![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
agaclar.net
|
Alıntı:
![]() Hani, vergi sistemimizin adaletsiz ve çarpık yapısı yüzünden, tüm hükümetlerin en gözde finansman aracı olan dolaylı vergiler... Devlet bir kesime verdiğini bütün kesimlerden mi alıyor yoksa vergi olarak alamadıklarını, gelir düzeyine bakmaksızın tüm kesimlerden mi topluyor? |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
agaclar.net
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
agaclar.net
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-08-2006
Şehir: ankara
Mesajlar: 35
|
Neyi tartıştığınız anladım geniş kapsamlı bir açıklama yapamayacağım ama ailem ordunun perşembe ilçesinde fındık üreticisi Koca bir yıl büyük emeklerle bakılıp büyütülen ve daha büyük bir emekle toplanan fındığın üretici için bir gelir kaynağı olmadığını ama bunu pazarlayanlar için büyük bir gelir kaynağı olduğunu biliyorum. Güzel ülkemde doğru gitmeyen her şey düzeltilmeye çalışılıyor ama olmuyor galiba . Sadece düşüncem |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
agaclar.net
|
Alıntı:
Soho, merhaba; Doğrudan bilen biri olarak size sorayım. Kimi yazılarda fındıkçılığın zor ve emek yoğun bir iş olduğu yazılırken kimi yerlerde de böyle deniyor. Hangisi doğru? Bizim için baştan sonra geçen aşamaları yazar mısınız? |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-08-2006
Şehir: ankara
Mesajlar: 35
|
Alıntı:
Hangi ürün kolay büyür, bakmazsanız gübrelemezseniz hangi ürün verim verir. Bunlar bence yanlış düşünceler. Fındık gübre ister , dallarını budamak zorundasınız ki kökü güneş alsın ve büyüsün, ilaçlamanız gerekir ki böceklenmesin ve içi boşalmasın. Karadeniz bölgesinin coğrafi yapısını hepimiz bilmekteyiz bu ürün toplanırken ve de tüm bu bakım işlemleri yapılırken bu coğrafayaya kafa tutmak zorundasınız. Tam büyüme aşamasında da hava koşullarının uygun geçmesini beklersiniz. Geçen yıl dallarda yemyeşil olan fındık nisan ayında bir donla karalara büründü . Bu da doğanın insana oynadığı en büyük oyundu biz hiçbir bahçemizden ürün alamadık yani bir yılımız boşa geçti masrafları bile ödeyemedik. Ve toplanması buğday değilki traktör le biçesiniz tek tek dalından insan eliyle toplanıyor kurutuluyor ve patos dediğimiz makinalara verilip bir daha kurutuluyur en son olarak da kilosu 2 ytl den satılıyor.Bu çok komik bir rakam orduda dalından topladığım fındığın ankarada kuruyemişçide kilosunun 17 ytl olduğunu görüncede daha da bir kızıyor insan. Şimdi şu konuya gelmek istiyorum . Fındık üretim alanlarının kısıtlanması konusuna. Bu haşhaş değilki bunun alanını kısıtlayasın. Allah aşkına zaten köylünün canına tak ettirdiler tarım konusunu bitirdiler. Bakın ben istanbul yolunda oturuyorum 9 yıldır burdayım ve daha önce bu yoldan giderken yol kenarların da buğday başaklarının olduğu uzun tarlalar vardı ama şimdi köylü fiyattı, gübreydi derken o kadar bıktı ki artık o tarlalarda büyük fabrika inşaatları **** konut inşaatları başladı, oysa başakların rüzgarla dalgalanmasını izlemeyi isterdim. Şimdi konuyu şuraya getirmek istiyorum. Fındık üretiminde bu alanları söküp bunların yerine hangi tarım ürününü ekecekler? **** üreticiye ne diyecekler bu fikir nasıl bir fikirdir ya. Dünyada yenen her üç çikolatanın ikisinde bizim fındığımız var . Bunun bilincinde olmak gerek her ülke elindeki en iyi ürünü ön plana çıkarırken biz en arka plana atmaktayız . Bir yerlerde yanlışlıklar yapılıyor monitör karşısında oturup ahkam kesmek kolaydır ama bakış açısını değiştirmek gerekir. Her yıl fındık zamanı aynı tartışmayı yaparlar ama herkes konuşur yine olan olur. Benden bu kadar , umarım konununun kapsamını aşmamışımdır. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
agaclar.net
|
Açıklamaların için teşekkürler... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 05-06-2006
Mesajlar: 68
|
Malina Vergide en büyük kaçak tarım sektöründedir.Karşılığı olmadan bol keseden verilen desteklerin sonucudur dolaylı vergiler.Bunu da devlet bütün kesimlerden topluyor. Son Söz:Kör tutuğunu öper. |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|