![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-01-2018
Şehir: Balıkesir
Mesajlar: 372
|
İlber Ortaylı ve Celal Şengör niye destekliyor kanalı...bunlar cahil insanlar mı? Ayrıca yarar ve zarar ı bir kenara bıraktım.... Yaparız ve yaptirmayiz şeklindeki çıkışları tasvip etmiyorum... Bir sürü program izledik,montro tam metni okudum vesaire....eğer montro de %20 dahi olsa lehimize bir kazanıma yol açacak ileride EyvAllah....ticari gelire de eyvAllah...lakin köprü geçişleri extra vatandaşa yeni gider demek..millet geçiş ücretlerine bir yeni ekleme daha yeni köprü güzergahlari da istemiyor...neyse...Kemalen bilemiyorum ama faydasi zararından çok olacaksa olsun derim... Zararı faydasindan çok olacaksa tabi olmasın derim ...nihayette hayırlısı diyorum |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-09-2015
Şehir: Bursa/Emirsultan/Viyana
Mesajlar: 770
|
Hayır
Aydın bir abimin değerlendirilmesi.. KANAL İSTANBULA NEDEN HAYIR ? Tartışmalar netleşti. Kanal İstanbula HAYIR denilmesinin nedenleri şöyle özetlenebilir. 1. Kanal İstanbul EKONOMİK değil. Kendini, ekonominin ön gördüğü sürede geri ödemiyor. Bu durumu, Kanal İstanbulu savunanlar da kabul ediyor. Sebebin başında, boğazlardan serbest geçiş hakkının bulunması geliyor. 2. Kanal İstanbul, Marmara Denizindeki kirlenmeyi artırıyor. Marmara Denizinin, kısa sürede oksijensiz kalacağı heaplanıyor. Marmara Denizi, diğer denizlere benzemiyor. Özellikleri var. Karadeniz, 30 cm. daha yüksekte. Yüzeyden Karadeniz, Maramraya akıyor. Tabandan ise, tuz oranındaki yükseklik nedeniyle Marmara Karadenize akıyor. Poyraz estiğinde, Karadenizin yüksekliği 1,5 metreye çıkıyor. Karadenizden iki musluk bağlanması, Marmaraya akıntıyı artırıyor. Uzun dönemde, Karadeniz Marmarayı, Hidrojen Sülfür üreten bir yapıya dönüştürebilir. Hidrojen sülfür, çürük yumurta gibi kokuyor. İstanbulluları, felaket bekliyor. 3. Kanal İstanbula yatırılacak para 15 milyar doları buluyor. Bu para ile ülkede uçak sanayi kurulabilir. Uçak sanayindeki verim, kendini 10 yılda geri ödüyor. 4,5 milyon insanın işsiz olduğu bir ekonomide, kaynakları ölü yatırıma dönüştürmeye hiç kimsenin hakkı olamaz. Zira seçimler ile, ekonomik hak devredilmiş sayılmıyor. 4. Kanal İstanbul, Montröye etkisi yok. Zira, boğazlar rejimini düzenleyen 1936 tarihli Montrö Antlaşması, Çanakkale Boğazından başlıyor. Kanal açılsa dahi, hukuken hiç bir sonuç değişmiyor. 5. Savunma konsundaki iddialar yersiz. Türkiyenin Savunması Misakı Milli sınırlarından başlıyor. 6. İstanbulun çoğunluğu, Kanal İstanbula karşı çıkıyor. Halkın karşı çıktığı projeleri gerçekleştirmek imkansız. Hükümet imkansızın peşinde koşuyor. Toplumun sosyo-psikolojik kararlılığını anlamıyor. Sonuç olarak; Kanal İstanbuldan vaz geçmek gerekiyor. Alıntı. |
|
|
|
![]() |
|
|