![]() |
Alıntı:
|
Sn Malina
Yaniliyorsunuz, biraz hosgorulu olalim diyorum. Imalatta bu hatalar olur, onemli olan ders alip onlem almaktir. Firmanin mesuliyeti yoktur demedim, ama vuralim kiralim, tazminat alin da demedim. Hic trafik kazasi yapmayan ile cok yapan arasindaki fark artirilan sigorta primlerinde goruluyor zaten. Tipki bir ceki geri donen ile 20 ceki geri donen gibi, bir adam oldurenle 10 kisiyi oldurenin cezasi gibi. Buyuk uretim yapanlarda bu tur hatalar olur maalesef. Dunyanin enbuyuk otomobil ureticileri hatali uretim nedeniyle binlerce araci geri cagiriyor. Hosgorulu olmayi ben onerdim, siz isterseniz dolmusa bindirenleri savunun. Saglicakla kaliniz. |
Alıntı:
https://www.sikayetvar.com/gida/sut-...ve-sut?page=10 Allah korusun, minik bir bebeğiniz olaydı ve farkına varmadan bozuk sütten içirseydiniz ve birçok sağlık sorunlarına neden olsaydı, yine de hoşgörülü olabilir miydiniz ? Yoksa ateş her zaman sadece düştüğü yeri mi yakıyor bu ülkede ? İnsan sağlığının olduğu yerde hoşgörü falan olmaz..Bir şirketin batmasından bile değerlidir insanların sağlığı..Bu tür şikayetler ( okuduğum kadarıyla) tüketiciye 3-5 kutu beleş süt verilerek telafi edilmemeli ve asla tekrar etmemeli.. |
Hata olacaktır, önemli olan sonrası. Sigortacı lafıdır; "sigortacının iyisi kaza anında belli olur" diye. İnsanda da öyle değil midir, mükemmel bildiğiniz arkadaşlarınızı tanımak için zor anlarında neler yapacağına bakmanız lazım.
Hata olacaktır derken, iş güvenliğine önem veren ve uygulayan büyük firmalarda bu hata oranının çok az olması beklenir. Her ay Türkiyenin farklı bölgelerinden "aaa bizde de bunlar çıktı" lafları duymaya devam edersek tabi ki o şirketin büyüklüğünü sorgulamalıyız. Amerika ve Avrupa da epeydir 'malpraktis' (bir mesleğin hatalı icra edilmesi, kötüye kullanılması ve benzeri durumların doğurduğu sonuçlara verilen ad diye alıntı yapalım kısaca) konularında uzmanlaşmış avukatlar var. Ülkemizde de son dönemde yaygınlaşıyor ve hatta doktorları bu gibi durumlardan bir nebze korumak için 'zorunlu meslek sigortalarını' yatırıyorlar adı üstünde sorunlu olarak. Yıllar önce okurken hocamız anlatmıştı olayı; Amerikada adam yolda giderken kalp krizi geçiriyor, neyse o sırada yanından geçen bir doktor görüyor olayı, adam gitmiş, solunum dolaşım yok vs. ve o şartlarda kalp masajı suni solunum ile şahsı hayata döndürüyor. Ancak ilkyardım esnasında kişinin bir kaç kaburgası da kırılıyor. Adam iyileştiğinde doktora dava açıyor madem tam bilmiyordun ilkyardımı niye yaptın da bana zarar verdin diye ve doktor ceza alıyor. Büyük firmalar az hata yapar, yapmalı ve bu hatalar sonucunda da üzerine düşeni fazlasıyla yerine getirmelidir. Tüketiciler de hakkını mantık ve yasalar çerçevesinde sonuna kadar arayarak bu sürece destek vermeli ve böylece sonraki hataların azaltılmasına, diğer tüketicilerin daha az mağdur olmasını sağlamalıdır. Kenarda pusuya yatıp "hah buldum işte hatanı, şimdi anandan doğduğuna pişman edeceğim seni" yaklaşımında bulunursak bu şirketlere, yarın ilkyardım yapacak kimseyi bulamayız. Oğlum aradı anahtarını yanına almamış eve gitmem lazım, tüketici hakları ile ilgili başıma gelen (iki büyük bir küçük firmayla) olayları daha sonra anlatırım. Bu arada hazır gıdaların hiç birini sevmem, bu Pınar da olsa Maret de olsa, UHT sütlere de karşıyım, sucuk, sosis vs. aldığım da çok nadirdir çocuklar zorlamazsa. Ben olaya 'yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim' açısından bakıyorum. |
Alıntı:
|
Mesaj 80 ve 86 soylemek istediklerimi benden daha iyi yazmis.
Asalim keselim deyip kac sikayet var yazmis arkadaslar. Sn Pria hayatiniz boyunca sizden sikayet eden kac kisi oldu dusundunuz mu ? Bu sizin cok kotu oldugunuzu gostermez. Cocugum yok, olsaydi yine boyle dusunurmuydum, evet olaylara olumlu ve serinkanli yaklasim hep. Merakettim, sert davranalim , bu firma soyle boyle derken, 1- Yemegi dibine tuttura esinize nasil davranirsiniz, olur bazen mi dersiniz, sonuna kadar elestirir misiniz ? 2- Iyi not almayan cocugunuza nasihat etmek mi yoksa dovmek mi cozumdur ? 3- Trafikte kusurluysaniz, ozur dileseniz bile karsi tarafin bagirip cagimasini nasil karsilarsiniz. 4- Hata yaptiginizda kac kere ozur dilersiniz ? Bir kosu Izmir`e gidip bu adamlari dovmek ister misiniz, sakinlesir misiniz ? Isim cikti arkasini sonra yazarim.. |
Sn Suz-i Dilara
Somut olarak ne bekliyorsunuz yazabilirmisiniz lutfen. Tazminat, isten atma, fabrika kapatma , ne dusunuyorsaniz, sizi mutlu edip rahatlatabilecek sey ve ya seyleri madde madde yazarmisiniz lutfen. Bu onerilerinizi email olarak birlikte firmaya gonderelim belki faydasi olur. |
Alıntı:
Verdiğiniz örneklerin tamamı yanlış sadece 3. örnek hariç, bu konuyu iki kişi arasında geçen bir konu olarak ele alırsak "hata etmişsiniz ve devamını bekleriz" gibi bir şey olur. Bir tarafta gıda sektöründe isim yapmış yılların holdingi, diğer tarafta milyonların sağlığını ilgilendiren ciddi bir skandal olarak görmekte sanırım yanlış olmayacaktır. Bunun kanunlar karşısında bir yaptırımı olmalı ve de vardır, "olur böyle şeyler, özrünüz kabul oldu" diye geçiştirerek bu kanunları gereksiz duruma düşürmekle kalmayız, devamın da da dikkatsizliklerin ve alınacak önlemlerin önünü tıkamış olmaz mıyız. Kömür madenlerinde "çok güzel öldüler diyerek" sözde olayı hafifletme ve ortamı yumuşatma çabası değil midir, işçilerimizin yerin km.lerce altında ölmeye devam etmeleri. Daha fazla yazmak istemiyorum. Ayrıca kendi açımdan bu konuyu kapatıyorum. Sevgi ve saygılarımla. |
Bu konu kapansa veya belirli bir marka üzerinden gidilmeden işlense herkes rahat bir nefes alacak gibi:)
Benim tek anladığım bir kusur var ortada. Neden olduğu belli değil, sadece kusur ortada. Ve bu kusurun ne olduğu bile anlaşılmamış iken insanlar üzerinde tartışıp duruyor. Ne tuhaf milletiz, tartışmak için mazeret arar olduk:) Kusura maruz kalan ile kusuru işleyen (tam belli değil ama olsun bulunur) tartışsa bir nebze anlaşılır bir durum:) |
Cevap yazamayacağı için haber vereyim; Kızıltan sakinleşirse yazmaya devam edecektir. Bakacağız.
|
Alıntı:
Önce sorunlu bir süt çıkmasını bekleyecek :) Malum, istekte bulunabilecek tek kişi şimdilik Güler... |
arkadaşlar, konularda geçtimi bilmiyorum ama, sütten çıkan parçanın dolum tesisatındaki kauçuk conta olduğunu düşünüyorum, daha önceden deforme olmuş, uzun zaman yerinde kopuk şekilde kaldığı için üzerinde tortu oluşmuş ve günü gelince Güler hanımın sütüne düşmüş
|
Karalamak gibi olmasin ama pinarin dana sosislerinde de kanatli hayvan tespit edilmişti . Pinar asla almam artik
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Bozuk çıkan süt.
Yaklaşık 20 yıl önce farklı bir süt üreticisinin aynı ambalaj ve aynı teknoloji ile üretilen süt paketinden sigara izmariti çıktığını arkadaşımın eşi söyledi. Yanlış olabileceğini, izmaritin evden ve paketi açtıktan sonra süte karışabileceğini söyledim. Benim belirttiğim gibi olmadığını ve süt paketini açtıktan ve sütü tencereye dökerken izmaritin tencereye döküldüğünü belirtti.
Sonrasında bu tür kurumları denetleyici ve belge verici bir kurumda çalışan, yetkili bir arkadaşa durumu anlattım. İzmarit vb. malzemenin çıkmasının bu tür işletmelerde mümkün olmadığını, sütün üreticiden geldikten sonra direk kapalı bir sisteme aktarıldığı, her türlü işlemden geçtikten sonra paketlendiğini söyledi. Yani insan eli değmediğini ve dış ortamla irtibat olmadığını belirtmişti. Bunun ancak kötü niyetli kişiler tarafından gerçekleştirebileceğini söylemişti. Güler hanımın karşılaştığı durum konusunda üretici firmanın vereceği cevabı merakla bekliyorum. Aynı ya da farklı bir firmadan benzeri bir durumun bu ortamlarda görülmemesi olmadığı anlamına gelmiyor. Tüketimden gelen gücümüze kullanarak, yanlış çalışan, dürüst olmayan üreticiler konusunda tepkilerimizi de yasal ortamlarda göstermeliyiz. |
Afyonda üniversite yıllarımda histoloji dersinde hem araştırmak hemde dersi anlamak için
Afyon'un ünlü markalarının sosislerini alarak preparat hazırlamıştık. İnceleme sonucun da hayvanın testisleri meme dokusu sinir dokuları vb kısımları tespit etmiştik. Evet sucuk da sosiste %100 dana yazıyor ama; dananın neresi katılıyor. Meşhur et dersine giren hocamız vardı 'Bir işletme sosis ve krem peynir çıkarmıyorsa o işletme batar' derdi Bilgilerinize... |
Alıntı:
|
Alıntı:
Bozuk kaşarlar krem peynir, yoğurtlar da lor peyniri yapılıyor |
1 Eklenti(ler)
Güler abla konuyu şimdi gördüm, geçmiş olsun.
İlk aklıma gelen cümle Ne şanslıyız bee oldu:) Malum benim de kurtlu bir çukuluta olayım var biliyorsun, Firmayı aradım kuru bir özür dilediler bari, geleceğiz dediler ne gelen ne giden oldu. Eklenti 596093 |
500ml den dişler çıkıyorsa 1 litreden inek niye çıkmasın? Daha büyük ambalajlardan apartman bile çıkabilir. Traji komik bir olay.
|
Alıntı:
Hoş inek için bile girilir:) |
Alıntı:
Mars ve Snickers toplatılıyor - Yaşam - T24 Aradan 11 gün geçti..Ben Pınar'dan bir açıklama umudunu kaybetmeye başladım.. |
Sayın pria ben Manyas'tayken eşimi aramışlar ve konuşmuşlar.
Eşime söyledikleri " kutulama esnasında kutunun bir parçasının içine kaçmış" olacağıymış. Ben tatmin olmadım, hatta eşimle de bu konu üzerinde bir tartışmamız oldu yani aramız biraz açık. Ama ben eve gelen gıda mühendisi bayana ulaşıp durumu soracağım ve genel müdüre yazdığım e-maile de neden cevap verilmediğini öğrenmek isteyeceğim. Sizleri habersiz bırakmayacağım. |
Günaydın Güler Hanım..
Mutlaka sizde akıl edip düşünürsünüz ama bir hatırlatayım dedim.. Bu işler telefonda soyut laflarla bilgi vermekle olmamalı.. Bunların labaratuvarları, herşeyi var.. Sizin mailinize sütünüzden çıkan nesnenin labaratuvar analiz raporunu göndermeleri gerekir herhalde.. En azından dürüst bir firma, kendi bünyesinde yaptırdığı analize güvenir ve size ''isterseniz sizden aldığımız numuneyi analiz raporuyla size gönderelim, içiniz rahat etmediyse ve tatmin olmadıysanız en yakın gıda labaratuvarında kendiniz de tetkik yaptırın'' diyebilmelidir. |
Güler, sormayı geciktirirsen, olayı unutmuş bile olabilirler :)
|
Alıntı:
Pria'nın yazdıklarını söyleyeceğim kendilerine. |
Güler Hanım telefon ile genel müdüre ulaşmanız maalesef mümkün olmayacak. Sekreteri aşamayacaksınız. Pınar Süte göre konu kapanmıştır. Size bozuk sütünüzün yerine bir kutu süt vermişler ve sizin elinizdeki delilleri de almışlardır ve siz onları resmi makamlara şikayet etmediğiniz için de bu seferde ucuz kurtulduklarına şükredeceklerdir.
Fatura yavaştan size çıkıyor, beyefendi ile Pınar sütten dolayı hafif de olsa limonisiniz. Ve de Pınar sütten dolayı canınız sıkkın. Lanet olsun Pınar süt demekten başka bir şey diyemiyorum. Genel müdürlüğe gönderdiğim e-postaya cevap bekliyorum. |
Devir sosyal medya devri. Konuyu kapatmak artık o kadar kolay değil. Cevap vermeyi bırakırlarsa konu örneğin ekşisözlük'e taşınarak tekrar ilgi çekmesi sağlanabilir.
|
Dün akşam fotoğrafı ve yazıyı Face de paylaştım.
|
Pinar sutten sizi ve bizi tatmin edecek bir yanit gelmeyecekse ben de fotograf ve ilgisizligi buldugum her mecrada paylasacagim. Yok oyle ustune yatmak. analiz raporu sart. Biz de kendilerinin tuketicisiyiz. Kutunun bir parcasi hangi yolla kutuya kaciyormus da hangi etkilesimlerle kutu parcasi resimdeki hale geliyormus. Merak etmekteyiz.
|
Valla benim çok kafamı bozan şeyler bunlar..Ben de face sayfamda paylaştım..Firmadan tatmin edici açıklama gelene kadar da silmeyeceğim..
|
Sn. güler talep ederse ben de ekşisözlük, facebook vb. sosyal ağlarda paylaşabilirim.
|
Ben de "mail" gruplarına, "face"e gönderirim ama Güler ablanın izni şart.
|
Sonuç açıklanmadan neyi paylaşacaksınız. Olayın mağduru kendi açısından sonuca bağlasın ve bizden de talepte bulunursa sanal alemde elimizden geleni yapmaya çalışırız. Yoksa onu da zor duruma sokmayalım.
|
Aslında tazminat, özürden öte firmanın hatasını kabul ve telafi etme şekli. Tüketici (burda Güler Hanım), uğraşmayı tercih etmeyebilir ama bu olay, firmanın tazminat ödemesini fazla fazla gerektiriyor. Aynı şey Amerika'da olsa firma, birkaç milyon dolarlık tazminat ödemek zorunda kalacaktı (genelde dava aşamasına geçilmeden taraflar anlaşıyor).
|
Alıntı:
|
Aylak bir zaman aralığında benim başıma gelseydi böyle bir olay, valla keyif içinde zevkle tadını çıkara çıkara kök söktürürdüm bu firmaya..
Kocaman Avea başa çıkamadı benimle..4-5 yıl önceydi sanırım; 11 aylık taahhütlü sanırım aylık 21 liralık internet faturasını 10 ay aynı aldılar ama 11. ay aklımda kaldığına göre 320 lira fatura gönderdiler.. Hemen kullanım detayını istedim ve son 4 günde kullanımları şişirdiklerini ve dökümdeki kullanımların toplamının fatura dökümüne uymadığını, kullanımların bir bilgisayarın yapamıyacağı biçimde yanlış hesaplandığını farkettim ve 7 günlük itiraz süresi içinde güzel bir dilekçe yolladım taahhütlü..ve ekledim, TİB'e şikayet edeceğimi.. İnanın ne 320 lirayı ne de 12. ayın faturasını isteyemediler.. Son olarak ta MONDİ'de bir durum yaşadık..İnsanlar böyle ''büyük'' firmalara güvenle giriyorlar ve kazıklanmıyacaklarına inanıyorlar.. Ama MONDİ bayisi bizim yatak bazanın hediyesi olan nevresim takımını vermemiş..Bunu internet sitelerine girince anladım..Ayrıca, bazanın liste fiyatındaki indirimli fiyattan değil de normal fiyatından almış parayı bizden.. Döşendim, Kayseri merkeze mesajımı..Ertesi gün apar topar çağırdılar hem nevresimi hem de fazladan aldıkları 51 lirayı iade ettiler.. Uyanık olmak gerek.. Her ''büyük'' sanılan firma gerçekten büyük olmayabiliyor.. Alıntı:
Telefonla bilgi vermekle olmaz bu..Gönderirsin Güler Hanımın mail adresine..Kendine güvenen samimi bir firma hemen yapar bunu.. |
Alıntı:
Dikkat edin, son yazışmalar net anlaşılır bir açıklama yapılmadığı için gösterilen tepkiler... |
Alıntı:
Ancak şu iki gün içinde hastane, doktor dolaşmaktan ne konuya değinebildim ne de mesajlara cevap verebildim. İki gece evvel saat 12.00 gibi çok şiddetli bir omuz ağrısı ile uyandım, sanırsınız ki omuz kemiğim kırıldı. Aynı anda yine sağ tarafımda boşluk dediğimiz yerde çok şiddetli ağrı vardı. Aldığım adale gevşetici ve ağrı kesici ilaçlar hiç fayda etmedi, sabahı zor ettik. Sabah olunca da soluğu hastanede aldık. Tahliller, doktor muayeneleri, röntgen vs. koşuşturup durduk. Teşhis tam konulmadı ama (bana sorarsanız nüfus kâğıdı meselesi) yapılan müdahaleler ile biraz rahatlama oldu... ve siteye girebildim. Başlıkta arkadaşların yazdığı mesajları okudum. Ben kendimce yapmam gerekeni yaptığıma inanıyorum. Sizlere daha evvel de yazdığım gibi şikâyetimiz üzerine pınar sütten iki arkadaş gelerek süt kutusunu ve içinden çıkan materyalleri inceletmek üzere bizden aldılar. Daha sonra eşim Oğuz'a telefon ederek durumu izah etmişler ama bu beni tatmin etmediği için (eşimle aramızda biraz kırgınlık yaşamamıza rağmen) kutuyu bizden teslim alan pınar gıda mühendisi Ayşe Nur Ersin Hanıma ulaşmaya çalıştım. Kendileri ile konuşamayınca bu gün şu e-mail'i gönderdim. Alıntı:
Konu ile ilgili olarak Oğuz Bey'i aradıklarını ama e-mailim üzerine bana da izahat vermek istediklerini belirttiler. Fatma Hanımdan soy adını istememe rağmen vermedi. "Kutu ve içinden çıkan materyaller, kutu kapakçıklarından birinin darbe alması sonucu, ürünün hava alması neticesi pıhtı ve küf oluşumu olduğu, kalite uzmanımızca tesbit edilmiştir." olarak bildirildi. Kendilerine " bakın ben işi üyesi olduğum agaclar.net sitesindeki (ki 160.000 üyeye sahip) üyelerimizle paylaştım. Bunu evimize gelen arkadaşlara da söylemiştim. Şimdi bu arkadaşlarım benden sizin göndereceğiniz-vereceğiniz cevabı beklemektedir. Bana, katile uzmanınızın size verdiği raporu gönderin dememe karşılık, "firmamız yazılı geri dönüşüm yapamıyor" oldu. Fatma Hanım'a " ben hiç tatmin olmadım, sizin bana sadece telefonda söylediklerinizi arkadaşlarıma söyleyeceğim ama sanmıyorum ki onlar tatmin olsunlar. Elimizde bu tahlilin hakikaten yapılıp yapılmadığını gösteren bir belge yok çünkü." Arkadaşlar, hepinizin çoluk çocuğu var, pınar mamullerini kullanıyor olabilirsiniz. İnşallah benim başıma gelen bu durum sizlerin başına gelmez. Ben şahsen artık pınar süt almıyorum. Zaten senenin 9 ayını Manyas köyde geçiriyorum. İstedİğimde koyun, istediğimde keçi-İnek sütünü sağdırıp alıyorum. Senenin 3 ayı İstanbul'da da şişe günlük süt alırım olur biter. Sizler pınar süt almaya devam eder veya etmezsiniz, sizin bileceğiniz bir şey, ancak bu konu benim açımdam artık kapanmıştır, yoksa eşimle aramızda derin bir anlaşamamazlık olacak. |
1 Eklenti(ler)
Benim anladığım, sorun pınar süt sorunu değil...
Uzun ömürlü süt ambalajı (aseptik ambalaj) sorunu... Eklenti 597395 Alıntı:
Yani darbe alırsa kırılacağı için sonradan sorun çıkarmayacak cam ambalajlı günlük süt almak en iyisi gibi görünüyor :) |
Sorunun ne olduğunu ve buna yönelik ne yaptıklarını/yapacaklarını açık seçik belirttikleri bir belge olmadığı sürece uçup giden sözler söylemiş olmaları (en azından benim için) hiçbir anlam taşımıyor, kaldı ki telefondaki kişi soyadını söylemekten bile kaçınmış, daha ne olsun...
|
Forum saati Türkiye saatine göredir.
GMT +2. Şu an saat: 06:55. (Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.) |
Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025