![]() |
|
|
Anket Sonuçlarını Göster: ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ YAPILSINMI ? | |||
EVET |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 37.04% |
HAYIR |
![]() ![]() ![]() ![]() |
51 | 62.96% |
Oy Verenler: 81. Bu ankete oy veremezsiniz |
![]() |
|
![]() |
Dış Bağlantılar | Konu Araçları | Mod Seç |
|
![]() |
#1 |
/
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: SARIYER
Mesajlar: 39
|
bu güzergahlar -hangisi olursa olsun- yıkım olur. neresinden baksak belgrad ormanları ile devamındaki köylerin yeşil alanları geri dönüşü olmayan bir yıkıma gider. ilgili köylerdeki vatandaşlar memnun ancak yurtları ellerinden akıp gidecek bir süre sonra. tıpkı zekeriyaköy, demirciköy, uskumruköy, kemerburgaz, göktürk-petnahor- köylerinde villa tipi yerleşmlerden sonra olduğu gibi. 20 yıl evvel bu köyler ahalisi para etmeyen arsalarını ucuz ucuz elden çıkardı ve lüks villalar kendi bahçelerine dayanınca uyandılar ki iş işten geçmiş yurtlukları yaşanmaz hale gelmiş. köprü olayı daha da beter olacak fikrindeyim. ilginç bir örnek kemerburgazın karadeniz kıyısındaki çiftalan, ağaçlı ve akpınar köyleridir. köylerin çevresi ve altındaki araziler çok büyük taşkömürü rezervine sahipti. yıllar önce madenciler köylerin dışındaki arazileri satın alıp iş makinelerini sokunca köylü iş imkanı diye sevindi önce. ama daha sonra rezerv azaldıkça madenciler köylerin otlaklarına ve en sonunda köylerin dibine kadar kazıdılar. sonuç çok kötü oldu. topografya tamamen değişti. köylerin etrafında onlarca yapay maden ocağı gölü oluştu. hafriyat karadenize döküldü ve kıyı dolgu yapıldı. sahil şeridi kıyıdan uzaklaştı ve haritadaki şekli değişti. köylerin ana merkezlerle olan yolların güzergahı değişti. köylerin demografik yapısı erozyona uğradı. özellikle çiftalan köyünün yarısından fazlası köyü terketmek zorunda kaldı. köyün mezarlığının dibine kadar kazı yapıldı ve neredeyse mezarlık çökme durumuna geldi. şimdi oralar adeta hayalet şehir gibi. çünkü 10 yıl önce istanbulda taşkömürü yasaklanınca madenciler tası tarağı toplayıp gittiler. geride bıraktıkları yukarıda saydıklarım ve bunların direkt **** dolaylı etkileri oldu. sanırım 3. köprü de böyle bir yıkıma neden olacak. bu sebeple civar köyler ahalisinin uyanık olması gerekmekte. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
agaclar.net
|
İDO'dan Ro-Ro projesi için ilk adım İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO) kent içinden geçen transit ve ağır araç yükünü azaltmayı amaçlayan Ro-Ro projesiyle ilgili ilk adımı atıyor. İDO Ro-Ro projesi için 27 Mayıs 2008'de ihaleye çıkacak. İhalenin ardından 4 ay içinde tamamlanacak proje ile Ro-Ro için uygun güzergâhlar belirlenecek. Proje ihalesinin Ro-Ro çalışması için atılan ilk somut adım olduğunu kaydeden İDO, Genel Müdürü Ahmet Paksoy "Proje ile ilgili bir ön çalışma yapılacak. Bursa bölgesinde Ro-Ro için alternatif güzergâhlar belirlenecek ve en uygunu seçilecek." dedi. Ro-Ro projesinin İstanbul ile Bursa arasında bir köprü oluşturacağını kaydeden Paksoy, "Ro-Ro projesi için belirlenecek bölge, çevresel etki değerlendirilmesi yapılarak projeden hiçbir şekilde olumsuz etkilenmeyecek." diye konuştu. Projede, İDO'nun yaptıracağı 140 TIR kapasiteli "ROPAX" gemisinin günde karşılıklı olarak 6 sefer yapması planlanıyor. Ro-Ro projesinin, başlamasına karar verildikten sonra 3 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. Projenin liman, bağlantı yolları ve gemiler olmak üzere toplam maliyetinin 300 milyon Euro olacağı belirtildi. Zaman 3. köprü için gerekçe ağırlıklı olarak ağır vasıtalar, tırlar değil miydi? Köprüyü kullanacak tırlar ile, roro ile taşınacak tırlar hangi güzergahtan nereye gidecek? |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Etiketler |
garipçe, köprü, oksijen, orman, rumelifeneri |
|
|