![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
-Yeni bir hayata başlamak için emekliliği beklemek şart mı..?Cevabımız kısa olsun diyorsak Evet. -Bir yere yerleşirken geride bıraktıklarınız..? 1.ve 2. derecede akrabalar ve arkadaşlarımız. Ama iletişimin kesilmesi sözkonusu değil. -Yerleşmek istenilen yeri neye göre seçmelisiniz..?İklime ve beraber yaşayacağımız kişilere göre. İklim Yazın bunaltıcı olmamalı, Kışın ise dondurmamalı. Edremit Körfezi civarı, Altınoluk Beldesi ile Zeytinli Köyü arası olabilir. -Eşler beraber mi karar vermeli..?HAYIR. Eşime kalırsa biz İstanbulda ölür gideriz. Sağlığımızı da ilgilendiren bu gibi kararlarda bence biraz diktatör olmak lazım. Eşlerimiz bazen yavaş düşünüyor ve bazıları ileriyi göremiyor. -İkinci hayatta karşılaşacağınız sorunlar..? İstanbulda 50 senedir yaşayabildiğimize göre heryerde yaşayabiliriz. Sorunlar çözülebilir. -Çocukların okul hayatı..? Kızım evlendi, Oğlum üniversitede, Problem olmamalı. -Anne-babanız çok mu yaşlı..?Yaşlı olmak başka birşey, Hayattan kopmak başka. -Bahçeli evde yaşamak..? Apartman dairesinde oturmak istemiyorum. - Evcil hayvan sahibi olmak...? Mutlaka. Köpek ve Sincap düşünüyorum. -Büyükşehirden kasabaya dönmek..? Kasabada veya köyde yaşamanın, İstanbul ile bir farkı yok. Elektrik ve su olan heryerde yaşanabilir. -Yeni bir yerde yabancı olmak..?Hiçbir yerde yabancı olmam. Tabi kendi payıma konuşuyorum. Buralardan çoktan gitmiş olmalıydım. Senenin 3-5 ayı zaten Altınoluk veya Bayramiçte yaşıyorum. Ama Eşimin de yanımda olmasını tercih ederdim. Saygılar |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2008
Şehir: Ankara
Mesajlar: 20
|
-Yeni bir hayata başlamak için emekliliği beklemek şart mı..? [COLOR="blue"] Emeklilikten ne anladığımıza bağlı. - Pijamaları giyip oturacaksak cevap EVET - Çalışarak para kazanmaya devam etmek gerekiyorsa cevap HAYIR - Benim benimsediğim cevap askari seviyede yaşam standardı sağlandıktan sonra hayatım sona erene kadar yavaş yaşam tarzında stressiz olarak üretmeye ve kazanmaya ikinci yaşam tarzımda'da çaba göstermek olacaktır. -Bir yere yerleşirken geride bıraktıklarınız..? Akrabalar ve arkadaşlar. Ama iletişimin kesilmesi sözkonusu değil. -Yerleşmek istenilen yeri neye göre seçmelisiniz..? Hayallerinize, Özlediğiniz sevdiğiniz iklime, ikinci hayatta yapmak ve üretmek istediklerinize, ve ****** ekonomik durumunuza. Tercihim ege bölgesi. Henüz kuzeyi, güneyi vb hedef netleştirmedim. Ama bu konuda çaba gösterip araştırıyorum. -Eşler beraber mi karar vermeli..? Kesinlikle. (Birlikte veya kısa süre geçiş dönemi sonrası sürekli birlikte) -İkinci hayatta karşılaşacağınız sorunlar..? Sorunlar olabilir, çözülebilir. -Çocukların okul hayatı..? Gerektiği gibi çözülmeli gerekirse zamanlama buna göre yapılmalı. -Anne-babanız çok mu yaşlı..? Önemli.! aynı çocuklar gibi gerekli çözümler üretilmeli geride sıkıntılı durumlar bırakılmamalı zamanlama veya seçilen yer buna göre ayarlanmalı. -Bahçeli evde yaşamak..? Evet ****** - Evcil hayvan sahibi olmak...? Mutlaka. -Büyükşehirden kasabaya dönmek..? Zaten amacım bu ,belkide köy yaşamı -Yeni bir yerde yabancı olmak..? Büyük şehirde hep yabancıyız. Başlangıçta küçük bir yanlızlık ve sorunlar olabilir ama eminim çabucak ve sıcacık aşılacaktır. Öyle umuyor ve amaçlıyorum. |
|
|
|
![]() |
|
|