agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Sebzeler > Domates
(https)




Beğeni Düzeni178Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 21-04-2011, 18:56   #1
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi TUĞCU Mesajı Göster
Sayın kturkol teşekkürederim.

Sayın sebnem&mircan RR lerin durumu nedir.En son 1 tanesi çıktı demiştiniz.
Sayin tugcu cikan bir tane R.R'yi camin onunde unutup disari cikmisim. Oglen gunesi onun oldugu cama gelince yakmis kavurmus korpecik fidemi Digerlerinden hala ses yok. Artik yeni tohum ekmeyede korkuyorum acikcasi. Onla birlikte 9 reyhan, bir kac tene de feslegenim yanmis. Simdi korkuyorum gene ayni seyi yasamaktan. Buyutmek, yetistirmek guzel de, kayip vermek cok uzucu

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-04-2011, 20:06   #2
Ağaçsever
 
TUĞCU's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-04-2011
Şehir: BURSA
Mesajlar: 75
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sebnem&mircan Mesajı Göster
Sayin tugcu cikan bir tane R.R'yi camin onunde unutup disari cikmisim. Oglen gunesi onun oldugu cama gelince yakmis kavurmus korpecik fidemi Digerlerinden hala ses yok. Artik yeni tohum ekmeyede korkuyorum acikcasi. Onla birlikte 9 reyhan, bir kac tene de feslegenim yanmis. Simdi korkuyorum gene ayni seyi yasamaktan. Buyutmek, yetistirmek guzel de, kayip vermek cok uzucu
Benim fidelerimde camın önünde ve hiç böyle bir sorun yaşamadım.Acaba susuz mu kaldılar.

TUĞCU Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-04-2011, 19:32   #3
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Dun aksam bir tane R.R cimlenmis ) Kaldi 4 tane

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-04-2011, 12:43   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 05-04-2011
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1
Merhaba,

Foruma yeni üye oldum. Red Robin domates tohumunu benimle paylaşacak bir arkadaş var mı? Her hangi bir yerden satın almak mümkün olsa da istedim ki sizlerden olsun.

Anastasiya Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-04-2011, 16:16   #5
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 22-02-2011
Şehir: Almanya
Mesajlar: 152
ben bu r.r nin tohumunu nerden bulabilirim?

arimayam Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-04-2011, 17:43   #6
Ağaç Dostu
 
aydın's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-02-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 538
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi arimayam Mesajı Göster
ben bu r.r nin tohumunu nerden bulabilirim?
Ptt Almanya'ya hizmet veriyorsa gönderebilirim.

aydın Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-04-2011, 19:01   #7
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi arimayam Mesajı Göster
ben bu r.r nin tohumunu nerden bulabilirim?
Bana Amator hobici'den aldigim tohumlarin yaninda hediye gelmisti R.R ler vede baska tohumlar

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-04-2011, 21:59   #8
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 22-02-2011
Şehir: Almanya
Mesajlar: 152
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sebnem&mircan Mesajı Göster
Bana Amator hobici'den aldigim tohumlarin yaninda hediye gelmisti R.R ler vede baska tohumlar
ben burda saksi domatesi diye aldim,en fazla 50cm uzuyorlar,ama direk red robin yazisi yok,busch domates deniyor yani bodur...insallah iyi gelisirler,hepimizinkiyle birlikte...

arimayam Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-04-2011, 17:47   #9
Ağaçsever
 
TUĞCU's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-04-2011
Şehir: BURSA
Mesajlar: 75
Ben tohumları tohumlar.net ten satın almıştım

TUĞCU Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-04-2011, 21:35   #10
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Normalde ayni pencerede gunes gormeyen ama aydinlik bir yerdelerdi. O gun hava biraz kapali olunca direk camin onune koydum isik alsin diye. Tabi hem unutmanin hemde havanin azizligine ugradi fidecik. Birde oyle bir sicak oldu ki o gun sans iste. Hava cok degisken mesela ertesi gunde lapa lapa kar yagdi. Suyu da sabahlari fisfisla uc bes fis arasi veriyorum genelde...

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 08:41   #11
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-08-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,299
Galeri: 5
Arkadaşlar, bunlarda benim redrobinler.
Name:  redrobin11.jpg
Views: 681
Size:  51.6 KB

kalambaklı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 14:28   #12
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 22-02-2011
Şehir: Almanya
Mesajlar: 152
burda havalar önümüzdeki 10 günlük hava raporunda en az 5e düsecegini bildiriyor.gündüzleri ise 13-25 arasi degisecegini gösteriyor...

bu halde ben artik domates fidelerimi balkona cikarabilirmiyim?

arimayam Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 16:06   #13
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Ne zaman ekmistiniz tohumlari sayin Kalambakli

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 16:10   #14
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Red robinlerimden haber yok, biri de bildiginiz uzre guneste kavruldu. Ben dun dayanamayip gene 3 tane daha ektim ) Bakalim bunlarin akibeti ne olacak

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 16:40   #15
Ağaç Dostu
 
Kiraz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-02-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 4,640
Galeri: 73
Kasım-aralık ayında ektiğim red robinler iyi çimlendiler, büyümeleri oldukça yavaş oldu, içeride beyaz sineğe yakalandılar. Sineklerden biraz kurtulunca geçen hafta dışarı çıkardım, çevresine büyük pet şişeden koruma yaptım, bir tanesi çiçekte.


Bunlar da yeni çimlendirdiklerim, baharın kokusunu almışlar, çok hızlı gelişiyorlar, şaşırtıp sırada bekleyen arkadaşlarıma vereceğim.
Name:  21041111.JPG
Views: 620
Size:  56.0 KB

old_platanus beğendi.
Kiraz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 17:17   #16
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 11-08-2009
Şehir: İzmir
Mesajlar: 1,299
Galeri: 5
Sayın arimayam, domates fidelerinizi -derece olmadığı sürece dışarı çıkarabilirsiniz ve ayrıca arzu ederseniz size red robin tohumu gönderebilirim.

Sayın sebnem&mircan, tohumları mart ayının son günü ekmiştim ve havaların mevsim normallerinin altında gitmesinden dolayı ancak bu kadar gelişebildiler, ama önlerinde oldukça uzun bir sezon var.

Sayın kiraz, fideleriniz harika gelişmişler elinize sağlık ve şaşırtıp göndereceğiniz dostlarınız sabırsızlıkla bekliyorlardır.

Saygı ve Sevgilerimle,

kalambaklı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 19:16   #17
Ağaç Dostu
 
Kiraz's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-02-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 4,640
Galeri: 73
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi kalambaklı Mesajı Göster
Sayın arimayam, domates fidelerinizi -derece olmadığı sürece dışarı çıkarabilirsiniz ve ayrıca arzu ederseniz size red robin tohumu gönderebilirim.

Sayın sebnem&mircan, tohumları mart ayının son günü ekmiştim ve havaların mevsim normallerinin altında gitmesinden dolayı ancak bu kadar gelişebildiler, ama önlerinde oldukça uzun bir sezon var.

Sayın kiraz, fideleriniz harika gelişmişler elinize sağlık ve şaşırtıp göndereceğiniz dostlarınız sabırsızlıkla bekliyorlardır.

Saygı ve Sevgilerimle,

Sn. Kalambaklı teşekkür ederim. Geçen sene dokuz adet fideyi kırmızı örümcekler kurutmuştu, sağ kalan bir taneden alabildiğim tohumlarla devam etmeye çalışıyorum. Çocukların okulu sayesinde tanıştığım arkadaşlarım da merak sardılar, birer tane onlara vereceğim, sonra aldığımız tohumları paylaşmaya devam edeceğiz.

Ne kadar kışın yetiştirmek mümkün olsa da yine yazı seviyorlar. Kışın hem yavaş gelişiyorlar hem de zararlılara çabuk yakalanıyorlar. geçen sene kırmızı örümcek, bu sene de beyaz sinek. umarım yeni çimlenenler sağlam büyür.

Sn. Şebnem&mircan, tohumları 30 martta ekmişim, çimlenmesi bir haftayı bulmadı, hızla gelişiyorlar. Bulunduğu ortam çok aydınlık, sıcaklık yaklaşık 20-22 derece. Torfa ekmedim, bir süre sonra beslenemedikleri için gelişemiyorlar, vakit kaybetmeden şaşırtmak gerekiyor. "Sihirli toprak" kullandım.

Kiraz Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 17:32   #18
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 22-02-2011
Şehir: Almanya
Mesajlar: 152
cok sevinirim sayin kalambakli...kis aylarindada yetistirebiliyorduk r.r leri.öyle hatirliyorum...kisin topraksiz tarim denemesi yapacagim,insallah bu tohumlarida onda kullanirim...tekrar tesekkürler...

arimayam Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 18:54   #19
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Bence guzel gelismisler sayin Kalambakli. Hizli gelisip boy atacaklarina yavas ve emin adimlarla gelismeleri gozlemlerime gore daha iyi. Acemilikten terfi ediyorum galiba )

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 18:56   #20
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Fideleriniz cok guzel gozukuyor sayin Kiraz. Acaba ne zaman ekmistiniz? Surekli soruyorum yeni ekenlere cunku bendeki yeni ektigim R.R lerin gelismelerini bu sekilde sizinkilere bakaraktan takip edecegim. Tesekkurler

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 20:19   #21
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Bende sizin gibi cimlendirmede organik toprak kullandim. Torf dediginiz gibi gelistirmiyor. Torf'a ektiklerimle topraga ektiklerim arasindaki gelisme farki cok buyuk. Tesekkurler

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-04-2011, 22:32   #22
Ağaçsever
 
TUĞCU's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-04-2011
Şehir: BURSA
Mesajlar: 75
Sayın şebnem hanım,elinizde yeterli tohum varsa fazla ekin.Böylece şansınızı artırırsınız.Tohumları toprağa değil ,torfa ekin bence.Torf nemi uzun süre koruduğundan daha iyi çimleniyorlar.Çimlendikten sonra 3.yaprağı gördüğünüzde toprağa şaşırtın.

TUĞCU Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-04-2011, 02:03   #23
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Su anda ev sera durumunda, biraz daha tohum ekersem fidelerimle birlikte evden atilma teklikesi an meselesi Yeni baslamanin hevesiyle bol bol tohum ektim. Bir dahaki sezona insallah dediginiz gibi yapmayim. Gerci benim torf dedigim hazir tabletlerden idi. diger Torfla esdegermidir bilemem.

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-04-2011, 11:01   #24
Ağaç Dostu
 
malbman's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-04-2008
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,608
Galeri: 15
Red Robinimin son hali. Artık büyüme ucunu koparma zamanı geldi sanırım. Umarım, bu defa sevgili denizakvaryumu'nun başlığın ilk mesajında eklediği fotoğraftakine benzer bir form kazandırabilirim bitkiye.

Name:  DSCF3681.jpg
Views: 1131
Size:  57.6 KB


Bu tek meyvesi. Bir kaç gün bakımsız kaldığı için bununla birlikte açan diğer tomurcukları döküldü. Şans eseri bu hayata tutunabilmiş

Name:  DSCF3687.jpg
Views: 1142
Size:  57.9 KB


Bunlar da yeni tomurcuklar. Artık bakımını hiç aksatmıyorum. Bu yüzden hepsinin meyve tutacağını sanıyorum.

Name:  DSCF3682.jpg
Views: 1080
Size:  54.3 KB

Name:  DSCF3684.jpg
Views: 1029
Size:  36.0 KB

Name:  DSCF3689.jpg
Views: 982
Size:  35.6 KB

old_platanus beğendi.
malbman Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-04-2011, 14:46   #25
Ağaç Dostu
 
h.ışık's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-06-2010
Şehir: Ankara
Mesajlar: 413
Galeri: 1
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi malbman Mesajı Göster
Red Robinimin son hali. Artık büyüme ucunu koparma zamanı geldi sanırım. Umarım, bu defa sevgili denizakvaryumu'nun başlığın ilk mesajında eklediği fotoğraftakine benzer bir form kazandırabilirim bitkiye.

Eklenti 205421


Bu tek meyvesi. Bir kaç gün bakımsız kaldığı için bununla birlikte açan diğer tomurcukları döküldü. Şans eseri bu hayata tutunabilmiş

Eklenti 205424


Bunlar da yeni tomurcuklar. Artık bakımını hiç aksatmıyorum. Bu yüzden hepsinin meyve tutacağını sanıyorum.

Eklenti 205422

Eklenti 205423

Eklenti 205425
sayın malbman;
Erken zamanda çok meyve bağlamaması belkide daha iyi olur, bitki tüm enerjisini tek meyveye vererek daha iyi geliştirebilir. Gayet sağlıklı gelişmişler, benim domatesler daha yeni 3. yapraklarını çıkartıyor.

h.ışık Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-04-2011, 18:11   #26
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 22-10-2010
Şehir: KONYA
Mesajlar: 56
RR lerin son durumları

Sanırım doğal ilaçlarn(1kükürt- 2tespih agacı - 3acıbiber+pelin) etkisi ile haşeratlardan kurtulmuş gibiyim. İnşallah tekrar geri gelmezler.

Bu arada küçük RR fidelerinden bir tanesindeki(RR-2) ürünlerini saydım.43 adet çıktı. Ne kadar bereketli bir bitki maşallah.

Bizi bu bitki ile tanıştıran tüm arkadaşlara özellikle malbmana çok teşekkür ederim.

Bu arada saygıdeğer malbman sizin çiçeklerin tutmaması güneşsizlikten olabilirmi?

Name:  RR1.jpg
Views: 823
Size:  59.7 KB

Name:  RR2.jpg
Views: 798
Size:  41.7 KB

old_platanus beğendi.
gezen82 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-04-2011, 12:23   #27
Ağaç Dostu
 
Volkan Kesici's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-01-2010
Şehir: Çorlu
Mesajlar: 103
Bana red robin tohumu gönderebilecek arkadaş var mı? Netten satın alıyorum iki seferdir farklı tür çıkıyor. Son aldıklarımın boyu 2 metreyi geçti

Volkan Kesici Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-04-2011, 14:32   #28
Ağaçsever
 
aslı1's Avatar
 
Giriş Tarihi: 23-04-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 42
tohum varsa ben de istesem .))

aslı1 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-04-2011, 19:53   #29
Ağaç Dostu
 
malbman's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-04-2008
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,608
Galeri: 15
Alıntı:
sizin çiçeklerin tutmaması güneşsizlikten olabilirmi?
Yok sayın gezen82, bakımsızlık demek daha doğru olur. Çünkü on gün boyunca bırakın besin eriyiğini değiştirmeyi, eksilen kısmı bile tamamlamadım. Bu durumda ben bile dökülürdüm Ama en azından toparlandı bitkim. Bundan sonra güzel günler bizi bekliyor

malbman Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-04-2011, 22:04   #30
Ağaç Dostu
 
sebnem&mircan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 24-02-2011
Şehir: kanada
Mesajlar: 364
Sayin gezen82 saksilarinizin ebatlarini ogrenebilirmiyim?

sebnem&mircan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
balkon, domates, karton saksı, red robin, tohum fide


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 16:22.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026