agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Doğa, Çevre, Ekoloji, Gıda Hukuk ve Politikaları
(https)




Anket Sonuçlarını Göster: ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ YAPILSINMI ?
EVET 30 37.04%
HAYIR 51 62.96%
Oy Verenler: 81. Bu ankete oy veremezsiniz

Beğeni Düzeni66Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 23-02-2014, 01:24   #1
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,024
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi In God We Trust Mesajı Göster
İstanbul Riva köyünda toplu taşıma maalesef yok kaldı ki benim toplu taşıma ile şirkete veya diğer gitmem minimum 3 saat hadi toplu taşıma geliştirilse 1,5 saat olsa yine binemem çünkü güne 1,5 saat gidiş 1,5 saat geliş yerine toplam 10 dakika yolu tercih etmek zorundayım ki insanların tamamı bunu tercih eder.Ayrıca köprüden geçecek transit tırlar nasıl toplu taşımayı kullansın?Üzerinden tren geçecek olması ayrıca çevreye bir katkı bence o ten olmasa katı yakıtlı bir araçla o yükler taşonacak ve ayrıca karbon salınımı olacak.
Rivadaki evinizden Eyüpdeki evinize özel otoyol olsa hergün git gel çekilmez. Belki de helikopter filan düşünülmeli, daha hesaplı da olabilir. Hoş benzer durumda olanlar kuzguncuk civarı münhal yalı bakıyorlar, deniz yolu ile doğa ile de bütünleşerek gidip gelmek daha bir keyifli oluyormuş.

MeyveliTepe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-02-2014, 19:21   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 17-06-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 368
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi MeyveliTepe Mesajı Göster
Rivadaki evinizden Eyüpdeki evinize özel otoyol olsa hergün git gel çekilmez. Belki de helikopter filan düşünülmeli, daha hesaplı da olabilir. Hoş benzer durumda olanlar kuzguncuk civarı münhal yalı bakıyorlar, deniz yolu ile doğa ile de bütünleşerek gidip gelmek daha bir keyifli oluyormuş.
Daha önce yalıda da oturuyorduk ihtiyacım olur ve zamanım da değerli olursa helikoptere de binerim.Kaldı ki köprü benim için yapılmıyor ben sadece bir vatandaşım benim gibi milyonlarcası var.Basit bir mantık hesabıyla karbon salınımının ne kadar azalacağından bahsettim eğer 3. köprü güzergahında otursaydınız benim gibi çok mutlu olurdunuz eminim çünkü doğaya en az zarar verilerek bu iş yapılıyor.Mesela ben de haydarpaşa limanının kapatılması taraftarıyım kaldı ki her ay minimum 250 konternır malımız iniyor bir o kadar da yüklüyoruz ordan ancak yararı çevreye verdiği zararın çok altında 3.köprüye de baktığım zaman yararlarının toplamını zararlarının üstünde görüyorum.Mesele muhalefet olmaksa o taraf ayrı tabii.

In God We Trust Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-02-2014, 21:26   #3
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,024
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi In God We Trust Mesajı Göster
Daha önce yalıda da oturuyorduk ihtiyacım olur ve zamanım da değerli olursa helikoptere de binerim.Kaldı ki köprü benim için yapılmıyor ben sadece bir vatandaşım benim gibi milyonlarcası var.Basit bir mantık hesabıyla karbon salınımının ne kadar azalacağından bahsettim eğer 3. köprü güzergahında otursaydınız benim gibi çok mutlu olurdunuz eminim çünkü doğaya en az zarar verilerek bu iş yapılıyor.Mesela ben de haydarpaşa limanının kapatılması taraftarıyım kaldı ki her ay minimum 250 konternır malımız iniyor bir o kadar da yüklüyoruz ordan ancak yararı çevreye verdiği zararın çok altında 3.köprüye de baktığım zaman yararlarının toplamını zararlarının üstünde görüyorum.Mesele muhalefet olmaksa o taraf ayrı tabii.
Karbon salınım hesabı böyle mi yapılıyor bilemedim. Riva ile Eyüp arasında seyahat eden milyonlarca vatandaşımızın her araçta en fazla iki kişi olacak şekilde V8 veya V12 motorlarla saatte 180 km hız yaparak gidilecek yere beş dakikada vasıl olmaları sayesinde kesilen milyonlarca ağacın 100 senede kazandıracakları 1-2 günde geri geliyordur belki. Ne kadar sevinsek azdır.

Bu üçüncü köprü tartışması da mantıksız zaten. Altıncıyı, yedinciyi konuşuyor olmalıydık. Hatta, daha da ileri görüşlü olanlarımız boğazın üstünü taksim meydanı gibi tamamen betonlayıp sınırsız bir geçiş ortamı yaratmayı dahi önermeliydi.

Hali hazırda ülke nüfusunun 1/4'ünün tek bir şehirde yaşadığı ülkede, strateji nüfusun yarısını bu şehre yığmak olduğunda gayet faydacı bir yaklaşım oluyor. Merak etmeyin, Haydarpaşa limanı yeri de Gar işi hallolduktan sonra lazım olur nasılsa.

pria beğendi.
MeyveliTepe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-02-2014, 21:35   #4
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 17-06-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 368
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi MeyveliTepe Mesajı Göster
Karbon salınım hesabı böyle mi yapılıyor bilemedim. Riva ile Eyüp arasında seyahat eden milyonlarca vatandaşımızın her araçta en fazla iki kişi olacak şekilde V8 veya V12 motorlarla saatte 180 km hız yaparak gidilecek yere beş dakikada vasıl olmaları sayesinde kesilen milyonlarca ağacın 100 senede kazandıracakları 1-2 günde geri geliyordur belki. Ne kadar sevinsek azdır.

Bu üçüncü köprü tartışması da mantıksız zaten. Altıncıyı, yedinciyi konuşuyor olmalıydık. Hatta, daha da ileri görüşlü olanlarımız boğazın üstünü taksim meydanı gibi tamamen betonlayıp sınırsız bir geçiş ortamı yaratmayı dahi önermeliydi.

Hali hazırda ülke nüfusunun 1/4'ünün tek bir şehirde yaşadığı ülkede, strateji nüfusun yarısını bu şehre yığmak olduğunda gayet faydacı bir yaklaşım oluyor. Merak etmeyin, Haydarpaşa limanı yeri de Gar işi hallolduktan sonra lazım olur nasılsa.
Mantığınız çok ilginç sırf muhalefet olmak için muhalefet olmak istediğinizi belirtmeniz daha kısa ve açıklayıcı olur.Haydarpaşa liman yeri yanlış hatırlamıyorsam stad olacak belki size de lazım olur ayrıca 3. köprü güzergahını kullanacak araçların çoğunluk transit olduğu ve kamyon söförlerinin geçtikleri her şehirden ev almakdıklarını doğal olarak şehre yayılmayacaklarını bilmeniz gerekir ayrıca tır ve kamyonların silindir sayılarını bilmemeniz çok şaşırtıcı sanırım sizin oralarda 2 silindirli az yakan tırlar var?V8 ve V12 motor sadece spor araçlarda yok ayrıca köprsü inşaatında kaç milyon ayaç kesilmiş-kesilecek de milyonlarca oluyor bu rakam?

In God We Trust Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 23-02-2014, 22:13   #5
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,024
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi In God We Trust Mesajı Göster
Mantığınız çok ilginç sırf muhalefet olmak için muhalefet olmak istediğinizi belirtmeniz daha kısa ve açıklayıcı olur.Haydarpaşa liman yeri yanlış hatırlamıyorsam stad olacak belki size de lazım olur ayrıca 3. köprü güzergahını kullanacak araçların çoğunluk transit olduğu ve kamyon söförlerinin geçtikleri her şehirden ev almakdıklarını doğal olarak şehre yayılmayacaklarını bilmeniz gerekir ayrıca tır ve kamyonların silindir sayılarını bilmemeniz çok şaşırtıcı sanırım sizin oralarda 2 silindirli az yakan tırlar var?V8 ve V12 motor sadece spor araçlarda yok ayrıca köprsü inşaatında kaç milyon ayaç kesilmiş-kesilecek de milyonlarca oluyor bu rakam?
Mantığım ilginç olabilir, herkes aynı şekilde düşünmez.

"sırf muhalefet olmak için muhalefet olmak istediğinizi belirtmeniz daha kısa ve açıklayıcı olur" Neyi niçin söyleyeceğim bana kalsın isterseniz.

Deveye sormuşlar boynun eğri, demiş ki nerem doğru. İstanbul, hangi şehircilik anlayışının, nasıl bir stratejinin kurbanı olmuş bir şehir?

Bu stratejinin orta yerinde üçüncü köprü konuşmak abesle iştigal. Kuzey ormanları, canlı hayat vs. saçmalıktan başka bir şey değil.

Bu şehir, her santiminden tekrar tekrar rant yaratılıp, her seferinde katlanarak nakde dönüştürülen bir şehir. Daha kanal açılacak, her iki yakasında birer şehir daha olacak, onun üzerinde de 3-5 köprü olacak. Ülkenin tamamı burada yaşasa, rantın tutarı da artsa daha iyi. Marmara çoktan bir foseptik, Karadeniz de foseptik olsa, akıntılar bozulsa, yaşayan tek bir canlı kalmasa ne olur.

Aynı HES adı altında tüm akarsuların boruya alınarak şirket malı haline getirilmesi gibi. Hadi insanın bir hakkı yok, nasılsa herkes İstanbula gelecek, kurdun kuşun, otun ağacın da hakkı yok. Varsa yoksa para.

Haydarpaşa limanının stad olacağını sanmam. O galiba olimpiyat reklam filiminde bir göz boyama unsuruydu. Stad o kadar para etmez. Bir sürü başka şehirde merkezi yerlerdeki stadları kapayıp yerine AVM yapılmaktayken Haydarpaşa gibi yerde stad, cık cık.

MeyveliTepe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-03-2014, 10:03   #6
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 17-06-2013
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 368
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi MeyveliTepe Mesajı Göster
Mantığım ilginç olabilir, herkes aynı şekilde düşünmez.

"sırf muhalefet olmak için muhalefet olmak istediğinizi belirtmeniz daha kısa ve açıklayıcı olur" Neyi niçin söyleyeceğim bana kalsın isterseniz.

Deveye sormuşlar boynun eğri, demiş ki nerem doğru. İstanbul, hangi şehircilik anlayışının, nasıl bir stratejinin kurbanı olmuş bir şehir?

Bu stratejinin orta yerinde üçüncü köprü konuşmak abesle iştigal. Kuzey ormanları, canlı hayat vs. saçmalıktan başka bir şey değil.

Bu şehir, her santiminden tekrar tekrar rant yaratılıp, her seferinde katlanarak nakde dönüştürülen bir şehir. Daha kanal açılacak, her iki yakasında birer şehir daha olacak, onun üzerinde de 3-5 köprü olacak. Ülkenin tamamı burada yaşasa, rantın tutarı da artsa daha iyi. Marmara çoktan bir foseptik, Karadeniz de foseptik olsa, akıntılar bozulsa, yaşayan tek bir canlı kalmasa ne olur.

Aynı HES adı altında tüm akarsuların boruya alınarak şirket malı haline getirilmesi gibi. Hadi insanın bir hakkı yok, nasılsa herkes İstanbula gelecek, kurdun kuşun, otun ağacın da hakkı yok. Varsa yoksa para.

Haydarpaşa limanının stad olacağını sanmam. O galiba olimpiyat reklam filiminde bir göz boyama unsuruydu. Stad o kadar para etmez. Bir sürü başka şehirde merkezi yerlerdeki stadları kapayıp yerine AVM yapılmaktayken Haydarpaşa gibi yerde stad, cık cık.
Ben İstanbulun yerlisiyim dedemin dedesi dedemin babası dedem de babam da ben de İstanbulluyuz hatta annem İstanbul Rumu doğal olarak heybeliada ve balat-fener küçüklüğümden beri gittiğim yerler madem İstanbulu rantlarını bilecek kadar tanıyorsunuz siz halicin halini hatırlıyorsunuzdur?Benim burnumu tıkayarak geçtiğim haliç köprüsünün altındaki denizde dedem yüzermiş madem şehre birşeyler yapılması denizleri kirletiyor peki birşey yapılmadan haliç nasıl kirlendi?Siz heybeliadadan kalıp kalıp insan pisliğinin çıktığını da hatırlamıyorsunuzdur ben çok iyi hatırlıyorum iskeleye yaklaşamadığım kepçeyle pislik çıkardıkları at gübrelerinin üstüne döktükleri günleri madem rant var madem kötüye gidiyor buralar nasıl temizlendi yahu madem rant var neden metro yapılıyor yahu?Şehir merkezinde stad olmasına karşı olmamak zaten iyi çevreciliğin emaresidir şehirin içine stad yapıp insanları rahatsız etmek trafik oluşturmak metroda,vapurda,otobüste hayvanca küfür edip içerde bira,sigara içmek varken neden şehir dışına yapılsın ki stadlar?Hes konusu ise bambaşka hes yapılmasın,termik yapılmasın,nükleer yapılmasın peki elektrik neyden üretilecek?Rüzgar ve güneş enerjisinin Türkiyeye asla yetmeyeceği aşikar az kullanalım yetsin diyorsanız siz hala neden bilgisayar başında bu yazıyı okuyorsunuz?Kullandığınız bilgisayarın tükettiği elektrik %70 ihtimalle katı yakıt %20 ihtimalle hes kaynaklı.

In God We Trust Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-03-2014, 23:50   #7
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,024
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi In God We Trust Mesajı Göster
Ben İstanbulun yerlisiyim dedemin dedesi dedemin babası dedem de babam da ben de İstanbulluyuz hatta annem İstanbul Rumu doğal olarak heybeliada ve balat-fener küçüklüğümden beri gittiğim yerler madem İstanbulu rantlarını bilecek kadar tanıyorsunuz siz halicin halini hatırlıyorsunuzdur?Benim burnumu tıkayarak geçtiğim haliç köprüsünün altındaki denizde dedem yüzermiş madem şehre birşeyler yapılması denizleri kirletiyor peki birşey yapılmadan haliç nasıl kirlendi?Siz heybeliadadan kalıp kalıp insan pisliğinin çıktığını da hatırlamıyorsunuzdur ben çok iyi hatırlıyorum iskeleye yaklaşamadığım kepçeyle pislik çıkardıkları at gübrelerinin üstüne döktükleri günleri madem rant var madem kötüye gidiyor buralar nasıl temizlendi yahu madem rant var neden metro yapılıyor yahu?Şehir merkezinde stad olmasına karşı olmamak zaten iyi çevreciliğin emaresidir şehirin içine stad yapıp insanları rahatsız etmek trafik oluşturmak metroda,vapurda,otobüste hayvanca küfür edip içerde bira,sigara içmek varken neden şehir dışına yapılsın ki stadlar?Hes konusu ise bambaşka hes yapılmasın,termik yapılmasın,nükleer yapılmasın peki elektrik neyden üretilecek?Rüzgar ve güneş enerjisinin Türkiyeye asla yetmeyeceği aşikar az kullanalım yetsin diyorsanız siz hala neden bilgisayar başında bu yazıyı okuyorsunuz?Kullandığınız bilgisayarın tükettiği elektrik %70 ihtimalle katı yakıt %20 ihtimalle hes kaynaklı.
Çok eskiden haliç temizdi, sonra kirlendi, sonra temizlenmeye başladı, demek ki rant yok. Dedesinin dedesinin de dedesi İstanbul yerlisi olanlar daha iyi bilir rant var mı yok mu. 40 senedir lafı edilen metrodan (birisinin verdiği örnekteki gibi bilezikler bozdurularak herhalde) biraz yapıldı, demek ki rant yok.

7-8 kişinin canı, bir çok kişinin sakat kalması, binlerce kişinin yaralanması pahasına, kamu alanı bir park, altı avm üstü rezidans, dışı immitasyon yapılamadı (şimdilik), stad, okul, park, gar, vs. başka bir çok kamu alanının artık kamu alanı olmaktan çıkartılmış olması zinhar rant değildir. 100 senelik tapulu arazilere, köylere, mahallelere 2B diye el koymanın da rant ile alakası olamaz. 3 katlı binalardan oluşan bahçeli, içlerinde eski, nadide ağaçlar olan mahallelerin komple yıkılıp ağaçsız 30'ar katlı binalarla dolduruluyor olmasının da hâşâ rant ile bir alakası olamaz.

Kişi başına düşen yeşil alan miktarı bakımından da şampiyonuz nasılsa. Tabii, buradaki "yeşil" de çok tartışmalı. Görünen iki çeşit yeşil var. Biri bu forumda bulunan kişilerin çoğunun anladığı, ağaç, yaprak, dere, börtü böcek gibi şeyler, biri de üstünde "Tanrının verdiği güvenle" gibi bir şey yazan yeşil var (elinde çok bulunduranların zaman içinde onu Tanrı zannettikleri de görülmüştür). Bir yerlere dört milyar ağaç dikilerek yeşillendirildiği de söyleniyor ama nerede görebilen de yok, nasıl ağaçsa bunlar resimlere çıkmıyor pek, bunların ikinci yeşilden olması epey muhtemel.

Bizler gibi yedi dededen İstanbul'lu olmayanların görebildikleri bu gibi şeyler. Bazıları elbette daha önce görüp yeşillenme aksiyonlarını zamanında alıyorlar.

kynur, bahcedenn ve TRAKLI beğendi.
MeyveliTepe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
garipçe, köprü, oksijen, orman, rumelifeneri


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 18:18.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025