![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
|
Ceza kesilse ne olacak. Durum ortada. Bu alıntı Edirne Valiliği sitesinden. Ergene Nehri'ni kirletenlere para cezası EDİRNE - Edirne Çevre ve Orman Müdürlüğü, 2007-2009 döneminde Ergene Nehri’ni kirleten 20 fabrikaya, 934 bin 987 TL para cezası verdi. Edirne Çevre ve Orman Müdürü Abdullah Bülbül, yaptığı açıklamada, Ergene Nehri’ndeki mevcut kirliliğin fabrikaların kimyasal atıklarından kaynaklandığını söyledi. Fabrikalardan nehre bırakılan atıkların canlı hayatı tehdit edecek boyutlara ulaştığını ifade eden Bülbül, şöyle dedi: "Daha önce nehirde var olan balık ve diğer canlı türleri, kirlilik nedeniyle yok oluyor. Ergene Nehri’nden alınan numunelerde, nehrin suyunun 4. sınıf nehir suyu özelliği taşıdığı tespit edildi. Bu kalitedeki suların, sulama amaçlı bile kullanılması söz konusu değildir. Zaten nehirde yaşayan kurbağa, kaplumbağa ve balık türleri de ölmektedir." Ergene Nehri’ndeki mevcut kirliliğin, nehre deşarjı bulunmayan sanayi tesislerinin yoğunluğundan kaynaklandığını bildiren Bülbül, bazı sanayi tesislerinin arıtma ünitelerini düzenli çalıştırmadığını belirtti. Nehre yakın yerleşim yerlerinde evsel nitelikli atık suların herhangi bir arıtma işlemine tabi tutulmadan direk olarak nehre aktarıldığını ifade eden Bülbül, nehirdeki kirliliğin insan sağlığını da olumsuz yönde etkilediğini vurguladı. 20 FABRİKAYA 934 BİN 987 TL CEZA KESİLDİ Abdullah Bülbül, Çevre Orman İl Müdürlüğü ekiplerince 2007, 2008 ve 2009 yılında İpsala, Uzunköprü ve Enez bölgelerinde gerçekleştirilen denetimler sırasında arıtma tesisleri bulunduğu halde çalıştırmayan 20 fabrikaya, 934 bin 987 TL ceza kesildiğini açıkladı. Bülbül, 2007 yılında 794, 2008 yılında ise 802 işletmenin denetlendiğini belirterek, şunları kaydetti: "Ekiplerimiz tarafından bölgede yapılan rutin ve şok denetimler, önümüzdeki günlerde de devam edecek. Yaptığımız denetimlerde arıtma sistemi olmayan veya arıtma sistemini çalıştırmayan işletmeleri belirliyoruz. Çevreyi kirletenlere yasaların el verdiği ölçülerde yaptırım uyguluyoruz."(aa) Kaynak : Ulusal ve Yerel Basın 21 Nisan 2009 |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Küçük tepkileri de zaten duyarsız bilinçsiz çıkarcı liderlerimiz bunları esimile edebiliyor. Asıl konu toplumu öyle bir zihniyetini bozdular ki toplum bananeci, bana dokunmıyan yılan bin yıl yaşasın, zihniyetine büründürdüler, şimdi bir çok kişi bu yazıma hayır öyle değiliz diye tepki verecek. Ona da cevap vereyim, öyle değilizde neden tepki veremiyoruz, neden büyük sesler veremiyoruz, neden örgütlenemiyoruz, örgütlensekte orada kişisel çıkarlarımız olmadan katılmıyoruz, katılmak istesekte ekonomimiz el vermiyor, Bizleri öylesine bir gecim sıkıntısına soktular ki, biz gecim derdinden hiç bir şeyle uğraşmaya hatta düşünmeye zaman bulamıyoruz, Ekonomik güçü olanlar da kazançı olmadan bir şey yapmıyor. İşte bizler bunları düşünürken bırakın kirliliği ülke bölünme noktasına geldi, israil filistinede 49 yıllığına gelmedimi, şimdide türkiye ve bir de kürt sorunu ddp millet vekili, obama gelip gittikten sonra, kürt devleti sınırları çizilmiştir açıklaması yaptı. Kaç kişimiz kaç millet vekilimiz hangi örgütlü güçümüz depki gösterdi? Bütün bunları 35 sene önçe bir tanıdığım söylemişti, çok af edersiniz ama o zamanlar ben ona asittir olurmu öyle şey demiştim, o zamanlar dedikleri bir bir olduğunu görüyorum, dahada göreceklerimiz var. Arkadaşlar amerikan dış işleri bakanı geldi, iki gün sonrada obamanın geleceği söylendi ve geldi, ne sözlerin ne imzaların atıldığını biliyormusunuz, işte kürt sınırlarının çizildiği açıklaması, işte israile toprak verilmesi bunlar bizleri nereye götürür tahmin edebiliyormusunuz. Şuradaki mesaja siz isterseniz benim 35yıl önçe inanmadığım gibi sizlede inanmayın. Arkadaşlar konuyu başka taraflara götürdüm özür dilerim, kirlilik tabi ki çok önemli bir konu ama ondan daha önemli ülke sorunu. Düzenleyen Lilium : 12-01-2010 saat 21:18 Neden: Sansüre takılmam |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|