torfunu bu sitede satan arkadaşlar vardı. Satış bölümüne bir bak. Sarı baltık torfu diye ara. Kaldıysa onlardan alabilirsin. Veya gittigidiyor'da da bulunuyor sanırım ama oradan hiç satın almadım. Açıkcası pek de güvenmiyorum. Aynı ölçüdeki torf ve perliti karıştırıp saf su ile ıslatacaksın. Sonra kullanabilirsin. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 30-10-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 18
|
saydemir teşekürler cevapların için ama bu torak ankaranın hiçbiyerinde yok artık bir arkadaştan alacaz |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 22-12-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 14
|
Öncelikle herkeze merhaba 2 gündür üye olmadan nerdeyse tüm yazılarınız okumaya çalıştım.EB sahibi olmak istiyorum.Nerelerden temin etmem mümkündür. ve erkan bey size bir kaç şey danışmak istiyorum; evim kuzey batı cephe sıkıntı yaşarmıyım? malum aralık ayındayız ,önümüz kar ve ankara iklimi sert eğer EB temin edebilirsem sağlıklı ve sorunsuz bakabilirmiyim? ilgi ve alakanıza şimdiden teşekkür ediyorum... |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 01-05-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 17
|
koçta'tan bulabilirsiniz. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 22-12-2008
Şehir: ankara
Mesajlar: 14
|
Koçtaşa gittim bugun ordaydım malesef bulamadım. cepa da da olmadığını söylediler kızılay sakarya tarafındada yoktur sahibinden.com da tohumlarını buldum ancak ne kadar güvenilir bilgim yok.. |
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Kaybettik...
|
Alıntı:
15 kasım- 15 şubat arası tropik olmıyan ve dormancy'ye gerek duyan EB'lerin satışı saksı bazında mümkün değildir. Ancak rizom, soğan, turion veya rizom parçalarının satılması makul olur. Bu tür satışlar da genelde bilenler arasında revaç bulduğundan ve görüntüsünün ssatışa uygunsuzluğundan koçtaşta veya diğer yapımarketlerde bulabileceğinizi zannetmiyorum. Olası satıştaki bitkilerin de dormancy'ye sokulmadığından kışın bu aylarda, amatör birinin satın almasını da pek tefsiye etmiyorum. Bu aylarda Nepenthes, Pingucula (mexican tropik türleri), Drosera capensis v.b. tropik türleri satılabilinir veya satın alınabilinir. Alıntı:
Tohum ve turion hatta pygmae Drosera türlerinin alışverişine bizim forumun ilgili bölümünde de rastlıyabilirsiniz, ancak oradan müspet bir sesin yükselmemesi de bu konudaki fikirlerimi teyid eder maiyettedir. Saygılarımla |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Forum Bauhausda büyük cam kavanozlar içinde ve sarı torfta yetişkin sarracenialar halen mevcut, oldukça sağlıklı görünüyorlardı. |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|