agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Agaclar.net Çalışmaları, Projeleri, Etkinlikleri > Dev Ürünler Yarışmaları
(https)




Beğeni Düzeni460Beğeniler

Sadece okunabilir konu
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 29-08-2012, 20:57   #1
Yeni Üye
 
karahisari's Avatar
 
Giriş Tarihi: 21-08-2012
Şehir: Afyonkarahisar
Mesajlar: 11
Galeri: 1
Arkadaşlar bu sezon bende giant atlantic denedim, ancak nedendir bilmiyorum yaklaşık 1.5 - 2 kg olduktan sonra hemen hemen tamamı çürüdü.Geleneksel yerli balkabaklarım 15 şer kg civarında olgunlaşmaya başladılar.Seneye inşeallah sağ olursak tekrar denemeye devam...

karahisari Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 29-08-2012, 23:51   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 15-11-2010
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 164
karahisari

Bende de baya 5-6 tane curuyen oldu simdi 3 tane var cikiyo hala kopariorum ustundekiler buyusun diye.bide su turuncu kabagi eken biri yokmu ya yanlis yerdemi soruyorum acaba forumda kabaklara ozel bi bolumvarmi ?

drclnie Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 30-08-2012, 19:16   #3
Ağaç Dostu
 
Serpent's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-10-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 236
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi drclnie Mesajı Göster
....bide su turuncu kabagi eken biri yokmu ya yanlis yerdemi soruyorum acaba forumda kabaklara ozel bi bolumvarmi ?
Eğer o kabağın ortasında çıkıntı şeklinde bir bombe var ise Turk's Turban (Türk Fesi) kabağıdır.

Eğer tahmin ettiğim gibi Turk's Turban ise o kabağın fırında çekirdekleri çıkarıldıktan sonra kabuğunun içi doldurularak pişirme (pirinçli, etli vs) şeklinde tarifler var. Ben hiç pişirmedim. Turk's Turban kabağından ben de ektim. Pişirirsem nasıl olduğunu paylaşırım.

Serpent Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 30-08-2012, 19:08   #4
Ağaç Dostu
 
Serpent's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-10-2007
Şehir: Ankara
Mesajlar: 236
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi karahisari Mesajı Göster
Arkadaşlar bu sezon bende giant atlantic denedim, ancak nedendir bilmiyorum yaklaşık 1.5 - 2 kg olduktan sonra hemen hemen tamamı çürüdü.Geleneksel yerli balkabaklarım 15 şer kg civarında olgunlaşmaya başladılar.Seneye inşeallah sağ olursak tekrar denemeye devam...
Kabak olgunlaşmadan niçin çürür?

Eğer çevrede erkek çiçeklerin polenlerini dişi çiçeğe taşıyacak yeterli sayıda arı ve/veya böcek yoksa ve siz de elle tozlaşma yapmadıysanız; o meyve içinde nesli devam ettirecek tohum gelişemeyeceği için bitki o kabağı düşürür (İngilizcedeki deyimiyle "abortion"). Ayrıca, tozlaşma olsa bile kabak düşük yapabilirmiş. Bunun sebebinin ise fırsatçı bir mantar olduğuna dair bulgular varmış.

İri kabak yetiştireceğim derken öğrendiklerimden bazıları bunlar.


Düzenleyen Serpent : 30-08-2012 saat 19:21 Neden: Kelime düzeltme
Serpent Çevrimdışı   Başa Dön
Sadece okunabilir konu

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 19:30.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026